Vraag

Wijzigingen per 1-7: KPN kleedt de klant opnieuw uit!

  • 20 mei 2017
  • 23 reacties
  • 1272 keer bekeken

Badge
Met de wijzigen per 1-7 kleedt KPN de klant opnieuw uit. Een verhoging van de abonnementskosten, wijziging van start en gesprekstarief en wijzigingen in het zenderpakket. Helaas luistert KPN weer niet naar de klant. Er is nog steeds geen alternatief voor het verdwijnen van HBO, althans niet als je geen voetballiefhebber bent. Daarnaast wordt het zenderpakket gewijzigd. Er verdwijnen zenders en er komt een enkele bij (waar voor mijn gevoel niemand op zit te wachten). Al met al wordt de (vaste) klant wederom uitgekleed in plaats van in de wattten gelegd. Het wordt tijd om ons als klanten van KPN eens flink achter de oren te gaan krabbben en een overstap naar de concurrent te gaan overwegen, tenzij KPN eens een luisterend oor heeft en naar de wensen van de klant gaat luisteren! Jammer tot nu, hopelijk komt er (alsnog) verbetering......

23 reacties

Reputatie 7
Er is nog steeds geen alternatief voor het verdwijnen van HBODat is niet zo makkelijk gedaan als gezegd. Film1 is geopperd, maar dat laat het huidige contract bv. niet toe.

Vanwege het verdwijnen van HBO (waar KPN niets aan kan doen en net als andere providers door overvallen werd) zijn er extra films en series on demand beschikbaar bij het Pluspakket.

Pssst. Bellen met de mobiel is véél goedkoper. Door de bundel. Ik heb voor € 11 p/m een bundel van 200 minuten per maand. Mijn vaste is alleen nog inkomende lijn. De gesprekskosten daarop zijn bij mij meestal € 0 ;)

Verder ben ik volledig met je eens dat de komende zenderwijzigingen en tariefwijzigingen een behoorlijk koude douche verdient. Dat de ene softporno verdwijnt en er een andere voor in de plaats komt boeit me niet: ook al is die nieuwe HD. 'T is mijn genre niet.
Ziggo heeft een beter zenderaanbod:
Na 4 juli bij hen nog:
E! Entertainment
Motorsport.tv (hier kijk ik nog wel eens naar)
Djazz.tv (keek ik wekelijks wel naar)
Brava
Mezzo
Alle regionale tv kanalen (TV Gelderland, die ik straks niet meer heb...)

Dat de Turkse commerciële kanalen verdwijnen t.b.v. de staatsomroep krijg ik ook jeuk van. Ook al kijk ik er nooit naar i.v.m. de taalbarrière.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ronald,

Als mede-klant begrijp ik je frustraties, het is natuurlijk nooit leuk dat je pakket uitgekleed wordt en zenders waarnaar je kijkt verdwijnen en tegelijkertijd de prijs verhoogd wordt.

Als vervanger van HBO is het pluspakket uitgebreid, dat is natuurlijk een stap in de goede richting maar het punt dat het een waardig alternatief is, is naar mijn mening helaas nog niet bereikt. Maarja, rome is niet in een dag gebouwd.

Zelf heb ik het idee dat KPN wel dergelijk goed luistert naar feedback, maar aan de andere kant luistert men natuurlijk ook naar de statistiek.

Persoonlijk zal ik per 1 juli mijn contract niet opzeggen gezien ik bij lange na niet zo ontevreden ben om dat te doen. Wanneer mijn mobiele bundel verlengt kan worden ga ik wel stug onderhandelen gezien ik wel de nieuwe voordelen wil maar niet mezelf voor twee jaar vast wil zetten (ivb met een stukje verloren vertrouwen 😛 ). Maar dat is een probleem voor later 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Hallo Ronald, leuk je weer op ons forum te zien! Ik zie dat Peter en Sjors al wat uitleg hebben gegeven over HBO, het pluspakket en de regionale zenders.

Voor zover ik weet, doen we echt onze best om zenders aan te bieden die de klant ook graag wenst. We bereiden het pluspakket steeds meer uit. Niet alleen qua zenders, maar ook qua on demand aanbod. Kijk je daar wel eens naar? Hou vooral het forum in de gaten, daar melden we het natuurlijk op als er veranderingen aankomen.
Reputatie 7
Badge +18
We bereiden het pluspakket steeds meer uit. Niet alleen qua zenders, maar ook qua on demand aanbod. Kijk je daar wel eens naar? Hou vooral het forum in de gaten, daar melden we het natuurlijk op als er veranderingen aankomen. @Marcia_ Is het dan niet een idee om Pluspakket On Demand eens wat meer in de picture te zetten? Ook ik hoor niks over dat Pluspakket On Demand is uitgebreid met nieuwe films of series. 🙂 Een idee om hier een topic aan te maken? Wat er onlangs is toegevoegd?
Reputatie 7
Badge +15
Ik ben 't hier met @DennisSchreve eens, het is top dat dit telkens wordt uitgebreid maar het zou mooi zijn als de lineup (Wat nieuw is) duidelijker gecommuniceerd wordt. Op deze manier houd je klanten meer betrokken en kan je ook de reacties pijlen 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Dat is zeker een leuk idee, Dennis! Ik gooi het in de groep en zou zeggen: hou het forum in de gaten! 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben 't hier met @DennisSchreve eens, het is top dat dit telkens wordt uitgebreid maar het zou mooi zijn als de lineup (Wat nieuw is) duidelijker gecommuniceerd wordt. Op deze manier houd je klanten meer betrokken en kan je ook de reacties pijlen :)Dank je @SjorsK! 😳
Reputatie 7
Badge +18
Dat is zeker een leuk idee, Dennis! Ik gooi het in de groep en zou zeggen: hou het forum in de gaten! :-)Dat vind ik fijn om te horen. En hoop dat dit beter gecommuniceerd gaat worden naar de klanten van KPN. Zowel op de site, of op het Forum! 🙂
Reputatie 7
Badge +15
En social media 😉 Zie 't als een markettingkans 🙂
Reputatie 7
Badge +18
En social media 😉 Zie 't als een markettingkans :)Social Media dat zou pas TOP zijn, via Facebook van KPN en Twitter:$ Dan moeten de klanten wel Facebook of Twitter hebben. Maar de meeste Nederlanders hebben Facebook of Twitter. 😳 En tegenwoordig heeft KPN ook Instagram. 😃
Badge

Voor zover ik weet, doen we echt onze best om zenders aan te bieden die de klant ook graag wenst. We bereiden het pluspakket steeds meer uit. Niet alleen qua zenders, maar ook qua on demand aanbod.

De KPN kan haar best doen, maar zou ook eens bij de klant te rade kunnen gaan. Hoe vaak ik ook contact heb met KPN over de abonnementen en diensten, er is mij NOOIT gevraagd wat ik zou willen. Ik trek dat dan even door naar de rest van de klanten en vermoed dat ook zij nooit de vraag hebben gehad; "Wat zou je nu graag willen? " Ik weet dat het nooit zal lukken om alle klanten tevreden te stellen, maar de klant mee laten denken en invloed uit kunnen laten oefenen op datgene waarvoor zij betalen zou helpen. Twee/drie jaar geleden ben ik ooit door KPN benaderd om mee te denken, ik heb daar positief op gereageerd en zou worden uitgenodigd om eens mee te komen praten. Ik wacht nog op de uitnodiging....
Reputatie 3
Badge +3
Als vervanger van HBO is het pluspakket uitgebreid, dat is een stap in de goede richting maar een echt alternatief, nee zeker niet.

Zoals @Marcia_ al aangeeft het pluspakket breidt de laatste tijd steeds meer uit en ook het on demand aanbod gaat steeds beter, met natuurlijk afhankelijk van je smaak leuke en goede films/series en cabaret..

@ronaldvhs mijn ervaring is wanneer ik contact heb, het gesprek of de chat wordt afgesloten met de vraag "kan ik verder nog iets voor u betekenen of iets dergelijks"
Badge
mijn ervaring is wanneer ik contact heb, het gesprek of de chat wordt afgesloten met de vraag "kan ik verder nog iets voor u betekenen of iets dergelijks"
Die vraag ken ik ook, maar als het gesprek daarvoor over bijvoorbeeld het zenderaanbod is geweest, kan ik hooguit vragen naar de afdeling opzeggingen :? KPN voert zo vaak klanttevredenheidsonderzoeken uit, allen voer ik uit en in bijna alle gevallen wordt naar aanleiding daarvan contact met mij opgenomen, waarbij ik dan gelukkig de kans krijg om mijn 'ongenoegen' te uitten (laten we vooropstellen dat ik overigens nog steeds een tevreden klant ben). Vraag is echter: wat neemt KPN van zijn klanten over om ze tevreden te houden? Hoe wordt er naar mij geluisterd tijdens zo'n gesprek en wat doet men er mee. Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat deze telefoontjes ordinaire retentiebelletjes aan het worden zijn......
Reputatie 3
Badge +3
@ronaldvhs Ja bij iedere provider is wel wat maar ik ben blij dat er 24/7 contact mogelijkheden zijn. Ben al bij diverse providers geweest en heel wat droefenis en klantonvriendelijk gedrag meegemaakt (Chello, Online, Canaldigitaal). Ben tot nu toe best tevreden met kpn en er zal ook wel eens wat gebeuren maar in totaliteit vind ik het best goed. Ook de nieuwe abonnementsvorm is niet echt geweldig maar ik blijf gewoon bij mijn oude abonnement, om bijvoorbeeld voor 4K €10 extra te betalen en er maar één zender in het 4K aanbod zit tja wat moet je daar nu mee..................
Reputatie 7
Badge +15
Ach ja, niks is perfect. 😉
Reputatie 7
Badge +27
We nemen zeker de klantwens in acht! Klanten zijn het meest belangrijk van ons, dus we doen zeker wat met jullie wensen. Het is alleen niet zo dat we bij elk servicegesprek vragen wat jij zou willen. We meten dit op andere manieren en we laten het dit uitzoeken door collega's die zich hier mee bezig houden. Wij als klantenservicemedewerkers hebben verstand van het verlenen van service en het beantwoorden van klantvragen, het inventariseren van de klantwens laat ik daarom graag over aan de collega's die daar 'verstand van hebben'.

Daarnaast bieden we natuurlijk niets aan waar onze klanten over het algemeen niet achter staan en andersom. Dan zouden we een dief van onze eigen portemonnee zijn, lijkt me. Maar zoals Sjors ook al een beetje zegt: we kunnen niet overal rekening mee houden en soms moeten we keuzes maken.
Zeer teleurgesteld dat KPN nu ook BravaNl van de zender haalt. De enige zender die serieuze muziek uitzend. Bij de concurrent hebben ze zowel Mezzo als BravaNL in het pakkert. KPN meent dat ze zonder enige toelichting BravaNL van het aanbod kunnen verwijderen. Komt er op termijn iets vergelijkbaars voor in de plaats?
Badge
We nemen zeker de klantwens in acht! Klanten zijn het meest belangrijk van ons, dus we doen zeker wat met jullie wensen.
Dat kan ik niet bevestigen maar ook niet ontkennen. Wellicht een idee om bijvoorbeeld op dit forum de klanten inzicht te geven in de zaken die in de planning staan, een poll zou op bepaalde punten doorslaggevend kunnen zijn om voorgenomen wijzigingen juist wel of juist niet door te voeren. Daarnaast zou dit inzicht er uiteindelijk toe kunnen leiden dat wijzigingen over het algemeen genomen eerder door de klant geaccepteerd worden. Kortom: communicatie rondom dit soort zaken zou wat mij betreft zeer welkom zijn!
Reputatie 7
Badge +27
Zeer teleurgesteld dat KPN nu ook BravaNl van de zender haalt. De enige zender die serieuze muziek uitzend. Bij de concurrent hebben ze zowel Mezzo als BravaNL in het pakkert. KPN meent dat ze zonder enige toelichting BravaNL van het aanbod kunnen verwijderen. Komt er op termijn iets vergelijkbaars voor in de plaats?

Op korte termijn zijn dit de enige zenderwijzigingen die doorgevoerd worden. Hopelijk komt er later een vergelijkbare zender terug, dan zullen we dat zeker communiceren. Een alternatief voor nu: vanuit het tv-menu bieden we toegang tot meerdere apps via MéérTV. Hier staat de AVRO Klassiek app tussen. Deze app biedt honderden klassieke concerten, waarvan sommige ook in HD kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +18

Op korte termijn zijn dit de enige zenderwijzigingen die doorgevoerd worden. Hopelijk komt er later een vergelijkbare zender terug, dan zullen we dat zeker communiceren. Een alternatief voor nu: vanuit het tv-menu bieden we toegang tot meerdere apps via MéérTV. Hier staat de AVRO Klassiek app tussen. Deze app biedt honderden klassieke concerten, waarvan sommige ook in HD kwaliteit.


Ik heb nog nooit naar Meer TV gekeken, zal het toch maar eens doen, die Avro Klassiek waar je het over hebt staat me wel aan :)
Afijn heb het even aangeklikt en Avro Klassiek gekozen, krijg ik: Geen Data beschikbaar.
Dus dat schiet ook niet op :)
Dan toch Brava maar weer terug?
Reputatie 7
Wat raar @huistijger. Hier laadt ie met keuze uit 105 programma's (niet geprobeerd of die het daadwerkelijk doen).
Reputatie 7
Badge +18
Ja, Peter nu doet hij het wel.
Moest zeker de programma's nog laden?

herstel
de programma's staan er wel in maar krijg bij elk programma wat ik geprobeerd heb dit te zien en dat veranderd niet:



Wel leuk kleurtje, alleen het verveeld zo snel 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Hehe.... de ontvanger zat muurvast en moest hem uitzetten, na opnieuw opstarten werkt het eindelijk.
Pfoe dit was een zware bevalling 🙂

Reageer