Beantwoord

Verbinding met de server is mislukt of verbroken, foutcode 17895

• 1 september 2016
  • 6 reacties
  • 2339 keer bekeken

Ik heb Outlook 2011 voor Mac. Sinds afgelopen maandag plotsklaps wordt de email van @hetnet.nl niet meer opgehaald. Via WebMail is de mail nog wel gewoon bereikbaar. Allerlei instelling aangepast en uitgeprobeerd via Hulpmiddelen-Accounts e.d. (imap.hetnet.nl; imap.kpn.nl, aangevinkte keuze's e.d. cf. jullie site http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16722), ook na volledig afsluiten en opstarten. Verzenden lukt nog wel gewoon via Outlook 2011 die ik overigens gisteren nog eens heb ge-update).

Los van de oorzaak (...?) zou ik graag advies hebben hoe e.e.a. op te lossen is? BvD.

Sali.
icon

Beste antwoord door Sali 1 september 2016, 13:27

Beste allen,
na drie dagen ploeteren en uitzoeken ben ik er achter gekomen wat er aan de hand was. De poort voor inkomende email (bij Mac is dat 110, TCP, POP3 (ivm. KPN @ hetnet.nl), RFC1939)) was op de 29e augustus j.l. door een ongeautoriseerde VirusScanner (AVAST Free Antivirus) geblokkeerd. Toevallig zag ik een pop-up waardoor ik in de Programmaroots heb kunnen zoeken en het heb kunnen verwijderen. Een programma dat zónder mijn toestemming op m'n Mac gezet was/is dus.

Ik hoop misschien op deze wijze ook ooit iemand te kunnen helpen, scheelt immers 3 dagen stress 🙂.

Mvg Sali
Bekijk origineel

6 reacties

Beste allen,
na drie dagen ploeteren en uitzoeken ben ik er achter gekomen wat er aan de hand was. De poort voor inkomende email (bij Mac is dat 110, TCP, POP3 (ivm. KPN @ hetnet.nl), RFC1939)) was op de 29e augustus j.l. door een ongeautoriseerde VirusScanner (AVAST Free Antivirus) geblokkeerd. Toevallig zag ik een pop-up waardoor ik in de Programmaroots heb kunnen zoeken en het heb kunnen verwijderen. Een programma dat zónder mijn toestemming op m'n Mac gezet was/is dus.

Ik hoop misschien op deze wijze ook ooit iemand te kunnen helpen, scheelt immers 3 dagen stress 🙂.

Mvg Sali
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Sali, goed om te lezen dat je de oorzaak inmiddels gevonden had, en het probleem opgelost hebt! 🙂 Bedankt voor het delen!
hoi Sali, ik heb sinds gisteravond hetzelfde probleem. Mail ontvangen werkt niet meer (poort 110). Hoe kan ik dit zelf oplossen?
gr. Raymond
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Raymond! Dit topic is alweer een tijdje oud, ik weet niet of Sali je bericht nog ziet. Heb je de virusscanner/firewall kunnen uitsluiten? Je kunt die tijdelijk uitschakelen om te testen of het dan wel werkt. Ten overvloede misschien hier nog de hulppagina van Microsoft over deze foutcode: Sending email error "Authentication failed. Error 17897" in Outlook 2011 for Mac

Probeer in ieder geval de beveiligde instellingen van de mailserver eens:
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Ik had een virusscanner op mijn iMac gezet (van AVG). Na een update afgelopen zondag heeft deze een van de toegangspoorten geblokkeerd, waardoor er geen inkomende mails meer konden worden ontvangen. Ik kon niet niet binnen het Antivirusprogramma van AVG oplossen. Ik heb AVG antivirus helemaal verwijderd. Dit heeft het probleem opgelost.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het weer werkt! Als je toch graag AVG wil gebruiken staat hier uitleg hoe je een programma kunt toestaan in de firewall: Toepassing toestaan in AVG Firewall. Weliswaar voor Windows, maar het programma werkt vrijwel hetzelfde op de Mac.

Reageer