Beantwoord

Waar zijn de dubbele data en minuten na verlenging?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Beste Kpn,
Ik heb mijn abonnement verlengd voor 2 nummers.
Mijn abonnement is hetzelfde gebleven en die voor mijn zoon heb ik naar beneden aangepast.
Vannacht is het ingegaan en in mijn kpn kan je de aanpassingen zien inclusief wat we de resterende maand nog tegoed hebben.
Wat ik heel vreemd vind is dat ik nu nog maar 1161 mb heb terwijl ik volgens mijn oude en huidige abonnement 6000mb heb. Ik heb zeker niet zoveel verbruikt dat er nog maar 1161 over zou moeten zijn.
Volgens mij is het resterende berekend over een abonnement zonder extra's ondanks dat we compleet zijn.
Mijn zoon is naar een bundel zonder mb's gegaan maar hij hoort wel een verdubbeling van zijn belminuten te hebben.
Hij had tot gisteren 118 bel minuten gebruikt van de 300 minuten.
In het nieuwe bundel zitten ook 300 minuten en hij heeft vanaf nu tot de resterende 5 dagen nog maar 58 minuten om te bellen.
Ik vraag me af of dit wel klopt?
Ik hoop een reactie te mogen ontvangen.
icon

Beste antwoord door Roos79 26 oktober 2018, 14:11

@Bmv Er word niet gekeken naar jullie verbruik er word berekend over de de dagen van de maand je krijgt het gedeelte maand wat nog over is.
Deze maand heeft nog 5 dagen dus krijgt naar rato voor die 5 dagen aan data moeten krijgen passend aan jouw abonnement
Staat compleet nog aan dat kan je zien in jouw KPN omgeving als je inlogt.
Opzich zou het kunnen kloppen als je 1161 keer 6 (we moeten nog 1/6 deel maand te gaan) doet kom je over de 6000 uit dus in theorie zou je naar rato gehad moeten hebben.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste @Bmv Aangezien we aan het einde van een maand zitten kan het zijn dat je tegoed naar rato heb gekregen.
Er zitten nog maar enkele dagen in deze maand en daarom heb je vermoed ik ook maar voor enkele dagen tegoed gekregen.
Straks op 1 november zal je wel voor een volle maand krijgen maar nu dus maar voor enkele dagen.
Beste Roos,
Hartelijk dank voor de reactie.
Ik vraag me af hoe dat berekent is dan want het is wel erg weinig als je kijkt naar het verbruik.
Ik denk dat het dan berekent is aan de hand van een standaard abonnement zonder de extra's die je krijgt als je compleet bent.
Reputatie 4
Badge +3
@Bmv Er word niet gekeken naar jullie verbruik er word berekend over de de dagen van de maand je krijgt het gedeelte maand wat nog over is.
Deze maand heeft nog 5 dagen dus krijgt naar rato voor die 5 dagen aan data moeten krijgen passend aan jouw abonnement
Staat compleet nog aan dat kan je zien in jouw KPN omgeving als je inlogt.
Opzich zou het kunnen kloppen als je 1161 keer 6 (we moeten nog 1/6 deel maand te gaan) doet kom je over de 6000 uit dus in theorie zou je naar rato gehad moeten hebben.
Reputatie 2
Badge +2
Ik ga er zelf van uit dat de Compleet voordelen wel gewoon nog actief zijn 🙂 Bij slechts een verlenging gaan die als het goed is niet uit, daarnaast biedt KPN geen 6GB abonnement aan, alleen 3GB die verdubbeld wordt naar 6 ;-)

De maanden waarin bundels gelden gaan per kalendermaand en gaan in op de 1e van de maand, als je abonnement ingaat op 26 oktober dan heb je nog 6 dagen en als je 1161 deelt door 6 en dat maal 31 doet komt je uit op om en nabij 6000 mb 🙂 Wat betreft de belbundel van je zoon, 58 minuten delen door 6, antwoord maal 31 kom ik uit op 300 minuten, precies een verdubbelde belbundel in het Budget abonnement :-)

Het antwoord van Roos79 klopt dus inderdaad en volgende week donderdag krijg je dan je volledige belbundel! Ik hoop dat het zo in ieder geval helder is.
Bedankt voor de reactie.
Wel jammer dat hij gisteren nog 182 minuten had en ik veel meer mb's die ik met hem had willen delen.
Ik kijk even of het donderdag goed gaat dan.
Ik zal ook even naar dat compleet kijken want dat is in het verleden inderdaad ook al eens fout gegaan wat wel uiteindelijk netjes opgelost is.
Reputatie 4
Badge +3
@Bmv Van je oude abonnement neem je niks mee naar je verlenging.
Je start dus geheel opnieuw maar als hij in de vorige 26 dagen amper bel minuten heeft gebruikt dan moet hij het nu ook redden toch met die belminuten?
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond Bmv, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat een verlenging (of nieuw abonnement) midden in de maand ingaat, krijg je inderdaad de belminuten en het aantal MB's naar rato. Stel, je hebt 4GB aan data en 200 minuten/smsjes en jouw abonnement ging op 17 oktober in. Dan krijg je voor 17 oktober tot en met 31 oktober de bundel, wat neerkomt op de helft (2GB en 100 minuten/smsjes). Hier betaal je namelijk ook voor. Dit geldt alleen voor de maand waarin het abonnement ingaat. Vanaf de 1e van de maand krijg je een nieuwe bundel, die wél volledig gegeven zal worden. Dus per 1 november zou dit aangepast moeten zijn!

Reageer