Beantwoord

Telfort Compleet (Thuis + KPN Mobiel) ... van het kastje naar de muur

  • 5 February 2020
  • 25 reacties
  • 316 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

In augustus het mobiele abonnement omgezet van Tele2 naar KPN Mobiel met in het achterhoofd om gebruik te kunnen maken van de voordelen van het ‘compleet’ aanbod van Telfort, daar wij Internet, TV en (vaste) Telefoon afnemen bij Telfort.

 

Om problemen te voorkomen met het regelen van zaken, express naar de KPN winkel in Harderwijk gegaan en duidelijk uitgelegd wat de motivatie was om te kiezen voor een KPN mobiel abonnement.

 

Nu inmiddels al 4x (zowel bij KPN als Telfort) getracht om naast de mobiele voordelen bij het KPN mobiel abbo, ook de ‘compleet’ voordelen bij telfort voor elkaar te krijgen (wij zouden graag het Fox Sports Eredivisie pakket aanvragen).  Wat schets echter onze verbazing, keer op keer worden de aanvragen afgewezen . Telefonisch contact met KPN stuurde ons in december door naar telfort met de mededeling dat het aan KPN kant goed staat, maar dat men bij Telfort de zaken nog moet regelen. 

 

Afgelopen Vrijdag weer 1.5 uur met telfort aan de telefoon gezeten omdat we na onze laatste aanvraag poging van 18 december nog niets gehoord hadden … Uiteindelijk, na 3 mensen gesproken te hebben de mededeling dat Telfort compleet niet mogelijk was omdat we niet van een Telfort Mobiel abonnement naar KPN overgestapt waren, en dus verkeerd waren voorgelicht in de KPN winkel en dus maar weer moesten gaan reclameren bij KPN … (bij deze dus.). Kreeg hierbij heel erg het gevoel dat men het niet meer wist en op deze manier de discussie die we hadden wilde afkappen.

 

Moet eerlijk zeggen dat het kastje ↔ muur verhaal me een beetje de keel uit begint te hangen en ik eigenlijk niet meer weet wie ik hier nu over moet benaderen en wie me nog kan helpen. Ik wilde graag voetbal kijken op zondag middag maar we zijn nu na de winterstop weer begonnen en top op heden heb ik nog geen wedstrijd (behoudens de wedstrijden op Fox Sports 1) kunnen zien … teleurstellend op zijn zachts gezegd om in deze welles/nietus discussie ook telkens weer als doorgeefluik gebruikt te worden.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 7 February 2020, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Zie onderstaande linkjes eens 

 

https://www.kpn.com/compleet/telfort-compleet.htm?campaignid=ps:s=go:t=KPN-Service-KPN:c=07.+service+-+service+%26+contact+-+Telfort+Compleet+(migratie):d=brd+-+generiek+-+combivoordeel+(tft)+-+alg+-+ex+-+yield:co=combivoordeel telfort:f1=combivoordeel+telfort:f2=e&gclid=CjwKCAiAyeTxBRBvEiwAuM8dnQJnCzkH5bSBI9JrMZAvfQ64xsQzxhIPAH3wOVjSIM0Odo3a6rOiQBoCtBEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

https://www.kpn.com/hussel/aanmelden/telfort-aanmelden.htm

Reputatie 1
Badge

Mjah … ben bekend met die pagina … en in mijn beleving zou er dan ook geen probleem moeten zijn :

 

Zo krijg je voordeel:

Je combineert:

  • Internet van Telfort
  • 1 of meer KPN Mobiel abonnement(en)

Zou mooi zijn als ze dat bij Telfort (?) ook zo zouden interpreteren. Dat zou een hoop tijd en ergernis gescheeld hebben. (om van de belkosten nog maar te zwijgen).

@Hans.vd.Zwet kaart de situatie eens aan op het Telfort forum daar zijn helpers en deskundige moderators die dit vast beter oppakken voor je 

Staan beide producten op exact hetzelfde adres klein verschil heeft soms grote gevolgen.

Reputatie 7
Badge +10

@Hans.vd.Zwet kaart de situatie eens aan op het Telfort forum daar zijn helpers en deskundige moderators die dit vast beter oppakken voor je 


Jij wil de klant ook van kastje naar muur sturen? ;-) Hij heeft veelvuldig contact gehad met Telfort zo te lezen.


@Hans.vd.Zwet Hopelijk kunnen de KPN moderators met je meekijken, vul in ieder geval je gegevens in je profiel in als je dat nog niet gedaan hebt, deze zijn alleen zichtbaar voor KPN medewerkers.


@Galdor68 Is gelukkig ook ‘ervaringsdeskundige’ op Telfort gebied. 

Reputatie 1
Badge

Na laatste telefonisch contact met Telfort, afgelopen vrijdag, werd ik (heel vriendelijk overigens) weer terugverwezen naar KPN … dus vandaar nu hier weer een poging … 

 

@Galdor68 Alle abbo’s bij Telfort en KPN staan op mijn naam en het zelfde adres, ook reeds meerdere malen (bij telefonische contacten) geverifieerd door zowel KPN als Telfort.

@Hans.vd.Zwet je hebt dit zelf op je facturen en Mijn Telfort en Mijn KPN ook gecontroleerd?

Verder is het aan de moderatoren om mee te kijken, op zich heeft Jimny geen ongelijk, gelukkig zijn alle Telfort moderatoren ook hier vrij actief werkzaam dat kan al schelen.

Als je via de Compleet site hebt aangemeld hoort Telfort van KPN een seintje te krijgen. Het is voor 8 oktober afgesloten dat kan tricky zijn, toch lijkt mij dat je goed zit. KPN moet je de €5,00 korting geven en Telfort moet de melding krijgen het gewenste kanaal vrij te geven.

Het venijn kan er in zitten dat je nog geen Telfort of KPN Mobiel klant was toch zou dat niet mee mogen spelen. De Telfort Compleet regels zijn soms lastig en divers. Wat hier mee kan spelen is de feitelijke ingangs datum van het abonnement.

@Anneke-Anna als collega Telfort klant/forum bezoeker is @jimny  niks minder ervaren, zelfs meer ervaren, zover ik weet langer klant bij Telfort, hoewel dat voor de Compleet regeling weinig uitmaakt. Wel heb ik er meer vertrouwen in dat het via dit of het Telfort forum beter zal gaan dan telefonisch. De juiste personen aanspreken etc.

@Anneke-Anna bedankt voor je "positieve" bijdrage, echter ik denk zeker te weten dat het via Telfort moet lopen, omdat de klant nog een abo Telfort thuis heeft en bij KPN heeft de klant te horen gekregen dat Telfort de zaakjes niet goed voor elkaar heeft.

Bij Telfort heet het combivoordeel 

@Galdor68 bedankt voor je bijval richting mij 

Helaas is Combivoordeel enkel van toepassing op Telfort mobiel en Telfort Thuis.

Hier is sprake van Telfort Compleet de variant Telfort thuis en KPN mobiel dan heeft een klant al gauw met het kastje en de muur te maken.

 

Dit is het vervelende deel waarom ik vermoed dat de ingangs datum mee kan en zal spelen.

Had je al combivoordeel? Als je na 8 oktober 2019 met een abonnement overstapt naar KPN, krijg je korting bij KPN en hou je Telfort Combivoordeel op je abonnement(en) bij Telfort. Zo krijg je bijvoorbeeld 5,- entertainmentkorting bij KPN Internet en hou je dubbele data bij Telfort Mobiel. Óf je houdt je gratis zenderpakket bij Telfort Thuis, en krijg je extra korting op KPN Mobiel.

Reputatie 1
Badge

@jimny .. ik denk dat je gelijk hebt, maar ik volg even de aanwijzingen op die mij gegeven worden door de diverse (telefonische) helpdesks…. Op dit moment heeft Telfort de bal bij KPN neergelegd … vandaar dat ik hier dus weer mijn probleem neerleg (zoals boven beschreven) … 

 

Er gaat duidelijk iets mis in de communicatie en ergens zit een kortsluitingop de lijn. De website lijkt me vrij duidelijk, daar staat dat je internet van telfort moet hebben, en een mobiel abbo van KPN … aan bij beide voorwaarden lijk ik toch te voldoen. Staat verder niets over evt. eerdere abbo’s en randvoorwaarden ...

 

Wat ik eigenlijk graag zou willen dat Telfort en KPN dit samen oppakken en mij niet (meer) als doorgeefluik gebruiken. 

Andersom KPN Thuis en Telfort mobiel was/is ook een Compleet versie met net weer andere voordelen.

Verder gaat het inderdaad hierom.

Dat Telfort en KPN dit samen oppakken en jouw niet (meer) als doorgeefluik gebruiken. 

 

@Hans.vd.Zwet de aanhouder wint maar ik vindt het wel triest dat je steeds wordt afgescheept cq doorverwezen 

Reputatie 7
Badge +10

 

@Anneke-Anna als collega Telfort klant/forum bezoeker is @jimny  niks minder ervaren, zelfs meer ervaren, zover ik weet langer klant bij Telfort, 


Ik zei niet dat Jimmy minder ervaren zou zijn, ik zou niet durven 😀 

Reputatie 1
Badge

Weet iemand de juiste incantatie/spreuk om een Moderator hier iets te laten roepen ?

 

Laat me beginnen met het magische woord “Alstublieft” … 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hans.vd.Zwet, welkom hier. 

Ik lees dat je graag Fox wilt als onderdeel van Telfort Compleet. Ik kan hier heel kort in zijn: Dit kan niet als je KPN mobiel en Telfort Thuis combineert. Als je KPN en Telfort combineert krijg je de voordelen op de KPN producten. Dit had je meteen verteld moeten worden, want zo zit het. Excuses dat dit niet zo is gedaan.

Het voordeel wat je krijgt als je Telfort Compleet bent zijn dubbele minuten en 5 euro korting op jouw mobiele KPN abonnement. Die krijg je ook netjes zie ik. Meer is er niet van te maken helaas. 

Reputatie 1
Badge

Ok … (zeer) teleurstellend, maar helder.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat kan ik zeker begrijpen. Ik kan er helaas niet meer van maken. :(

Ik zie ineens mijn denk fout al is het allemaal voor 8 oktober afgesloten, meer zit er inderdaad niet in. De combinatie andersom dus Telfort mobiel en KPN thuis dat had tot het tv kanaal als Compleet voordeel tot gevolg.

Reputatie 1
Badge

Uit nieuwsgierigheid toch nog/weer een vraag … Is er al een tijdspad bekent per wanneer de Telfort (thuis) klanten over gaan naar KPN … Ik weet dat er ‘in de loop van 2020’ gezegd is, maar de overgang zou toch nieuwe mogelijkheden moeten bieden in combinatie met mijn situatie zou ik denken :)

Uit nieuwsgierigheid toch nog/weer een vraag … Is er al een tijdspad bekent per wanneer de Telfort (thuis) klanten over gaan naar KPN … Ik weet dat er ‘in de loop van 2020’ gezegd is, maar de overgang zou toch nieuwe mogelijkheden moeten bieden in combinatie met mijn situatie zou ik denken :)

Voor mijn beurt tot nu toe onbekend, iets zegt mij na de maand maart per 1 maart gaan eerst de XS4ALL klanten over logische conclusie is wij enige tijd daarna.

 

Het tweede deel je zou het denken maar ik zou er niet vanuit gaan om vooraf teleurstelling te voorkomen. Je zal dan met je TFT Thuis abonnement of hoe dit dan gaat heten echt overmoeten naar Hussel Thuis hierbij zijn er geen gratis  zender pakketten.

Wellicht komen er wel andere opties, ik zou er niet op rekenen.

 

Wat op dit moment duidelijk is dat Telfort thuis klanten hun abonnement nog tot 30 april kunnen verlengen, vanaf 1 mei is dat namelijk niet meer mogelijk 

Wat op dit moment duidelijk is dat Telfort thuis klanten hun abonnement nog tot 30 april kunnen verlengen, vanaf 1 mei is dat namelijk niet meer mogelijk 

@jimny

Nu je dit weer noemt ben ik toch wel benieuwd of dit NDA info is of ergens terug te vinden. Ik kan het zelf in geen gerelateerde topic terug vinden.

@Galdor68

Staat al een tijdje vermeld 

Dat zal op 1 mei 2019 slaan tot die tijd konden we nieuwe producten kopen. Ik kan dit niet met 2020 verbinden.

Reputatie 7
Badge +20

Uit nieuwsgierigheid toch nog/weer een vraag … Is er al een tijdspad bekent per wanneer de Telfort (thuis) klanten over gaan naar KPN … Ik weet dat er ‘in de loop van 2020’ gezegd is, maar de overgang zou toch nieuwe mogelijkheden moeten bieden in combinatie met mijn situatie zou ik denken :)

Dit gaat in de loop van dit jaar gebeuren. 

Dat zal op 1 mei 2019 slaan tot die tijd konden we nieuwe producten kopen. Ik kan dit niet met 2020 verbinden.

En het is dit inderdaad. De vraag slaat op nieuwe klanten die nog geen producten van Telfort hadden. Excuses voor de verwarring, ik ga dit aan laten passen.