Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Ik heb een familie account. Ik was beheerder. Nu opeens niet meer maar wel onderdeel van familieaccount. Maar wie is de beheerder geworden?? Das mij niet duidelijk en kan ook niets nu.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb een familie account. Ik was beheerder. Nu opeens niet meer maar wel onderdeel van familieaccount. Maar wie is de beheerder geworden?? Das mij niet duidelijk en kan ook niets nu.

Hi @Femmies69, welkom hier! Het hoofdaccount kan niet zomaar veranderen dus het is mij niet duidelijk hoe dat kan gebeuren. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd?
Op het moment heb ik i-tv en een mobiel abonnement bij kpn. Ik maak ook met veel plezier gebruik van Spotify premium. Nu wil ik deze graag omzetten naar family omdat ik niet meer alleen Spotify ga gebruiken wat zijn de stappen die ik hier voor moet volgen ?



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Eurlie, Je kunt Spotify Family bestellen via MijnKPN. Als je op dit moment Spotify Premium hebt via KPN, dan wordt Premium automatisch omgezet naar Family. Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS. In het eerste bericht in dit topic kun je lezen hoe je personen kunt uitnodigen voor Spotify Family en hoe ze jouw uitnodiging kunnen accepteren. Als er iets onduidelijk is, reageer dan gerust en dan lichten we het toe.
Waarom moet ik overstappen naar een nieuw pakket om gebruik te maken van spotify family.

Met alles wat ik heb kom ik 20 euro duurder uit. Zo komen jullie je vaste klanten niet tegemoet en raak je zo nog meer kwijt. Er is een leegloop bij KPN.
waarom bied kpn dan niet de mogelijkheid om spotify familie bij te kopen voor bijvoorbeeld 7.5 KPN koopt het dan in voor 15 euro bij spotify en heeft er dan ook nog 2.5 voordeel aan. ik snap dat niet van KPN. nu is het de mensen op kosten jagen. en er wel mee adverteren .dat is mensen blij maken met een dode mus.
Mijn Spotify is niet meer Premium. Op mijn nota gekeken en staat er wel op (spotify) en dat het is afgeschreven van de bankrekening. Fijn als we wel muziek hebben. Vind dat zoiets niet mag voorkomen, betaal niet voor niets iedere maand... is mijn mening.
Reputatie 7
Inkopen voor 15, verkopen voor 7,5 en er toch 2,5 aan overhouden?
Reputatie 2
Heb onlangs hetzelfde gehad. In de Spotify app gaf hij aan dat ik geen premium gebruiker was.

Gewoon even 1200 bellen, zij sturen je opnieuw een activatiecode. Binnen 5 minuten is Premium weer geactiveerd.
Reputatie 7
Badge +21
@Ravin, je hebt een ander pakket nodig omdat wij het niet aanbieden bij 'oudere' pakketten. Die keuze is gemaakt, en kunnen we helaas niks aan veranderen.



@Nluteijn, wij bieden het € 1,00 goedkoper aan dan Spotify zelf. Voor Premium € 8,99 i.p.v. € 9,99 en voor Family € 13,99 i.p.v. € 14,99. Een constructie zoals jij die schets zou niet kunnen helaas. En uiteraard ben je niet verplicht om het via KPN af te nemen, we bieden alleen die optie (goedkoper) aan.



@Rufus Huisman, lastig! Kan je jouw Forum profiel aanvullen met postcode + huisnummer, naam en klantnummer? Dan gaan we kijken of we een nieuwe activatiecode kunnen toesturen?
Waarom moet ik overstappen naar een nieuw pakket om gebruik te maken van spotify family.

Met alles wat ik heb kom ik 20 euro duurder uit. Zo komen jullie je vaste klanten niet tegemoet en raak je zo nog meer kwijt. Er is een leegloop bij KPN.




Ik had die berekening idd ook al gemaakt.
Ik heb al jaren een kpn alles in 1 abonnement. Daar zit één spotify premium account bij. Voor de oudste zoon handig in gebruik en voor de rest van de familie op dat moment niet noodzakelijk.

Inmiddels wil iedereen een premium account en dus naar de KPN winkel en een family account aangvraagd. Nu het probleem: de oudste zoon heeft dit hoofdaccount gekoppeld aan zijn facebook en wil geen afspeellijsten kwijt raken. Ik wil het hoofdaccount graag weer terug. Wat is de handigste manier om dit te doen?

Alvast bedankt voor de hulp.



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Reputatie 7
Badge +19
@KienW, Je kunt via MijnKPN Spotify Family aanvragen. Het account van je zoon wordt dan automatisch omgezet naar Family. Hij kan dan de uitnodigingen versturen naar de rest van het gezin. Hoe dit in zijn werk gaat, kun je lezen in het eerste bericht van dit topic. Wil je alles liever zelf beheren, dan kunnen wij Spotify Premium stop zetten. Het account van je zoon wordt dan weer omgezet naar Free. Je kunt dan Spotify Family aanvragen via MijnKPN. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode toegestuurd. Vervolgens kun je de rest van het gezin uitnodigen voor Spotify Family. Als je aan de hand van de informatie van dit topic nog vragen hebt, laat het vooral aan ons weten.
Hallo Marina,

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb Family al aangevraagd en wil het nu zelf graag beheren. Ik heb al een nieuwe code aangevraagd maar (waarschijnlijk omdat het andere account nog gekoppeld staat) krijg ik nog niks binnen. Moet mijn zoon dan eerst ontkoppelen of kan ik direct een code krijgen en hem dan via family uitnodigen?



Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +19
@KienW, Ik kan ervoor zorgen dat zijn account terug wordt gezet naar Free. Wanneer dat abonnement free is, kun je via MijnKPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan maak ik dat in orde.
Hallo Marina,



De gegevens zijn toegevoegd.

Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +19
@KienW, ik heb het account teruggezet naar Free. Je krijgt hierdoor automatisch een nieuwe activatiecode toegestuurd voor Spotify Premium(dus niet voor Family). Het gemakkelijkste is Spotify Family aan te vragen via MijnKPN. Je krijgt dan nog een activatiecode opgestuurd, deze is wel voor Spotify Family 🙂
Hallo Marina,

Ik heb een paar uur gewacht. Inmiddels is het account wel teruggezet naar free maar heb ik tot nu toe nog geen code mogen ontvangen. Klopt dat?
Het is nu de volgende dag. Ik zou het fijn vinden als ik nog een code zou ontvangen. ?
Mijn abonnement is omgezet naar een spotify family. KPN zegt dat ik VIA spotify de extra accounts kan toevoegen. Spotify geeft aan dat dit via KPN moet gaan.

Hoe werkt het nu?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@KienW Ik zie dat je de activatiecode inmiddels hebt ontvangen en dat je het hebt gekoppeld aan een gebruikersnaam. Ben je hiermee geholpen?



@Spotify family In de eerste reactie in dit topic van Paul word er uitgelegd hoe je personen kan uitnodigen en uitnodiging kan accepteren. Hiervoor moet je inderdaad inloggen op het Spotify Family hoofdaccount op Spotify.com en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord..
@Vikash Ik heb geen code ontvangen, waar zou ik die volgens jou kunnen vinden?
Voor de premium ben ik nu geholpen. Bedankt. Mijn verzoek ging uiteindelijk om family. Dat heb ik in de KPN winkel aangevraagd (en ben vandaag er maar weer langsgegaan). Nu lijkt het er op dat ik nog een aantal dagen moet wachten??? Voordat ik met family kan starten? Dat was me niet duidelijk geworden bij de aanvraag.

Noot: omdat family niet in combinatie met mijn oude alles in 1 kon hebben we dat ook omgezet naar de ‘nieuwe’. Alles in 1
Hallo,



Sinds maart heb ik mijn Spotify premium via KPN al bij jullie opgezegd, ivm dat ik sinds april een andere mobiele provider heb.

Nu wil ik graag mijn Spotify account omzetten naar Family, maar op Spotify geven ze nog steeds aan dat ik via jullie een abonnement heb. Maar deze is dus al een paar maanden geleden opgezegd.

Kan iemand mij hiermee helpen?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Spotify family Je ontvangt een activatiecode per mail of sms. Als je nog geen activatiecode hebt ontvangen dan zou ik je willen vragen om je gegevens aan te vullen op het KPN Forum profiel. Naam contractant, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer(s)? Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? Dan kunnen we opnieuw een activatiecode versturen.



@KienW Wat vervelend dat je nog een aantal dagen moet wachten en dat dit niet duidelijk was bij de aanvraag. Het kan inderdaad even duren voordat het Spotify Premium account weer wordt terug gezet naar een Free account door Spotify. Pas daarna kan je het weer upgraden. Ik hoop dat je snel gebruik kan gaan maken van Spotify Family



@ahobbel Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer(s)? Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? Dan kan ik het voor je nakijken