Beantwoord

Telfort naar KPN en CombiVoordeel

  • 24 June 2020
  • 11 reacties
  • 734 keer bekeken

Reputatie 1

begin januari ontvingen wij een email dat onze mobiel abonnementen overgingen naar KPN maar dat wij van onze combivoordeel (internet/tv en mobiel) konden blijven profiteren. Op 22 april ontvingen wij een email dat ook onze Telfort thuis omgezet zou gaan worden naar KPN. Echter tot op heden heeft dit niet plaatsgevonden. Nu hebben wij in mei onze mobiel abonnementen verlengd en werd er gezegd dat we vanwege het combivoordeel een korting van 5 euro per maand zouden krijgen. Dit is ook in een email bevestigd. We krijgen nu voor de tweede keer een nota en wederom wordt de korting niet meegenomen.

Volgens een collega van jullie zou dit komen omdat Telfort Thuis nog niet over is. Het kan toch niet zo zijn dat wij niet kunnen profiteren van het combivoordeel ondanks dat dat wel is toegezegd.?

Graag een reactie.

 

Groet,

Richard

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 June 2020, 19:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RichardVr ,

Je moet er nog wel zelf iets voor doen. Je kunt dit voordeel (de korting van 5 euro per maand) regelen op deze pagina:

https://www.kpn.com/hussel/aanmelden/telfort-aanmelden.htm

Internet en TV blijft voorlopig nog Telfort. In de loop van dit jaar wordt dat ook overgezet naar KPN. De datum van deze overgang is nog niet bekend. 
 

Reputatie 1

Dank je wel voor je reactie, ik ga er gelijk mee aan de slag.

 

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @RichardVr! Noordzee heeft je al op weg geholpen zo te zien, is het daarmee gelukt om de voordelen te activeren? Als dat niet zo is kan je jouw forumprofiel volledig invullen, dan kan ik met je meekijken. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Hoi, ik heb het formulier op de genoemde site ingevuld en wacht nu even af. Zou maximaal 4 weken duren voordat het geactiveerd is. 
mocht dit toch niet werken dan zal ik mijn profiel volledig gaan vullen.

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen @RichardVr. Hopelijk hoef je de gegevens dan niet in te vullen :wink:  Als je tussendoor benieuwd bent naar de status kan je de gegevens ook invullen, ik kijk het dan graag voor je na.

Reputatie 1

Hoi Jasper, 

Het is nu een maand geleden dat ik het formulier KPN hussel met telfort abonnement heb ingevuld.

Hiervan heb ik een bevestigingsmail op 25 juni jl ontvangen. Volgens deze mail zou het hooguit een maand duren voordat het combi voordeel op de opgegeven telefoonnummers zou worden doorgezet.

Nu zijn we een maand verder en heb ik nog steeds niets vernomen. Graag een status update aub.

Reputatie 7

Ik zie dat je je gegevens nu ook op je forumprofiel hebt ingevuld, daarmee ben ik meteen voor je gaan kijken. Ik moet zeggen dat het me nog niet helemaal duidelijk is. Op het adres zie ik 1 Telfort Thuis pakket, 2 oud-Telfort mobiele abonnementen en 2 mobiele Hussel abonnementen. De 2 oud-Telfort abonnementen krijgen Telfort CombiVoordeel vanwege het Telfort Thuis pakket, waar je ook een voordeel (FOX Sports) actief hebt.

Over welke nummers en welke voordelen gaat het nu precies? De Hussel abonnementen kunnen namelijk niet aan CombiVoordeel toegevoegd worden, maar die 2 abonnementen samen kunnen wel MB's met elkaar delen en gratis onderling bellen als dat actief is.

Reputatie 1

Hoi Jasper,

 

De situatie is als volgt:

Wij zaten bij Telfort. Bij Telfort hadden wij (mijn vriendin, mijn twee kinderen en ik) allemaal een mobiele telefoon abonnement afgesloten. Daarnaast hebben we een tv, internet all-in pakket afgesloten. Hierdoor ontvingen we een combi voordeel.

op enig moment kregen wij het bericht dat alle abonnementen van Telfort over gingen naar kpn. Allereerst de telefoons en op enig moment ook de tv/internet. Bij het verlopen van de telefoonabonnement hebben mijn jongens ervoor gekozen deze gewoon door te laten lopen maar Hebben mijn vriendin en ik besloten een nieuw abonnement af te sluiten. 
 

de collega aan de lijn vertelde dat ondanks dat de tv nog bij Telfort  was wij wel in aanmerking kwamen voor de 5 euro combi voordeel per toestel. Dit was voor ons de reden om de abonnementen te vernieuwen. Ik de daarop ontvangen bevestiging staat ik ook letterlijk vermeld.

omdat bij de eerste afrekening deze 5 euro nog niet in mindering was gebracht heb ik gebeld en kreeg ik het antwoord dat dit pas ging lopen. ( met terugwerkende kracht) op het moment dat ok het tv/internet abonnement van Telfort naar kpn is gegaan. 
 

echter omdat onbekend is wanneer dit gaat plaatsvinden voelen we ons toch wel erg in de maling genomen. 
als we dit geweten hadden dan hadden ook wij onze oude abonnementen laten doorlopen om zodoende van de korting gebruik te kunnen maken.

ik hoop dat je ons hierbij kan helpen zodat dit op een vriendelijke manier kan worden opgelost.

groet,

richard

 

 

 

Reputatie 7

Dat maakt de situatie duidelijk inderdaad. Op de 2 verlengde abonnementen zijn die voordelen helaas niet mogelijk. Bij Telfort CombiVoordeel kreeg je ook geen korting op je mobiele abonnement, daarbij krijg je op het mobiele nummer dubbele data en kan je voor het Thuis pakket kiezen voor 5 euro korting of een zenderpakket.

Telfort CombiVoordeel is een combinatiemogelijkheid van alleen (oud-)Telfort abonnementen. Bij KPN is dat KPN Compleet, waarbij KPN producten gecombineerd werden. 
Toen de samensmelting van Telfort en KPN bekend werd, is er ook Telfort Compleet gekomen. Daarmee konden Telfort abonnementen en KPN abonnementen (mits voor 8 oktober 2019 afgesloten) worden gecombineerd.
Op 8 oktober vorig jaar kwam KPN Hussel, dat is alleen met andere Hussel abonnementen (mobiel en vast) te combineren, niet met de andere opties.

Dat laatste is waar we nu tegenaan lopen, De 3 abonnementen die Telfort CombiVoordeel hebben houden dat ook zo lang als die abonnementen niet gewijzigd/verlengd worden. Als er bij de verlenging was aangegeven dat er ook een Thuispakket actief was kan het systeem de korting inderdaad op de bevestiging hebben gezet, maar bleek later dat het Thuis abonnement geen Hussel abonnement was, waardoor het voordeel niet mogelijk was. Daardoor heb ik ook geen mogelijkheid om die korting daar alsnog op te zetten.

Reputatie 1

Hoi Jasper,

 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet echt blij ben met je antwoord. 

Deze is niet alleen teleurstellend, maar geeft ook aan dat wij bij het aangaan van een nieuw abonnement volledig zijn misleid. er is ons een toezegging gedaan, waarvan wij een bevestigingsmail hebben, die niet nagekomen kan worden.

 

Gelukkig biedt de wet ons hierin mogelijkheden want het kan toch niet zo zijn dat consumenten middels dwaling en bedrog misleid worden om contracten af te sluiten.

Ik hoop echt dat Kpn mogelijkheden ziet om deze kwestie op een fatsoenlijke manier af te handelen.

Zo niet dan verneem ik graag waar ik mijn klacht heen kan sturen.

 

Groet,

Richard

Reputatie 7

Dat snap ik zeker Richard, ik zou je ook liever iets anders hebben kunnen vertellen. De Hussel pakketten zijn niet te combineren met Telfort pakketten, daardoor is er geen mogelijkheid om die kortingen daarbij actief te maken. Ik heb je wel een privébericht gestuurd met een voorstel. Ik hoor graag wat je daarvan vindt.

Degene die je gesproken hebt tijdens de verlenging heb ik feedback gegeven, zodat hij dit niet nogmaals verkeerd kan doorgeven.