Beantwoord

Van Pluspakket naar HBO

• 1 november 2015
  • 15 reacties
  • 1139 keer bekeken

Vraagje 1: wij hebben Kpn Compleet met het Pluspakket gratis. Als we overstappen op HBO ipv het Pluspakket kun je dan helemaal geen programma's meer terugzien bij programma's gemist?

Vraagje2: als we overstappen op het gratis HBO pakket. Kan ik dan daarnaast ook het Pluspakket houden voor € 10? Want al je beide pakketten wil is de combinatie HBO gratis en Pluspakket voor € 10 voordeliger dan andersom.

Admin: titel van je bericht aangepast.

icon

Beste antwoord door Ingrid3 5 november 2015, 15:52

Gelukt via de Klantenservice van glasvezel.

Inmiddels HBO pakket gratis bij Compleet en een dag later het Pluspakket voor € 10. Alles doet het weer. Opgenomen programmas bij wisselen ben je kwijt dat is mij ook telefonisch gezegd. Of ze daarna weer terugkwamen kan ik niet beoordelen aangezien ik van het Pluspakket geen opnames had staan.

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Ingrid3 schreef op 1 nov '15 om 13:42u

Vraagje 1: wij hebben Kpn Compleet met het Pluspakket gratis. Als we overstappen op HBO ipv het Pluspakket kun je dan helemaal geen programma's meer terugzien bij programma's gemist?

Vraagje2: als we overstappen op het gratis HBO pakket. Kan ik dan daarnaast ook het Pluspakket houden voor € 10? Want al je beide pakketten wil is de combinatie HBO gratis en Pluspakket voor € 10 voordeliger dan andersom.

1. Als je het pluspakket niet (meer) hebt ben je natuurlijk ook de voordelen van Progr.gemist daarvan kwijt. Dat zijn deze, de overige blijft onveranderd: NPO 1, 2, 3 tot 9 dagen terug SyFy, 13th street tot 9 dagen terug Verder is het in het pluspakket alle zenders 10 dagen en zonder pluspakket 7 dagen. Info programma gemist klik hier.
  2. Je kunt je altijd op een pakket abonneren dat je niet hebt. Dus ook het pluspakket als je HBO bij Compleet hebt.
Ik denk dat je voor een naadloze overgang (anders ben je mogelijk ook je opnamen kwijt van zenders in het pluspakket) best even kunt wachten op webcare. Die kunnen HBO activeren en je pluspakket overzetten naar betaald zonder dan het eerst uit staat.
De bijgevoegde link is duidelijk. Maar wat is webcare?

Reputatie 7
KPN Webcare is de afdeling van KPN die hulp en assistentie verleent via forum, twitter en facebook. Op het forum zijn echter ook klanten actief die andere klanten van advies en uitleg dienen.

Kan ik beter bellen, lijk me.

Reputatie 7
Ingrid3 schreef op https:///t5/KPN-Compleet/Pluspakket/m-p/370066#M1213

Kan ik beter bellen, lijk me.

Dat is jouw keuze natuurlijk. Maar ik heb meer vertrouwen in de medewerkers van Webcare. Die moeten nml vaak fouten herstellen van de tel. helpdesk. Webcare is hier met 1 à 2 dagen. Zo'n haast heb je toch niet met HBO?
PeterG schreef op 1 nov '15 om 15:33uIngrid3 schreef op https:///t5/KPN-Compleet/Pluspakket/m-p/370066#M1213Kan ik beter bellen, lijk me.

Dat is jouw keuze natuurlijk. Maar ik heb meer vertrouwen in de medewerkers van Webcare. Die moeten nml vaak fouten herstellen van de tel. helpdesk. Webcare is hier met 1 à 2 dagen. Zo'n haast heb je toch niet met HBO?

Geen haast hier. Ik zal het in de gaten houden om te kijken wanneer webcare er is. Dank je voor de info.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo Ingrid,

Ik ben er 🙂 Welkom op het forum!

Wat betreft je vragen, als een zenderpakket wordt opgezegd, dan raak je ook de toegang tot opnames van die zenders kwijt. Je kunt zelf in je MijnKPN omgeving HBO aanzetten als Compleet optie. Ik kan dan het Pluspakket betaald weer voor je aanzetten. Ik durf echter niet direct te zeggen of je dan ook de opnames weer terug krijgt. Ik vraag dit even na, en kom hier zo snel mogelijk op terug.

Reputatie 7
. Volgens mij kun je het zenderpakket voor Compleet alleen hier veranderen: http://www.kpn.com/wissel .

Erik_ schreef op 3 nov '15 om 13:04uHallo Ingrid,

Ik ben er Smiley Vrolijk Welkom op het forum!

Wat betreft je vragen, als een zenderpakket wordt opgezegd, dan raak je ook de toegang tot opnames van die zenders kwijt. Je kunt zelf in je MijnKPN omgeving HBO aanzetten als Compleet optie. Ik kan dan het Pluspakket betaald weer voor je aanzetten. Ik durf echter niet direct te zeggen of je dan ook de opnames weer terug krijgt. Ik vraag dit even na, en kom hier zo snel mogelijk op terug.

In mijn KPN omgeving kan ik wel me aanmelden voor het HBO pakket voor € 15 idem Plus pakket maar geen wissel optie. Dat ik opnames kwijt raak is niet erg aangezien ik van deze zenders niets opgenomen heb. Je kunt per maand aan en uitzetten maar het kan in mijn idee niet erg handig.

Reputatie 7
. Je kunt hier je bonuspakket Compleet wisselen: http://www.kpn.com/wissel .

Als je niks opgenomen hebt van pluspakket zenders kun je daarvan ook geen opnames kwijtraken inderdaad :)

Onderstaand de zenders i.h. pluspakket (vetgedrukt = ook hd beschikbaar; BG = begin gemist)

051 Disney jr.
053 Nick jr.
054 Baby tv
055 Boomerang
059 RTL Telekids
068 Wildhitz
076 TRT Türk
100 NPO Politiek BG
102 NPO Doc BG
106 History Channel (HD 726)
108 Discovery Science BG
110 Discovery World (4:3 !!) BG
112 Animal Planet 24 (HD 717) BG
114 Travel channel
116 Nat Geo Wild (HD 756) BG
170 NPO Cultura BG
174 Ons (16:9) Ons vervangt NostalgieNet sinds 12 sept. NostalgieNet bestaat niet meer.
202 Eurosport2 (HD 719)
206 Motors tv

300 Best 24 (4:3 / 16:9))
301 SyFy
309 Comedy central extra
310 Comedy central family
311 RTL Lounge
312 E! entertainment (HD 772)
313 RTL Crime
314 101TV BG
315 OUT TV
334 Family 7 (religieuze televisie)

404 MTV 24 (4:3 !!, non stop clips)
405 Slam! TV
412 Oranje tv
414 192tv
432 BRAVA NL Klassiek

Ik heb inmiddels gebeld en ze hebben voor mij HBO als gratis pakket aangezet (binnen 24 uur). Het Pluspakket wordt dan morgen aangezet. Kan niet meteen (maak niet echt uit voor mij). De opnames (die ik niet had) gaan bij wisseling niet mee (dat hebben ze telefonisch ook meegedeeld). Ik neem aan dat ik nu binnen 2 x 24 uur beide pakketten kan zien. Ben benieuwd. Zal het hier nog laten weten. Groet Ingrid

Gelukt via de Klantenservice van glasvezel.

Inmiddels HBO pakket gratis bij Compleet en een dag later het Pluspakket voor € 10. Alles doet het weer. Opgenomen programmas bij wisselen ben je kwijt dat is mij ook telefonisch gezegd. Of ze daarna weer terugkwamen kan ik niet beoordelen aangezien ik van het Pluspakket geen opnames had staan.

Reputatie 7
Veel plezier van HBO én het pluspakket! :)

Reputatie 7
Badge +27
Fijn dat het via de klantenservice is gelukt, Ingrid. Veel plezier van beide pakketten :)

Met betrekking tot opnames kan ik inderdaad ook bevestigen dat deze in z'n geheel komen te vervallen bij het opzeggen van een zenderpakket. Wel hopen we in de toekomst mogelijk te maken dat ze terug te halen zijn als je op een later moment het zenderpakket weer activeert (mits de opnamen op dat moment minder dan een jaar geleden ingepland zijn). 

Handig om te weten voor een eventuele toekomstige wissel. Dank jullie voor de info!!

Reageer