Beantwoord

Minder Compleet

• 28 juni 2015
  • 19 reacties
  • 446 keer bekeken

Vanochtend een sms ontvangen dat de verdubbeling van sms/minuten en data vanaf nu niet meer van kracht zijn. Dat terwijl er wel met aanschaf abonnement rekening was gehouden met de verdubbeling. Een concurrent had anders het abonnement mogen verzorgen.

De eerste vraag van mijn kant is nu, mag dit zomaar? Je gaat een abonnement aan voor 2 jaar en houdt daarbij rekening met de bundels. Van KPN kant wordt nu het abonnement gewijzigd. Als klant hebben we er niet om gevraagd en het abonnement is wel verslechterd.

Graag een reactie van webcare.

P.s. Ik hoop niet dat KPN denkt hiermee geld te kunnen genereren door mensen meer buiten de bundel te laten betalen of hogere bundels laat afsluiten. Dit brengt hun 4-1 strategie wel in gevaar. Aan het einde van mijn contract ga ik serieus denken over een andere aanbieder, en dan niet alleen voor mobiel maar ook de andere producten. Waar ze denken een paar tientjes te kunnen verdienen kost ze dit straks gewoon €150 per maand aan inkomsten!!
icon

Beste antwoord door luigi 30 juni 2015, 16:06

Dag Joran,

Twitter webcare heeft al aangegeven dat er e.e.a. niet klopt. Zou over een aantal dagen opgelost moeten zijn. Het veroorzaken gaat, buiten mij om, in een paar tellen. Daarna kun je dagen wachten op een oplossing. Ik had eerlijk gezegd meer verwacht en ben ook behoorlijk teleurgesteld in KPN. Mondjesmaat komen er weer dingen bij te staan in de mijn KPN app. Ik heb vandaag nog om mijn alles-1 bij jullie op te zeggen ivm tariefsverhoging. Ik hoop dat alles straks in orde is anders weet ik nog niet wat ik ga doen!
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Heeft u een wijziging aan u abonnement gemaakt, of aan een ander KPN abonnement?

Robin
Nee, KPN-beleid. De overige voordelen behouden we wel. Alleen de dubbele minuten/sms en dubbele data gaat eraf. Wij verwachten nu of veel buiten de bundel te moeten bellen of een verhoging van het abonnement met verlies van kortingen.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Het is (denk ik) niet met opzet, want je hebt natuurlijk met opzet dit abonnement gekozen omdat je de verdubbeling verwachtte.

Misschien dat een KPN Medewerker er binnenkort naar kan kijken

Robin
Ik kreeg vanochtend een sms. Volgens mij stoppen ze met de verdubbeling. Zou dus voor alle gebruikers gaan gelden?
Reputatie 7
Vreemd. Niets van bekend. Hier staat ook met grote letters de verdubbeling bij Compleet vermeld:

http://www.kpn.com/prive/krijg-meer/kpn-compleet/voordelen.htm

Vonden wij ook maar kregen beide de sms. Daarna in de mijnkpn app gekeken en de verdubbeling bij beide weg.
Reputatie 7
Dan moet er iets mis zijn met jouw Compleet. Hier staan de verdubbeling en gratis onderling bellen nog wel in MijnKPN (mobiel).

Ook de andere voordelen, pluspakket, heb ik ook nog steeds.

Heb jij de overige voordelen nog wel?

Ik weet zeker dat Webcare hier verduidelijking in kan geven. Zij kunnen in systemen kijken.

Volgens mij alleen nog het onderling mobiel voordeel. Ik ben op vakantie en kan het niet checken. Ik hoop dat het opgelost wordt voordat ik terug ben. Je wordt zo wel onaangenaam verrast op je vakantie dat je allebei ineens gelijktijdig een sms krijgt van KPN. Laat ik wel zeggen dat wanneer ik thuis was geweest, ik het zaakje in het kader van tariefswijziging had opgezegd!
Het zal er wel mee te maken hebben dat ik, afgelopen week, omgezet ben van hi. Dit had geen enkele consequentie, zeiden ze. Ik heb hier bewust naar gevraagd omdat ik wist dat ik deze periode in het buitenland was.
Reputatie 7
Ik denk dat het idd te maken heeft met je omzetting van HI naar KPN. Om één of andere reden is Compleet niet meegegaan. Dit is ongetwijfeld op te lossen.

"Dit had geen enkele consequentie, zeiden ze". Misschien was het niet duidelijk dat je ook Compleet was?

Om nou bij iedere storing over te stappen, dan houd je geen provider meer over 😉 !

Lastig dat het nou net tijdens je vakantie is. Overigens gelden de bundels en hun verdubbeling niet in het buitenland! Ook onderling gratis bellen werkt niet in het buitenland!!!

Werkt alleen via eigen netwerk KPN.

Dat weet ik allemaal wel. Heb na het zoveelste akkefietje voor 7 jaar geleden de overstap van Ziggo naar KPN gemaakt. Ook hier het nodige al meegemaakt hoor. Ziggo is er niet meer bij ons, misschien dat ik toch eens iets anders moet proberen! Eerder reageerde webcare nog wel snel via twitter/forum, maar vandaag blijft het verdacht stil.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Het is zondag.

Robin
Ja maar ze geven nu ook aan dat je 24/7 kunt bellen met de klantenservice!
Reputatie 7
luigi schreef:
luigi schreef:
Dat is een ingehuurd callcenter. Toch wat anders dan de Webcare bij KPN.

Ik wil nu eenmaal dingen graag snel opgelost zien. Helemaal als ze buiten mij om wijzigingen gaan doorvoeren. Maar ik ga rustig zitten wachten op mijn vakantie-adres ( not --> F5,F5,F5 )
Reputatie 7
Ach, in het buitenland zijn die bundels, inclusief de verdubbeling daarvan, toch niet geldig. Is alleen voor binnenlands bellen en data gebruik. Die bundels gelden alleen als je bent aangesloten op het binnenlandse KPN netwerk.

En in of vanuit het buitenland geldt gratis onderling bellen ook niet.

En F5 is ook niet nodig. Het forum heeft mailnotificatie.

Reputatie 7
, hier nog een. Go to the Start.

Reputatie 7
Badge +27
Dag Luigi,

Allereerst excuses voor de late reactie! Om meteen een misverstand uit de wereld te helpen: we zijn niet gestopt met de verdubbelaar. Ik vermoed dat er administratief iets mis is gegaan waardoor jouw abonnementsgegevens niet meer in aanmerking komen voor KPN Compleet. Dit gaan we natuurlijk oplossen.

Kun je in een privébericht jouw adresgegevens, naam contractant en de mobiele nummers sturen? Dan zoek ik dit verder uit. Sorry voor de verwarring!

Dag Joran,

Twitter webcare heeft al aangegeven dat er e.e.a. niet klopt. Zou over een aantal dagen opgelost moeten zijn. Het veroorzaken gaat, buiten mij om, in een paar tellen. Daarna kun je dagen wachten op een oplossing. Ik had eerlijk gezegd meer verwacht en ben ook behoorlijk teleurgesteld in KPN. Mondjesmaat komen er weer dingen bij te staan in de mijn KPN app. Ik heb vandaag nog om mijn alles-1 bij jullie op te zeggen ivm tariefsverhoging. Ik hoop dat alles straks in orde is anders weet ik nog niet wat ik ga doen!
Reputatie 7
Badge +27
Dag Luigi,

In ieder geval goed om te horen dat er gewerkt wordt aan een oplossing! Ik ben het met je eens dat dit een hele onaangename verrassing is. Mijn excuses voor het ongemak! Ik hoop dat Twitter webcare ook kan achterhalen wat de oorzaak was, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Reageer