Beantwoord

Voordeel KPN Compleet bij Solcon?

• 12 november 2018
  • 8 reacties
  • 3472 keer bekeken

Wij gebruiken momenteel naar tevredenheid KPN compleet. Door de overgang naar glasvezel (woonachtig in wit gebied, dus nagenoeg geen internet) kunnen wij niet verder meer met KPN (wordt niet aangeboden als provider).
Als provider wordt wel Solcon aangeboden. Wij gaan tzt dus over op Solcon maar hierdoor hebben wij geen KPN Compleet meer. Biedt Solcon ook compleet aan, want deze "verplichtte" verandering geeft wel financiële gevolgen voor onze mobiele abonnementen (verdwijnen van de verdubbelaar).

Gaarne reactie voor de mogelijkheden

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door PeterG 12 november 2018, 21:26

Ansvergeer.

Nadia heeft dat in dit topic al uitgelegd. Zie de reactie voor jou!
KPN Compleet kan alleen met KPN en XS4ALL.
Alle andere providers hebben zelf dit soort contructies vaak. Informeer eens bij de glasvezelprovider van je (gedwongen) keuze. Mss is het handig t.z.t. dan ook mobiel over te stappen.

Solcon heeft ook mobiel. Zij hebben echter geen combinatievoordeel met hun vaste abonnement. Ik kan het tenminste niet vinden op hun website. Informeer hierover eens bij Solcon.
Misschien een v.d. andere beschikbare glasvezelproviders wel? Daar kan v.u. KPN natuurlijk niet in geadviseerd worden.

De moderators en vrijwilligers hier zijn (goed) op de hoogte van KPN-producten. Over andere providers, zelfs dochters Telfort, Solcon en xs4all, kan hier weinig over geadviseerd worden.
Deze dochters van KPN functioneren geheel zelfstandig. Alleen i.c.m. XS4ALL met een mobiel abonnement van KPN wordt wel Compleet aangeboden omdat XS4ALL zelf geen mobiele telefonie heeft.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Ansvergeer.

Nadia heeft dat in dit topic al uitgelegd. Zie de reactie voor jou!
KPN Compleet kan alleen met KPN en XS4ALL.
Alle andere providers hebben zelf dit soort contructies vaak. Informeer eens bij de glasvezelprovider van je (gedwongen) keuze. Mss is het handig t.z.t. dan ook mobiel over te stappen.

Solcon heeft ook mobiel. Zij hebben echter geen combinatievoordeel met hun vaste abonnement. Ik kan het tenminste niet vinden op hun website. Informeer hierover eens bij Solcon.
Misschien een v.d. andere beschikbare glasvezelproviders wel? Daar kan v.u. KPN natuurlijk niet in geadviseerd worden.

De moderators en vrijwilligers hier zijn (goed) op de hoogte van KPN-producten. Over andere providers, zelfs dochters Telfort, Solcon en xs4all, kan hier weinig over geadviseerd worden.
Deze dochters van KPN functioneren geheel zelfstandig. Alleen i.c.m. XS4ALL met een mobiel abonnement van KPN wordt wel Compleet aangeboden omdat XS4ALL zelf geen mobiele telefonie heeft.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Ans. Peter geeft al een prima uitleg en zoals Nadia in het originele topic ook meldt: de Compleetvoordelen zijn er niet Solcon. Die kun je alleen krijgen in combinatie met abonnementen van ons of XS4ALL.
In het antw van PeterG over kpn compleet icm glasvezel van solcon staat dat Nadia het verhaal heeft uitgelegd, dit kan ik helaas niet vinden.
Volgens een medewerker van de kpn klantenservice blijven de voordelen van KPN compleet bestaan bij overstap naar glasvezel maar op de een of andere manier vertrouw ik het antwoord niet, mede doordat de medewerker erg onzeker overkwam. Wie kan mij verder helpen?
Reputatie 7
Badge +19
Dag Nynke41. Hier kun je het betreffende topic nalezen. Als je glasvezel via ons neemt en je voldoet verder aan de voorwaarden, dan profiteer je uiteraard van de voordelen van Compleet. Via Solcon is dat echter niet het geval.
Helaas hebben wij de KPN keuze niet, wij krijgen de keuze tussen solcon of kabelnoord.
Dag Ans. Peter geeft al een prima uitleg en zoals Nadia in het originele topic ook meldt: de Compleetvoordelen zijn er niet Solcon. Die kun je alleen krijgen in combinatie met abonnementen van ons of XS4ALL.
Hier is dus waar de verwarring onstaat... "Die kun je alleen krijgen in combinatie met abonnementen van ons of XS4ALL."
Solcon is 100% eigendom van KPN, dus zou technisch gezien ook onder "ons" moeten vallen.
Is er enige reden waarom KPN Solcon als zelfstandige dochter blijft behandelen?
Ik woon in een gebied waar KPN al jaren beloofd glasvezel tot aan de wijkkast te gaan leveren, maar vervolgens wel al niets meer met ADSL doet om dit acceptabel te houden. Hoewel het op zich allemaal prima werkt, wordt het nu toch allemaal wel erg "2 voor twaalf". Solcon, die hier wel aanbiedt, zou hier een prima oplossing voor zijn. Zeker gezien mijn mobiele telefoon aanzienlijk sneller is dan het thuis netwerk en de "compleet-verdubbelaar" nu dienst doet om de beperking van het thuis netwerk te overbruggen bij intensieve streaming (YouTube uploads en online gaming).
@jortlaban waar Telfort en XS4ALL echte dochter ondernemingen of in geval van Telfort meer alleen een merk is Solcon meer een kleindochter niet op voet van gelijkheid althans zo staat dit bij Drimble en hier nivo 4 bij de KPN NV organisatie structuur

Half oktober 2019 is op de site van Solcon te lezen:

"Solcon gaat zich meer focussen op internet, tv en vast bellen, daarom zullen wij per 31 december 2019 stoppen met Solcon Mobiel.

Sinds augustus is het niet meer mogelijk om Solcon Mobiel te bestellen.”

Ze komen dan op gelijke voet als XS4ALL, namelijk dat ze geen eigen mobiele provider meer zijn. Lijkt mij dan ook zeer logisch dat vanaf 1 januari 2020 KPN compleet ook beschikbaar is voor de combinatie KPN/Solcon.

Reageer