Vraag

Overstap naar KPN compleet met mobiel abonnement compleet mislukt!

• 19 januari 2017
  • 8 reacties
  • 420 keer bekeken

Bij deze wil een klacht indienen m.b.t. mijn (vervelende en klantonvriendelijke) ervaringen die ik met KPN gehad heb bij het afsluiten van een mobiel abonnement ter uitbreiding van ons alles in 1 abonnement naar KPN compleet.

7 april zou mijn Vodafone mobiel abonnement verlopen, waar ik al jaren tevreden klant was.

Daar we al KPN alles in 1 hadden, leek het ons een leuke optie om dit uit te breiden naar KPN compleet.

Bij navraag bij de klantenservice van KPN bleek dit nu al mogelijk te zijn om dit abonnement af te sluiten en dan per 7 april mijn nummer te porteren en bij Vodafone op te zeggen en ik zou nu al (binnen een dag) mijn nieuwe toestel kunnen ontvangen.

17 januari heb ik dan ook met een, overigens hele vriendelijke medewerkster van KPN mijn abonnement afgesloten, onbeperkt bellen en sms met Europa dekking en 1000 Gb internet (verdubbeling 500GB)
Tot zover geen probleem. Mijn I Phone 7 zou een dag later al bezorgd worden, zei de vriendelijke dame.
Tot zover hele positieve ervaringen met KPN .. maar helaas toen ging de knop om .. !

Speciaal verlof en alles geregeld om thuis te zijn een dag later, want het toestel zou tussen 12 en 15 uur 's middags geleverd worden, en ik zou het zelf in ontvangst moeten nemen, echter kreeg ik een dag later een uitnodiging om een nieuwe afspraak te maken voor levering de 19-de. Dus maar meteen in de telefoon geklommen, maar zij konden hier ook niets aan doen, volgens een niet zo vriendelijke KPN medewerkster .. Dus moest ik een dag later weer opnieuw verlof en alles regelen om het nieuwe toestel in ontvangst te nemen ..
's Middags kreeg ik tot overmaat van ramp een mail van KPN waarin de porteringsdatum stond vermeld van 20 februari, dus bijna twee maanden te vroeg ..
Ook van Vodafone kreeg ik meteen een mail met melding dat ik dan extra moest gaan betalen vanaf 20 februari ..

Dus weer telefoneren .. deze keer met de klachtenlijn van KPN waar een hele klant onvriendelijke dame me te woord stond en zij kwam niet met een goede oplossing, alleen dat ik het abonnement kon annuleren en/of de porteringsdatum aangepast zou worden naar 17 maart. Echter dat zou betekenen dat ik nog 3 weken dubbele kosten zou hebben en dit heb ik ook geweigerd.
Zeker gezien de afspraak die bij het afsluiten van het abonnement gemaakt zijn, om de porteringsdatum 10 april aan te houden en dit zou volgens de betreffende KPN medewerkster geen enkel probleem zijn .. En nu ging dit dus opeens niet meer ..

Uiteindelijk gisteravond weer opnieuw met een wederom wel vriendelijke KPN medewerkster gesproken aan de telefoon,om met haar samen tot wel een goede oplossing van dit probleem te komen. Zij vertelde ook weer, dat dit gewoon opgelost kon worden en mogelijk was, zij zou dat voor mij kunnen regelen, was een kwestie van de datum aanpassen ..
Het systeem pakte het echter niet op dat moment en zodoende beloofde ze dat ze het een dag later 's morgens nog eens zou proberen met betreffende afdeling nummerbehoud ..
De volgende morgen weer een hele tijd aan de telefoon, kwam ook zij opeens met de trieste mededeling dat het niet ging en dat de enige mogelijkheid was de bestelling te annuleren, het toestel te weigeren en wederom een nieuwe order te plaatsen ..

Nou jullie kunnen wel begrijpen dat ik heel veel frustraties verder hier op dit moment in ieder geval, geen zin meer in heb ...
Concluderend, KPN is niet eenduidig in zijn benadering en communicatie naar de klant toe. Er kan schijnbaar niet op een simpelere manier naar een oplossing van dit probleem gezocht worden en zo ben ik uren telefoneren verder, frustraties rijker en nog niet in het bezit van een abonnement met toestel bij KPN ..
Hoe klantvriendelijk is dit??
Zou dit niet op een wat klantvriendelijkere en eenvoudigere manier opgelost kunnen worden is de vraag!

Heb ik na deze ervaringen nog wel zin om mijn mobiel abonnement af te sluiten kun je je dan afvragen ..
Ik heb nog nooit eerder soortgelijke vervelende ervaringen gehad bij andere providers en waarom doet KPN er alles aan om klanten te werven voor KPN compleet, als het op deze manier zo gigantisch mis kan gaan.

8 reacties

Reputatie 7
Ik geef je helemaal gelijk met betrekking tot de gang van zaken. Verdient niet de schoonheidsprijs (verre van).

Om deze ontstane chaos tot stilstand te brengen lijkt mij echter wel de enige optie om het te annuleren, dat kan nu nog tenslotte. Hopelijk heb je niet zélf Vodafone opgezegt, anders dat natuurlijk ook annuleren. Al was het maar om je nummer te behouden.

Of toch 20 februari over laten gaan. Maar dan zit je wel nog met kosten aan Vodafone tot 7 april.

Dan wel even kijken of de voordelen van Compleet opwegen tegen de kosten van en de MB's in het abonnement bij Vodafone t.o.v. dat wat je dan bij KPN krijgt. Soms is het voordeliger om juist niet KPN mobiel te nemen én voor het verschil in kosten alsnog zélf bijvoorbeeld pluspakket of fox sports te nemen ;)

De voordelen van Compleet (zie ook https://www.kpn.com/compleet.htm) :
Gratis zenderpakket (Fox eredivisie,Pluspakket of kidspakket) Pluspakket is standaard als je geen keuze maakt. Pluspakket heeft ook een On Demand aanbod.
Gratis onderling bellen met de tel. nrs. die op je adres geregistreerd zijn (vast, mobiel)
Verdubbeling MB's van je mobiele abonnementen
MB.s delen tussen je mobiele abonnementen
€ 5 p/m korting op de mobiele abonnementen
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Hetty, welkom op het forum! Wat een vervelende situatie 😞
Dan denk je natuurlijk zonder problemen over te stappen naar KPN met de daarbij behorende voordelen van KPN Compleet, krijg je dit. Ik kan me voorstellen dat dit je wat rauw op je dak komt vallen en dat je hier een oplossing voor wilt. Helemaal terecht!

Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Als je daarop reageert, ga ik op zoek naar een goede, nette oplossing voor deze situatie.

@PeterG, bedankt voor je uitvoerige en duidelijke uitleg over het overstappen 🙂
Reputatie 7
Dit is allemaal goed mis gelopen en dat is naar. Raar dat de medewerker aan de telefoon niet wist dat nummerbehoud niet kan als je dit langer dan 60 dagen van te voren aan vraagt. (voor het eind van je contract bij je oude provider)
Het is nu zowat 3½ maand.

Dit resulteert dan in de genoemde situatie. Te vroege overname waarbij je bij Vodafone wel nog de resterende periode moet betalen.

Of het resulteert in een afwijzing van Vodafone voor nummerbehoud (dat is hier dus niet gebeurt). En vervolgens wordt je tijdelijke nummer bij KPN definitief. Nummerbehoud van je oude nummer is (dan) niet mogelijk.
Heb je het contract bij KPN langer dan 14 dagen geleden getekent dan vrees ik dat de enige optie is om iemand te zoeken om het contract (met toestel!) over te nemen. Later kun je dan alsnog, minder dan 60 dagen voor afloop bij Vodafone, een abonnement met nummerbehoud afsluiten bij KPN. Om je nummer te behouden i.i.g. niet opzeggen bij Vodafone.

Dit antwoord is gebaseerd op een topic (zie hier) waar dezelfde situatie, te vroeg afsluiten contract i.c.m. nummerbehoud, voorkwam.
Reputatie 7
Als je deze abonnementsaanvraag bij KPN annuleert dan zal (mijns inziens) ook de vraag voor nummerportering en beëindiging van het abonnement bij Vodafone geannuleerd worden. Dat is toch één aanvraag feitelijk.
Ik kan me zeer voorstellen dat je op dit moment effe geen vertrouwen hebt. Neem de / je tijd.

Er zal morgen wsl een KPN moderator hier reageren. Misschien kan die nog wat betekenen. Die kan ook in systemen en ik natuurlijk niet.
Bedankt voor je reactie Peter, echter is het zo dat de KPN medewerkster me vertelde dat er al een pre order gemaakt kan worden en t.z.t. 60 dagen van tevoren de aanvraag voor nummerbehoud had aangevraagd kunnen worden ...
Dit is in mijn geval niet goed gebeurd, vandaar deze problemen.
Echter kan ik dit abonnement wel nog annuleren, daar het zoals in mijn bericht ook staat, het deze week pas afgesloten was en ik 2 weken tijd heb om te annuleren. Maar het blijft frustrerend en vervelend dat het zo moest gaan ...
Groetjes Hetty
Nee ik heb Vodafone niet zelf opgezegd Peter, echter heeft Kpn wel al een verzoek tot nummerportering ingediend bij hen voor de datum 20 februari en heb van Vodafone daarvan ook al een mail van gehad dat ik dan extra kom aan het betalen, maar hopelijk houdt KPN deze keer wel woord, dat mijn nieuwe abonnement geanuleerd wordt en ook bij Vodafone de nummerportering geanuleerd wordt door hen.
Overigens was het geen 3 en halve maand ervoor, maar 2 en halve maand en over twee weken zou het 60 dagen voor einde contract Vodafone zijn.
Wat ik verder ga doen, m.b.t. een eventueel weet ik nog niet, gezien de frustratie die het me nu gekost heeft, of KPN moet nog met een excuus en leuke tegemoetkoming zou komen voor al deze misgelopen dingen.
Hoi Justin, inmiddels heb ik inderdaad een pb gehad met de vraag om meer gegevens van mij, daar heb ik op geantwoord, maar nog geen reactie met een (eventuele) oplossing. Maar hoe dan ook, blijft het vervelend hoe het gelopen is ..
@Peter en Justin, ik was zeker goed voorbereid en op de hoogte van de voordelen van een overstap naar KPN, maar helaas is deze overstap, zoals jullie al hebben kunnen concluderen, dus helemaal mis gegaan.

Reageer