Wisselen van zenderpakket

  • 28 July 2019
  • 4 reacties
  • 236 keer bekeken

Badge
Ook ik heb naar aanleiding van een mailtje van KPN mijn zenderpakket gewijzigd van gratis Pluspakket naar gratis Fox Sport en betaald Pluspakket.
Later bleek dat het Pluspakket inderdaad ook bij mij was gedeactiveerd !
In de bevestigingsmail kreek ik als bijlage het volgende overzicht:
Overzicht totale kosten:
Internet en TV €62,50
Fox Sports €9,99
Fox Sports Eredivisie gratis voordeel van KPN Compleet €-9,99
Sneller Internet 100/100 €4,99
Totaal €77,48
Totaal incl.kortingen €67,49.
Hieruit blijkt dat het Pluspakket in het overzicht niet voorkomt, dus ik denk dat dit pakket in mijn geval niet meer automatisch zou worden geactiveerd.
Dus ik heb maar naar de klantenservice gebeld en een vriendelijke medewerkster heeft het pakket alsnog aangezet, maar iets klopt er niet.

4 reacties

Reputatie 2
Ja, en het kan nog erger. Ik wisselde vorige week van Compleet met gratis Fox eredivisie naar gratis Compleet Pluspakket (met 2,50 korting "zolang mijn abonnement loopt"). Beetje dom natuurlijk want Fox is duurder dus meteen weer terug omgewisseld. Nog dommer is dat dan het abonnement op het Pluspakket meteen geannuleerd wordt: aanzetten is geen probleem. Maar nu komt het:

Bij opnieuw aanzetten van het Pluspakket, wat IK niet afgezet heb, ga ik kennelijk een nieuwe propositie aan (aldus KPN) en vervalt de 2,50 euro korting.

U BENT GEWAARSCHUWD VOOR HET GEVAL U SLEUTELT AAN EEN KPN ABONNEMENT ...
Reputatie 7
Badge +28
@henkdj: Als je switcht naar FOX Sports als voordeelpakket, wordt het betaalde Pluspakket inderdaad niet standaard ingeschakeld. Als de wijziging is afgerond kun je direct het Pluspakket weer bestellen. Ik zie wel wat in een extra vraag of je wel/niet het oude voordeelpakket betaald wil blijven afnemen. Lijkt me een goed verbetervoorstel :)

@GePe: Als je een lifetime korting hebt op een bepaald product en dat product vervolgens aanpast, dan vervalt de lifetimekorting. Jammer dat dit als een verrassing is gekomen maar ik begrijp dat mijn collega's je in ieder geval een beetje tegemoet zijn gekomen.
Nou, dat weet ik dan ook weer voor dat ik switch van gratis plus naar gratis FS. 😕
Gelukkig heb ik weinig opnamen in het pluspakket staan.

Joran schrijft: Ik zie wel wat in een extra vraag of je wel/niet het oude voordeelpakket betaald wil blijven afnemen. Lijkt me een goed verbetervoorstel :)

Ik ging er van uit dat dat er al in zit.... als je beide hebt, en al jaren, zou het systeem toch de logica moeten inzien van behoud. Zucht.
De keuze: wilt u het andere pakket tegen betaling behouden, of
Let op: het oude pakket gaat u betalen. U kunt dat alsnog opzeggen
Lijkt me, zeker nu, opportuun!
Reputatie 2
Enfin, het lijkt er op dat in dit geval ik iets gedaan heb waarvan ik de gevolgen niet KON overzien omdat KPN kennelijk verborgen procedures hanteert want IK heb het Pluspakket NIET uitgezet. Als je een verandering aanbrengt in "compleet" dan heb je toch zeker niks opgezegd.

Ik vindt deze gang van zaken KPN onwaardig.

Reageer