Overstap van Solcon naar KPN

  • 23 January 2020
  • 8 reacties
  • 1677 keer bekeken

Half oktober 2019 is op de site van Solcon te lezen:

"Solcon gaat zich meer focussen op internet, tv en vast bellen, daarom zullen wij per 31 december 2019 stoppen met Solcon Mobiel.

Sinds augustus is het niet meer mogelijk om Solcon Mobiel te bestellen.”

Ze komen dan op gelijke voet als XS4ALL, namelijk dat ze geen eigen mobiele provider meer zijn. Lijkt mij dan ook zeer logisch dat vanaf 1 januari 2020 KPN compleet ook beschikbaar is voor de combinatie KPN/Solcon.

Ben benieuwd naar de reactie van KPN.

 Wij zijn pas overgestapt van KPN compleet naar Solcon dit omdat KPN geen glasvezel aanbied.

 Ik denk overstappen naar Solcon een dochter van KPN en geen mobiel, dan kunnen ze een mooi compleet pakket leveren . Dit kan dus niet!!, ook kan je niet casten, tv op een computer en via Digitenne kijken.

Eigenlijk ga ik er alleen maar op achteruit, en er zijn dus geen voordeeltjes.

Een gemiste kans, doe er wat aan.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @blade , binnen 14 dagen kun je nog terug, daarna moet je je contract vol maken of afkopen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Blade, welkom hier. 

Wat is er precies aan de hand? 

Ik denk overstappen naar Solcon een dochter van KPN en geen mobiel, dan kunnen ze een mooi compleet pakket leveren . Dit kan dus niet!!, ook kan je niet casten, tv op een computer en via Digitenne kijken.

Een mobiel erbij is geen probleem, je krijg zelfs een aantal voordelen wanneer je dit combineert. Casten en online kijken moet ook geen probleem zijn. Waar loop vast? Wat bedoel je precies met "via Digitenne kijken”? 

Ik hoor graag van je. 

Hoi Alex,

Ik bedoel nu ik overgestapt ben naar jullie dochter Solcon mis ik een aantal voordeeltjes,

terwijl de kosten niet heel veel anders zijn.

X Geen Digitenne. 

X Geen tv meer op de computer kijken.

X Kan niet meer Casten.

X Geen verdubbeling van je M.B met K.P.N  mobiel.

X Geen extra zenderpakket meer.

 

Op het bericht van Arnoud43 is ook nog steeds geen antwoord gegeven, wat ik toch graag wil weten.

Ik hoop dat je hier snel een antwoord op wil geven 

Arnoud43 schreef:

Half oktober 2019 is op de site van Solcon te lezen:

"Solcon gaat zich meer focussen op internet, tv en vast bellen, daarom zullen wij per 31 december 2019 stoppen met Solcon Mobiel.

Sinds augustus is het niet meer mogelijk om Solcon Mobiel te bestellen.”

Ze komen dan op gelijke voet als XS4ALL, namelijk dat ze geen eigen mobiele provider meer zijn. Lijkt mij dan ook zeer logisch dat vanaf 1 januari 2020 KPN compleet ook beschikbaar is voor de combinatie KPN/Solcon.

 

M.V.G, Robin

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het verkeerd gelezen, je hebt gelijk. Ik dacht te lezen dat je juist naar KPN bent overgestapt. Hier is, ben ik bang, niets aan te doen. 

 

Graag nogmaals antwoord op de vraag hieronder….

 

Op het bericht van Arnoud43 is ook nog steeds geen antwoord gegeven, wat ik toch graag wil weten.

Ik hoop dat je hier snel een antwoord op wil geven 

Arnoud43 schreef:

Half oktober 2019 is op de site van Solcon te lezen:

"Solcon gaat zich meer focussen op internet, tv en vast bellen, daarom zullen wij per 31 december 2019 stoppen met Solcon Mobiel.

Sinds augustus is het niet meer mogelijk om Solcon Mobiel te bestellen.”

Ze komen dan op gelijke voet als XS4ALL, namelijk dat ze geen eigen mobiele provider meer zijn. Lijkt mij dan ook zeer logisch dat vanaf 1 januari 2020 KPN compleet ook beschikbaar is voor de combinatie KPN/Solcon.

 

 

Dan zullen daar afspraken over gemaakt moeten worden.

De combinatie simyo en KPN levert wel voordeel op de combinatie xs4all en simyo niet.

Telfort Mobiel(nu KPN tft bundels) levert in combinatie met KPN thuis beperkt voordeel. 

Anderom Telfort thuis en KPN mobiel levert weer andere voordelen. 

Solcon stond ooit gelijk met de eerder bij Telfort onder gebrachte glasvezel providers.

Gezien nog steeds de Amino a140 wordt genoemd zullen ze nog steeds op dezelfde leverstraat zitten. Het TV beeld is dan mogelijk beter dan via KPN 1 op 1 doorgifte geen compressies!. De Telfort klanten afkomstig van lijbrandt xms etc konden ook niet via https://telfort.interactievetv.nl/ kijken. De itv app van stoneroos was daarentegen practischer. Helaas is ook bij Solcon DVB-c uitgefaseerd. 

 

Xs44all heeft bij mijn weten nooit mobiele telefonie geleverd ik zie veel meer gelijkenis met Telfort. Het aanbieden van zoals ik het zie alle locale en regionale zenders versterkt die gedachte.

Kijk ik naar deze afbeelding zou alleen al voor de app Solcon een goede keuze zijn. Ook hier dezelfde functionaliteit die de Telfort Glasvezel app bood.

 

Bedankt Galdor68 voor de snelle informatie.

Nu maar hopen dat ook KPN een reactie geeft.

 

Reputatie 7
Badge +24

@blade Daar kan ik duidelijk over zijn. Een combinatie van Solcon en KPN producten bestaat niet en zal op korte termijn ook niet komen. Mocht dat nog wel komen in de toekomst, dan zullen we dit zeker bekend maken.