Spotify niet meer gratis?

  • 31 January 2020
  • 15 reacties
  • 18459 keer bekeken

Hoi,

Al jaren krijg ik spotify premium gratis bij mijn pakket.

maar sinds een half jaar wordt er toch 8,99 per maand afgeschreven. 
Dat was me niet vooraf aangekondigd en heb ik toch recht op deze gratis service?

 

Erik van KPN 4 jaar geleden

Het forumprofiel is ingevuld, hopelijk is deze informatie voldoende.

We hebben gekeken naar de facturen, voor mei 2019 was spotify premium al die tijd gratis en na juni 2019 betalen we ineens €8,99 per maand.

Wij hebben hier zelf geen wijziging in gebracht, maar het lijkt alsof zomaar het abonnement is veranderd? Voor mei staat er Alles-in-1 Standaard met vaste telefoonnummer en spotify premium gratis en na juni Internet en TV waarbij vaste telefoonnummer €1,- en betaling Spotify Premium €8,99.
Ook hebben we altijd KPN compleet gehad en nog steeds.

 

Dank je, @Jos en Marjo, ik heb het nagekeken. Op 9 mei vorig jaar hebben jullie contact gehad met de klantenservice om navraag te doen over het pakket. Op dat moment is met de collega een overstap naar de op dat moment geldende pakketten overeen gekomen. Die wijziging is ingegaan per 23 mei. In dat nieuwe pakket zit Spotify en het telefoonnummer niet meer inbegrepen, maar betaal je er expliciet voor. In totaal ben je door die wijziging een euro minder gaan betalen. Je Alles-1-Standaard+opties was €78,49 in totaal, het Internet+TV pakket + opties is €77,49 in totaal.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Welke abonnementen heb je bij KPN?

Ik heb vandaag contact gehad met kpn. Een half jaar geleden is mijn contract eenzijdig aangepast! Was een compensatie voor verhoging van tarieven. Maar er is niet vermeld dat ik ander abonnement zou krijgen en ook niet dat spotify kwam te vervallen! 
ben niet blij en voel me misleidt. 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom Aanmelden, wat een vreemde situatie! Dit wil ik graag even verder voor je nakijken. Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan check ik dit verder voor je. 

Welkom Aanmelden, wat een vreemde situatie! Dit wil ik graag even verder voor je nakijken. Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan check ik dit verder voor je. 

Beste Erik_,

Wij hebben precies hetzelfde. Bij KPN was een aantal jaar geleden een actie waarbij je als nieuwe klant van KPN gratis spotify premium krijgt. Dit hebben we altijd gratis gekregen, maar net zoals de topic creator zegt is er zomaar €8,99 afgeschreven sinds een half jaar geleden. Dit zonder enige informatie, zoals een mail of dat spotify premium is stopgezet.

Onlangs hebben we (eind 2019) nog contact gehad met een medewerker van KPN wat de verschillen zijn als we een upgrade deden in het pakket. Hij zei: Als jullie een ander pakket nemen dan vervalt het gratis spotify premium. Dus wij zeiden dan van oké, dan houden we het maar zo.

 

Ik vind het onterecht dat er zonder kennis al die maanden €8,99 van onze rekening is afgeschreven terwijl deze service vrijblijvend gratis zou zijn. Graag wil ik hier nog meer van horen… het liefst terugzetten van spotify premium naar gratis EN al het geld wat zomaar is afgeschreven terugkrijgen.

 

M.v.g.

Reputatie 7
Badge +24

Is die 8,99 apart afgeschreven? Of ziet u dat bedrag op de factuur staan? Wat is de naam van het abonnement wat u op de factuur hebt staan?

Ook wij hebben precies hetzelfde probleem. Bij KPN hadden ze een actie voor gratis Spotify Premium. Hij schijnt normaal te zijn om zonder overleg eenzijdig het contract te wijzigen en zomaar af te gaan schrijven. Zelfde met de actie "wie jarig is trakteert" gratis uitbreiding van he zender pakket. Ook daar ga je ineens voor betalen. Oplichting, en dan ook heel erg teleurgesteld in KPN. Toch maar overstappen met alle abonnementen. Gratis Spotify voor 8,99 per maand en doodleuk daar nog een prijsverhoging overheen.... 

Graag zie ik op zeer korte termijn een oplossing.

Reputatie 2
Badge

Het wordt nog duurder, krijg net een mail van KPN:

 

U gebruikt Spotify Premium via KPN. Vanaf 1 april 2020 verandert onze prijs voor Spotify. Lees hieronder wat dit voor u betekent.

 

Uw Spotify Premium account

U ontvangt op dit moment € 1,00 korting op Spotify Premium. Vanaf 1 april stopt deze korting en kost Spotify Premium € 9,99 per maand. Verder verandert er niets. U houdt gewoon uw account, afspeellijsten en de mogelijkheid om offline muziek te beluisteren.

 
Reputatie 7
Badge +30

Orakeltje, dat is inderdaad zo, maar wel wat anders dan wat de anderen in het topic aangeven. Deze aanpassing geldt voor iedereen die Spotify Premium afneemt. De prijs wordt gelijk getrokken met wat Spotify zelf rekent. Mensen die, vanuit een oudere actie, aanvullende korting op Spotify hebben, behouden die ook, en gaan alleen een euro meer betalen.

 

Jos & Marjo, Eenzijdig, als jullie nou je forumprofiel invullen en hier even laten weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik hier eens naar kijken :)

Beste Erik_,
 

Het forumprofiel is ingevuld, hopelijk is deze informatie voldoende.

We hebben gekeken naar de facturen, voor mei 2019 was spotify premium al die tijd gratis en na juni 2019 betalen we ineens €8,99 per maand.

Wij hebben hier zelf geen wijziging in gebracht, maar het lijkt alsof zomaar het abonnement is veranderd? Voor mei staat er Alles-in-1 Standaard met vaste telefoonnummer en spotify premium gratis en na juni Internet en TV waarbij vaste telefoonnummer €1,- en betaling Spotify Premium €8,99.
Ook hebben we altijd KPN compleet gehad en nog steeds.

 

M.v.g.

Reputatie 7
Badge +30

Het forumprofiel is ingevuld, hopelijk is deze informatie voldoende.

We hebben gekeken naar de facturen, voor mei 2019 was spotify premium al die tijd gratis en na juni 2019 betalen we ineens €8,99 per maand.

Wij hebben hier zelf geen wijziging in gebracht, maar het lijkt alsof zomaar het abonnement is veranderd? Voor mei staat er Alles-in-1 Standaard met vaste telefoonnummer en spotify premium gratis en na juni Internet en TV waarbij vaste telefoonnummer €1,- en betaling Spotify Premium €8,99.
Ook hebben we altijd KPN compleet gehad en nog steeds.

 

Dank je, @Jos en Marjo, ik heb het nagekeken. Op 9 mei vorig jaar hebben jullie contact gehad met de klantenservice om navraag te doen over het pakket. Op dat moment is met de collega een overstap naar de op dat moment geldende pakketten overeen gekomen. Die wijziging is ingegaan per 23 mei. In dat nieuwe pakket zit Spotify en het telefoonnummer niet meer inbegrepen, maar betaal je er expliciet voor. In totaal ben je door die wijziging een euro minder gaan betalen. Je Alles-1-Standaard+opties was €78,49 in totaal, het Internet+TV pakket + opties is €77,49 in totaal.

Bij mij ook dezelfde a-sociale streek uitgehaald. Zonder voorbericht mijn abonnement gewijzigd en ineens Spotify €10 per maand betalen, voor iets wat ik nooit gebruik. Oplichters zijn jullie. 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, @Jschenk2! Jammer te horen dat er blijkbaar een miscommunicatie is ontstaan. Een wijziging in je abonnementsopties kan op twee manieren gedaan worden. De eerst is door jou zelf via je MijnKPN. De tweede is door de klantenservice, maar dat gebeurt alleen in opdracht van/overleg met jou. Je krijgt een bevestiging per e-mail van elke wijziging. Mocht je toch, op die bevestiging, zien dat een wijziging waar je overleg over hebt gehad niet helemaal volgens afspraak is, neem dan direct weer contact op met de klantenservice. Over het algemeen kan de wijziging dan teruggedraaid of aangepast worden. 

Reputatie 7
Badge +24

Bij mij ook dezelfde a-sociale streek uitgehaald. Zonder voorbericht mijn abonnement gewijzigd en ineens Spotify €10 per maand betalen, voor iets wat ik nooit gebruik. Oplichters zijn jullie. 

Als je het toch nooit gebruikt, dan kun je het gewoon stopzetten natuurlijk. 

Denk dat ik dat maar doe. 

Hallo allemaal,

 

Ik ben benieuwd of en hoe deze klachten zijn opgelost. 

Hebben jullie nu nog Spotify en/of gratis of toch maar betalen.