Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Mijn kinderen willen Spotify Family, maar ik had al jaren Spotify Premium (gratis bij mijn Alles-in-1 abonnement). Durfde 't niet om te zetten, want dat geeft altijd gedoe.

Toch gedaan. Van Alles-in -1 naar Hussel, en start met Sp. Family. Bevestigingsmail met activatiecode kwam binnen. En toen begon ellende dus toch nog.

Nu 2 weken verder, ben en blijf ik in een ‘loop’ hangen. Bij Spotify kan ik mijn abonnement niet online wijzigen, dat moet KPN doen. En bij KPN zeggen ze dat alles correct gedaan is en begrijpen ze echt niet waarom het niet lukt.

Allerlei beloftes zijn gedaan beginnend met de reclamemails (activeer nu snel makkelijk!) en door de verkoopmedewerker (lukt altijd!), als door de 8 verschillende klantenservice medewerkers (ik bel u echt terug, mijn backoffice stuurt u echt een mail, het gaat echt 100% zeker werken, ik begrijp echt dat het vervelend is, ook dat u er wel voor betaalt, maar het niet werkt), etc.

Het advies opgevolgd om een online chat met Spotify zelf te hebben. Dit leidde tot een terugverwijzing naar KPN.

Conclusie: 't werkt nog steeds niet. En, echt, Echt, alle scripts zijn al doorlopen en op dit forum kon ik ook geen antwoord vinden. Wat zou u doen?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @jawz68, op het moment dat je Spotify Premium bij ons beëindigt wordt, dan geven wij dit door aan Spotify. Spotify verwerkt dat echter maandelijks, op de dag dat het abonnement destijds is begonnen. Het kan dus, vanaf het moment dat je Spotify bij ons is gestopt, nog maximaal een maand duren voor het account weer terugspringt op Free. Dit kunnen wij ook niet versnellen. Zodra dat is gebeurt kun je de activatiecode gebruiken om het account om te zetten naar Family. 

Grappig dat geen van de klantenservice medewerkers of spotify medewerker dit wist.
Nog grappiger dat het ook nergens vermeld staat in de uitleg op alle sites.

Maar allergrappigst is dat ik nog steeds mails krijg om snel én makkelijk spotify family te starten met de activatiecode 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @M.Thiecke. Ik heb helaas nog geen update wat betreft het kunnen plaatsen van de bestelling. Het proces loopt nog steeds. Wel heb ik gevraagd om een tussentijdse update. Zodra ik meer hoor zal ik het uiteraard laten weten.

Badge

Hier hetzelfde probleem, het wordt niet opgelost en op berichtjes wordt niet meer gereageerd helaas.
Mocht iemand de oplossing weten dan hou ik mij aanbevolen.

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over Spotify Family

Ha @MargoDK, ik heb voor de zekerheid een nieuwe code voor je aangevraagd. Die ontvang je binnen 3 uur per mail. Is jouw huidige Spotify account al wel Free? Anders kan je 'm inderdaad nog niet overzetten. Je kunt dit zien als je inlogt op de website van Spotify.

Als het goed is, niet. Ik had een Spotifyabonnement via Telfort, en nu via KPN. Ik krijg de melding dat ik geen abonnement kan opzeggen? In januari gaf uw collega aan dat het abonnement automatisch omgezet wordt vanaf de ingangsdatum van KPN internet - 31 januari 2021. Ik kan nog steeds niet op de Family pagina- de pagina blijft laden. Ik weet niet meer wat ik nog kan doen? Ik ga zo voor de tweede maand betalen, maar voorlopig voel ik me van het kastje naar de muur en weer terug lopen… 

Reputatie 7
Badge +20

@MargoDK die melding krijg je als je de Spotify Family wilt activeren? Want dat moet nog gebeuren. Kun je anders screenshots plaatsen van wat je ziet? Kijkt voor mij net wat makkelijker mee. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Gvdwinckel, ik heb je reactie verplaatst naar ons algemene topic over Spotify Family. In het startbericht staat veel informatie, ik raad je aan om dit eens door te lezen. Als je vragen hebt of als je er niet uit komt, laat ons dan hier weten waar je tegen aan loopt. Dan helpen we je hiermee.

 

 

Hallo

Wij hebben spotify familie, maar nu heeft mijn zoon een nieuwe telefoon en weet hij zijn wachtwoord niet meer.

Nu is er al eens weten link gestuurd naar een e mail adres, maar die komt bij ons nergens binnen.

Hoe kan mijn zoon weer gebruik maken van zijn spotify.

We weten nog wel zijn account naam maar ik weet niet of ik die hier moet plaatsen.

m.v.g. Germ Postma

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons forum, @Germ1971! Jouw zoon heeft dus Spotify Family gekoppeld aan zijn account. Alleen nu weet hij het wachtwoord van zijn Spotify account niet meer, waardoor hij er geen gebruik meer van kan maken. Helaas kan ik je niet helpen aan het wachtwoord van het account van jouw zoon. Je kunt een nieuw wachtwoord instellen via Spotify Wachtwoord opnieuw instellen

@MargoDK Aan de foto's te zien, heb je op dit moment nog Spotify Premium. Het is inderdaad niet mogelijk om Spotify Family via KPN te activeren als je nog gebruik maakt van een Spotify Premium account. Ik zie dat je Spotify Premium bij jouw mobiele abonnement had afgesloten. Dit is per 28 december 2020 stopgezet. Je mag dan verwachten dat Spotify Premium niet langer actief is op jouw mobiele abonnement. Ik heb daarom een e-mail verstuurd naar de afdeling die stopzettingen doorgeeft aan Spotify. Ik heb mijn collega's verzocht jouw Spotify Premium stop te zetten zodat jij Spotify Family kunt activeren. Mocht ik reactie ontvangen, dan zal ik dit uiteraard met je delen.

Ik had via mijn oude pakket alles-in-1-premium een gratis spotify premium. Nu heb ik mijn pakket omgezet naar een hussel pakket, en spotify family aangezet. Nu staat bij kpn overal dat ik family heb, maar bij mijn spotify account staat nog steeds premium, en daar kan ik niks wijdingen. Ik heb hier nu 3x voor gebeld en niemand kan me ermee helpen. Hoe kan ik gebruik gaan maken van mijn family? Hoe kan ik dat bij spotify wijzigen? Bij spotify staat heel duidelijk dat ik betaal via KPN, en dat ik al mijn vragen bij kpn moet stellen. De laatste medewerker die ik sprak wilde mij niet helpen, want ik belde te laat en ze wilde haar naam niet meer noemen en heeft de verbinding verbroken. Ben nog nooit zo slecht geholpen, en daar staat bij mij kon niet om bekend. Het enige wat ze zei je moet bij spotify zijn, maar dat is niet waar, zij verwijzen me door naar kpn!

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ymbr, welkom! Op het moment dat je je account omzet naar Family zou dat normaliter direct omgezet moeten worden. Tenzij je eerst Premium uitgezet hebt en daarna Family aan. Daar lijkt het wel op, zoals je het me nu uitlegt. In dat geval duurt het maximaal 30 dagen na beëindiging van Premium voordat wij deze daadwerkelijk omzetten naar Free. Wanneer dat gebeurd is, zou je de activatiecode voor Family kunnen gebruiken. Mijn collega's hadden je dit ook gewoon moeten kunnen vertellen:disappointed_relieved: . Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag met je mee.

Wat een herkenbaar verhaal.

Ik wilde van spotify premium naar spotify family. Meer niet. Moest hiervoor mijn abonnement wijzigen van Alles-in-1 naar Hussel. Okay, niet erg. Maar daarna heb ik, zonder overdrijven, in bijna 2 weken, meer dan 8 uur aan gespendeerd, verdeeld over meer dan 10 verschillende klantenservice medewerkers, dit forum met antwoorden die me niet verder helpen en een hele lange hopeloze chat met Spotify. Resultaat: KPN verwijst naar Spotify en vice versa. Ze krijgen het niet voor mekaar, terwijl alle vinkjes aan staan die in hun systeem aan zouden moeten staan.

Ben wel vandaag spontaan gebeld door een vriendelijke klantenmedewerker die wilde weten of het al gelukt was. Nee dus. Het is me nog steeds niet gelukt om Spotify Family te krijgen. Ik betaal er wel al voor.

Quo vadis?

 

Admin: bericht naar lopend topic voor je aangemaakt

Reputatie 7
Badge +30

@jawz68 zoals mijn collega hierboven al aangegeven heeft, loopt Spotify Premium nog maximaal 30 dagen door. Daarna kan je Family pas activeren. Dat zou je nog even af moeten wachten dus. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag even met je mee. 

hebt ´t ingevuld. 

Waarom weet jij meer dan de KPN/klantenmedewerkers en bij Spotify? Als iemand dat ergens beschreven of gezegd had, dan had ik niet hoeven vastlopen. Ik wacht af.

Reputatie 7
Badge +17

@jawz68 Bedankt! Ook mijn collega's van de klantenservice en de collega's van Spotify zouden over deze informatie moeten beschikken. Het spijt me om te lezen dat ze jou hierover niet voldoende hebben geïnformeerd. Ik heb de websitepagina over Spotify Premium erbij gepakt en zie dat de informatie die daar staat, niet klopt. Ik ga hier gelijk een melding van maken.

Ik moet overigens nog wel even terugkomen op wat mijn collega hier boven heeft aangegeven. Het kan namelijk niet maximaal 30 dagen, maar maximaal 2 maanden duren voor jouw Spotify account is teruggezet naar Spotify Free. Dit komt omdat Spotify werkt met een maandelijkse verlengingsdatum. Wanneer je jouw Spotify Premium via KPN stopzet, gaat er een seintje naar Spotify. Wanneer dit seintje bij Spotify is aangekomen, duurt het nog tot de eerst volgende verlengingsdatum dat jouw account ook daadwerkelijk is omgezet. De ene keer gaat dit sneller dan de andere keer, maar houd er rekening mee dat dit dus twee maanden kan duren. Ik heb je ook een privébericht gestuurd. 

 @MargoDK Jouw Spotify account zou per 27 februari omgezet moeten zijn naar Spotify Free. Is het inmiddels gelukt om Spotify Family te activeren?

2 maanden? You’re kidding 

Beste Denise, als ik inlog op m'n account zie ik dat ik nog steeds Spotify Premium heb. Verder kan ik via m'n Spotifyapp nog ongestoord muziek luisteren. Wat kan ik doen?

Reputatie 7
Badge +19

Beste Denise, als ik inlog op m'n account zie ik dat ik nog steeds Spotify Premium heb. Verder kan ik via m'n Spotifyapp nog ongestoord muziek luisteren. Wat kan ik doen?

Hmm, dan moeten we even verder kijken. Vul je voor de zekerheid ook jouw Spotify gebruikersnaam (die nu dus nog Premium is) in je forumprofiel in en geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? 

Ik ga hier gelijk een melding van maken

  1. Heeft uw melding over de websitepagina van Spotify Premium iets opgeleverd?

Wanneer je jouw Spotify Premium via KPN stopzet, gaat er een seintje naar Spotify. 

2. Kunt u checken of dat seintje daadwerkelijk is gegeven aan Spotify? Ben een beetje wantrouwig geworden door alles

Beste Alexandra, ik heb m'n gebruikersnaam van Spotify in m'n profiel ingevuld. Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +30

De melding over de pagina is alleen bedoeld om te zorgen dat informatie op de pagina verduidelijkt wordt. Het heeft verder niets te maken met jouw huidige situatie, @jawz68.

Wat betreft jouw Spotify. Zoals hier verteld kan het tot een maand na opzeggen duren voor je account terugvalt van Premium naar Free. Heel soms komt het voor dat het langer duurt, zoals mijn collega Denise aangaf, maar in de meeste gevallen is het uiterlijk een maand. Jij hebt op 8 februari Spotify uit je abonnement verwijderd. Op dat moment sturen wij signaal naar Spotify. Zij verwerken die opzegging dan maandelijks, op de datum dat je het oorspronkelijk geactiveerd hebt. Normaliter kunnen wij die datum inzien. Maar omdat je nu Family al aangevraagd hebt, zien we alleen dat terug, en de datum waarop die activatiecode is verstuurd. Dus op dit moment kan ik je ook alleen maar vragen om af te wachten tot de 8e. Ik verwacht dat je Spotify voor die tijd Free zal zijn. Je kunt dan de Family activatiecode gebruiken die je ontvangen hebt. 

Als het op 8e nog niet is teruggesprongen, laat het hier weten. Dan kunnen we navraag doen naar de status. 

Reputatie 7
Badge +30

@MargoDK, dank voor het invullen. Ik heb dit uitgezet voor navraag en oplossing. Want zoals ik het hier ook zie is het inderdaad nog steeds niet stopgezet. We komen er zo snel mogelijk op terug.