Beantwoord

Wat vind jij van KPN Compleet?

• 18 mei 2015
  • 69 reacties
  • 5695 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10
Wij zijn heel benieuwd naar jouw ervaringen met KPN Compleet. Waar ben je tevreden over? En wat kan er nog beter? Deel hier je mening!
icon

Beste antwoord door Cindy_ 27 september 2016, 14:11

Hallo @MarianL, welkom op het forum!

KPN Compleet is een extra dienst, waarbij meerdere contractanten aangemeld kunnen zijn. Het gaat erom dat het factuuradres overeenkomt om van de voordelen gebruik te kunnen maken. Het is een kwestie van onderling afspraken maken, daar er bij KPN Compleet meerdere contractanten van verschillende abonnementen zijn.

Wanneer er wijzigingen per individueel abonnement gedaan worden, dan kan alleen de contractant dat doen.

Ik hoop dat dit het een en ander verduidelijkt.

Gelukkig is het bijna oktober en kun je het pluspakket weer aanzetten, nog 4 dagen! Je kunt het pakket online wisselen of via de app van MijnKPN.
Bekijk origineel

69 reacties

Ik zou persoonlijk liever korting op mn mobiel abonnement hebben dan een verdubbeling. Heb namelijk alles-in-1 standaard 4G. Dus onbeperkt bellen en smsen en 5gb internet (en 500 mb verlengvoordeel). Ik zou niet weten wat in met 10,5 gb internet moet 😛
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Zelf vind ik KPNCompleet een goed idee. Ik zou nu sneller een KPN Abonnement kopen omdat ik thuis internet van KPN heb.

Ik mis alleen de optie om zelf sim-only's samen te stellen (of bundels zonder belminuten). Het MB's delen is een goede functie.

Robin

Reputatie 7
Badge +24
; Leuk om je hier te zien op het forum! Heb je gezien dat je € 5,00 korting kunt krijgen als je twee of meer abonnementen op hetzelfde adres hebt? Korting is dus zeker mogelijk. Meer informatie over kun je op deze pagina vinden. En wat betreft je 10,5 GB internet; misschien leuk voor deze zomer met vrienden in het park en een lekker muziekje met Spotify Premium erbij? ;)

Robin, leuk dat ook jij dit topic hebt gevonden! De MB's kunnen delen is inderdaad erg handig, helemaal om alle MB's binnen een gezin of op een adres goed te kunnen benutten Ik ben super benieuwd wat voor jou het ideale abonnement zou zijn, wil je me dat laten weten?
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben Sinds vandaag KPN Compleet,

Ik ben gisteren overgezet van Telfort naar KPN SO 100 Budget. Maar na vandaag 200 min. En ik heb 2 mobiele nummers. Dus, met andere woorden, ze zeiden bij de klantenservice dat het een paar dagen zal duren. Maar het bijna is binnen 2 dagen gerealiseerd.. Dat is nog eens een snelle service!!! Me 2de nummer is voor mij vrouw. Ook zij is er blij mee.. (Zeg ze: Nu dubbel zo blij want mijn GSM staat op jou naam en jou rekening! :p;)) Zeg ik: Ja, je maakt het niet te gek hé? :D 

Reputatie 7
Badge +24
Hi Dennis! 

Wat leuk, ook welkom als mobiele klant bij ons 🙂. KPN Compleet is ook al geactiveerd bij jullie begrijp ik? Goed om te lezen dat je vrouw ook blij is, dat is altijd goed natuurlijk! Als je nog vragen hebt of je wil iets kwijt over Compleet, laat het me vooral weten! 

Groet Cindy

Reputatie 7
Badge +18
Ja dat klopt ook al geactiveerd!!!

Reputatie 7
Badge +30
Cindy_ schreef:

@RobinFlikkema; leuk dat ook jij dit topic hebt gevonden! De MB's kunnen delen is inderdaad erg handig, helemaal om alle MB's binnen een gezin of op een adres goed te kunnen benutten! Ik ben super benieuwd wat voor jou het ideale abonnement zou zijn, wil je me dat laten weten?

Hallo,

Volgens mij is voor iedereen het ideale abonnement: Zoveel mogelijk data, met de hoogste snelheid tegen de laagste prijs.

Maar zonder grapjes, ik gebruik nu mijn prepaid onbeperkt online bundel. Doordat deze een lage snelheid heeft heb je eigenlijk geen goede indicatie in je verbruik wanneer je overstapt naar een abonnement met 4G(+). 

Het slimste is dus om met 1GB te beginnen (KPN Compleet: 2GB) en dan kijken hoe ver ik kom. Als ik dan meer nodig heb kan ik hem omhoog bijstellen. 

Wordt de Spotify 1500MB Bundel ook verdubbeld? Of telt deze niet mee?

Eigenlijk mis ik de 1GB + 0 min/sms bundel. Want je wilt natuurlijk niet betalen voor dingen die je niet gebruikt. Of zoals ze bij T-mobile zeggen: "Ik wil een abonnement zonder anjovis."

Of natuurlijk de mogelijkheid om zelf je hele abonnement samen te stellen, zelf bepalen hoeveel MB, hoeveel minuten/sms'jes en misschien zelfs de mogelijkheid om te bepalen of je vooraf je telefoon betaald, of dat je niks vooraf betaald (of een combinatie hiervan).

Robin

Reputatie 4
Badge +2
Hugo,

Ik zie KPN compleet als een perfecte oplossing voor ons gezin (5 mobiele abonnementen).

We hebben nu een mooi pakket TV (+ Plus pakket), goede netwerk verbinding en mooie databundels voor een prikkie.

Een ding snap ik niet, maar daar mogen jullie eens naar kijken. Ik mag op mijn naam niet meer dan 3 abonnementen afsluiten! (off-topic?)

Dit is natuurlijk vreemd, want mijn (minderjarige) kinderen mogen OOK al geen abonnement afsluiten. We hebben dit opgelost door 2 kinderen op mijn vrouw's naam te zetten,maar hierdoor komen er maandelijks 4 facturen binnen!

Mijn voorstel, geef iedereen de mogelijkheid gezinsabonnementen voor GSM af te sluiten, plus de mogelijkheid om alles op 1 factuur te zetten, dat lijkt mij het meest praktische...

Menno

Reputatie 7
Badge +27
Leuk dat je zo enthousiast bent over KPN Compleet! Heel begrijpelijk dat je het een minpunt vindt, dat je elke maand 4 facturen van KPN ontvangt. De reden dat we ervoor kiezen om maximaal 3 abonnementen op naam te hebben, is om fraudemogelijkheden te beperken.

Jouw voorstel om alles op 1 factuur te zetten is natuurlijk een hele slimme, deze zal ik dan ook intern aankaarten! Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het me gerust weten. 

Ik vind KPN compleet een zeer leuke aanbieding om gewaardeerde klanten die diverse producten van KPN afnemen extra te belonen. Daarom ben ik bijzonder teleurgesteld dat ik ondanks een alles-in-één pakket en twee zakelijke mobiele abonnementen toch niet in aanmerking kom voor deze extra klantenwaardering. Welke klanten wil KPN hiermee eigenlijk waarderen? 

Mijn mobiele kosten zijn jaarlijks meer dan 2000 euro, dan zou je toch verwachten dat je als klant getrakteerd wordt op dit leuke extraatje? Maar helaas, het enige wat ik ontvang is een onpersoonlijk mailtje met de opmerking dat ik de KPN Compleet voorwaarden moet nalezen! Dat is toch geen klantenwaardering KPN? Dat kan echt veel beter!   

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Patrick,

Welkom op het forum! Heel fijn dat je hier jouw feedback achterlaat. Het is natuurlijk erg onwenselijk dat je zo onpersoonlijk wordt behandeld. 

Graag kijk ik met je mee naar de mogelijkheden. Wist je bijvoorbeeld dat het mogelijk is om (mits je contractvrij bent) te verlengen naar een ander type abonnement? Deze abonnementen i.c.m. de module Mobiel ServicePlus zorgen ervoor dat je gebruik kunt blijven maken van de Zakelijke helpdesk en de toestel vervangservice én gebruik kunt maken van onze KPN Compleet voordelen. 

Als je gerichtere informatie wilt, mag je me mij gerust in een privébericht voorzien van de 06-nummers, klantnummer, bedrijfsnaam. 

Hallo,

KPN compleet vind ik een geweldige aanbieding. De extra TV-zenders en MB's zijn zeer welkom. Ik heb echter een probleem met Spotify. Met KPN compleet komt Spotify Premium, hier kan echter maar één persoon een account van aanmaken, dit terwijl er altijd wel meerdere personen in één huishouden wonen. Tegelijkertijd naar muziek luistere kan dus niet. Ik wilde dus de Spotify Premium omzetten in Family, waarbij elke familielid €5 betaald ipv €10 (tot maximaal 5 familieleden). De Spotify website geeft aan dat dit niet kan en dat ik contact op moet nemen met KPN. KPN zegt vervolgens dat het upgraden naar Family niet kan, omdat de gratis Premium dan wordt omgezet in de betaalversie.

Hoe krom is dit? Wij hebben gratis Premium via KPN, maar kunnen niet upgraden naar Family, terwijl ik wel gewoon bereid ben die €5 per extra huishouden te betalen.

Spotify Family is een nieuw concept bij Spotify, misschien dat jullie dit niet in de onderhandelingen mee hebben genomen destijds? Maar wordt hier aan gewerkt ofzo? Er zijn meerdere mensen die hier problemen mee hebben, leuk Spotify Premium, maar er wonen meer mensen in een huishouden (dat is het concept van COMPLEET, neem ik aan?) die er gebruik van willen maken... wanneer regelt KPN dat wij kunnen upgraden naar Spotify Family? 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Zelf heb ik geen spotify, maar met de meeste KPN dingen is inderdaad geen rekening gehouden met het feit dat veel gezinnen uit meerdere mensen bestaan. Zo staat er dat KPN FON maar door 1 iemand tegelijk te gebruiken is. En met TV mag je maximaal 2 ontvangers terwijl sommige gezinnen veel meer TV's hebben.

Robin
Klopt, wij hebben 2 digitale recievers maar 4 TV's thuis. Nu hebben 2 personen in ons huishouden te maken met de irritante en slechte digitenne. Dat is echt waardeloos en geldverspilling. Bij andere internetproviders kan je wel meerdere recievers aansluiten. 

Het concept ''compleet'' en ''family'' is leuk, maar niet bepaald doordacht. Vaak kunnen maar 1 of 2 mensen gebruik maken van de perks, terwijl een huishouden uit veel meer personen bestaat. Je zou toch denken dat als je zoveel geld maandelijks overmaakt naar KPN (4x mobiele abonnement, premium)  ze rekening zouden houden met elk persoon in de huishouden, dat is toch wat het concept ''family'' en/of ''compleet'' inhoudt?

Reputatie 7
Bij KPN kun je ook wel meer ontvangers (tot 6) aansluiten, maar alleen bij glasvezel.

Hallo,

Ik ben naar KPN Compleet gegaan uit financiele overwegingen. Vooral de toevoeging van korting en verdubbeling MB's heeft mij doen overhalen naar KPN te gaan. Mijn situatie is dat ik 1 "zwaar" abonnement heb met veel data (verdubbeld 10GB). Deze verdeel ik weer aan mijn kinderen die de goedkoopste simonly budget abonnement hebben. 

Bij installatie wilde de monteur geen bekabeling leggen terwijl ik hier expliciet om had gevraagd. Ik heb maar tijdelijk mijn eigen powerlines gebruikt. Na veel storingen en uitval heb ik KPN gebeld en kwam een meteen een monteur die binnen half uur de 2 sets bedraad had aangesloten. Sindsdien (nu 2 maanden) geen enkele storing gehad en beeldkwaliteit ben ik ook tevreden over.

al met al blij, tot op heden, met de overstap naar KPN Compleet

Hopi

Reputatie 7
Badge +24
Hi ,  

Wat super leuk om te lezen dat je tevreden bent over KPN Compleet. Handig om inderdaad MB's te kunnen delen met je kinderen, zo kunnen ook zij internetten. Daar zijn ze vast blij mee 🙂. Dank voor het delen van je ervaringen! 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 7
Badge +27
Goede vraag m.b.t. Spotify Family! Er is op dit moment nog niets bekend over of dit gaat komen en zo ja, wanneer, maar ik heb voor je om een update gevraagd. Zodra we meer weten, zul je van één van ons een antwoord krijgen. Wij willen natuurlijk ook graag dat de hele familie zo goed mogelijk van onze diensten gebruik kan maken!

Bedankt, ik hoor het graag van je zodra je meer weet.

Reputatie 7
Badge +30
Henk2304 schreef:
Bij KPN kun je ook wel meer ontvangers (tot 6) aansluiten, maar alleen bij glasvezel.

Hallo,

Maar ja, glasvezel is hier niet te krijgen.

Robin

Reputatie 7
Och, dan heb je altijd Digitenne nog (max. 3 dacht ik, alleen huur van ontvanger of insteekkaart, maar dat is niet anders dan een extra iTV-ontvanger).

Apple Music is inmiddels aangekondigd, en zij komen met een gezinsabonnementsvorm ''Apple Music Family'' voor 15 dollar per maand (zal omgerekend wel 15 euro worden). Hiermee kunnen tot wel 6 (!) familieleden gebruik van maken. 

Spotify heeft inmiddels bekend gemaakt dat zij met een plan zullen komen die zal matchen aan die van Apple. Kortom, hier wordt KPN compleet eventueel pas echt compleet mee, als zij die Spotify Premium eens een keer veranderen in Spotify Family. Een heel gezin kan dan evt. gebruik maken van Spotify (tot 6 gezinsleden)!

Is dit al bekend bij de mensen die hier over gaan bij KPN? En wat gaan zij hiermee doen? Nu heb je bij KPN Compleet Spotify premium, waar maar 1 gezinslid gebruik van kan maken... dit zorgt eerder voor ruzies thuis dan voor het 'gezinsgevoel' waar het voor zou moeten zorgen, beste KPN!

Bron: http://www.techzine.nl/nieuws/41355/vraagtekens-bij-prijsstelling-apple-music-familie-abonnement.html

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Het zou geweldig zijn als meerdere mensen gebruik van spotify konden maken via Spotify Family. Dit maakt KPN echt uniek.
En ze zouden zelfs nog bij mobiele abonnementen wel "gewoon" premium kunnen aanbieden.

Robin
Reputatie 7
Badge +18
RobinFlikkema schreef:
Hallo,

Het zou geweldig zijn als meerdere mensen gebruik van spotify konden maken via Spotify Family. Dit maakt KPN echt uniek.
En ze zouden zelfs nog bij mobiele abonnementen wel "gewoon" premium kunnen aanbieden.

Robin
Ik ben het hier helemaal mee eens! Hopelijk gaat KPN er iets mee doen samen met Spotify! ;)

Beste Robin,

KPN biedt bij KPN Compleet gratis Spotify Premium aan. Als zij dit omzetten in Spotify Family dan zouden meerdere mensen er gewoon gebruik van kunnen maken. Op dit moment kan ik mijn Premium niet eens upgraden naar Family... Het is aan KPN om hier werk van te maken, ze kunnen hier inderdaad punten mee scoren.

Ik ben benieuwd...

Reageer