Beantwoord

overzicht mobiel gebruik in kpn compleet

• 1 maart 2015
  • 7 reacties
  • 739 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Geachte,

Even een evaluatie.

Vorig jaar, 2014, hebt u ons telefonisch een aanbieding gedaan voor kpn compleet, waarin wij dus een mobiel abonnement opnamen. Dit zou voordeliger zijn, dan een apart abonnement.

Ik zie in onze overzichten van Mijn KPN helemaal niets terug van die bewuste mobiele telefoon?

Wat wij wel zien in een bankafschrift, is dat de mobiel apart wordt verrekend als mobiel abonnement, voor 15 euro per maand.

Waarom zit de mobiel niet in het compleet-pakket overzicht?

Ik ervaar met deze aparte verrekening geen voordeel t.o.v een ander abonnement!

Wij willen graag inzicht in het gebruik/verbruik en het MB-overzicht.

Onze gegevens zijn uiteraard bij u bekend.

Met vriendelijke groet,

Gerard Eikelenboom

icon

Beste antwoord door Henk2304 1 maart 2015, 15:25

Dag Gerard, welkom op het forum.

KPN Compleet biedt voordelen als je meer dan één product van KPN afneemt. Als je b.v. Alles-in-1 combineert met tenminste één mobiele telefoon krijg je o.a het Plus-pakket op de iTV en verdubbeling van bel/sms/MB's op je telefoon. In sommige gevallen krijg je korting op je telefoon abo. Alle producten blijven echter afzonderlijk gefactureerd. De eventuele kortingen vind je terug op de factuur van de desbetreffende afzonderlijke producten. KPN Compleet bundelt niet de facturen van die producten.

Je kunt het ook zien op Mijn KPN, maar ook daar geldt dat je voor ieder product een apparte Mijn KPN omgeving hebt. Of alles ooit nog eens gecombineerd gaat worden qua facturering? Wellicht.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Dag Gerard, welkom op het forum.

KPN Compleet biedt voordelen als je meer dan één product van KPN afneemt. Als je b.v. Alles-in-1 combineert met tenminste één mobiele telefoon krijg je o.a het Plus-pakket op de iTV en verdubbeling van bel/sms/MB's op je telefoon. In sommige gevallen krijg je korting op je telefoon abo. Alle producten blijven echter afzonderlijk gefactureerd. De eventuele kortingen vind je terug op de factuur van de desbetreffende afzonderlijke producten. KPN Compleet bundelt niet de facturen van die producten.

Je kunt het ook zien op Mijn KPN, maar ook daar geldt dat je voor ieder product een apparte Mijn KPN omgeving hebt. Of alles ooit nog eens gecombineerd gaat worden qua facturering? Wellicht.

Reputatie 1
Badge
Beste Henk, bedankt voor je antwoord. Begrijp ik nu goed dat ik voor de mobiele telefoon een nieuw account moet aanmaken op Mijn KPN? Zo ja! ter info: Het mobiele telefoon abonnement zijn we aangegaan voor het mobiel van onze zoon. Is het dan handig om onder zijn naam een account aan te maken? Hij is minderjarig, (voortgezet onderwijs). Met vriendelijke groet, Gerard.
Reputatie 7
Badge +31
Ik ben Henk niet maar zal hier toch op antwoorden.

De gebruikersnaam en wachtwoord voor het (nieuwe) MijnKPN account voor de mobiele telefoon mag en kan je helemaal zelf verzinnen. Onthoud het wel goed want daarmee log je dan in om de gegevens, zoals verbruik bundel en rekeningen, in te kunnen zien.

Houdt bij het aanmaken de betreffende mobiele telefoon bij de hand, want je krijgt een controle invoer per sms toegestuurd!

Ga naar MijnKPN en kies optie "Mobiel, Mobiel internet en Vast bellen" om een account te maken voor de mobiele.

P.S. Dank zij Compleet kan je zoon dus geheel gratis naar jullie vaste kpn telefoon (en evt. andere mobiele van kpn binnen compleet op jullie adres) bellen. Dat gaat zelfs niet ten koste van zijn bundel dus.

Reputatie 7
Nog een kleine aanvulling: zodra het abo van je zoon is opgenomen in Compleet kun je ook gratis bellen vanaf je vaste telefoon naar de mobiel van hem.

Overigens is het voor Compleet volgens mij niet nodig om z'n mobiele abo te registreren in Mijn KPN: dat hoeft alleen als je z'n facturen wilt bekijken, het verbruik en de abonnementsgegevens, zoals de status van Compleet (voor dat alles is ook een app waarvoor het Mijn KPN account gebruikt wordt  (Android, iOS en Windows Phone)).

En natuurlijk kan het verstandig zijn om tzt. al jullie mobiele abo's bij KPN (of Hi) onder te brengen want dan kunnen jullie onderling altijd gratis bellen en profiteer je op al je abo's van de voordelen van Compleet. SIM Only abo's komen ook in aanmerking voor Compleet, pre-paid niet.

Reputatie 7
Badge +31
Henk2304 schreef:
Overigens is het voor Compleet volgens mij niet nodig om z'n mobiele abo te registreren in Mijn KPN: dat hoeft alleen als je z'n facturen wilt bekijken, het verbruik en de abonnementsgegevens, zoals de status van Compleet (voor dat alles is ook een app waarvoor het Mijn KPN account gebruikt wordt  (Android, iOS en Windows Phone)).

En natuurlijk kan het verstandig zijn om tzt. al jullie mobiele abo's bij KPN (of Hi) onder te brengen want dan kunnen jullie onderling altijd gratis bellen en profiteer je op al je abo's van de voordelen van Compleet. SIM Only abo's komen ook in aanmerking voor Compleet, pre-paid niet.

Registreren van de mobiele bij MijnKPN is voor KPN Compleet inderdaad niet per se nodig. Wel handig om het verbruik van de bundel (ook voor je zoon zelf) een beetje bij te houden. Als ie niet over de maandelijkse bundel komt, zullen er geen extra kosten zijn dan de abonnementskosten. En bellen naar jullie vaste gaat zelfs niet van z'n bundel af, want ook die zit in het Compleet gebeuren.

... en inderdaad. Ook bellen van je vaste naar zijn mobiele kost niks.

Het laatste (over alle mobiele) is wel een héél goed advies van Henk:D, want dan bel je binnen je gezin dus GRATIS.

Reputatie 7
En de bel/sms- en databundels worden verdubbeld, dus wellicht kun je het abo nog naar beneden bijstellen ook (op Mijn KPN al dan niet via de app).

Reputatie 1
Badge
Henk en Peter bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Ik stoei hier mee verder wanneer het gelegen komt!

Groet, Gerard.

Reageer