Beantwoord

Waarom is mijn onderling bellen van mobiel naar vast wel gratis, maar andersom niet met KPN Compleet?

• 21 november 2016
  • 8 reacties
  • 891 keer bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,

Om te beginnen wilik even aangeven dat ik erg tevreden ben over KPN, met name het meedenken door servicedesk is prima, naast uiteraard het product.

Wel begrijp ik 1 onderdeel van KPN compleet blijkbaar niet goed. Ik ging er van uit dat 'gratis onderling bellen' tussen mobiel en vaste telefoon gratis is. Echter blijkt dit vanaf de vaste aansluiting niet zo te zijn. Andersom wel. Dus de telefoontjes vanaf mijn mobiel naar huis worden niet afgetrokken van de belbundel op de factuur van mobiel, maar de telefoonseconden die ik bel vanaf mijn vaste toestel naar de mobiel worden wel gefactureerd op mijn alles in 1.

Volgens de servicedeskmedewerker hoort dit ook niet zo te zijn, alleen als ik een aanvullende belbundel zou hebben geldt de korting? echter nergens in de voorwaarden of reclame uitingen kan ik vinden dat bellen vanaf je vaste aansluiting naar je mobiel wel gefactureerd blijft als je geen belbundel zou hebben. Zouden jullie de voorwaarden hierop willen verduidelijken (of beter: zeggen dat ik gelijk heb :$)?

In de voorwaarden staat dit:
2. Gratis onderling bellen
Je kunt onderling gratis bellen met 10 telefoonnummers van KPN, waarvan maximaal 4 vaste
nummers. Je belt onderling zonder extra kosten met elk nummer dat je hebt aangemeld voor
KPN Compleet. Alle aangemelde nummers moeten bij ons op hetzelfde adres geregistreerd
staan. Gratis onderling bellen geldt alleen voor bellen binnen Nederland. Gratis onderling
bellen is niet mogelijk met de KPN Mobiel Internet/Tablet abonnementen.
icon

Beste antwoord door Paul_ 22 november 2016, 19:46

Ik heb de titel aangepast 🙂 Je hoort van me!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij heb je gewoon gelijk. Er staat duidelijk dat:
Je kunt onderling gratis bellen met 10 telefoonnummers van KPN, waarvan maximaal 4 vaste
nummers. Je belt onderling zonder extra kosten met elk nummer dat je hebt aangemeld voor
KPN Compleet
. Alle aangemelde nummers moeten bij ons op hetzelfde adres geregistreerd
staan. Gratis onderling bellen geldt alleen voor bellen binnen Nederland. Gratis onderling
bellen is niet mogelijk met de KPN Mobiel Internet/Tablet abonnementen. Er geldt geen
maximum aantal minuten voor het onbeperkt gebruik, met uitzondering van niet-redelijk
en/of excessief gebruik. Voorbeelden van niet-redelijk gebruik zijn opgenomen in artikel 1 lid
7.6 van de Algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden voor Mobiele
Telecommunicatiediensten en artikel 10.5 van de Algemene Voorwaarden Elektronische
Communicatiediensten. De voorwaarden kunt u vinden op kpn.com.

Je hebt niet toevallig ISDN of PSTN?

Als jij dus je vaste nummer onder Compleet hebt, heb jij mijns inziens gewoon rechts op gratis bellen. Het lijkt me dan ook dat KPN de gemaakte belkosten vergoed.
Reputatie 1
Heb gewoon normale standaard kpn aansluiting. Ik heb nog even toegevoegd dat de helpdeskmedewerker beweerde dat je een belbundel moet hebben om ervoor te zorgen dat het niet meetelt. Ik heb nog even gekeken naar een factuur uit de periode dat ik Premium had, en daar staat inderdaad dan steeds 0 euro achter de telefoontjes naar mijn mobiel, maar sinds standaard niet meer. Beetje vreemd. Het gaat echter in totaal maar om een paar euro, dus kan me niet heel veel schelen of ik er recht op had, vind alleen dat het wel duidelijk moet staan in de voorwaarden.
Reputatie 7
Ook nog even hier.
Met Compleet horen de gesprekken van je vaste telefoon naar je mobiele ook gratis te zijn. Bij mij staan die altijd voor € 0 op de nota. Je eigen mobiele nummer is het enige dat dan gratis gebeld kan worden.
Als dat niet zo is gaat er m.i. iets mis en hoort dit gecorrigeerd te worden. Dat zal echter via een KPN moderator moeten gebeurde. Het is dus even wachten tot een van hen zich hier meldt.
Reputatie 7
Even ter verificatie: heb je je Alles-in-1 Standaard abo ondergebracht in KPN Compleet of alleen je beide mobiele abo's? In het laatste geval heb je alleen onderling gratis bellen tussen je mobiele telefoons.
Je zegt dat je van Premium naar Standaard bent gegaan. Is dat gebeurt bij een abonnementsverlenging (wat een nieuw abo zou kunnen zijn en dus niet automatsich onderdeel van Compleet) of heb je in MijnKPN alleen Premium terugggezet naar Standaard?
Zoals al opgemerkt, als je je Alles-in-1 Standaard én je mobiele abo's allemaal hebt ondergebracht in Compleet heb je recht op onderling gratis bellen, mobiel- mobiel, mobiel-vast én vast-mobiel, wat de KS er verder ook van zegt (de kundigheid van de KS is wel vaker onderwerp van discussie).
Een moderator zal je vast verder kunnen helpen, dus het w8en is daarop.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @jurjen_g, goede vraag. Het is zoals de rest al aangeeft. Indien jouw telefonie bij het Alles-in-1 pakket zit, en dat Alles-in-1 pakket onderdeel is van Compleet, dan bel je gratis met het vaste nummer naar de mobiele nummer van dat Compleet pakket. Ik kijk het graag voor je na. Reageer je op mijn privébericht?
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor het privébericht Jurjen. Ik zie het inderdaad ook staan. Maar je bent wel gewoon compleet. Er lijkt dus iets fout te gaan. Ik ga op onderzoek uit en zodra ik wat weet laat ik het gelijk weten.
Reputatie 1
Ik kan de titel zelf niet meer aanpassen, maar aangezien er blijkbaar dus toch ergens een foutje in de systemen zit, stel ik voor het te wijzigen in "Waarom is mijn onderling bellen van mobiel naar vast wel gratis, maar andersom niet?"

In elk geval bedankt voor het uitzoeken. Ik wacht rustig af, heb er geen haast mee aangezien het om weinig geld gaat.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb de titel aangepast 🙂 Je hoort van me!

Reageer