Vraag

Pluspakket verwijderd vanwege fout Compleet voordeel

  • 27 September 2021
  • 8 reacties
  • 94 keer bekeken

Afgelopen periode heb ik meerdere langdurige telefonische gesprekken gehad KPN klantenservice m.b.t. mijn abonnement.

Onverwachts was Pluspakket TV verwijderd. Telefonisch werd mij verteld dat ik onterecht Pluspakket gekregen had, omdat ik geen Mobiel abonnement KPN/Simyo  had. Dat is onjuist. Ik heb een Simyo Compleet abonnement met telefoonnummer 06-********. Er werd mij gevraagd om dan zelf Simyo te bellen om te verzoeken om het abonnement bij KPN te melden. In het mailcontact hierover met Simyo waren zij even verbaasd over deze vraag als ik zelf. Simyo schreef: “Wij moeten voor aan KPN toestemming vragen voor het voor wij Simyo voordeel van dubbele data mogen verstrekken.”  Ik voelde mij door KPN in het bos gestuurd. In een later telefonisch gesprek met KPN hierover werd in een langdurig uiteindelijk toegezegd dat mijn KPN Alles in één abonnement wordt wordt hersteld, hetgeen ook gebeurd is. Tot mijn verbazing ontving ik bovengenoemde factuur met 2 posten TV Plus pakket berekend.   

 

Inmiddels twee afgebroken telefoonverbindingen tijdens gesprekken , drie maal lange wachttijden, drie langdurige gesprekken en deze klacht kost* het mij tot nu toe, omdat KPN geheel onverwacht het pluspakket uit mijn abonnement onterecht verwijderde uit mijn abonnement.   * nominaal 5 uur

Ik verzoek u tot correctie van van bovengenoemde factuur over te gaan en er zorgvuldig voor te zorgen dat mijn KPN abonnement voor mij zorgeloos gaat verlopen.

Mocht het zo zijn dat u er een andere mening heeft over uw handelswijze m.b.t. het eenzijdig wijzigen van mijn abonnement, dan verzoek ik mij dat schriftelijk* duidelijk uit te leggen wat uw motivaties daarvan zijn.

  • *****

Met vriendelijke groet,

Rob (Bastiaan) Bor           

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt en e-mailadres + telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @robbor1949, welkom op het KPN forum!

Jammer om te horen dat je het Pluspakket ineens kwijt bent, en dat 't niet bepaald soepel loopt om de situatie recht te zetten. Je had het als Combivoordeel aan staan, maar de kosten zijn later toch op je factuur berekend lees ik, doordat 't zogezegd niet terecht met korting aan heeft gestaan. Ik kijk graag even met je mee. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief alle mobiele nummers die je onder Combivoordeel gekoppeld hebt/had, en geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? Alle informatie is welkom!

Gevraagd formulier ingevuld

Reputatie 7
Badge +19

Gevraagd formulier ingevuld

Dankjewel, ik heb ze erbij gepakt. Ik zie dat er, naast dat je hier je vraag hebt gesteld, ook een klacht hebt ingediend. Deze is al in behandeling genomen bij onze klachtenafdeling, zij nemen contact met je op om je te helpen dit op te lossen. Het is niet handig dat ik dubbel werk ga doen, je vraag is daar in goede handen en deze collega's hebben meer opties dan wij hier op het forum. Mijn collega's nemen zo snel mogelijk contact op om je te helpen deze klacht op te lossen.

Helaas heb ik nog enkele reactie ontvangen. Mijn emailadres is bekend bij KPN.

De vicieuze klachten cirkel blijft maar draaien zonder oplossing. Inmiddels via een speciaal telefoonnummer contact gehad met KPN. En weer wordt gemeld: “Uw Simyo abonnement is niet aangemeld KPN”. Een herhaling vanuit het allereerste telefoontje met KPN. Alsof er tussentijds niet gecommuniceerd is. Zie bovenstaande klacht. 

Alles bij elkaar ben ik urenlang met KPN bezig. Zijn ze mij aan het wegpesten. Stopt KPN daar zoveel energie in? . KPN reageerde laconiek op mijn verwijzing daar de oorspronkelijke klacht. Oh, dat moet ik even nakijken en bel  wel even terug. Het vragen om een belafspraak is onmogelijk. Na wat heen en weer gesputter beloofde KPN mij vandaag voor 12 uur terug te bellen. 

Het vage is dat KPN communiceert dat klachten een zeer grote voorkeur van hen is, zodat zij snel en adequaat oplossingen kunnen bieden. Zoals mijn verhaal laat zien is het een ellendige moeras communicatie, waarop ik geen enkele grip kan uitoefenen. 

Ik wacht wederom maar af wat er uitrolt bij KPN en mijn geld terugkrijg van het teveel betaalde.

Wederom worden beloften niet nagekomen. KPN vertelde: “Het is nu allemaal hersteld, zoals het was.” Klacht opgelost. Dus niet. In Mijn KPN account kan ik daar niets over terug vinden en vandaag ontvang ik pakketje “Apparatuur terugzenden. Wederom KPN gebeld. KPN vertelt dat steeds “heel duidelijk”. Uw moet zelf maar naar Simyo bellen en vragen of zij u willen aanmelden. Een herhalingen van stappen.

 

“Ik ben “heel duidelijk, wat begrijp u niet wat ik zeg?  zegt de KPN medewerker op zeer geagiteerde wijze Als pluspakket wil blijven ontvangen betaalt u gewoon de €10 abonnemetkosten en verbreekt de verbinding Hij (KPN) reageerde zeer geagiteerd en met het vertellen van onwaarheden, te weten:

  1. Simyo vertelt dat ik aangemeld bij KPN mbt de combi voordelen. KPN ontkent dat en dat ik het zelf maar met Sinyo moet regelen. Onwaar is dat KPN het zelf niet kan controleren.
  1. Dat er geen verslag is van mijn telefonische gesprek van 6 dagen geleden.

Het KPN/Simyo combi voordeel wordt nog steeds gehanteerd als verkoop argument.

Ik heb sterk de indruk dat het KPN beleid is mijn soort probleem niet op te lossen c.q. lopende recht hebben om gratis pluspakket te ontvangen in combinatie met Simyp Compleet abonnement weg te treiteren of gedwongen € 10 extra te gaan betalen voor hetzelfde totaal pakket.  

Ik ben zo'’n 20 jaar klant bij KPN.

 

Admin: reactie uit ander topic naar je eigen topic verplaatst. Als je al een topic hebt kan je daar verder gaan

Ik ben om dezelfde redenen "Gratis Pluspakket” in een uitgebreide vicieuse cirkel terecht gekomen, welke in onderstaand bericht aan Simyo via hun FB pagine heb verzonden.

Rob Bor

 Gedeeld met Je vrienden

Vrienden

Na ruim 20 jaar klant van KPN zeggen wij ons vertrouwen in hen op. KPN heimelijk bedriegers. Zie bericht hieronder.

Dit bericht is ook inhoudelijk bestemd voor SIMYO.

Helaas gaan wij binnenkort ons Simyo abonnement opzeggen, ondanks dat wij tevreden zijn met Simyo. Waarom?

Enkele maanden geleden hebben wij gebruik gemaakt van Simyo aanbod "Dubbele Data" als je klant was bij KPN en dat waren we. We hoefden alleen de link te activeren.

Wat echter verborgen bleef was dat het activeren consequenties had voor ons KPN "Gratis Pluspakket", welke al jarenlang liep.

In augustus was KPN  Pluspakket in verdwenen. Wilde ik Pluspakket weer terug, dan moet ik € 10 meer gaan betalen. Hierover een klacht bij KPN ingediend. Ik ben terecht gekomen in een vicieuse cirkel terechgekoment van manipulerende, bedriegelijke telefoon gesprekken en chats.Schriftelijk doet de klachten afdeling niets. Zelfs een mailadres geven zij niet om de terechtheid van mijn klacht schriftelijk aan te tonen. Telefoon verbinding wordt gewoon verbroken, chats worden gewoon op de automatische beantwoording gezet. Urenlang ben ik er mee bezig geweest.

Simyo is dochter van KPN die ook afhankelijk is van het gedrag welke KPN vertoond. Om ons van verdere bedriegelijke manipulaties van KPN te vrijwaren zullen wij SIMYO op gaan zeggen.

We kregen wel een aantrekkelijk KPN mobiel abonnement aangeboden met gunstige voorwaarden. Peperduur bedoelde ze daarmee 300 bel/sms voor € 14.50 met een tijdelijk korting van € 3.

Voor dat bedrag krijg je bij de concurenten,ook bij Simyo, krijg je 10 giga bites, 200 min/sms voor € 14. Hoezo aantrekkelijke KPN aanbod?

 

KPN abonnement hebben we reeds opgezegd, ons vrijmakend van een bedriegelijk, manipulerend bedrijf.

 

Admin: reactie uit nog ander topic naar je eigen topic verplaatst. Als je al een topic hebt kan je daar verder gaan

Onze “gratis Pluspakket” ervaring.

Ik ben om dezelfde redenen "Gratis Pluspakket” in een uitgebreide vicieuse cirkel terecht gekomen, welke in onderstaand bericht aan Simyo via hun FB pagine heb verzonden.

Rob Bor

 Gedeeld met Je vrienden

Vrienden

Na ruim 20 jaar klant van KPN zeggen wij ons vertrouwen in hen op. KPN heimelijk bedriegers. Zie bericht hieronder.

Dit bericht is ook inhoudelijk bestemd voor SIMYO.

Helaas gaan wij binnenkort ons Simyo abonnement opzeggen, ondanks dat wij tevreden zijn met Simyo. Waarom?

Enkele maanden geleden hebben wij gebruik gemaakt van Simyo aanbod "Dubbele Data" als je klant was bij KPN en dat waren we. We hoefden alleen de link te activeren.

Wat echter verborgen bleef was dat het activeren consequenties had voor ons KPN "Gratis Pluspakket", welke al jarenlang liep.

In augustus was KPN  Pluspakket in verdwenen. Wilde ik Pluspakket weer terug, dan moet ik € 10 meer gaan betalen. Hierover een klacht bij KPN ingediend. Ik ben terecht gekomen in een vicieuse cirkel terechgekoment van manipulerende, bedriegelijke telefoon gesprekken en chats.Schriftelijk doet de klachten afdeling niets. Zelfs een mailadres geven zij niet om de terechtheid van mijn klacht schriftelijk aan te tonen. Telefoon verbinding wordt gewoon verbroken, chats worden gewoon op de automatische beantwoording gezet. Urenlang ben ik er mee bezig geweest.

Simyo is dochter van KPN die ook afhankelijk is van het gedrag welke KPN vertoond. Om ons van verdere bedriegelijke manipulaties van KPN te vrijwaren zullen wij SIMYO op gaan zeggen.

We kregen wel een aantrekkelijk KPN mobiel abonnement aangeboden met gunstige voorwaarden. Peperduur bedoelde ze daarmee 300 bel/sms voor € 14.50 met een tijdelijk korting van € 3.

Voor dat bedrag krijg je bij de concurenten,ook bij Simyo, krijg je 10 giga bites, 200 min/sms voor € 14. Hoezo aantrekkelijke KPN aanbod?

 

KPN abonnement hebben we reeds opgezegd, ons vrijmakend van een bedriegelijk, manipulerend bedrijf

 

Admin: reactie uit een derde ander topic naar je eigen topic verplaatst. Als je al een topic hebt kan je daar verder gaan