Beantwoord

Xs4All Compleet met KPN (xs4all internet/vaste telefonie + KPN Mobiel)

  • 1 October 2019
  • 13 reacties
  • 527 keer bekeken

Hallo,

Wij zijn al sinds 2001 onafgebroken klant van xs4all. Wij nemen daar internet en vaste telefonie af.
Een hele poos geleden zijn wij benaderd om mobiele telefonie af te nemen van KPN omdat dit bij KPN dan in het KPN Compeet pakket zou vallen.
Echter wordt xs4all omgezet naar KPN. En ontstaat wellicht de keuze om niet naar KPN over te stappen.
Wat gebeurd er dan met de lopende mobiele abonnementen ?
  • Blijven de voorwaarden gelijk zonder Internet en bellen ? (korting , extra mb's etc)
  • Zo niet , krijgen we dan de mogelijkheid om deze mobiele abonnementen te beëindigen ?
Alvast bedankt voor een duidelijke reactie,

Grts Roel
icon

Beste antwoord door wjb 1 October 2019, 11:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Als je één mobiel abonnement hebt dan vervallen de voordelen.
Bij twee of meer mobiele abonnementen komt de verdubbeling van de databundel te vervallen maar blijven de andere voordelen staan.
Er zal geen mogelijkheid zijn om mobiele abonnementen voor de einddatum van de vaste contractperiode kostenloos te beëindigen.

Mag ik vragen waarom je overweegt om van provider te veranderen?
Wat zijn voor jou de punten waarom je voor Internet en TV wel abonnee van XS4ALL wilt zijn maar niet van KPN?
Dankjewel voor de duidelijke reactie.
Het betreft 3 abonnementen.
Inmiddels is één van de tekortkomingen (waarom geen TV van KPN) wel ingevuld , wat betreft het zender aanbod (ziggo sport etc).
Maar eigenlijk wil ik het TV aanbod er niet in betrekken, dat hebben we (om dezelfde reden) ook niet van xs4all.
Vooralsnog wordt er aangegeven dat alles hetzelfde blijft, als je overstapt van xs4all naar KPN
Maar KPN is en blijft KPN , en de dingen zullen veranderen.
Zo zal bij de internet verbinding wellicht een vast IPv4 adres ter discussie komen te staan in de toekomst. En misschien gebeurd er ook zoiets met de ipv6 adressering.
Zo zijn er wel meer dingen (zoals het zelf regelen van het DNS PTR record van het ip(v4) adres bij je internet verbinding. Dat zal bij KPN wellicht ook vervallen nu of in de toekomst.
En wellicht meer van dat soort technische snufjes, wat bij de overstap naar KPN anders zal zijn , wat net niet meer past in de keuze die ik voor xs4all heb gemaakt.

Een mooi voorbeeld wat ik aan wil geven , is eigenlijk het antwoord wat je net hebt gegeven.
Eerst bellen ze je op , om je lekker te maken om een KPN sim abbo te nemen , en dan is HET keyword de alles in één voordelen.
En daarna "verplichten" ze je om over te stappen naar KPN omdat anders je voordelen ophouden. Als is het in mijn geval alleen maar de data-dubbelaar. Het is wel op ALLE drie de sim abonnementen.

Zeker als ik nu net zie dat je eenzelfde bundel ook voor de helft kunt krijgen op hetzelfde KPN netwerk , als de korting er al af is.

Ik heb ze alle die even gechecked. twee lopen er af in begin volgend jaar, wanneer het xs4all is. Die andere moet nog ruim een jaar langer. Die laatste gaat dus iets meer kosten per maand. Maar dat gaat me niet bij KPN houden met de huidige vooruitzichten.

Nogmaals dank voor je uitleg.

Grts Roel
Reputatie 7
Zo zal bij de internet verbinding wellicht een vast IPv4 adres ter discussie komen te staan in de toekomst. En misschien gebeurd er ook zoiets met de ipv6 adressering.
Ik ben al vele vele jaren abonnee van KPN en heb tot nu toe 3 publieke IP adressen gehad.
De eerste wisseling was toen ik van een ADSL aansluiting naar een glasvezel aansluiting ging en de tweede keer was een reorganisatie in de PoP enkele jaren terug. Sindsdien is mijn IP adres nooit meer gewijzigd. De policy bij KPN is ook om publieke IP adressen niet te wijzigen.

Dit geldt ook voor het IPv6 adres.



Zo zijn er wel meer dingen (zoals het zelf regelen van het DNS PTR record van het ip(v4) adres bij je internet verbinding. Dat zal bij KPN wellicht ook vervallen nu of in de toekomst.
Het is inderdaad zo dat voor bepaalde domeinen de DNS PTR records missen.
Zo geldt dat ook voor mijn "adsl-surfen.hetnet.nl" domein.
Voor vele domeinen is het DNS PTR record wel correct geregistreerd en eigenlijk verwacht ik dat dat voor de XS4ALL domein(en) ook zo zal zijn.


Het is inderdaad zo dat voor bepaalde domeinen de DNS PTR records missen.
Zo geldt dat ook voor mijn "adsl-surfen.hetnet.nl" domein.
Voor vele domeinen is het DNS PTR record wel correct geregistreerd en eigenlijk verwacht ik dat dat voor de XS4ALL domein(en) ook zo zal zijn.


Los van het feit of ze kloppen of niet.
Bij kpn kun je dit niet zelf instellen.
Bij xs4all wel.
Reputatie 7
Los van het feit of ze kloppen of niet.
Bij kpn kun je dit niet zelf instellen.
Bij xs4all wel.

Dan zal dat bij KPN vast en zeker ook mogelijk gaan worden immers er zal niets veranderen voor de XS4ALL abonnee.
Reputatie 7
En daarna "verplichten" ze je om over te stappen naar KPN omdat anders je voordelen ophouden. Als is het in mijn geval alleen maar de data-dubbelaar. Het is wel op ALLE drie de sim abonnementen.
Maar die "data-dubbelaar" blijft toch gewoon actief zolang je vast Internet bij XS4ALL of KPN onderbrengt. Ja, als jij van XS4ALL naar Ziggo zou overstappen dan vervalt dat voordeel maar dat doet die ook als ik van KPN naar Ziggo zou overstappen.
Los van het feit of ze kloppen of niet.
Bij kpn kun je dit niet zelf instellen.
Bij xs4all wel.
Dan zal dat bij KPN vast en zeker ook mogelijk gaan worden immers er zal niets veranderen voor de XS4ALL abonnee.


en das nu precies wat ik bedoel , ze beloven van alles , en na een bepaalde tijd wordt het gewoon opgeheven.
xs4all zou ook onafhankelijk blijven bestaan, weet je nog....

En daarna "verplichten" ze je om over te stappen naar KPN omdat anders je voordelen ophouden. Als is het in mijn geval alleen maar de data-dubbelaar. Het is wel op ALLE drie de sim abonnementen.Maar die "data-dubbelaar" blijft toch gewoon actief zolang je vast Internet bij XS4ALL of KPN onderbrengt. Ja, als jij van XS4ALL naar Ziggo zou overstappen dan vervalt dat voordeel maar dat doet die ook als ik van KPN naar Ziggo zou overstappen.


Ook dat is precies wat ik bedoel , ze "verplichten" je om over te stappen, anders is je voordeel weg.

Begrijp me goed , IK kies er niet voor om op te stappen. Ik ben als sinds 2001 super tevreden met xs4all.
En DAAROM heb ik ook de simkaarten afgenomen.
En KPN kiest er nu voor om xs4all op te heffen.
Want even los van die SIMkaarten, en de "verplichte" overstap naar KPN.
Waarom zou je WEL voor KPN kiezen als alle zogenaamde carriers in je meterkast liggen ?
Wellicht is KPN een goede keuze nadat xs4all niet meer bestaat.
Echter gezien we TV van ziggo hebben, kon het inderdaad wel een ziggo worden. Dan maar vdf sim kaarten.
Reputatie 7
xs4all zou ook onafhankelijk blijven bestaan, weet je nog....
Wie heeft dat dan beloofd?

Ook dat is precies wat ik bedoel , ze "verplichten" je om over te stappen, anders is je voordeel weg.
Zo werken loyalty programma's nu eenmaal. Hoe meer diensten je afneemt hoe hoger het voordeel.
Dit heeft echter niets met de integratie van XS4ALL met KPN te maken immers, zoals aangegeven, ook een KPN abonnee verliest dat voordeel als hij/zij zou overstappen naar Ziggo of T-Mobile.

xs4all zou ook onafhankelijk blijven bestaan, weet je nog....Wie heeft dat dan beloofd?


Dat stond toch duidelijk op de website van xs4all op het moment dat KPN xs4all overnam.
Maar ik begrijp uit deze vraag stelling dat dan expliciet benoemd moet worden door de overnemende partij ?



Los van het feit of ze kloppen of niet.
Bij kpn kun je dit niet zelf instellen.
Bij xs4all wel.
Dan zal dat bij KPN vast en zeker ook mogelijk gaan worden immers er zal niets veranderen voor de XS4ALL abonnee.


Hoeveel waarde moet ik hieraan hechten dan ?
Ik bedoel , staat dit wel ergens dat dit ook zo blijft , of geven ze dit een paar maanden/jaren en dan doeken ze dat ook weer op ?
Reputatie 7
xs4all zou ook onafhankelijk blijven bestaan, weet je nog....Wie heeft dat dan beloofd?Dat stond toch duidelijk op de website van xs4all op het moment dat KPN xs4all overnam.
Maar dat was in 1998.

xs4all zou ook onafhankelijk blijven bestaan, weet je nog....Wie heeft dat dan beloofd?Maar ik begrijp uit deze vraag stelling dat dan expliciet benoemd moet worden door de overnemende partij ?
De hele insteek van de samenvoeging van de KPN merken is om onder één naam diensten te gaan leveren dus kan er natuurlijk niet beloofd zijn dat XS4ALL onafhankelijk zal blijven bestaan.

Los van het feit of ze kloppen of niet.
Bij kpn kun je dit niet zelf instellen.
Bij xs4all wel.
Dan zal dat bij KPN vast en zeker ook mogelijk gaan worden immers er zal niets veranderen voor de XS4ALL abonnee.
Hoeveel waarde moet ik hieraan hechten dan ?
Ik bedoel , staat dit wel ergens dat dit ook zo blijft , of geven ze dit een paar maanden/jaren en dan doeken ze dat ook weer op ?

Jouw grondhouding jegens KPN is negatief en de vraag is waar dat vandaan komt en belangrijker nog, of dat terecht is.

KPN heeft de belofte gedaan dat er voor de XS4ALL abonnee niets in de dienstverlening zal veranderen en dat betekent dat ze de plicht heeft die belofte ook waar te maken. Ik ga er dus vanuit dat KPN dat ook zal doen totdat het tegendeel bewezen is.
jouw grondhouding jegens KPN is negatief en de vraag is waar dat vandaan komt en belangrijker nog, of dat terecht is.


trek je deze conclusie net zoals de aanname dat ik TV van xs4all zou hebben ?
Als je m'n eerste post leest, zie je dat dat niet zo is.

Als je deze post chronologisch van boven naar beneden leest.
Ben jij degene die het de negatieve kant op stuurt, niet ik.

Ik geef netjes m'n onderbouwing op jouw vraag waarom geen KPN. En vervolgens ga jij dat allemaal proberen te lijmen, omdat ik het blijkbaar helemaal mis heb.

Laat ik zeggen , dat de manier waarop jij hier op fatsoenlijke vragen reageert niet bijdraagt aan een keuze voor KPN.

Toch wil ik je nog even bedanken voor je initiële reactie op m'n vraag. De rest mag je achterwege laten....
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @XsCup, welkom! Ik kan me voorstellen dat je een heleboel vragen hebt, goed dat je ze hier stelt. Ik sluit me volledig aan bij de uitleg van wjb. Op het moment dat je van XS4ALL overstapt naar een andere provider, dan ben je niet meer KPN (XS4ALL) Compleet en komen die voordelen te vervallen. Je krijgt op dat moment niet de optie om de mobiele abonnementen binnen het contract op te zeggen. Dat zou je, zoals wjb uitlegt, immers ook niet hebben als je al bij KPN zit met je vaste diensten en daarna overstapt naar een andere provider.

Ook wij weten niet anders dan dat XS4ALL pas KPN wordt als de diensten/service hetzelfde óf beter zijn dan de huidige diensten bij XS4ALL. Ik begrijp zeker je zorgen, maar voor zover ik weet zijn deze dus niet terecht.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat je het me dan weten?