Beantwoord

Overzetten van opnames naar een ander KPN-account

  • 22 July 2019
  • 4 reacties
  • 569 keer bekeken

Hallo, ik ga verhuizen naar een adres waar al iemand kpn heeft.
Omdat ik ook opnamefunctie (5 euro/maand) heb leek het me fijn om deze 'mee te nemen'.
Ik heb gebeld met kpn , men deelde mij mee dat dit niet kon.
Tevens hield dit in dat al mijn met zorg opgenomen programma's komen te vervallen, nou daar heb ik dus netjes iedere maand 5 euro voor betaald. Is daar geen klantvriendelijker oplossing voor?

Hartelijke groet.
John

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 24 July 2019, 17:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Nee. Opnamen bij KPN zijn ook niet te bewaren. Hooguit voor 1 jaar. Verdwijnen doen ze dus sowieso.

Er moet natuurlijk wel een aansluiting beschikbaar zijn.
Ga je bij iemand inwonen? Dan is het niet mogelijk je abonnement mee te nemen als die persoon al T-mobile, Tele2, online, youfone, xs4all of KPN heeft.
Er kan maar één provider over één lijn leveren.

Je kunt dus helemaal geen aansluiting van bovenstaande providers nemen dus.

Die mensen gebruiken dan kennelijk de kabelaansluiting niet. Dan kun je daar wel gebruik van maken. Afh. v.d. regio: Ziggo, Caiway, Delta, SKV, Kabelnoord (of eentje die ik vergeten ben). Er is per regio één kabelaanbieder actief.

N.B.
Opnemen gebruik ik alleen als "uitgesteld kijken". Zodra gekeken gaat het eraf. Je kijkt het meestal toch niet nog een keer.
Klopt allemaal Peter, maar heb ik best behoorlijk wat films opgenomen die ik nog lang niet allemaal gezien heb.
Nu ben ik ze dus kwijt, zeker ik kan die films ook wel op een andere wijze verkrijgen, maar voor mij was deze functie heel fijn, ff bladeren en dan een favoriete film kijken. Jammer.
Reputatie 7
Hallo @Jomo, welkom op het KPN forum. Wat is dat enorm zuur zeg. Helaas, het ís waar dat het overzetten van opgenomen films /series etc. niet mogelijk is naar een ander adres. Jouw opnames worden in de 'cloud' bewaard. Dit wordt onder je iTV-accountnummer geregistreerd. Technisch is het een hele lastige opgave omdat van het ene naar het andere accountnummer over te hevelen. Ook vraag ik me af of dat is toegestaan vanwege de contentrechten (eigendomsrechten van de omroep). Vermoedelijk wordt dat ook niet door de omroepen, die de auteursrechten hebben op de programma's, gewaardeerd dat de content overdraagbaar is.

De enige tip die ik je kan geven, neem vanaf nu zoveel mogelijk op met het account van je nieuwe huisgenoot. En nu zoveel mogelijk van je opgenomen films kijken voordat je verhuist 😉
Reputatie 7
Hey @Jomo, nog geen berichtje van je gehad. Had je nog vragen? Stel ze dan gerust 🙂