Beantwoord

Tweede glasvezelaansluiting en KPN compleet?

  • 27 February 2019
  • 10 reacties
  • 369 keer bekeken

Kun je in KPN compleet een tweede glasvezelaansluiting (gunstig) onderbrengen op hetzelfde adres? Of moet je daarvoor een apart abonnement nemen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 February 2019, 12:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@TheKr, volgens mij kun je geen tweede glasvezelaansluiting op hetzelfde adres hebben. Of bedoel je dat niet?
net zoals je ook geen 2e xDSL-aansluiting kunt hebben als particulier.
Zakelijk is alles mogelijk, maar daar hangt een stevig prijskaartje aan.
Reputatie 7
Dat is een interessante vraag. Je wilt natuurlijk op een tweede adres ook een gratis zenderpakket. Je zou eigenlijk mogen verwachten dat KPN die loyaliteit beloont en dus er voor gaat zorgen dat ook die tweede aansluiting onder KPN compleet kan vallen.
Een tweede glasvezel-aansluiting krijgen op hetzelfde adres is niet onmogelijk maar evt wel kostbaar. Vervolgens is het echter de vraag of je daarop een apart abonnement moet afsluiten van min 30€/maand of dat dat goedkoper zou kunnen meeliften op je KPN- compleet pakket.
Reputatie 7
Daar zal je een tweede abonnement voor moeten afsluiten.
De vraag is waarom je een tweede aansluiting wilt hebben.
Als het gaat om het scheiden van twee netwerken thuis, dan kan dat ook met een wat profesionelere router.
Zie Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.
Zelf heb ik ook meerdere lokale netwerken (privé, zakelijk en gasten) die volledig van elkaar gescheiden zijn.
Ik ben bang dat de consumentenmarkt hier niet in is voorzien. We werken met een hele complexe leverstraat waarin alles dat met de aansluiting te maken heeft automatisch wordt geregeld. Inclusief kortingen. Het is hierbij op geen enkele manier mogelijk dat er 2 glasvezel aansluitingen op één adres staan geregistreerd. Vanuit dat perspectief heb ik dus geen opties.
Wat er bij KPN zakelijk mogelijk is, durf ik niet te zeggen. Je kunt het eventueel navragen op hun forum: https://zakelijkforum.kpn.com/
Doel zou zijn om op termijn een tweede aansluiting geheel losstaand te kunnen inzetten tbv een appartement opdat de bewoner daarvan dan zelf zijn eigen keuzes kon maken. Tot die tijd zou het echter mooi zijn als je die aansluiting gunstig kon onderbrengen in ‘compleet’. Vooralsnog lukt het echter nog niet die tweede aansluiting tegen een redelijke prijs te krijgen ondanks een actueel aansluitproject in de buurt.

Bedankt echter voor het meedenken!
Reputatie 7
Krijgt dat appartement een eigen adres?
Het appartement krijgt geen officieel eigen adres. Dat zal het natuurlijk niet makkelijker maken...
Succes @TheKr ! Als je ooit vragen over je bestaande abo hebt, hoop ik meer voor je te kunnen doen!