Sticky

Alles over Spotify Family bij KPN!



Toon eerste bericht

1174 reacties

Badge
Ik heb vandaag mijn premium spotify bij Kpn omgezet naar family oftewel mijn premium bij mobiel opgezegd en family aangevraagd via tv en internet. Hoelang duurt dit voor dit in mijn spotify is omgezet? Bij spotify blijft deze namelijk op premium staan en moet ik contact opnemen met kon aangezien ik het via jullie heb. Als mijn account om is naar family kan de rest van mijn gezin hier ook gebruik van maken, nu kan ik nog niemand uitnodigen en heb ik de frustratie dat iedereen gebruik maakt van mijn account 😇
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond @Bo-D en welkom op het forum!

Ik heb het gelijk voor jou nagekeken en zie dat Spotify Family vandaag (11-07-2018) is de gekoppeld aan een gebruikersnaam. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met daarin de gebruikersnaam.
Reputatie 7
Badge +29
Toevoeging daarop, Bo-D: Op het moment dat jij bij ons Spotify opzegt geven wij dit door aan Spotify. Maar, Spotify verwerkt 1x per maand wijzigingen. Ze doen dat op de datum dat je oorspronkelijk Premium geactiveerd hebt. Als je dus pech hebt duurt het nog een maand voor je Premium account aangepast wordt naar Family.
Badge
Thanks, wel een beetje balen want dan betaal ik dus een maand dubbel (premium en family 🙄 ) zou wel fijn zijn als KPN daarin wat duidelijker communiceert
Reputatie 7
Badge +29
Je betaling stopt wel.Wij verwerken de wijziging aan onze kant namelijk wel gelijk. Dus je betaalt altijd maar voor 1 Spotify abonnement. Wat betreft communicatie, daar heb je een punt. We verwachten in de komende periode de Spotify pagina's op de website te verbeteren.
Hallo , ik heb spotify family deze week aangeschaft echter ben de enige die middels mijn huidige kpn mail adres hier gebruik van kan maken.
In mijn account heb ik mijn kinderen en vrouw netjes uitgenodigd waarna ze een mail krijgen met de vraag om de uitnodiging te accepteren .
Daarop gedrukt en vervolgens komen we netjes het spotify inlog scherm.
na invoeren van het email adres waarnaar de uitnodiging is gestuurd geeft deze helaas aan "onjuiste gebruikersnaam of wachtwoord. uiteraard deze even gecontroleerd of die goed was ingevoerd maar we komen niet verder . wie weet raad , want zo hebben wij helaas niets aan spotify family.

*Admin: bericht samengevoegd met juiste topic
Reputatie 7
Badge +24
Hi @spotify family instellen, nee dat schiet dan niet echt op inderdaad. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijken we hier na of alles goed staat.
Reputatie 7
Badge +29
@Bo-D, ik heb het nog even extra gecontroleerd. Voor klanten die binnen hun vaste abonnement Premium aanpassen naar Family wordt het binnen een paar uur omgezet. Maar jij hebt het opgezegd onder mobiel, en als nieuw aangevraagd onder het vaste abonnement. In dat geval wordt eerst het verzoek tot opzegging door ons naar Spotify gestuurd. Dat wordt dan verwerkt op die 1x per maand datum (in jouw geval de 18e). Dit kan helaas niet versneld worden. Dus helaas nog een paar dagen afwachten, en dan kun je de activatiecode gebruiken met dat account.
Hallo ik heb nu spotify gratis bij mijn Alles-in-1 Premium pakket, als ik dit naar spotify famely wil omzetten hoe doe ik dat

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
hallo,
mijn huidige pakket is alles in 1 premium.
Ik was van de week in de winkel op het buikslotermeerplein amsterdam. van de medewerkers heb ik begrepen dat het nu wel mogelijk is om via kpn het premium pakket van spotify te wijzigen naar family.
Dit konden zij echter niet vanuit de winkel doen.
Mijn vraag is kan dit nu wel of niet welke route is hiervoor en wat zijn de kosten.
graag een reactie.
vriendelijke groet

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Hoi,
Bij het alles in 1 premium pakket zit Spotify Premium gratis erbij in. Je moet dus eerst naar het nieuwe Internet en TV pakket om Spotify Family te krijgen.
https://www.kpn.com/spotify.htm
Spotify Family is 13,99 per maand.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Fred H, bedankt voor je bericht!
Zoals JoLaMo aangeeft dien je eerst een nieuwer abonnement te nemen, Alles-in-1 pakketten kunnen namelijk geen gebruik maken van de optie Spotify Family.

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?
Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.


Let er wel op dat je bij een wijziging vaak wel enige opties kwijtraakt, vooral wanneer je van het Alles-in-1 Premium pakket komt. Denk dan aan het Pluspakket, Fox Sports Eredivisie en BelOnbeperkt Altijd.

@klant00, hetzelfde verhaal geldt eigenlijk ook voor jou. Je dient je pakket te wijzigen naar Internet en TV Basis, Internet en TV of Internet en TV 4K om gebruik te kunnen maken van Spotify Premium via KPN. In MijnKPN kan je dit aanpassen en ook de kosten inzien waar je op uitkomt wanneer je het pakket en eventuele andere opties die je erbij wil nemen.
Badge
Ik heb vandaag mijn premium spotify bij Kpn omgezet naar family oftewel mijn premium bij mobiel opgezegd en family aangevraagd via tv en internet. Hoelang duurt dit voor dit in mijn spotify is omgezet? Bij spotify blijft deze namelijk op premium staan en moet ik contact opnemen met kon aangezien ik het via jullie heb. Als mijn account om is naar family kan de rest van mijn gezin hier ook gebruik van maken, nu kan ik nog niemand uitnodigen en heb ik de frustratie dat iedereen gebruik maakt van mijn account 😇

1 maand na omzetten
Goedemorgen,

Ik heb me destijds voor spotify aangemeld via facebook. Ben helemaal blij met mn eigen muziek. Maar het mailadres van destijds is niet meer actief en wil ik graag wijzigen. Dit gaat helaas niet. Ook wil ik mijn gezinsleden laten meegenieten van spotify zodat ook zij hun "eigen" muziek kunnen beluisteren. Als ik echter op spotify premium family druk kan dit niet.
Is het mogelijk om het hele gezin mee te laten luisteren?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Karin. Wat vervelend dat het Spotify account nog gekoppeld is aan een oud e-mail adres dan niet meer actief is. Als je het e-mail adres wilt wijzigen kan je dit doen door in te loggen op je accountpagina. Daarna klik je op 'Profiel bewerken' en vervolgens voer je bij "E-mail' het nieuwe e-mailadres in. Bevestig je wachtwoord en klik op "Profiel opslaan.

Hierboven word uitgelegd hoe je Spotify Family kan aanvragen zodat iedereen in het gezin muziek kan luisteren via Spotify
Dank voor de reactie. Het profiel heb ik inderdaad geprobeerd te bewerken maar helaas, dit lukt dus niet.
Reputatie 7
Badge +20
Dat is vreemd @Karin0801. Volgens deze pagina van Spotify zou het wel op deze manier moeten lukken. Heb je misschien het account gekoppeld aan Facebook?
Dat klopt, en bij facebook het ik ingelogd met mijn kpnmail, terwijl spotify gekoppeld is aan mijn gmail
Reputatie 7
Badge +20
Oke... 🤔
Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder! Ik hoor graag van je!
Badge
@Erik_ hij staat nog steeds niet op family maar nog steeds op premium ☹️ beetje jammer want de activatiecode heb ik al gebruikt maar krijg dan de melding dat premium al geactiveerd is.
Reputatie 7
Badge +24
Hey @Bo-D, niet Erik maar Paul hier. Ik heb even gekeken maar bij mij staat dat er Family actief is op jouw Spotify gebruikersnaam. Ik stuur je een privébericht met de details voor de zekerheid.
Weet iemand wat de leeftijdsgrens is om een spotify account aan te maken?
Heb net mijn pakket omgezet naar Internet+TV en spotify family.......blijkt ik geen account voor mijn kinderen (12 en 14) kan maken vanwege de leeftijdsgrens. Kan niet vinden wat deze wel is.

Als dit zo is, is dat erg jammer want dat betekent dat Spotify Family eigenlijk maar zeer beperkt te gebruiken is.
Reputatie 7
Hoi Piitje, goeie vraag! Ik citeer uit werk van het Spotify Privacybeleid:
12. Kinderen
De Spotify Service is niet bedoeld voor kinderen jonger dan 13 jaar. In sommige landen kunnen echter krachtens lokale wetgeving strengere leeftijdslimieten van toepassing zijn. Raadpleeg onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie.

Wij verzamelen niet bewust persoonlijke gegevens van kinderen jonger dan 13 jaar of de toegestane leeftijdslimiet (de "Leeftijdslimiet"). Personen jonger dan de minimumleeftijd, dienen de Spotify Service niet te gebruiken en ons geen persoonlijke gegevens te verstrekken.

Als u ouder bent van een kind onder de leeftijdsgrens en ontdekt dat uw kind persoonlijke gegevens heeft verstrekt aan Spotify, dient u contact met ons op te nemen via het formulier 'Contact met ons opnemen' in het Privacy Center en kunt u verzoeken om uitoefening van uw geldende rechten, zoals beschreven in Sectie 3 ‘Uw rechten en voorkeuren: keuze en controle’ in dit beleid.

Als wij merken dat wij de persoonlijke gegevens van een kind jonger dan 13 jaar hebben verzameld, zullen wij redelijke maatregelen nemen om de persoonlijke gegevens te verwijderen. Dit houdt in dat wij het Spotify-account voor dat kind mogelijk moeten verwijderen.


Uitkomst: het is niet toegestaan om gegevens te verzamelen van (minderjarige) kinderen.
Oplossing: op naam van een ouder!? 🙂
Dank je wel voor je reactie. Fijne wetgeving ;-)

Blijkbaar dus in Nederland strengere wetgeving want voor mijn 14-jarige kan ik ook geen account aanmaken.

Betekent dus 2 opties:
a) liegen voor 2 accounts en een verkeerder leeftijd invullen, waardoor ik Spotify waarschijnlijk het recht geef om het family account te verwijderen als ze erachter komen (tegen de voorwaarden in),

b) de 2 kinderen laten inloggen op de account van mijn vrouw en mijzelf. Per saldo dan dus maar 2 accounts en maar op 2 devices spotify te gebruiken in plaats van op 4 (voor elk gezinslid 1).

Even tip zou zijn om dit duidelijk op de KPN site te vermelden voordat mensen overstappen op Spotify Family en daar niet later achter komen, zoals ik.


Voor nu denk ik dat ik voor optie (b) ga 😉 Wel balen, maar ja, tegen doorgeschoten wet en regelgeving is geen kruid opgewassen. ;-)


Hoi Piitje, goeie vraag! Ik citeer uit werk van het Spotify Privacybeleid:
12. Kinderen
De Spotify Service is niet bedoeld voor kinderen jonger dan 13 jaar. In sommige landen kunnen echter krachtens lokale wetgeving strengere leeftijdslimieten van toepassing zijn. Raadpleeg onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie.

Wij verzamelen niet bewust persoonlijke gegevens van kinderen jonger dan 13 jaar of de toegestane leeftijdslimiet (de "Leeftijdslimiet"). Personen jonger dan de minimumleeftijd, dienen de Spotify Service niet te gebruiken en ons geen persoonlijke gegevens te verstrekken.

Als u ouder bent van een kind onder de leeftijdsgrens en ontdekt dat uw kind persoonlijke gegevens heeft verstrekt aan Spotify, dient u contact met ons op te nemen via het formulier 'Contact met ons opnemen' in het Privacy Center en kunt u verzoeken om uitoefening van uw geldende rechten, zoals beschreven in Sectie 3 ‘Uw rechten en voorkeuren: keuze en controle’ in dit beleid.

Als wij merken dat wij de persoonlijke gegevens van een kind jonger dan 13 jaar hebben verzameld, zullen wij redelijke maatregelen nemen om de persoonlijke gegevens te verwijderen. Dit houdt in dat wij het Spotify-account voor dat kind mogelijk moeten verwijderen.


Uitkomst: het is niet toegestaan om gegevens te verzamelen van (minderjarige) kinderen.
Oplossing: op naam van een ouder!? :)
Reputatie 7
Hey piitje, graag gedaan 😃 Zeker, iedereen in de ban van de nieuwe AVG 😉 de reprimandes die worden uitgedeeld zijn niet mals. Daar worden organisaties huiverig van. Uiteindelijk dient het een goed doel en dat is om ons allen te beschermen. Ik zal Paul vragen dit in zijn artikel op te nemen, misschien een doorverwijzing naar de Algemene Voorwaarden en Privacy al voldoende. Bedankt voor de tip!

Reageer