Succes met jullie marketing. Je zult er maar druk mee zijn. 

  • 2 March 2020
  • 8 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik woon hartje centrum en de wifi is heel wiebelig hier. in de slaapkamers van mijn kinderen kunnen ze geen netflix kijken. Er is al een monteur langsgeweest en die zei dat het wel oke was. Maar als ik meet is het weer bagger met de verbinding. Nu kan KPN mij 2 wifiversterker boxjes geven om mijn pijn te verzachten. Opgelost denk je dan, maar wat blijkt. die moeten aangesloten met een (telefoon)kabel. Een modern huis heeft meestal geen telefoon en kabel-aaansluitingen in de slaapkamers. Dus moet ik dan kabels door het hele huis gaan aanleggen? snoeren door de gang, de woonkamer? Nee, er is een draadloze oplossing, fijn.  Maar die moet ik wel kopen voor 149,-.  grrrrrrrrr.

Wat is dit toch voor irritant gedoe. Nieuwe klanten krijgen 3 maanden lang 50% korting op hun abonnement en super trouwe bestaande klanten van 20+ jaar moeten kabeltjes gaan trekken of meer betalen om een dienst, waar ik elke maand meer dan €70 euro voor betaal, te laten werken.

Ik snap het niet. Wees eens wat liever voor je trouwe klanten KPN, ipv elke nieuwe klant te belonen. Dat doen telefoon-aanbieders, gas/electra leveranciers, verzekeraars allemaal in deze Na-aap marketing wereld…..en zo blijven mensen die daar tijd voor hebben lekker rond-hoppen. Jaar na jaar, verzekeraars en telefoonaanbieders wisselend, om zo altijd de korting te krijgen. 

Voorkant klanten erin, en na een jaar 70% daarvan weer door de achterdeur eruit.

En zo verwaarlozen al die grote bedrijven, inclusief KPN, hun vaste klanten want de focus is nieuwe klanten. Verstandig? ik denk het niet. Trouwe klanten zorgen voor zekerheid qua inkomsten. 

Als er nu een eerlijke, slimme aanbieder opstaat die trouwe klanten zou belonen, als in een soort schadevrije jaren concept, dan was ik meteen weg hier. En ik denk een heleboel mensen met mij. Want zeg nou zelf, een trouwe klant wil graag als trouw herkend worden, dat heet menselijke maat. Jij toch ook?

Succes met jullie marketing. Je zult er maar druk mee zijn. 

Machteld

 

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een modern huis heeft als het goed is juist wel kabels door het huis lopen. En anders is dat huis gebouwd door iemand zonder verstand. Bij alle providers is het nog steeds zo dat je voor internet en tv (volwaardige tv met alle functies) nog steeds kabels nodig hebt. En er is helemaal geen zicht op dat da de komende 10 jaar zal veranderen. En dus zou het volk.en logisch zijn bij een nieuw huis dat er buizen in de muren zitten voor kabels naar de slaapkamers.

Moderne huizen hebben dikke verdiepingsvloeren van beton met veel staal erin verwerkt. Daar kom je met wifi gewoon niet goed doorheen. Zo simpel is dat. Kabels is gewoon de basis. Heb je die niet, dan is het tobben en dan blijft het tobben. Draadloze SuperWifi's helpen daar ook niet tot nauwelijks voor. In ieder geval niet zodanig dat je boven je volledige snelheid zult halen. Dat ga je nooit redden zonder kabels.

Nick, we hebben het hier over een gelijkvloers appartement begin jaren 90. Niet over een huis met 3 verdiepingen. En daarbij: ik betaal 70+ euro voor supersnel internet, beloofd door KPN, Nou supersnel dus zeker niet. En dan is er een draadloze oplossing, maar dat kost meer voor trouwe klanten ten opzichte van nieuwe klanten die 3 mnd korting krijgen. Dat is de issue, niet of internet beter werkt met kabeltje. 

 

Badge +19

Kortom u wilt gewoon die super wifi's gratis hebben. Dat gaat gelukkig niet gebeuren. Stel je toch voor dat kpn aan 2 miljoen vaste klanten die super wifi's weg moet geven. Dat kost gewoon een slordige 100 miljoen euro. Wat denkt u dat er dan met de abonnementsprijs gebeurt???

Hai Joep, Nee, mis! Ik ben van de school: doen wat je belooft. De experiabox zou uitstekende wifi moeten verzorgen in een gelijkvloers appartement. (zegt KPN) Ik wil liever minder apparaten dan meer, maar kennelijk werkt het niet naar behoren dus moet ik die versterkers. Dat ik daar extra voor moet betalen terwijl ik al een duur WIFI abonnement heb (dus geen kabels over de vloer) vind ik inderdaad niet correct. 

Maar wat lief van jou dat jij het zo voor KPN opneemt! Werk je er toevallig? Ik vind wel dat je hierboven hele rare rekensommen maakt. Hebben 2 miljoen klanten dezelfde problemen dan? 

Mijn  punt was vooral dat nieuwe ‘klanten’ met korting worden gelokt terwijl daar een groot % weer van afhaakt na een jaar en dat vaste klanten kunnen fluiten naar service als iets niet naar behoren werkt. Dat vind ik niet eerlijk. Jij wel?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft geen WIFI abonnement, maar een internetabonnement. En goede wifi, daar zijn gewoon kabels voor nodig.

Badge +19

Helaas is klantentrouw een uitstervend iets. Dat is niet alleen in de telecom of energiewereld zo maar op alle gebieden. Vroeger kocht je een wasmachine, droger etc. bij Jansen Witgoed in het dorp want daar kocht je moeder ook al. Tegenwoordig kopen ze waar het goedkoopste is en waar de uitstraling vooral trendy is. Dus nee met alleen vaste klanten ga je het niet meer redden. Zelfs met gratis superwifi's niet. En nee hoor ik werk niet bij KPN. Ik ben steward bij een veerdienst:wink:

Reputatie 7
Badge +24

Hebben 2 miljoen klanten dezelfde problemen dan? 

Nee. En daarom is het beter dat mensen die extra of andere wifi punten nodig hebben boven de WiFi punten die KPN uitdeelt deze gewoon zelf aanschaffen. Dan hoeven de mensen die deze niet nodig hebben hier niet aan mee te betalen.

Reputatie 7

Hey @machteld52, welkom op het KPN forum. Hier helpen leden van de community je graag  :) Goed dat je een topic start over de KPN Super WiFi die je bij een nieuw Internet en TV abonnement krijgt.
Ik lees dat je het super vervelend vindt dat nieuwe klanten een mooi welkomstcadeau krijgen en dat jij als vaste klant ook wel een stukje tegemoetkoming wilt. Jammer om te lezen dat je je verwaarloosd voelt. Sorry daarvoor. Uiteraard zijn we erg blij met trouwe klanten. Dat je er ieder jaar weer ervoor kiest om bij ons te blijven is dat het grootste compliment dat we kunnen krijgen. Dank voor je vertrouwen :)

We hebben ervoor gekozen om iedereen die nieuw bij ons is, éénmalig een welkomstcadeau te geven. Yay!  Zoals Joep en Nick hierboven aangeven, iedereen de KPN SuperWiFi cadeau doen, is erg duur. Dit zouden we links of rechtsom toch weer moeten bijverdienen waardoor je bijvoorbeeld een fikse prijsverhoging per maand op je abonnementskosten krijgt. Dat is niet de bedoeling. 

Waar kun jij dan als vaste klant op rekenen? Nou, we laten je niet met lege handen staan. Want eigenlijk gaat je bericht over brakke WiFi. Je wilt je draadloze netwerk verbeteren. Daar willen we graag een handje bij helpen. Super stabiel en snel draadloos internet zonder extra apparatuur kunnen we niet garanderen. In en rondom je woning zijn nu eenmaal ‘storingsbronnen’ aanwezig die het draadloze signaal onderbreken. Denk aan bluetooth apparaten, het modem van je buren, isolatiemateriaal (lekker duurzaam en comfortabel in huis, funest voor je WiFi) etc. In dit topic: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi lees je er meer over.  
Om je te ondersteunen hebben we een online tool ontwikkeld: de KPN Wifi Manager. Deze tool analyseer om de wifi-kwaliteit bij jou thuis te checken, en te verbeteren. Eerst meet je de wifi-kwaliteit in een aantal verschillende ruimtes. Je geeft antwoord op een paar korte vragen en je loopt door je huis om je internetsnelheid te meten. De WiFi Manager past waar nodig de instellingen van je modem aan en/of geeft advies op maat. De Wifi Manager heeft kent veel uitkomsten. Daarvan kunnen er 1 of meerdere dé oplossing voor jouw situatie zijn. Wil je dat eens proberen? We horen de uitkomst graag :) 

 

Reageer