Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Markito Wat vervelend dat het niet lukt om personen uit te nodigen zodat zij ook een account aan kunnen maken. Op de eerst pagina in dit topic wordt in het eerste bericht "Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren" beschreven hoe je dit kunt doen. Als je het precies op deze manier doet zou het moeten werken. Ik heb de instructie ook verstuurt in een privébericht.
Van Spotify Premium (via KPN) naar Spotify Family (via KPN)
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @PimW, welkom! Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je bericht. Wil je informatie over overstappen van Premium naar Family? Lees in dat geval het starbericht van dit topic eens door.



Ben je overgestapt, en gaat er iets niet goed, of loop je ergens tegenaan, kun je dan wat meer toelichting geven wat er aan de hand is?
Daarmee is niet alles in orde. We hebben geen andere keuze. Opzeggen van premium spotify bij KPN en opnieuw registreren bij Spotify omdat we niet uit kunnen breiden naar Family via ons KPN abonnement.



Jammer dat het zo moet met alle kosten van dien . MIsschien kunnen jullie even contact met mij opnemen ?



admin: topic verplaatst naar verzameltopic
Hoi @Spotify omzetten Welkom op het forum. Ik zag dat je je klantnummer al had ingevuld en dus heb ik het uitgezocht. Zo te zien heb jij nog een oudere abonnementsvorm. Helaas kunnen wij (technisch) alleen family leveren als de klant bereid is mee te gaan naar een nieuwer abonnement.( zie ook het bericht aan het begin van dit topic ) Jij hebt gekozen om dit niet te doen. Wat uiteraard je goede recht is! Helaas is het dan dus ook niet mogelijk om spotify family via ons af te nemen.

Ik zie dat je spotify hebt laten verwijderen uit je huidige abonnement. Dit levert je helaas geen financieel voordeel op omdat spotify in jouw abonnement geen los onderdeel is. Was jij hier van op de hoogte? Of ging het puur om de gebruikersnaam die je bij family wilt gebruiken?
Hallo, ik wil mijn spotify premium overzetten naar spotify family, zodat de overige familieleden er ook gebruik van kunnen maken. Is het dan alleen nodig dat ze op hetzelfde woonadres wonen, of moeten ze zelf dan ook KPN als telefoonprovider hebben?
Badge +12
Hallo, ik wil mijn spotify premium overzetten naar spotify family, zodat de overige familieleden er ook gebruik van kunnen maken. Is het dan alleen nodig dat ze op hetzelfde woonadres wonen, of moeten ze zelf dan ook KPN als telefoonprovider hebben?



Hetzelfde woonadres is voldoende (en een vereiste).
Ik heb dus een "Alles-in-1 Standaard" met gratis Spotify (top!)



Als ik dus Spotify Family wil moet ik dus mijn abonnement aanpassen, en vervalt mijn gratis Spotify?

Dan kan ik toch net zo goed de gratis Spotify Premium account behouden en de Family versie erbij nemen, is dan net zo duur...maar heb je meer. (2+5 Spotify accounts)



Of gaan we voor de Family maar 5 euro extra bij betalen om het eerlijk te houden 🤗




Deze vraag snap ik, ik heb hetzelfde idee daarover. Ik heb een abonnement waar ik tevreden over ben, alleen Spotify is een ergernis, omdat ik en mijn kinderen niet bepaald dezelfde smaak hebben. Ik wil niet mijn hele abonnement aanpassen alleen voor Spotify. Ik ben van mening dat de 'gratis' Spotify een waarde vertegenwoordigt van 8,99. Het zou fijn zijn wanneer ik een vinkje aan zou kunnen zetten voor de family versie, voor een supplement van 5 of 6 euro. Ik hoef dan niet alle abonnementen uit te gaan zoeken en dan is ie helemaal perfect en betaal ik hetzelfde als wanneer ik een nieuw abonnement afsluit.
Ik kreeg net een mail over Spotify Family. Ik hoopte al dat dat ooit zou komen. Ik lees net op het forum dat ik dan mijn abonnement om moet zetten, omdat ik dat voor 2017 heb afgesloten. Ik heb net de abonnementen bekeken en ingevuld zodat ik hetzelfde pakket heb. Ik heb Alles in een standaard met opnemen, glasvezel internet 200/200, 3 tv-ontvangers, vaste telefoon en Spotify premium. Ik betaal daar 78,49 voor. Wanneer ik dat omzet naar een nieuw abonnement met Spotify Family, ga ik 12 euro meer betalen. Dat vind ik vreemd, omdat het verschil in waarde tussen de twee spotify's 5 euro is. Waarom geen supplement op het bestaande abonnement aanbieden aan trouwe klanten van 5 euro? Veel minder gedoe en mijns inziens een betere deal?



admin: topic aan verzameltopic toegevoegd
Hoi Tim. Dat is nogal een verschil. Ik wil dit graag zelf ook even narekenen.

Zou je je profiel kunnen aanvullen met privégegevens en mij hier een seintje geven?
Naar aanleiding van een mailing van KPN ben ik gisteren overgestapt op een andere TV en Internet abonnement om van de aanbieding van Spotify Family gebruik te kunnen maken.

Bij de poging Family te activeren c.q. in te richten krijg ik telkens dezelfde melding dat dit niet kan omdat ik een abonnement via KPN heb.

Hoe ga ik dit nu aanpakken?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Erik, kun je jouw klantnummer en adresgegevens toevoegen aan je profiel? Dan kijken we dit voor je na. Het lijkt er op dat het omzetten niet goed gaat. Jouw Spotify Premium account zou omgezet moeten worden naar het hoofdaccount van Family, waarmee je andere gebruikers kan uitnodigen. Als je een seintje geeft als jouw gegevens in je profiel staan zoeken we dit verder uit.
Mensen trap er niet in!

Je kan gratis een account aan maken https://www.spotify.com/nl/

Reclame hoor je hoog uit 1x per uur, we zijn gewend reclame weg te zappen op tv om de 15 minuten.

Totaal niet storend, je kan oneindig zoeken, zelf afspeel lijsten maken, vrienden uit nodigen.

Niet voor betalen, is weg gegooid geld, koop daar voor een bloemetje voor oma ofzo.

Hans
Reputatie 7
Badge +19
@Everwijn een goede, positieve feedback op Spotify Free 🙂 met een beetje geduld bespaar je in ieder geval al wat geld. Ik moet zeggen, ik schakel wat vaker over op een andere nummer. Zelfs met mijn eigen afspeellijsten😅 dan hoor je de reclame toch weer eerder😬
Hallo



ik heb spotify family, als ik tegelijkertijd wil luisteren met een ander familielid moet ik offline gaan want anders blijf je op elkaars apparaat luisteren. (erg lastig als je lijsten wilt beluisteren die je niet opgeslagen hebt)

klopt dit of kan ik het zo instellen dat we wel beide online kunnen zijn en onze eigen liedjes kunnen beluisteren ?



mvg

Frank



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Frank Panhorst, als je gebruik maakt van Spotify Family dan kun je allebei een account aanmaken. Hoe het verder in zijn werk gaat kun je lezen in deze instructie.



Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?


  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).


  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jou Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.



Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.

Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

hallo,



dank voor de snelle reactie maar zoals beschreven heb ik idd meerdere gebruikers toegevoegd, echter als we tegelijkertijd willen luisteren dan kan dat alleen als 1 van ons beide zijn mobiel op offline zet.

de bedoeling van family was juist dat je met meerdere mensen/apparaten tegelijkertijd kon luisteren.



hoop dat jullie mij nog verder kunnen helpen



mvg Frank
Reputatie 7
Badge +30
Frank, loggen jullie wel allemaal met het eigen account in? Want dat is hierin wel heel belangrijk. Bij Family heeft elk familielid in de groep een eigen Spotify account met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Zolang elk daarmee inlogt, kan iedereen tegelijk luisteren.
Vandaag loopt mijn abonnement op Spotify Family af. Heb nu een abonnement op Family via KPN..



Hoe log ik nu weer in op spotify met mijn oude gegevens. Heb ik hier een actievatiecode voor nodig.??

Zo ja, waar kan ik deze vinden. ?



Groet Lex van Brink
Heb 2 weken geleden mijn Spotify Family abonnement stop gezet bij Spotify,.

Abonnement stopt vandaag 07-09-2018.

Heb Vorige week Sotify Family aangezet bij KPN.



Hoe kan ik en mijn gezinsleden nu weer gebruik maken van Spotify Family via KPN, krijg nu alleen maar meldingen om premium af te sluiten.

Wat moet ik doen ??



groet Lex van Brink



Wat moet ik doen,. ?



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Graag wilde ik mijn Spotify abonnement omzetten naar het Spotify Premium Family abonnement.

Spotify Primium heb ik reeds in mijn meest complete abonnement en het prijsverschil is €5,-. Om Spotify Family te krijgen moet ik echter €15,- per maand gaan betalen. Belachelijk!!!

Zijn er meer klanten die graag over willen gaan naar Spotify Family voor €5,-?
Zojuist Spotify Family aangeschaft, en krijg een bericht bij inloggen dat ik contact met KPN moet opnemen om familieleden uit te nodige. Hoe regel ik de accounts voor de rest van mijn familie?
Reputatie 7
Badge +21
@Brinkyboy en @Kyle Millroy Op het moment dat alle Spotify accounts vanuit Spotify Family zijn gewijzigd naar een free account kan je op kpn.com/spotifyactiveren de activatiecode invullen die je van KPN hebt ontvangen per sms of e-mail. Na het invullen van deze activatiecode kun je het hoofdaccount koppelen aan Spotify Family.



Om andere gezinsleden uit te nodigen log je in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jou Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, krijgt hij/zij de mogelijkheid om het Spotify free account te koppelen aan Spotify Family. In het eerste bericht van Paul wordt het uitgebreid uitgelegd.



@Robert1966 Ik begrijp dat je hier erg van baalt. Als je op dit moment Spotify Premium gratis in het abonnement hebt zal het abonnement aangepast moeten worden. Je kan daarna Spotify Family voor een bedrag van €13,99 toevoegen aan het gewijzigde abonnement. Een ander mogelijkheid is er helaas niet. In Mijn KPN kan bekijken/wijzigen.
Hoi, ik heb zojuist Spotify Premium omgezet naar Spotify Family. 3 gezinsleden zijn nu actief in de Family. Toch lukt het nog niet om tegelijk naar verschillende muziekstukken te luisteren. Wat zijn we vergeten of wat kunnen we nog doen ….
Reputatie 7
Badge +21
@AnCoSa, bedankt voor je bericht! Wanneer het 3 verschillende accounts zijn, zou dat gewoon moeten lukken! Zij zijn alle 3 met een ander account ingelogd op een ander apparaat? Je kan dit controleren door allemaal even uit te loggen en opnieuw in te loggen met dus 3 verschillende inloggegevens / accounts. Ik hoor graag of dat geholpen heeft!