Sticky

Alles over Spotify Family bij KPN!



Toon eerste bericht

294 reacties

Graag zou ik mijn gekoppelde spotify account laten ontkoppelen zodat ik met behoudt van username/playlists kan upgraden naar een family account aangezien daar bij kpn geen mogelijkheid voor is (helaas).

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 6
Badge +9
Die mogelijkheid is er bij kpn wel. Ik heb het nl vandaag ook omgezet naar family. Heb je nu spotify via kpn? Gratis of betaald? Welk pakket neem je af bij kpn?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ik ben begonnen met een gratis account, die heb ik vervolgens geupgrade naar premium. Die is vervolgens gekoppeld aan KPN.

Je hebt gelijk dat ik mijn account kan overzetten naar een family account, echter wil ik het niet op de gedeelde KPN rekening maar een eigen factuur krijgen van spotify.

Daarnaast kost een upgrade naar family niet 15 (voor een family) - 10 (voor een premium die ik nu 'gratis' ontvang bij mijn kpn abbo) = 5 euro maar 13,99. Wil voor die euro liever niet vastzitten aan een door kpn gekoppelde spotify account.

Daarbij heb ik niet het vereiste KPN abonnement om de upgrade uit te voeren.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +25
Beste @hdiepenbroek, welkom! Ik kan je Premium omzetten naar 'free', daar gaat wel maximaal 30 dagen over heen. Er wordt namelijk elke maand gecheckt of je er nog recht op hebt. Mocht je dat willen, wil je je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?
Ik heb gisteren Spotify Familie besteld. Vrijwel direct een bevestigingsmail ontvangen met

Bedankt voor uw wijziging. Hierbij bevestigen wij welke extra dienst(en) u hebt gewijzigd:
De volgende dienst(en) zijn toegevoegd
- Spotify Family
...
Spotify
Uw activeringscode voor Spotify ontvangt u binnen 1 dag. U krijgt deze gegevens in een aparte e-mail.

Ik heb tot nu (dag later) toe echter niets ontvangen. Is er iets misgegaan?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Toontje Lager, welkom! Had je al Spotify Premium? Dan wordt het namelijk automatisch overgezet naar Family en krijg je geen activatiecode. Mocht dit bij jou zo zijn, dan schort het aan onze communicatie. Excuses daarvoor. Als je nog geen Spotify Premium had, wil je dan je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik wat er aan de hand is.
Hallo @Marcia_ , Probleem is opgelost. De mail met activeringscode was dusdanig opgesteld dat deze als spam werd herkend en uit de inbox verwijderd. Na wat zoeken had ik hem in de spam-inbox teruggevonden.
ik heb al een spotify family account bij spotify. Kan ik deze overzetten naar KPN? Hoe en wat te doen?
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen @Marshmallow47, helaas is het niet mogelijk om het om te zetten naar KPN. Je dient dan eerst Spotify Family bij Spotify zelf op te zeggen (duurt even voordat de account dan weer op 'Free' gezet zijn). Op het moment dat de accounts weer 'Free' zijn, kan je bij KPN Spotify Family aanvragen en de accounts opnieuw uitnodigen!
Hallo, ik heb net een half uur gezocht hoe ik Spotify Family moet activeren. Diverse keren werd ik via de site doorverwezen naar Mijn KPN. Wat ik ook probeerde het lukte niet.

Vervolgens bellen, mijn vraag ingesproken. Hierna werd de verbinding verbroken omdat alle Spotify handelingen via de site moeten.

Weer zoeken, uiteindelijk nogmaals bellen.

Spotify Family kan niet meer geleverd worden.

Fijn! Zou zelfs nog fijner zijn als dit ook op de site duidelijk gemaakt wordt.

mvg,
Jeroen
Reputatie 7
Badge +18
@Joene1972, ik begrijp uit je reactie dat het niet gelukt is om Spotify Family aan te zetten. Het is zeker nog wel leverbaar, iedereen zou hier gebruik van mogen en kunnen maken bij aanmelding. Echter is het wel zo, dat je dan moet kijken naar welk abonnement je op dit moment afneemt. Is dit nog een oudere variant (voor 1 juli 2017), dan is de optie Spotify Family er inderdaad niet. In dat geval dien je jouw abonnement om te zetten naar een nieuwere variant, met de optie Spotify Family. Of dit voor jou voordeliger is of niet, moet je even bekijken. In sommige gevallen verlies je namelijk wat opties waar je op dit moment niet voor hoeft te betalen (afhankelijk van jouw situatie, kan ik helaas niet inschatten).

Wil je hier nog meer hulp bij, vul dan jouw Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s). Dan helpen we je graag verder.
Ik ben beheerder van de family spotify en wil nu de afspeellijst van premium account overzetten, hoe doe ik dat?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Sprekelmeyer, welkom en sorry voor de late reactie. Wat bedoel je precies? Heb je op dit moment Spotify Premium en wil je daar Family van maken? Dat kan je via MijnKPN gemakkelijk aanvragen, mits je gebruik maakt van onze huidige vaste abonnementen (en niet de oude Alles-in-1). Mocht ik je niet goed begrijpen, wil je dan je vraag toelichten?
Hallo@Marcia_ Ik had een Spotify Premium en heb binnen dat account een afspeellijst aangemaakt. Ik ben niet inderdaad via een aanbod van KPN overgestapt naar het Family account. Ik ben beheerder en heb nu mijn familieleden uitgenodigd. Mijn afspeellijst wil ik graag overzetten. Als ik nu inlog via het family pakket, ben ik zelf dus mijn afspeellijst kwijt. Hoe kan ik die overzetten?
@Marcia_ sorry, ik bedoel ik ben nu inderdaad via een aanbod van KPN overgestapt, het staat verkeerd in vorige chat met niet....
Reputatie 7
Badge +25
Je hebt voor Family een nieuwe gebruikersnaam aangevraagd? Je kunt in dat geval Spotify vragen of ze je afspeellijsten van je oude naar je nieuwe gebruikersnaam over kunnen zetten.
Sinds mei 2018 heb ik mijn spotify premium abonnement bij KPN opgezegd omdat ik een Spotify Family abonnement wil afsluiten op het zelfde email adres.
Volgens de helpdesk van KPN is het na opzegging een maand later pas losgekoppeld maar helaas is dit tot op heden niet het geval. Kortom gezegd ik heb nu een Gratis Spotify Premium Abonnement.
En dat is iets wat ik niet wil, ik wil gewoon een Spotify Family Abonnement afsluiten bij spotify zelf, maar daar wordt ik keer op keer naar mijn provider KPN terug gestuurd.
Heeft iemand de oplossing hiervoor, want de technici bij KPN komen er niet uit.

Een ontevreden klant.😗

Admin: samengevoegd met centraal topic
Top, heb via chat nu opgelost. Ze zetten het dan voor je over!!!
Dank je wel!
Reputatie 7
Badge +26
Hoi @Koos1964, welkom op het forum! Ik heb je topic samengevoegd met ons centrale topic over Spotify Family. Ook al wil je het niet bij KPN zelf aansluiten, hier kunnen we je wat sneller helpen. Dit is een hele vreemde situatie waar zowel jij als wij niet bij zijn gebaat. Ik neem contact op met het bedrijf dat namens ons de koppeling met de activatiecodes regelt. Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens, klantnummer en in het vakje "persoonlijke opmerkingen" de gebruikersnaam die je bij Spotify gebruikt? Deze gegevens zijn alleen voor jou en ons inzichtelijk.
@kpn vorige week heb ik spotify premium family aangevraagd. Vervolgens alles geactiveerd en mijn 2 zonen uitgenodigd. Mijn oudste zoon kon meteen inloggen mijn jongste zoon probeerde het gisteren. Helaas wat we doen we blijven de melding krijgen Incorrect username or password. Heb zijn account verwijderd opnieuw aangemaakt etc. Maar het blijft niet lukken. Toen dachten we misschien is zijn email address al in gebruik dus heb ik het email address van mij werkaccount genomen precies hetzelfe verhaal. Wat gaat hier mis en hoe kunnen we dit oplossen. Tot nu toe dus niet echt blij met spotify.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +26
Hoi @wijsenbeek , welkom op het forum! Helaas moet ik je hiervoor doorverwijzen naar Spotify zelf. Je neemt weilswaar de Family via ons af, maar als er problemen zijn rondom het uitnodigen van anderen, of het accepteren van een uitnodiging, dan is het toch Spotify zelf die daar bij kan (en hoort te) helpen. Je kunt op deze hulppagina van Spotify meer lezen over hoe het werkt, en ook wat de voorwaarden zijn. Misschien dat je zoon tegen een restrictie aanloopt (zie het stuk 'Lid worden van een bestaand Premium for Family abonnement'). Mocht je er daarmee niet uitkomen, op deze pagina kun je een contactformulier invullen. Het maakt niet heel veel uit wat je kiest aan onderwerpen, kies iets tot je op een pagina komt met onderaan een blauwe knop met 'ik heb nog steeds hulp nodig'. Druk daarop en dan krijg je een contactformulier. Als je Engels een beetje goed is, je kun dan via die pagina ook (soms) doorklikken naar een live chat.
Goedenavond
Ik ben nu al, met behulp van de chat, winkel en telefonische helpdesk een maand aan het proberen spotify premium om te zetten in family.
Ik volg alle stappen, ook met de hulplijnen in beeld en aan de telefoon en dan op het moment suprème lukt het niet en blijft alles bij het oude. Je kan dan maar op 1 telefoon je eigen lijst luisteren.
Ik heb mijzelf meerdere aangemeld met allerlei codes, na afgemeld te zijn geweest en mijn huisgenoten uitgenodigd. Die krijgen dan een mail waarop ze de instructies volgen en dan..............niks family hallo premium. Het account blijft op famsoer staan. Vandaag met de helpdesk gesproken om een heel nieuw account te openen maar ook die kwam weer uit bij de oude bekende inlog famsoer.
Wat kan ik nog proberen voordat ik het abonnement ga opzeggen. Spotify stuurt mij naar KPN toe vanwege het feit dat ik daar het product koop.
HELP.
Reputatie 7
Badge +26
Welkom terug @Erik Soer! Wat een gedoe, dit. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan gaan we hier kijken hoe het nu zit en hoe we dit kunnen oplossen. 🙂
Profiel is aangevuld
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt @Koos1964! Je krijgt een sms met een nieuwe activatiecode, maar gebruik die niet. Je zult nu nog maximaal 30 dagen moeten wachten voordat 'ie op free staat. Dan kan je Spotify Family via Spotify zelf aanvragen. Sorry voor het ongemak!

Reageer