Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Blijft dit abonnement actief bij een eventueel vertrek bij KPN? Of is dit abonnement actief zo lang het KPN abonnement actief is van de hoofdaccounthouder?
Reputatie 7
Badge +25
Antwoord B, Dus als je bij KPN vertrekt, zal Spotify Family komen te vervallen (net zoals het bij Premium werkt).
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb dus een "Alles-in-1 Standaard" met gratis Spotify (top!)



Als ik dus Spotify Family wil moet ik dus mijn abonnement aanpassen, en vervalt mijn gratis Spotify?

Dan kan ik toch net zo goed de gratis Spotify Premium account behouden en de Family versie erbij nemen, is dan net zo duur...maar heb je meer. (2+5 Spotify accounts)



Of gaan we voor de Family maar 5 euro extra bij betalen om het eerlijk te houden 🤗
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb dus een "Alles-in-1 Standaard" met gratis Spotify (top!)



Als ik dus Spotify Family wil moet ik dus mijn abonnement aanpassen, en vervalt mijn gratis Spotify?

Dan kan ik toch net zo goed de gratis Spotify Premium account behouden en de Family versie erbij nemen, is dan net zo duur...maar heb je meer. (2+5 Spotify accounts)



Of gaan we voor de Family maar 5 euro extra bij betalen om het eerlijk te houden 🤗




Ik heb een Alles in 1 Premium abonnement, maar wel dezelfde vraag.....
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb een Alles in 1 Premium abonnement, maar wel dezelfde vraag.....@jjcmulder1979, je bent KPN medewerker, dan moet je dat toch weten? 😂 🤣 Ik heb effe een plaag momentje. 😉
Ik heb KPN mobile en XS4ALL internet. Dan zou dit voor mij toch ook moeten gelden? Kan het echter nergens vinden...
Reputatie 3
Badge +1
, je bent KPN medewerker, dan moet je dat toch weten? 😂 🤣 Ik heb effe een plaag momentje. ;)



@DennisSchreveKlopt, maar bij grootzakelijk hebben we geen Spotify....
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb dus een "Alles-in-1 Standaard" met gratis Spotify (top!)



Als ik dus Spotify Family wil moet ik dus mijn abonnement aanpassen, en vervalt mijn gratis Spotify?

Dan kan ik toch net zo goed de gratis Spotify Premium account behouden en de Family versie erbij nemen, is dan net zo duur...maar heb je meer. (2+5 Spotify accounts)



Of gaan we voor de Family maar 5 euro extra bij betalen om het eerlijk te houden 🤗


Ik snap jouw berekening niet helemaal webloq. Maar als je van pakket verandert vervalt jouw Premium inderdaad. Je kan niet én Premium, én Family op 1 abonnement hebben.



Alles-in-1 Standaard 68,50 + Spotify Family 14,99 = 83.49

Internet + TV 61,50 + Spotify Family (via KPN) 13,99 = 75,49



Ik heb KPN mobile en XS4ALL internet. Dan zou dit voor mij toch ook moeten gelden? Kan het echter nergens vinden...



Nee, bij mobiel is Family nog niet mogelijk.
Ik heb KPN mobile en XS4ALL internet. Dan zou dit voor mij toch ook moeten gelden? Kan het echter nergens vinden...

Nee, bij mobiel is het Family nog niet mogelijk.




Ok, dus XS4ALL internet geldt het dan weer niet bij? Is toch ook KPN?
Reputatie 7
Badge +25
Voor zover ik weet is het niet beschikbaar bij XS4ALL. Of dat wel gaat komen weet ik niet, zij hebben hun eigen diensten en klantenservice etc. Je kan dat het beste bij hen navragen.



Dat XS4ALL onderdeel is van KPN betekent namelijk niet dat alle opties 1-op-1 worden overgenomen.
Reputatie 5
Badge +4
@Paul_ zo lastig is de bereking niet...



Ik heb nu gratis Spotify Premium via KPN, en deze korting heffen jullie ineens op als je Family afneemt?



Daar gaat mijn -8,99 euro korting, en krijg ik maar -1 euro korting op de Family. Dus mijn rekening gaat 13,99 euro omhoog per maand.



Dan kan ik beter zelf de Family afsluiten bij Spotify (14,99), heb ik denkwijzelijk voor 1 euro een Premium abonnement nog lopen via KPN...
Reputatie 7
Badge +16
Ach ja, het is een keuze. 🙂 Als je zo veel abbonementen nodig hebt dan kan het voordeliger zijn (Ik heb de berekening niet gedaan trouwens 😉 )
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ zo lastig is de bereking niet...



Ik heb nu gratis Spotify Premium via KPN, en deze korting heffen jullie ineens op als je Family afneemt?



Daar gaat mijn -8,99 euro korting, en krijg ik maar -1 euro korting op de Family. Dus mijn rekening gaat 13,99 euro omhoog per maand.



Dan kan ik beter zelf de Family afsluiten bij Spotify (14,99), heb ik denkwijzelijk voor 1 euro een Premium abonnement nog lopen via KPN...


Maar je houdt dan geen rekening met de pakketkosten. Maar goed, iedereen moet uiteindelijk voor zichzelf bepalen wat voordelig is. 🙂
Ik weet mijn password voor Spotify Premium niet meer.
Ik snap niet hoe ik tegelijk kan luisteren op Spotify vanuit. Kan iemand mij dit uitleggen aub.
Reputatie 7
Badge +25
Hi Kayleigh! Met 1 Spotify account kan je niet op meerdere apparaten tegelijk muziek luisteren. Als je op meerdere apparaten tegelijk muziek wil luisteren, dan heeft ieder een eigen account nodig.



Met Spotify Premium heb je dus 1 account. En met Spotify Family in totaal 6.



Geeft dat antwoord op je vraag?
Hoi Jannekewel. Zo te zien is je spotify gekoppeld aan je facebook. Dus als je daar de inlog van weet mag het geen probleem zijn.

Als alternatief kan ik je huidige account loskoppelen. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode en kan zo een nieuw account aanmaken. Laat maar weten wat je voorkeur heeft.
Gisteren wou ik spotify activeren via de sms die ik gekregen heb van KPN maar als ik op de link toets krijg ik de melding dat deze pagina niet bestaat.





admin: topic verplaatst naar hoofd topic
Reputatie 7
Badge +9
Beste Henriëtte,



Vervelend dat de link niet lijkt te werken. Het lijkt wel een correcte link te zijn namelijk, en voor zover ik na kan gaan is er ook geen sprake van een storing. Kun je eens proberen wat er gebeurt als je de wifi tijdelijk uitschakelt, en de link probeert te bezoeken via 4g?
Hallo Raymondt

Ook al gedaan met mijn 4g. Helaas werkt de link dan niet.
Reputatie 7
Badge +9
Beste Henriëtte,



Kun je mij eens een screenshot van de SMS toesturen in een privébericht? Dan kijk ik even met je mee.
Reputatie 2
Trouwe klanten worden gedwongen om over te stappen naar de nieuwe abonnementen, hadden jullie daar niet iets anders voor kunnen bedenken?
Reputatie 7
Badge +25
Is het inmiddels gelukt Henriëtte? Afbeeldingen gaan niet via een privébericht trouwens. ;)



Wat je aangeeft klopt Gerwin. Als je Family wil, moet je wel overstappen naar de nieuwere pakketten. Helaas gaat het niet i.c.m. bijvoorbeeld Alles-in-1 Standaard waar Spotify Premium bij inbegrepen zit.
Welke link, Raymond?

Info over Spotify Premium en Family bij KPN:

http://www.kpn.com/spotify .



Wat begint dit topic raar.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Peter,

Wat begint dit topic raar.

Er ging even wat mis met het samenvoegen van een topic maar ik heb het inmiddels hersteld 😉