Sticky

Alles over Spotify Family bij KPN!

  • 5 juli 2018
  • 430 reacties
  • 60868 keer bekeken


Toon eerste bericht

430 reacties

Ik heb zojuist de gegevens ingevuld op mijn persoonlijke pagina.
Reputatie 7
Badge +15
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens @CarolaV. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je deze activatiecode per e-mail.
Onze Premium is omgezet naar Premium Family.
Dat is ok.
Stuur ik een uitnodiging naar mijn partner en vul de gegevens in die gevraagd worden wordt er een foutmelding gegeven: 603 - Oeps! Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw.
Het lukt niet om mijn partner aan te melden bij Family
  • via laptop en verschillende browsers : nee
  • iPhone: nee
Er is een account op naam van mijn partner bij Spotify
klantendienst KPN stuurt me van het kastje naar de muur

Graag hulp aub
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @MisjelD, welkom op het forum! Ik ben zelf niet direct bekend met deze foutcode dus ik ben even gaan zoeken. Het lijkt erop dat deze foutcode voornamelijk voorkomt als er al een Premium of Family abonnement gekoppeld is aan het account dat je probeert uit te nodigen. Kan het zijn dat je partner nog een Spotify Premium aan zijn account heeft hangen? Via KPN, of los via Spotify? Zo ja, dan moet dat eerst worden opgezegd. Als dat niet het geval is, en het account van je partner is Free, dan raad ik je aan om contact op te nemen met Spotify support
Bedankt voor je berichtje. Ik ga het zo checken en laat je iets weten
Ik heb sinds enige tijd Spotify family geactiveerd maar het werkt niet, hoe los ik dat op? Ik betaal al wel😫

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Houblon, Staat jouw account nog steeds op Spotify Free? Als je al een Spotify Premium bij ons had hoef je niets te doen, het account wordt namelijk automatisch omgezet naar Family. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik controleren of de aanvraag goed is gegaan.
Heb ik gedaan, we hadden al Spotify premium, in mijn abonnement staat dat we spotify family hebben maar het functioneert niet
Reputatie 7
Badge +18
@Houblon, Aan de hand van je gegevens zie ik ook dat Spotify Family al gekoppeld is aan jouw account. Zie je dit ook al staan in je Spotify account onder accountoverzicht? Ik stuur je voor de zekerheid je gebruikersnaam in een privébericht, zodat we zeker weten dat Spotify Family aan het juiste account is gekoppeld.
Ik denk dat het daar mis gaat, er is blijkbaar nog een premiumaccount te zijn. Hoe verwijder ik dat/pas ik dat aan?
Reputatie 7
Badge +18
@Houblon Als ik het goed begrijp, gebruik je een ander account die je als hoofdaccount voor Spotify Family wilt gebruiken. Klopt dat? Als dit het geval is kan ik het huidige hoofdaccount omzetten naar Spotify Free, waardoor je automatisch een nieuwe activatiecode krijgt voor Spotify Family, waarmee je jouw ''nieuwe'' account kan gebruiken als hoofdaccount voor Spotify Family. Vervolgens kun je deze stappen doorlopen om gezinsleden uit te nodigen voor Spotify Family.

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?
  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.
Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).
  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jou Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


dank je wel voor de hulp, het werkt nu wel😀
Ik heb van de 4de kpn callcentermedewerker die ik gebeld had te horen gekregen als je nog een lopend premium account hebt bij spotify (die inmiddels stopgezet is) je moet wachten tot het einde van de termijn. Daarna wordt het een free account en kan deze, na uitnodiging, toegevoegd worden bij de family account. Even afwachten dus.
Hoe kan ik mijn account omzetten naar premium family?
Reputatie 7
Badge +19
@Michel M, welkom op het Forum! Om van Spotify Family gebruik te kunnen maken, heb je een van de nieuwere pakketten nodig (Internet en TV Basis, Internet en TV of Internet en TV 4K). Heb je een van die pakketten? Dan kan je het aanvragen via onze klantenservice of via MijnKPN.

Heb je nog een ouder pakket? Dan dien je eerst je pakket om te zetten. Het kan dan zijn dat je bepaalde opties verliest, maar dat kan ook voordelig uitpakken! Als je jouw Forum profiel aanvult met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s) kunnen we het voor je uitzoeken. Geef je even een seintje als je dat graag wil?
Ik zou dit ook graag willen, maar ben als de dood dat er iets met mijn afspeellijsten gebeurt... kunnen jullie de omzetting voor de zekerheid ‘begeleiden’?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @Jac74, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met ons verzameltopic omdat je op een wat ouder topic reageerde. Laat me je gerust stellen: er gebeurt niets met de inhoud van je account. Of je nu Premium heb, een Free account, of Family, het heeft geen invloed op welke afspeellijsten je hebt en dergelijke. Het enige waar het invloed op heeft is op je wel of niet advertenties hoort en of je muziek geshuffeld afgespeeld wordt.

Hoe omzetting van Premium naar Family gebeurt hangt af van wat voor abonnement je op dit moment bij ons hebt. Zoals je in het startbericht van dit topic kunt lezen is Family alleen beschikbaar bij een vast abonnement Ook moet dat er een zijn uit de huidige serie aan abonnementen. Als dat zo is, dan kun je zelf in je MijnKPN de optie voor Premium uitvinken, en die voor Family aanvinken. Wij geven dit dan aan Spotify door en binnen een paar uur zal je account automatisch Family zijn i.p.v. Premium.

Als je nu een ouder abonnement hebt, dan moet je eerst over naar de huidige serie. In dat geval is het goed om even samen met je te kijken wat dit betekent voor je abonnementsinhoud en kosten. Vul in dat geval je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.

In zo'n geval gaat de omzetting niet automatisch. Wat er dan gebeurt is dat we je Premium stopzetten. Zodra dat is verwerkt door Spotify (duurt maximaal een maand) wordt je Spotify account weer Free. In de tussentijd hebben we je dan alvast een activatiecode gestuurd voor Family. Zodra je account dan Free is, kun je die gebruiken om hem om te zetten naar Family.
Erik, ik heb Alles-in-1 Thuis standaard. Met KPN Compleet volgens mij. Volgens mij kan ik in MijnKPN wel Spotify Premium uitvinden maar niet Family aanvinken.
Reputatie 7
Badge +15
@Jac74 Dat is vreemd. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer en klantnummer? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
beste Vikash, ik heb dit aangevuld.
mvg, Jac74
Reputatie 7
Badge +15
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens @Jac74. Je hebt op dit moment het Alles-in-1 Thuis Standaard abonnement. . Mocht

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.


Tijdens het wijzigen van het abonnement kan je Spotify Family gelijk toevoegen. Laat je ons weten of het gelukt is?
Vikash, werkt Spotify Family dan meteen? Ik begrijp de uitleg daarover hierboven namelijk niet. Wat betekent het dat het een maand duurt?
Reputatie 7
Badge +15
Je hebt op dit moment al Spotify Premium bij KPN, dus je hoeft niets te doen het account wordt automatisch omgezet naar Spotify Family. Heb je al ingelogd in Mijn KPN en bekeken welke mogelijkheden je krijgt wanneer je het abonnement wijzigt naar naar één van de nieuwste abonnementen?
Ja, dat begrijp ik Vikash.. maar zonder wachttijd (dat lijkt in een van de berichten hierboven te staan)?
Reputatie 7
Badge +15
@Jac74 Spotify verwerkt 1x per maand wijzigingen. Dit doen ze vaak op oorspronkelijke dag wanneer Spotify Premium is geactiveerd. Als je dus pech hebt duurt het nog een maand voor je Premium account aangepast wordt naar Family.

Reageer