Vraag

onbeschofte medewerkster en korting weg

  • 15 January 2020
  • 12 reacties
  • 475 keer bekeken

Beste KPN,


Nadat ik gisteren vanaf 1500 tot 1810 met jullie telefonisch contact heb gehad en naar de kpn winkel ben geweest heb ik de moed opgegeven en hoop ik dat via mail er wel daadwerkelijk een hoofdmedewerker/bedrijfsleider is die mij kan helpen!


Gisteren kreeg ik mijn 1e nieuwe kpn mobiel factuur binnen waarop geen hussel korting stond.

Gebeld en deze  persoon begreep er niks van en uiteindelijk met hulp van een andere medewerker lukte het om 7,50 per maand hussel korting te krijgen.

Deze vertelde ook dat ik nog eens 5 euro per maand korting kreeg op het thuis abbonement ivm hussel.

Enkel zat ik tv te kijken een opnamen en ineens kon ik mijn opname niet meer bekijken en was ook de optie opnemen verdwenen van de tv en stond deze als verwijderd in mijn kpn app.

Hij ging dit uitzoeken enkel verbrak de verbinding. 

Vervolgens opnieuw gebeld naar jullie en kreeg ik een nieuwe medewerkster aan de telefoon en was blijkbaar niet mogelijk om weer de zelfde medewerker te krijgen.

Deze mevrouw snapte er ook niks van en werd weer doorverbonden. 

Nadat ik weer 30 minuten verder was brak weer opnieuw de verbinding. 

Weer opnieuw gebeld en na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan verbrak weer de verbinding. 

Vervolgens na de kpn winkel gereden in de hoop dat hun iets voor mij konden aanpassen zodat ik wel weer kon opnemen werd mij verteld dat hun niks kunnen doen omdat ze enkel telefoons verkochten.

Daar ging 3 euro parkeerkosten en ik kon weer naar huis om weer opnieuw te bellen. 

Weer gebeld en deze medewerker begreep er uiteraard ook niets van, enkel had ik ook zojuist een retour doos gehad voor een ontvanger. 

Hij zag dat in december mijn abbonement was gewijzigd naar 1 ontvanger terwijl ik daadwerkelijk wel 2 tv ontvangers heb en dit ook aangegeven heb bij het verlengen van ons abbonement!

Na een tijdje stuurde mij door met de technische afdeling. 

Deze medewerkster vrouwelijk snapte er ook niets van en haalde een collega erbij.

Uiteindelijk zou ze hem uitvinken en opnieuw aanklikken zodat die het moest gaan doen. 

Hierbij kreeg ik een email dat ook mijn plus pakket was uitgezet dit verteld en moest ze weer wijzigen nadat ik 1000 hoorde dat ze er niks van begreep. 

Meerdere malen gevraagd of er iemand was die er wel iets van begreep omdat ik behoorlijk pissig begon te raken. 

Medewerkster leek dit niet te begrijpen en praatte er overheen.

Na een tijdje en het resetten van de ontvanger had ik gelukkig weer beeld.

Ik kreeg weer een email waarop dit bevestigd stond enkel met een ontvanger toegevoegd. 

Ik vroeg haar hoe dit kon en ik vroeg om uitleg.

Ook vroeg ik waarom mijn korting van 5euro per maand weg was op mijn interactieve tv.(deze korting heb ik gekregen van een medewerkster toen ik mijn abbonement afsloot.)

Toen vertelde ze mij doodleuk dat deze korting niet meer bestond! 

Terwijl zei hem blijkbaar in die 10 minuten veranderd heeft!

Eerst kreeg ik een email dat ik nog maar 39,50 de 1e 9 maanden zou betalen en na het aanzetten van mijn plus pakket die ik al had €51,49! 

Heb haar netjes gevraagd dit opnieuw te veranderen maar dit wou ze niet doen.

Na 4x gevraagd te hebben na een bedrijfsleider en dat ik echt heel boos was gezien het feit dat ik in mijn ogen gewoon word opgelicht met het feit dat ik eerst een overzicht krijg met 39,50 en vervolgens 51,49.

Hierbij ook foto's van het overzicht/mail.


Mijn verzoek aan jullie is dan ook om weer gewoon die 5 euro per maand korting te geven op mijn interactieve tv zoals ik die ook eerder heb gekregen.

En een compensatie voor een hele dag te bellen/bezig te zijn, reiskosten en parkeerkosten te maken omdat blijkbaar jullie medewerkers niet weten hoe het systeem werkt oid.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Patricia2605 

De foto’s ontbreken, maar plaats die alleen als er geen privé-gegevens in staan. 
 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

Je hebt het bericht tweemaal geplaatst, dat is niet nodig. 

Reputatie 7

Hoe kan het toch dat die telefoonverbinding zo vaak "verbroken" wordt, het lijkt haast wel policy. Zelf heb ik in al die jaren dat ik klant van KPN ben vijf keer contact gehad met klanten"service" en van die vijf keer is vier keer de verbinding verbroken. Dat is dus in 80% van de gevallen.

 

...en CAS-ID nummer?

Bij interactieve TV?

Reputatie 7
Badge +28

@wjb Dat heb je met die standaardteksten, ik heb het aangepast. 

Badge +12

Hoe kan het toch dat die telefoonverbinding zo vaak "verbroken" wordt, het lijkt haast wel policy. Zelf heb ik in al die jaren dat ik klant van KPN ben vijf keer contact gehad met klanten"service" en van die vijf keer is vier keer de verbinding verbroken. Dat is dus in 80% van de gevallen.

 

...en CAS-ID nummer?

Bij interactieve TV?


Omdat de verbinding gewoon bewust wordt verbroken. De studenten, huisvrouwen en andere zogenaamde medewerkers (een helpdesk wil ik het niet meer noemen) krijgen een x-aantal seconden om een probleem op te lossen. Duurt het te lang? Ophangen dan!! Dan gaat de teller weer opnieuw lopen. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat de verbinding verbroken wordt omdat de klant “te lastig” is. En als de klant dan terugbelt komt hij misschien bij een andere collega terecht…

En laat nou niet een moderator dit proberen recht te praten...ze weten wel beter..

Badge

Vandaag bijna precies hetzelfde meegemaakt, met compleet abonnement. Hadden het hele pakket voor 91 euro. Vroeg of dit goedkoper kon, ja hoor zou ze nakijken. Duidelijk erbij gezegd dat ik alles wat ik nu in pakket had wilde behouden. Ja hoor kan, zou 11 euro per maand goedkoper zijn. OK, akkoord gegaan. Kreeg mail, mistte ik toch bepaalde opties. Weer gebeld, helaas verkeerd gegaan, is al omgezet kan niet meer terug. Hoe zo niet meer terug naar compleet abonnement, 14 dagen bedenktijd staat er in de mail. Nee, eerste telefoniste had direct abonnement omgezet, kon niet meer terug gedraaid worden. Zijn we over 6 maanden 11 euro duurder uit ipv minder. Klachtenformulier al ingevuld! Sevice hoor voor trouwe vaste klanten!! 

Reputatie 7

Tja, de telefonische helpdesk bij kpn is gewoon zwaar beneden peil,… Ik weet niet wat daar allemaal zit, maar als ik dit soort dingen bij mij op kantoor zou bespreken/behandelen of aanpassen voor de klant. Dan hou ik niet lang mijn baan. 

Het is gewoon jammer dat er niet 1 policy voor iedere medewerker is. Nu weet ik niet of kpn een eigen dedicated klantenservice op kantoor heeft, of dat de klantenservice via inhuur elders is onder gebracht bv Cendris (onderbetaalde belfabriek, moet je niet eens willen) Maar kpn zou eens meer opleidingsgericht hun medewerkers in moeten zetten. Geef vaste contracten, zeker nu met de WAB in 2020. Gooi mensen eruit die er een zooitje van maken, en zorg dat de voip verbindingen gewoon stabiel blijven. Beter voor je collega's en je klanten. 

Telefonie bij ons op kantoor gaat ook via voip/kpn, hoe verder geen idee. Vandaag hadden we toevallig verstoring met inkomende gesprekken. Klanten kwamen er niet doorheen. Uitbellen naar klanten ging prima. Dus heel IT over de kop. Binnen drie kwartier alles weer draaiend, en een half uur later heel de wachtrij verdwenen. Iedereen blij. Weet niet wat het streven is voor een wachttijd als er wordt gebeld? Maar 1 minuut is echt wel de max. Dan blijven mensen tevreden. 

 

 

Badge +12

Vandaag bijna precies hetzelfde meegemaakt, met compleet abonnement. Hadden het hele pakket voor 91 euro. Vroeg of dit goedkoper kon, ja hoor zou ze nakijken. Duidelijk erbij gezegd dat ik alles wat ik nu in pakket had wilde behouden. Ja hoor kan, zou 11 euro per maand goedkoper zijn. OK, akkoord gegaan. Kreeg mail, mistte ik toch bepaalde opties. Weer gebeld, helaas verkeerd gegaan, is al omgezet kan niet meer terug. Hoe zo niet meer terug naar compleet abonnement, 14 dagen bedenktijd staat er in de mail. Nee, eerste telefoniste had direct abonnement omgezet, kon niet meer terug gedraaid worden. Zijn we over 6 maanden 11 euro duurder uit ipv minder. Klachtenformulier al ingevuld! Sevice hoor voor trouwe vaste klanten!! 

 

Dat bedoel ik! KPN schroomt er zelfs niet voor om vaste klanten op te lichten! Laat Social Media haar werk doen zou ik zeggen…...

Reputatie 7
Badge +17

@Patricia2605 Allereerst welkom op ons KPN Forum! Mijn verbazing over jullie ervaringen met onze klantenservice. Dat de verbinding wegvalt, daar valt nog iets over te zeggen, maar dat er niet even teruggebeld wordt.. dat is jammer. We hebben binnen KPN geen tijdsdruk voor telefoongesprekken, dus dit zou geen reden moeten zijn voor het wegvallen van de verbinding. Ik weet dit omdat ik tot twee maand geleden zelf aan de telefoon heb gehangen. Jullie geven hier natuurlijk wel een signaal af, dat is goed. :wink:  Patricia, ik wil graag even met je meekijken, want er lijkt meer aan de hand te zijn. Heb je van je eerste order, met de 9 maanden korting, een bevestiging ontvangen? Zou je je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +17

@SandraF Goed dat je hier een klacht voor hebt ingediend. Het is inderdaad niet mogelijk abonnementen van KPN Hussel terug te zetten naar KPN Compleet. Mede hierom dienen orders als deze in de toekomst geplaatst te worden, zodat jij de tijd hebt de bevestiging door te lezen. Ik neem aan dat mijn collega hier uitleg over krijgt zodat het niet nog eens gebeurd. De procedure die nu doorlopen wordt, is namelijk voor niemand wenselijk. Ik ben benieuwd wat mijn collega’s voor je gaan regelen. Laat je het weten als je terugkoppeling hebt gehad? 

Reputatie 7
Badge +17

@Patricia2605 Ik heb niets meer van je gehoord en ben benieuwd of mijn collega's nog iets voor je konden betekenen? Laat het maar weten als ik in deze nog iets voor je kan doen. 

Badge

@SandraF Goed dat je hier een klacht voor hebt ingediend. Het is inderdaad niet mogelijk abonnementen van KPN Hussel terug te zetten naar KPN Compleet. Mede hierom dienen orders als deze in de toekomst geplaatst te worden, zodat jij de tijd hebt de bevestiging door te lezen. Ik neem aan dat mijn collega hier uitleg over krijgt zodat het niet nog eens gebeurd. De procedure die nu doorlopen wordt, is namelijk voor niemand wenselijk. Ik ben benieuwd wat mijn collega’s voor je gaan regelen. Laat je het weten als je terugkoppeling hebt gehad? 

@Lisa Ben terug gebeld na indienen klacht. Heb nu een korting op het altijd vrij bellen gehad, waardoor ik nu wel 1 euro minder per maand kwijt ben!!! Helaas geen korting voor 6 mnd extra zoals een collega daarvoor kon aanbieden, maar waarna ik dan daarna 11 euro duurder per maand uit zou zijn. Maar heb alles weer in het pakket zoals wij eerder hadden. Wel een mooie bos bloemen ontvangen voor het ongemak. Groetjes, Sandra

Reputatie 7
Badge +17

@SandraF Bedankt voor de terugkoppeling! Fijn dat je bent teruggebeld en dat jullie er samen zijn uitgekomen. Laten we hopen dat de bloemen lang goed blijven en dat dit in de toekomst niet nog eens gebeurd. Mocht er in de toekomst nog vragen of opmerkingen hebben, dan ben je van harte welkom op ons Forum! :blush:

Reageer