Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Ik heb afgelopen week veelvuldig contact gehad met KPN nu heb ik mijn abonnement gewijzigd en is Spotify premium vrijwel meteen overgezet op free. Betrof een gratis premium in kpn abonnement. Wilde overstappen naar family maar dat lukt nu dus niet omdat we nu 2 weken moeten wachten? Hoe kan Family nu geactiveerd worden? En kun je je account pas toevoegen aan Family als je oude abonnement vervalt (vervaldatums) naar free? Of kan dat ook van tevoren? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Sinds afgelopen donderdag (22 april 2012) 
Zijn al mijn familieleden hun premium account verdwenen. 
Op het hoofdaccount is het family pakket nog wel actief. 
Als ik ze een nieuwe uitnodiging stuur krijgen ze de volgende foutmelding.

Je kunt niet worden toegevoegd aan dit gezinsabonnement.

Waar kan dit aan liggen. en waarom zijn ze allemaal hun lidmaatschap kwijt

Reputatie 7
Badge +17

@Cejufa Ja, uiteraard kan het dan omgezet worden. Of de bestaande Premium account automatisch overgaan naar Family ofdat er een nieuwe activatiecode aangevraagd moet worden, is nog even de vraag. 

@ChilWelpen Is er iets gewijzigd aan je abonnement? Zijn de gezinsleden ook helemaal verdwenen uit het hoofdaccount of zie/zag je ze daar nog wel staan?

@ChilWelpen we hebben inderdaad een aanpassing gedaan waardoor het premium gratis account is komen te vervallen (per direct) terwijl mijn betaalde premium heb ik zelf omgezet naar free om daarna te kunnen toevoegen aan family.. maar die loopt nog door tot ergens in mei dit jaar.. 

@Lisa; ik heb geen verandering aangebracht in mijn account. Als ik met het hoofd account aanmeld is deze nog wel premium. Maar de gekoppelde accounts zijn helemaal verdwenen. Ik kan ze wel opnieuw een mail sturen maar hun account kunnen ze dan niet activeren 

Na verhuizing is spotify ook verdwenen. Hoe kom ik nu weer bij mn Spotify Family? Moet ik het opnieuw installeren? Heb werkelijk waar geen idee (meer)

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19

Na verhuizing is spotify ook verdwenen. Hoe kom ik nu weer bij mn Spotify Family? Moet ik het opnieuw installeren? Heb werkelijk waar geen idee (meer)

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hi FJP, we hebben je reactie samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Family 🙂 Bedoel je dat het verdwenen is uit jouw abonnement? Zijn jullie Spotify accounts omgezet naar Free, of zijn deze nog wel Premium? Dit kan je in het account zien. In het startbericht bovenin vind je meer informatie over het aanvragen en activeren van Spotify Family. Laat het gerust weten als je er niet uit komt.

Na verhuizing is spotify ook verdwenen. Hoe kom ik nu weer bij mn Spotify Family? Moet ik het opnieuw installeren? Heb werkelijk waar geen idee (meer)

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hi FJP, we hebben je reactie samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Family 🙂 Bedoel je dat het verdwenen is uit jouw abonnement? Zijn jullie Spotify accounts omgezet naar Free, of zijn deze nog wel Premium? Dit kan je in het account zien. In het startbericht bovenin vind je meer informatie over het aanvragen en activeren van Spotify Family. Laat het gerust weten als je er niet uit komt.

Zijn omgezet (?) naar een free abonnement. Kids gingen ballistic toen E er gisteren achter kwamen. Eindelijk rust in huis. Maar dat gezeur aan m’n adres ben ik ook wel beu. Weet niet meer hoe ik bij ‘family’ kom

Reputatie 7
Badge +19

@FJP Niet een goede manier van rust in huis dus :sweat_smile:  Dat moeten we niet hebben. Je kunt Spotify zonder Premium of Family abonnement wel gebruiken, maar dan heb je ‘last’ van reclame. Dat is wat je nu ook ervaart vermoed ik, klopt dat? Als je inlogt op MijnKPN en daar jouw abonnement bekijkt, kan je zien of Spotify Family aan staat en het indien nodig aanzetten. 

Als dat niet lukt of als je er niet uit komt, vul je je gegevens in je profiel in en geef je hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. Dan kijken we met je mee.

@FJP Niet een goede manier van rust in huis dus :sweat_smile:  Dat moeten we niet hebben. Je kunt Spotify zonder Premium of Family abonnement wel gebruiken, maar dan heb je ‘last’ van reclame. Dat is wat je nu ook ervaart vermoed ik, klopt dat? Als je inlogt op MijnKPN en daar jouw abonnement bekijkt, kan je zien of Spotify Family aan staat en het indien nodig aanzetten. 

Als dat niet lukt of als je er niet uit komt, vul je je gegevens in je profiel in en geef je hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. Dan kijken we met je mee.

Done. Ik kom in een loop terecht. Van alles geprobeerd.  Zegt dat ik geen ‘thuisproduct’ heb toegevoegd en dan kom ik weer op overzicht pagina. Wil je hier (= openbaar) mijn details?

Reputatie 7
Badge +30

@ChilWelpen we hebben inderdaad een aanpassing gedaan waardoor het premium gratis account is komen te vervallen (per direct) terwijl mijn betaalde premium heb ik zelf omgezet naar free om daarna te kunnen toevoegen aan family.. maar die loopt nog door tot ergens in mei dit jaar.. 

Je moet in dit geval dan inderdaad wachten, @Cejufa. Dit omdat je Spotify natuurlijk per maand betaalt, en als je dat opzegt, dan heb je nog wel recht op de volledige tijd waar je voor betaald hebt. Ook als het gaat om de inbegrepen versie van Premium bij het Alles-in-1 Standaard abonnement. Je hebt twee opties dan. Of je kunt de Family activeren op een ander account, en dan in mei jouw account daar als familielid aan toevoegen. Of wachten tot jouw account in mei Free wordt. Dan kun je die als Family weer activeren en dan de rest uitnodigen.

 

@Lisa; ik heb geen verandering aangebracht in mijn account. Als ik met het hoofd account aanmeld is deze nog wel premium. Maar de gekoppelde accounts zijn helemaal verdwenen. Ik kan ze wel opnieuw een mail sturen maar hun account kunnen ze dan niet activeren 

Je kunt dan het beste contact opnemen met Spotify zelf, @ChilWelpen. Zij kunnen helpen met inhoudelijke vragen zoals deze.  

 

@FJP Niet een goede manier van rust in huis dus :sweat_smile:  Dat moeten we niet hebben. Je kunt Spotify zonder Premium of Family abonnement wel gebruiken, maar dan heb je ‘last’ van reclame. Dat is wat je nu ook ervaart vermoed ik, klopt dat? Als je inlogt op MijnKPN en daar jouw abonnement bekijkt, kan je zien of Spotify Family aan staat en het indien nodig aanzetten. 

Als dat niet lukt of als je er niet uit komt, vul je je gegevens in je profiel in en geef je hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. Dan kijken we met je mee.

Done. Ik kom in een loop terecht. Van alles geprobeerd.  Zegt dat ik geen ‘thuisproduct’ heb toegevoegd en dan kom ik weer op overzicht pagina. Wil je hier (= openbaar) mijn details?

Niet openbaar in het topic, @FJP, maar wel graag in je forumprofiel zoals Alexandra al aangaf. Alle velden daar met ‘privé’ erachter zijn alleen zichtbaar voor jou, en voor ons moderators. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan kijk ik mee :)

Volgens kpn staat in hun systeem dat ik bij spotify premium af ben gemeld en als free ben geregistreerd.
Als ik nu bij spotify met mijn family acount wil inloggen kan dit niet omdat ik volgens spotify noggekoppeld ben als kpn.
Hoe kan ik dit ontkoppelen zodat ik met mijn family account in kan loggen.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @JanusvO en welkom op het forum! :blush: Wanneer je Spotify Premium via KPN stopzet, dan kan het ongeveer een maandje duren voordat dit ontkoppeld wordt bij Spotify zelf. Wacht het dus nog eventjes af. Excuses voor het ongemak!

kan ik dan een maand lang niets aanpassen vwb Spotify  abonnement ?

 

Reputatie 7
Badge +20

Daar komt het helaas wel op neer. :(

Hebben jullie geen "workaround" om dit te verhelpen en zonder dat ik mijn Spotify (KPN) gegevens kwijt raak ?

Reputatie 7
Badge +16

Nee, anders hadden we het wel zeker uitgelegd hoe dat geregeld kon worden. Niet fijn, snappen we heel goed maar het is voor nu niet anders!

Idd jammer als je daar vooraf niet van op de hoogte wordt gebracht

Reputatie 7
Badge +20

Begrijp ik heel goed. Maar afspeellijsten etc. mag je niet kwijtraken, die zijn gewoon gekoppeld aan jouw gebruikersnaam. 

Goedemiddag,

 

Vorige maand heb ik mijn spotify premium opgezegd zodat ik spotify family kan nemen.

Als ik family wil activeren geeft deze aan dat ik nog steeds premium heb.

Graag hulp.

Alvast bedankt.

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Marcelsbeek, ik heb je reactie verplaatst naar ons algemene topic over Spotify Family. Wanneer je Spotify Premium opzegt, heeft Spotify een maandje nodig om je wijziging te verwerken. Daarna, zo gauw je account omgezet is naar ‘free’, kan je het Family account activeren. Ik verwacht gezien je berichtje dat 't niet lang meer duurt, ik raad je aan om het nog even af te wachten.

Heb contact gehad met spotify maar spotify geeft aan dat op 27 april premium is beëindigd en weer is geactiveerd. Hierna geven zei aan dat ik weer contact met jullie moet opnemen om te checken of het wel goed is opgezegd.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Marcelsbeek, vreemd! Er zijn wat wijzigingen geweest waardoor we inderdaad nog wel Spotify aanbieden, maar de levering en dergelijke nu rechtstreeks via Spotify loopt. Ik zie dat op jouw abonnement nu helemaal geen Spotify meer staat. Als jij nu inlogt op jouw Spotify account, zie je dan nog wel Premium of Family staan? In dat geval kan je daar nog wel gebruik van maken en zou je inderdaad nog even moeten wachten tot het op ‘Free’ komt te staan. Vanuit onze kant is het in ieder geval wel opgezegd. Nog even geduld dan dus nog!

Ik heb een Spotify abonnement voor mijn zoon,maar ik wil er ook gebruik van van maken zag dat er een familie abonnement is van 14.95? Hoe kan ik voor deze abonnement wijziging?


Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb een Spotify abonnement voor mijn zoon,maar ik wil er ook gebruik van van maken zag dat er een familie abonnement is van 14.95? Hoe kan ik voor deze abonnement wijziging?
 


Goedemorgen  @Shetty! Ik heb jouw bericht even verplaatst naar het algemene topic over Spotify Family. Zo blijft het voor ons wat overzichtelijker! :blush: Lees het startbericht eens door, daar vindt je eigenlijk alle informatie. Heb je daarna nog vragen, laat dat hier dan gerust weten!​​​​​​​