Wat moet ik regelen voor mijn verhuizing van KPN Compleet?

• 23 juni 2016
  • 1 reactie
  • 3286 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24
Bij een verhuizing heb je het natuurlijk druk genoeg en moet er veel geregeld worden. Daardoor kan het een stressvolle periode zijn. Het verhuizen van je (internet)diensten moet natuurlijk niet vergeten worden aangezien bereikbaarheid steeds belangrijker wordt. Daarom nemen we zoveel mogelijk de verhuiszorgen uit handen om dit soepel te laten verlopen. We bereiden je zo goed mogelijk voor zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Hier lees je de meest gestelde vragen.

Wanneer geef je een verhuizing door?
Laten we beginnen bij het begin. Geef je verhuizing minimaal 3 weken voordat je verhuist aan ons door zodat wij de diensten op tijd kunnen leveren op het nieuwe adres. Het kan natuurlijk voorkomen dat je verhuist binnen die 3 weken. Geef de verhuizing dan zo snel mogelijk aan ons door! Als je alleen een mobiel abonnement hebt bij KPN pas dan eenvoudig je persoonlijke gegevens aan in MijnKPN.

Hoe geef je de verhuizing door?
Bezoek onze Verhuizen pagina om je verhuizing door te geven. Je kunt direct gebruik maken van onze livechat service. Na het gesprek ontvang je een e-mail ter bevestiging van de gemaakte afspraken.

Hoe zit het dan met KPN Compleet als ik ga verhuizen?
Ons verhuisteam zorgt ervoor dat alle producten die je bij KPN afneemt tegelijk overgezet worden zodat de voordelen van KPN Compleet actief blijven. Je hoeft dus niet verschillende afdelingen te bellen of te e-mailen om KPN Compleet te verhuizen.

Wijzigt het contract bij een verhuizing?
Als je niets verandert aan je abonnement bij je verhuizing, wijzigt je contract ook niet. Het kan zijn dat je een verouderd abonnement hebt. Dan zullen we je een nieuw abonnement geven bij je verhuizing. Natuurlijk overleggen we dit eerst met je.

Is nummerbehoud mogelijk als ik ga verhuizen?
Als je nieuwe adres in hetzelfde netnummer gebied ligt, kan je jouw telefoonnummer gewoon behouden.
Verhuis je naar een adres met een ander netnummer, dan krijg je een nieuw telefoonnummer. Het nieuwe telefoonnummer wordt toegewezen door KPN. Dat nieuwe telefoonnummer wordt vermeld in de bevestiging van de verhuizing. Op de website van telefoonboek.nl vind je welk netnummer bij welke plaats hoort.

Wat moet ik met mijn huidige apparatuur doen bij een verhuizing?
De KPN Experia Box, TV ontvanger(s)+ stroomadapter(s), en de handleiding kan je gewoon meenemen naar je nieuwe woning en hoef je niet terug te sturen naar KPN.

Wanneer kan ik de diensten op het nieuwe adres gebruiken?
Als je hebt gekozen zelf te installeren, ontvang je van ons een sms wanneer je kunt aansluiten.
Als je hebt gekozen voor een afspraak met een gratis installatiemonteur, dan ontvang je 4 dagen en 1 dag voor deze afspraak een SMS ter herinnering. De monteur sluit 2 tv’s, 1 computer en 1 telefoon voor je aan. Moet er meer aangesloten worden? Kijk dan op onze website voor meer informatie over de installatiemonteur.

Wat moet ik doen als ik verhuis naar een nieuwbouwwoning?
In de meeste gevallen kun je probleemloos verhuizen naar een nieuwbouwwoning en heeft de projectontwikkelaar/bouwer al gezorgd voor een aansluiting van je woning op een telecomnetwerk en zijn er geen extra kosten. Maar er zijn ook situaties waar je zelf in actie moet komen.

Je bent zelf opdrachtgever voor de nieuwe woning:
Vraag zelf (of laat het de bouwer van je huis doen) een aansluiting aan voor je woning via mijnaansluiting.nl
Woon je in Limburg, Brabant of Zeeland, dien de aanvraag dan in via de website van VolkerWessels. Je ontvangt een offerte met de kosten die je zelf moet voldoen als je de offerte accepteert.

Je nieuw te bouwen woning maakt deel uit van een kleine serie nieuwbouwwoningen:
Zorg ervoor dat de projectontwikkelaar/bouwer de aansluiting aanvraagt via mijnaansluiting.nl voor alle woningen tegelijk. Woon je in Limburg, Brabant of Zeeland, dien de aanvraag dan in via de website van VolkerWessels.

Let op! Er zijn kosten aan verbonden die mogelijk niet in de bouwprijs zijn opgenomen, check dit bij je projectontwikkelaar/bouwer.

Verhuizen heeft veel voeten in de aarde en is een spannende tijd. Of je nou op een nieuwbouwwoning zit te wachten waarbij het onduidelijk is wanneer je er precies in kan, of wanneer je op korte termijn moet verhuizen. Zorg ervoor dat je goed geïnformeerd bent wat betreft het verhuizen van je (internet)diensten. Dat scheelt een hele hoop stress. Heb je vragen? Of is jouw situatie net anders dan anders? Je kan uiteraard op het forum terecht! Veel succes met de verhuizing!

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15
Netjes uitgelegd 🙂

Reageer