Beantwoord

Oplossing gezocht: twee aansluitingen op 1 adres

Hi ik heb een vervelend en kennelijk moeilijk oplosbaar probleem. Heeft iemand een oplossing?
Ik heb appartement gekocht waar al KPN internet/tv aansluiting is. Reden: alle electronics werkt via wifi en is geïnstalleerd en afgesteld. Ik moet dus dat abonnement op mijn naam zetten.
In mijn huidige huis heb ik ook alle producten bij KPN lopen. Ik dacht die te kunnen verhuizen naar nee appartement maar... dat kan dus niet. Ik raak daardoor zelfs mailaccountnaam en tel nr kwijt !!! Groot probleem omdat ik die ook zakelijk gebruik (En vermeld staat op briefpapier, business cards, etc). Heeft iemand alsjeblieft een oplossing voor dit 'verhuisprobleem'???
icon

Beste antwoord door Alex_P 1 november 2018, 21:25

Monique, het heeft even geduurd maar gelukkig is alles nu opgelost of zo goed als opgelost. Dankjewel voor je geduld! 😃

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Hi Monique, welkom op het forum. Als ik het zo lees is de oplossing vrij simpel. Het KPN abonnement in je nieuwe appartement laten opzeggen en je huidige abonnement met je e-mailadres en telefoonnummer verhuizen. Aangezien jij de eigenaar van het pand bent kun je zelf beslissen welk abonnement je daar houdt. Eventuele instellingen kun je daarna alsnog afstellen. Het telefoonnummer gaat dan ook mee mits je binnen dezelfde regio en dus netnummer blijft. Anders zal dat laatste inderdaad niet gaan.

Is dit een idee of begrijp ik het niet goed?
Hi Alex dank voor je reactie. Helaas zit daar het probleem. In het appartement zijn alle kpn modems geïnstalleerd en ingericht op de systemen van het huis (van intercom, tv, verlichting, etc). Opzeggen abonnement nieuwe huis betekent dat alles opnieuw geïnstalleerd moet worden én dat modems worden vervangen door andere, ook weer nieuwe. De oude eigenaar en de installateur raden dit erg af. Heb je, dit wetende, alsjeblieft een oplossing? Helpt het als ik ene abonnement op mijn naam zet (massini) en andere ( op hetzelfde adres!) op naam man (de veer)? Met dank en hartelijke groet Monique
Reputatie 7
Badge +14
MoniqueMass schreef:

Heb je, dit wetende, alsjeblieft een oplossing? Helpt het als ik ene abonnement op mijn naam zet (massini) en andere ( op hetzelfde adres!) op naam man (de veer)? Met dank en hartelijke groet Monique

Een kant en klare oplossing heb ik niet voor je als je dat abonnement niet op wilt zeggen. Je kunt het uiteraard het abonnement op het nieuwe adres op je naam zetten en je oude abonnement op naam van iemand anders(contractsovername). Je zit dan alsnog met je e-mailadres en telefoonnummer van je oude adres. Die kunnen wij in principe ook overzetten naar je nieuwe abonnement zodra dit op je naam staat indien daar nog ruimte is. (Maximaal 5 hoofd e-mailadressen en 2 telefoonnummers tegelijkertijd). Voorwaarde voor het overzetten van je e-mailadres is dat dit adres niet het hoofd e-mailadres van je huidige abonnement. (Stuur dit even privé naar me, kan ik nakijken).

Kortom: met een omweg is het mogelijk.

1. Controleer hoeveel telefoonnummers op het abonnement dat je overneemt actief zijn. (Je kunt max. 2 tegelijk actief hebben)
2. Controleer of het e-mailadres dat je mee wilt nemen niet het hoofd e-mailadres is van je huidige abonnement. (kan ik ook doen)

Als alles hierboven mogelijk is:

3. Zorg dat het abonnement op je naam komt te staan en je toegang hebt tot Mijn KPN. Contractovername kun je hier aanvragen.
4. Zodra dit rond is kunnen we de overname van je telefoonnummer en e-mailadres in gang zetten. Nogmaals, heel belangrijk dat punt 1 en 2 zijn afgetikt.

Weet je zo voldoende?
Alex_P schreef:

MoniqueMass schreef:

Heb je, dit wetende, alsjeblieft een oplossing? Helpt het als ik ene abonnement op mijn naam zet (massini) en andere ( op hetzelfde adres!) op naam man (de veer)? Met dank en hartelijke groet Monique

Een kant en klare oplossing heb ik niet voor je als je dat abonnement niet op wilt zeggen. Je kunt het uiteraard het abonnement op het nieuwe adres op je naam zetten en je oude abonnement op naam van iemand anders(contractsovername). Je zit dan alsnog met je e-mailadres en telefoonnummer van je oude adres. Die kunnen wij in principe ook overzetten naar je nieuwe abonnement zodra dit op je naam staat indien daar nog ruimte is. (Maximaal 5 hoofd e-mailadressen en 2 telefoonnummers tegelijkertijd). Voorwaarde voor het overzetten van je e-mailadres is dat dit adres niet het hoofd e-mailadres van je huidige abonnement. (Stuur dit even privé naar me, kan ik nakijken).

Kortom: met een omweg is het mogelijk.

1. Controleer hoeveel telefoonnummers op het abonnement dat je overneemt actief zijn. (Je kunt max. 2 tegelijk actief hebben)
2. Controleer of het e-mailadres dat je mee wilt nemen niet het hoofd e-mailadres is van je huidige abonnement. (kan ik ook doen)

Als alles hierboven mogelijk is:

3. Zorg dat het abonnement op je naam komt te staan en je toegang hebt tot Mijn KPN. Contractovername kun je hier aanvragen.
4. Zodra dit rond is kunnen we de overname van je telefoonnummer en e-mailadres in gang zetten. Nogmaals, heel belangrijk dat punt 1 en 2 zijn afgetikt.

Weet je zo voldoende?

Hi Alex ik heb eergisteren alle gegevens incl """ rekeningnummers via welke mijn huidige producten worden betaald doorgeven aan jouw collega Rick , via privé bericht. Is daar niets mee gedaan???
1. Volgens mij staan er geen tel nrs op abonnement dat ik op mijn naam moet zetten. Kun je checken svp? Contract nr 9072*******

2. Het email adres dat ik mee wil en moet nemen (zakelijk gebruik!) heb ik al erg lang met aantal aliassen. Wat bedoel je met HOOFD mailadres? Wil je svp checken?
Hoor heel graag!!! Dank!
Reputatie 7
Badge +14
MoniqueMass schreef:

Hi Alex ik heb eergisteren alle gegevens incl """ rekeningnummers via welke mijn huidige producten worden betaald doorgeven aan jouw collega Rick , via privé bericht. Is daar niets mee gedaan???
1. Volgens mij staan er geen tel nrs op abonnement dat ik op mijn naam moet zetten. Kun je checken svp? Contract nr 9072*******

2. Het email adres dat ik mee wil en moet nemen (zakelijk gebruik!) hb ik al erg lang met aantal aliassen. Wat bedoel je met HOOFD mailadres? Wil je svp checken?
Hoor heel graag!!! Dank!

Je hebt inderdaad geen telefoonnummer, dat zal dus geen probleem zijn.

Ik heb je een privébericht gestuurd wat je e-mailadressen betreft.
Reputatie 7
Badge +14
Monique, het heeft even geduurd maar gelukkig is alles nu opgelost of zo goed als opgelost. Dankjewel voor je geduld! 😃
Hi Alex
Nou alle dank (ook voor het geduld) is echt voor jou bestemd! Heel erg blij met jouw deskundige hulp, betrouwbaarheid, geduld, vriendelijkheid. ECHT heel fijn en ook bijzonder! Tot een volgende keer! Hartelijke groet 🙏🏼
Hi Alex
MijnKPN is opgelost en er wordt dor KPN monteur gewerkt aan wifi. Ik heb nog 1 vraag aan je: Klantenservive KPN (no reply...) heeft onder reactienummer 881723111 aangegeven dat wij vanaf 5 nov FOX Sport Eredivisiepakket 3 maanden lang gratis krijgen (zie mail hieronder). Dat is nog niet actief. Kun jij dat activeren?
"Geachte mevrouw M.P Massini ,
Wij zijn bezig met de afhandeling van uw reactie met reactienummer 881723111.
Bij deze bevestig ik de zojuist gemaakte afspraken. Vanaf 5 november heb ik de mogelijkheid het FOX Sports Eredivisie pakket ter waarde van 7,50 euro per maand 3 maanden lang gratis aan te zetten. Op deze datum ontvangt u van mij een orderbevestiging per mail. De monteursafspraak heb ik in moeten plannen tussen 14:00 en 16:00 aanstaande zaterdag 3 november. Het tijdstip tussen 12:00 en 14:00 was niet meer beschikbaar. Mocht u de afspraak willen wijzigen dan kunt u contact opnemen met de klantenservice via het gratis nummer 0800 0402. Dit nummer is 24/7 bereikbaar voor uw vragen. Er vanuit gaande dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost sluit ik uw dossier. Mocht u desondanks toch nog vragen hebben omtrent de klachtafhandeling dan kunt u via onderstaande gegevens contact met mij op nemen. P.S. Ik heb vanwege de ongemakken en alle verloren tijd een mooi boeket bloemen besteld voor in uw nieuwe appartement, ik hoop dat de kleuren passen bij uw nieuwe interieur. Het is mogelijk dat de koerier hierover nog contact met u op neemt.

Onze contactgegevens

Indien gewenst kunt u contact met ons opnemen. Het telefoonnummer is 0800-0200809. U krijgt direct toegang tot de afdeling Klantreacties met deze persoonlijke pincode: 11336.
De afdeling Klantreacties is geopend op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Evert Til, van
Medewerker Klantreacties"

Reageer