Beantwoord

(terug)delen lukt niet in nieuwe mijnkpn app

  • 4 September 2021
  • 16 reacties
  • 157 keer bekeken

Reputatie 2

In de nieuwe  mijn kpn app loop ik tegen het volgende probleem aan.

Ik deel vanuit  abonnement A data naar de 2 andere abonnementen B en C.

Als ik vervolgens vanuit B en C data wil delen naar een van de  beideandere abonnementen dan lukt dat niet terwijl er wel voldoende data beschikbaar is.

Kennelijk gaat de nieuwe app i.t.t. de oude app uit van de basis abonnementen en niet van de door datadeling ontstane nieuwe werkelijkheid. Er wordt namelijk gemeld dat er minder dan 50 mb beschikbaar zou zijn.

 

PS via mijnkpn op de laptop lukt eea wel

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 8 September 2021, 19:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Die melding kreeg je ook al in de ‘oude’app is mijn ervaring.

 

 

Reputatie 2

Ik herinner mij een dergelijke melding van de oude app niet, maar het zou zo kunnen zijn. Blijft over dat het (terug)delen op deze manier door de app geblokkeerd wordt, terwijl dat via mijnkpnop pc wel kan

Ik herinner mij een dergelijke melding van de oude app niet, maar het zou zo kunnen zijn. Blijft over dat het (terug)delen op deze manier door de app geblokkeerd wordt, terwijl dat via mijnkpnop pc wel kan

Hallo @Punter , net zelf even geprobeerd, krijg ook dezelfde (fout)melding in de nieuwe MijnKPN-app.

Met de PC lukt het inderdaad wèl, zo heb ik zojuist geprobeerd.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Punter en @JanD,

Van de ontwikkelaars van de app heb ik vernomen dat het eigenlijk nooit de bedoeling is geweest om gedeelde Mb's nóg een keer te kunnen delen, maar door een foutje in de vorige versie van de app was dit wel mogelijk. Nu het niet meer kan met de nieuwe versie, ontvangen ze er echter best wat feedback over, de wens om dit wel te kunnen is dus bekend en er wordt over gesproken door de juiste mensen. Hopelijk wordt het in de toekomst wel weer mogelijk!

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Punter en @JanD,

Van de ontwikkelaars van de app heb ik vernomen dat het eigenlijk nooit de bedoeling is geweest om gedeelde Mb's nóg een keer te kunnen delen, maar door een foutje in de vorige versie van de app was dit wel mogelijk. Nu het niet meer kan met de nieuwe versie, ontvangen ze er echter best wat feedback over, de wens om dit wel te kunnen is dus bekend en er wordt over gesproken door de juiste mensen. Hopelijk wordt het in de toekomst wel weer mogelijk!

@Maja_ Dan blijft de vraag waarom ik van het ene gezinslid wél kan delen en van het andere gezinslid niet.

Vreemd...

Reputatie 2

KPN compleet betekent ondermeer onderling mb's delen. De nieuwe app beperkt deze optie door terug delen onmogelijk te maken. Dat kon in de oude app wel en nu nog steeds via mijnkpn op een Windows pc. Snel weer invoeren bij de nieuwe app lijkt mij de beste oplossing.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Punter en @JanD,

Van de ontwikkelaars van de app heb ik vernomen dat het eigenlijk nooit de bedoeling is geweest om gedeelde Mb's nóg een keer te kunnen delen, maar door een foutje in de vorige versie van de app was dit wel mogelijk. Nu het niet meer kan met de nieuwe versie, ontvangen ze er echter best wat feedback over, de wens om dit wel te kunnen is dus bekend en er wordt over gesproken door de juiste mensen. Hopelijk wordt het in de toekomst wel weer mogelijk!

@Maja_ Dan blijft de vraag waarom ik van het ene gezinslid wél kan delen en van het andere gezinslid niet.

Vreemd...

Als daar ook nog verschil tussen bestaat, is dat inderdaad best vreemd :thinking: In de nieuwe app merk je dat? Heb je wellicht een screenshot voor me van hoe dit er uit ziet?

Reputatie 7
Badge +20

KPN compleet betekent ondermeer onderling mb's delen. De nieuwe app beperkt deze optie door terug delen onmogelijk te maken. Dat kon in de oude app wel en nu nog steeds via mijnkpn op een Windows pc. Snel weer invoeren bij de nieuwe app lijkt mij de beste oplossing.

Ben het met je eens dat dit een beperking oplevert en ik hoop dan ook dat dit in de toekomst weer mogelijk gaat worden gemaakt!

Reputatie 7
Badge +7

@Maja_ Dan blijft de vraag waarom ik van het ene gezinslid wél kan delen en van het andere gezinslid niet.

Vreemd...

Als daar ook nog verschil tussen bestaat, is dat inderdaad best vreemd :thinking: In de nieuwe app merk je dat? Heb je wellicht een screenshot voor me van hoe dit er uit ziet?

Het gaat idd om de nieuwe app. (Die nieuwe app heeft trouwens een veel betere interface dan de vorige versie.)

De 1e afbeelding is de foutmelding. De 2e afbeelding laat zien dat er meer dan voldoende mb's zijn.

 

Reputatie 7
Badge +20

Het gaat idd om de nieuwe app. (Die nieuwe app heeft trouwens een veel betere interface dan de vorige versie.)

Ja mooi he :smiley:

De 1e afbeelding is de foutmelding. De 2e afbeelding laat zien dat er meer dan voldoende mb's zijn.

En dit zijn geen Mb's die op een eerder moment vanuit een ander nummer zijn gedeeld @Katana321? Want het delen van Mb's die niet bij je oorspronkelijke bundel horen, dat kan nu dus niet meer met de nieuwe app :grimacing:

Reputatie 7
Badge +7

---​

En dit zijn geen Mb's die op een eerder moment vanuit een ander nummer zijn gedeeld @Katana321? Want het delen van Mb's die niet bij je oorspronkelijke bundel horen, dat kan nu dus niet meer met de nieuwe app :grimacing:

Ja, het zijn idd mb's die ikzelf eerder gedeeld heb met mijn vrouw vanaf mijn eigen nummer. En ik lees nu (pas) hierboven dat je in jouw antwoord aangaf dat er een probleem is met het opnieuw delen. En dat is idd wat er hier bij mij gebeurt. Ik weet voldoende.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, top dat het nu wel helder is @Katana321! Wellicht wordt het in de toekomst dus wél weer mogelijk, zo ja dan zal ik dat in dit topic even laten weten :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +7

Ah, top dat het nu wel helder is @Katana321! Wellicht wordt het in de toekomst dus wél weer mogelijk, zo ja dan zal ik dat in dit topic even laten weten :slight_smile:

@Maja_  Dat zou fijn zijn.

Maar het blijft natuurlijk wel zo dat de melding “an sich” gewoon niet juist is en daardoor erg verwarrend is. Er staat nu als verklaring: “omdat je minder dan 50 mb over hebt". Die melding is niet juist, dat kun je zien in mijn 2e screenshot.

Ik vind dan ook dat de melding aangepast zou moeten worden. Zou iets moeten zijn als: “omdat je minder dan 50 eigen mb over hebt. N.B. MB's die je gekregen hebt, kun je niet verder/terug-delen".

Reputatie 2

Het aanpassen van de melding maakt dat duidelijker wordt wat hier aan de hand is maar lost het onderliggende probleem niet op.

 KPN heeft het onderling mb's delen simpelweg beperkt in de app. Straks ook in mijnkpn via de pc?

Reputatie 2

De app is aangepast

 Ook (terug)delen kan weer.

Dank voor de aanpassing

 

Reputatie 7
Badge +20

Yes @Punter, dit hebben ze gewijzigd zodat het terugdelen weer mogelijk is :blush: