Beantwoord

Zelfde adres maar abonnementen op verschillende naam, hoe meld ik mij aan bij KPN Hussel/Compleet?

  • 19 October 2020
  • 8 reacties
  • 3246 keer bekeken

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen. Nu heeft zij van KPN internet, televisie en een mobiel abonnement. Binnenkort trek ik bij haar in en ik heb zojuist een nieuw mobiel/sim-only abonnement afgesloten bij KPN dat half november in zal gaan (ik stap over van Vodafone). Hoe werkt het aanmelden bij KPN Hussel/Compleet dan?

Moet mijn 06-nummer dan onder haar naam met KPN ID (Hussel/Compleet) aangemeld worden? Of moet ik op eigen naam een KPN ID (Compleet/Hussel) met alleen mijn mobiele abonnement aanmelden en herkend KPN dan dat er op hetzelfde adres meerdere producten staan?

Het is voor mij niet geheel duidelijk, ook niet a.d.h.v. de voorwaarden, hoe dit in z’n werk gaat.

Tips zijn zeer welkom! :)

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 26 October 2020, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @DaVinciKPN, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Wat leuk om te lezen dat jullie binnenkort gaan samenwonen en dat je overstapt naar KPN! Als er meerdere abonnementen van KPN actief zijn op hetzelfde adres, dan kun je deze inderdaad aanmelden voor KPN Hussel voordelen. Het is niet nodig om de abonnementen op dezelfde naam te zetten of aan hetzelfde KPN ID te koppelen. Het is alleen van belang dat de abonnementen op hetzelfde adres staan. Je kunt ook een eigen KPN ID aanmaken en daar straks jouw abonnement aan koppelen. Hiermee kun je dan jouw eigen abonnement beheren en jouw verbruik inzien. Heb ik hiermee jouw vraag beantwoord? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Hoi @Ron, mijn telefonie abonnement is vandaag ingegaan en ik heb in de MijnKPN app geprobeerd alle voordelen van KPN Hussel te activeren. Het is mij volgens mij wel gelukt om de €5 korting per maand, gratis onderling bellen (mobiel) en de MB’s delen (mobiel) in te stellen, maar het is nog niet gelukt om het gratis zenderpakket voor televisie en het dubbel zoveel data (mobiel) in te stellen. Enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

Heb inmiddels aan mijn eigen KPN ID mijn mobiele nummer gekoppeld en het ‘Thuis’ abonnement wat internet en televisie bevat (welke op naam staat van mijn vriendin, maar wel op hetzelfde adres staat) gekoppeld.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @DaVinciKPN, onze @Ron is met vakantie dus ik neem het even van hem over :slight_smile:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik voor je na hoe het zit met het zenderpakket! Bij Hussel krijg je géén dubbele data en ook niet gratis het Pluspakket of Fox Sports (dat zijn de oude KPN Compleet voordelen), maar je hoort wél €5,- entertainmentvoordeel te ontvangen als je 1 van de deelnemende opties aan hebt staan onder je abonnement! 

Hoi @Maja_, dank voor je bericht! Ik heb nu een deel van de gegevens ingevuld die ik op dit moment uit mijn hoofd wist. Volgens mij moet je aan de hand van het woonadres de producten van mij en mijn vriendin kunnen inzien.

 

Op 16-10 heb ik mijn mobiel + abonnement aangeschaft via belsimpel en toen stonden die voordelen erbij genoemd met KPN Hussel (dubbele data en gratis tv-zenderpakket), echter kon ik de voordelen pas op de dag dat mijn abonnement in ging (17-11) activeren. Ik zie inderdaad dat ik korting krijg op zenderpakketten, maar dat de zenderpakketten niet gratis zijn. Vreemd, omdat ik op de dag van activeren nog de KPN Hussel voordelencheck deed en toen wel een afbeelding (zie hieronder) kreeg met 5 voordelen (waaronder dubbele data en gratis tv-zenderpakket). Anders had ik zeer waarschijnlijk een ander abonnement genomen met vast meer data. Nu wordt er voor mijn gevoel dan toch 15GB door mijn neus geboord. Dus ik weet niet tot wanneer de oude KPN Compleet voordelen geldig waren, maar adhv de KPN Hussel voordelencheck op 17-11 zou ik de 5 onderstaande gratis voordelen moeten krijgen, de dag waarop mijn abonnement is ingegaan. De overige 3 voordelen (elke maand €5 korting, samen gratis bellen en onderling MB’s delen) zijn op dit moment als het goed is wel actief. Ik hoop dat je nog wat voor me kan betekenen wat betreft de andere 2 voordelen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dit is wel heel erg bijzonder @DaVinciKPN, KPN Hussel bestaat sinds oktober 2019 en vanaf dat moment krijg je (tenzij je nog een ‘oud’ abonnement hebt) geen dubbele data meer. Als je na oktober 2019 een mobiel abonnement besteld hebt (of hebt verlengd) heb je te maken met KPN Hussel en is verdubbeling van de data niet meer van toepassing.

Ook met een Hussel abonnement voor thuis, krijg je entertainmentvoordeel op 1 van de vele opties, in plaats van de keuze om 1 van de 2 gratis zenderpakketten af te nemen.  Ik zie bij jullie alleen maar Hussel producten dus de oude KPN Compleet voordelen zijn nergens van toepassing.

Je krijgt dit te zien op onze site zie ik, zou je mij de volledige URL van deze pagina willen sturen?

Hoi @Maja_, ik denk dat daar de discrepantie ontstaan is, omdat ik niet wist dat KPN Compleet en KPN Hussel twee verschillende producten zijn, dit heeft bij mij voor de nodige verwarring gezorgd zie ik nu. Mijn vriendin en ik zijn allebei nu voor het eerst klant bij KPN, dus die abonnementen zijn na oktober 2019 afgesloten, dus wij zijn van de KPN Hussel generatie.

Die voordelencheck betreft KPN Compleet ipv KPN Hussel, maar doordat het alleen in de url (https://www.kpn.com/compleet/voordelencheck-van-kpn-compleet.htm) en in het navigatiedeel van de website staat geeft dit wel verwarring als je je eigen KPN producten aanvinkt en dan denkt dat dat de voordelen zijn die je krijgt. Hier had ik op 17-11 dus de schermafbeelding van gemaakt. 

Dan denk ik dat het zoals het nu staat reeds goed is, alleen de verwarring KPN Compleet-KPN Hussel heeft er helaas dus voor gezorgd dat ik geen recht heb waarop ik hoopte toen ik het abonnement afsloot, dubbele data en gratis tv-zenderpakket. Maar ik ga eens kijken welk tv-zenderpakket met korting wellicht wat voor ons is.

Bedankt voor de info mbt het verschil tussen KPN Compleet en KPN Hussel, dat maakt een hoop duidelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat nu in ieder geval duidelijk is hoe de vork in de steel steekt, ondanks deze tegenvaller hoop ik dat jullie toch heel blij gaan worden met jullie abonnementen :blush:

Persoonlijk vind ik het niet zo handig dat op deze pagina nergens wordt gerept over het verschil tussen de ‘oude’ abonnementen met KPN Compleet voordelen en de ‘nieuwe’ abonnementen met Hussel voordelen. Ik snap dus heel goed dat jij er in eerste instantie van uit bent gegaan dat je deze voordelen zou krijgen. Daarom geef ik dit direct door aan de beheerders van de website, zodat ze er bij kunnen zetten dat deze voordelen alléén gelden als je geen Hussel abonnementen hebt!