Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

@Vikash ik heb alles ingevuld.
Reputatie 7
Badge +21
@Spotify family Bedankt voor het aanvullen van jou gegevens. Ik heb het gelijk voor je nagekeken. Ik zie dat het Alles in 1 abonnement is gewijzigd en dat in deze Spotify Family is meegenomen. Deze wijziging wordt doorgevoerd op 1-10-2018. Dit betekend dat je helaas pas na deze datum gebruik kan maken van Spotify Family. Nog heel even geduld 😉
ok, bedankt
Ik heb mijn abonnement KPN compleet onlangs gewijzigd en betaal nu voor spotify family ipv van spotify premium free die ik voorheen had.

Hoe zet ik een en ander over? op spotify zelf krijg ik een melding dat ik bij kpn moet zijn. Ik wil naast een bestaand account twee extra accounts toevoegen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond MiekeSp, bedankt voor jouw bericht!



In principe hoeft alleen het account dat al Premium via KPN was overgezet te worden naar Family. Ik begrijp uit je verhaal dat dit niet lukt? Je daarnaast hebt één beheerder nodig, die anderen kan uitnodigen.



Om je hierbij te helpen hebben we wat gegevens nodig. Zou je jouw postcode + huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel? Dan gaan we meekijken!
Ik heb/had spotify premium via kpn. Aantal dagen geleden opgezegd, om over te stappen op spotify Family. Zojuist is mijn KPN abonnement aangepast in een nieuw abonnement mét spotify Family. Ik heb net een mail gekregen om deze te activeren. Echter krijg ik de melding dat het mislukt is door ' een fout in de order verwerking' .

Een kwestie van langer wachten?
Reputatie 7
Badge +30
@koenvanderlaan, welkom op het forum! Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit voor je na. Kun je ook aangeven, de Premium die je hebt opgezegd, was dat via een mobiel abonnement, of ook op je vaste aansluiting?
Inmiddels contact gehad met een werknemer en het probleem lijkt opgelost.

Dank
Reputatie 7
Badge +25
Inmiddels contact gehad met een werknemer en het probleem lijkt opgelost.

Dank
Top! Dank dat je het nog even laat weten.
Hallo.

Is het ook mogelijk om mijn spotify abonnement om te zetten naar een family abonnement?



*Admin: topic verplaatst naar juiste board



Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Seriha, het is mogelijk om jouw abonnement om te zetten naar een Family abonnement. Je kunt Spotify Family aanvragen via MijnKPN.



Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium. Nieuwe klanten krijgen een code via een e-mail of SMS en kunnen deze activeren op kpn.com/spotifyactiveren. Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family. Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS. Weet je zo voldoende?
Wij zijn sinds kort over gestapt naar premium for family. Alle leden kan ik toevoegen behalve één lid. Deze krijgt elke keer bij een uitnodiging de foutmelding "Je kunt gezinsabonnement slechts één keer per jaar wijzigen." Terwijl hij nooit in het gezinsabonnement heeft gezeten. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? of heeft iemand tips?



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @xRobinvsx, ik herken de melding niet. Ik heb even gezocht naar een antwoord, maar nergens vind ik een antwoord op jouw vraag. Je zou je vraag eens kunnen stellen op het forum van Spotify via https://community.spotify.com/ Hopelijk hebben ze een antwoord op jouw vraag. Ook is het goed om eens te kijken bij het profiel van het account, staat daar Free, Premium of Family? Misschien is het account nog gekoppeld aan een andere ''family'' account?
Goedemiddag,



Ik heb mijn Spotify Premium abonnement aangepast naar Spotify Family. Nu staat deze gekoppeld aan mijn Facebook en wil deze graag gekoppeld hebben aan een ander account. Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Dit ook voor het doorgeven van de accountgegevens aan familieleden.



Groetjes Claudia



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Reputatie 1
goedemiddag,

Ondertussen ook geforceerd een betaalde Spotify Family abon genomen ivm nieuw contract en los van alle reacties dat KPN echt NIETS doet voor Abonnees die al heel lang klant bij ze zijn.

Ik heb een mail ontvangen van KPN om mij family te activeren, als ik dat wil doen krijg ik de melding dat ik de huidige Premium eerst naar free moet omzetten.. dit lukt niet volgens de procedure omdat mijn premium abo loopt via KPN, deze zou het moeten doen????

kan iemand vertellen hoe het moet?



dank vast



Oscar



*Admin: Topic verplaatst naar juiste board



Ik heb spotify family aangevraagd maar heb/had een oud abonnement met spotify premium gratis waar blijkbaar geen family op kan. Dus abonnement wordt gewijzigd naar “moderne” abonnement. Ik krijg dan ook een nieuwe ontvanger en sneller internet. Super? Inmiddels is het pakket thuis en komt de monteur binnenkort. Geen probleem tot nu toe. Alleen willen de kinderen NU graag spotify family gebruiken. Kunnen jullie nakijken of ik dat al heb? En als get niet zo is, wanneer komt dit dan vrij? Ik neem aan dat ik een code moet ontvangen?

Alvast bedankt



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @claudia.vangangelen86, wij kunnen ervoor zorgen dat het hoofdaccount ontkoppeld wordt. Je krijgt dan automatisch een nieuwe activatiecode per sms of e-mail waarmee je weer kunt upgraden naar een ander account. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Je geeft aan dat je dit gecommuniceerd hebt naar andere gebruikers. Wanneer je Spotify Family gebruikt kun je andere gebruikers toevoegen aan jouw Spotify Family. Ze gebruiken dus een eigen account. Hoe je ze kunt uitnodigen leggen we uit in het eerste bericht van dit topic. ''Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren''



@OssieFAF, wanneer je Spotify Family wilt gebruiken kun je dit aanvragen via MijnKPN. Je account wordt dan automatisch omgezet. Ik kan controleren of alles goed gaat. Zou jij ook je gegevens willen invullen in je forumprofiel?





Goedemorgen @KienW, Fijn dat je jouw gegevens al hebt ingevuld. Aan de hand van deze gegevens zie ik dat er op 22-09 al een activatiecode is gestuurd. Deze code is ook al gekoppeld aan een gebruikersnaam. Hiermee zou je ook je familieleden kunnen uitnodigen voor Spotify Family. Hoe je dit doet zie je bovenin dit topic vanaf het stukje ''Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren''. Als je er nog vragen over hebt, laat je het dan weten?
Hallo,

Op een of andere manier is de code niet aangelomen. Kunnen jullie een nieuwe code voor spotify family sturen. (Aan het adres waar dit ook aan gekoppeld is).

Alvast bedankt
Ik hoop het nu in de KPN winkel te regelen
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @KienW. Is het gelukt om het in de KPN winkel te regelen? Ik heb zelf ook even gekeken. Ik zie dat het abonnement in de winkel is gewijzigd van Alles-in-1 Standaard naar Internet en TV. In deze wijziging is ook het Spotify Premium omgezet naar Spotify Family. Deze wijziging wordt doorgevoerd op 9-10-2018. Dit betekend dat Spotify pas op deze datum wordt gewijzigd naar Spotify Family. Nog heel even geduld dus😉
Reputatie 1
Hoi @claudia.vangangelen86, wij kunnen ervoor zorgen dat het hoofdaccount ontkoppeld wordt. Je krijgt dan automatisch een nieuwe activatiecode per sms of e-mail waarmee je weer kunt upgraden naar een ander account. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Je geeft aan dat je dit gecommuniceerd hebt naar andere gebruikers. Wanneer je Spotify Family gebruikt kun je andere gebruikers toevoegen aan jouw Spotify Family. Ze gebruiken dus een eigen account. Hoe je ze kunt uitnodigen leggen we uit in het eerste bericht van dit topic. ''Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren''



@OssieFAF, wanneer je Spotify Family wilt gebruiken kun je dit aanvragen via MijnKPN. Je account wordt dan automatisch omgezet. Ik kan controleren of alles goed gaat. Zou jij ook je gegevens willen invullen in je forumprofiel?



Goedemorgen Marina,



In mijnkpn staat Spotify family al geactiveerd? Wat moet ik nu doen?





Goedemorgen @KienW, Fijn dat je jouw gegevens al hebt ingevuld. Aan de hand van deze gegevens zie ik dat er op 22-09 al een activatiecode is gestuurd. Deze code is ook al gekoppeld aan een gebruikersnaam. Hiermee zou je ook je familieleden kunnen uitnodigen voor Spotify Family. Hoe je dit doet zie je bovenin dit topic vanaf het stukje ''Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren''. Als je er nog vragen over hebt, laat je het dan weten?
Reputatie 1
@Marina

In mijnkpn is Spotify family reeds geactiveerd ik krijg steeds mailtjes van kon om te activeren, alleen dat lukt niet omdat de oude premium Abo eerst teruggezet moet worden naar free en dat lukt mij niet omdat het via KPN loopt.... Beetje kip en ei verhaal...

Wat nu?





Hoi @claudia.vangangelen86, wij kunnen ervoor zorgen dat het hoofdaccount ontkoppeld wordt. Je krijgt dan automatisch een nieuwe activatiecode per sms of e-mail waarmee je weer kunt upgraden naar een ander account. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Je geeft aan dat je dit gecommuniceerd hebt naar andere gebruikers. Wanneer je Spotify Family gebruikt kun je andere gebruikers toevoegen aan jouw Spotify Family. Ze gebruiken dus een eigen account. Hoe je ze kunt uitnodigen leggen we uit in het eerste bericht van dit topic. ''Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren''



@OssieFAF, wanneer je Spotify Family wilt gebruiken kun je dit aanvragen via MijnKPN. Je account wordt dan automatisch omgezet. Ik kan controleren of alles goed gaat. Zou jij ook je gegevens willen invullen in je forumprofiel?





Goedemorgen @KienW, Fijn dat je jouw gegevens al hebt ingevuld. Aan de hand van deze gegevens zie ik dat er op 22-09 al een activatiecode is gestuurd. Deze code is ook al gekoppeld aan een gebruikersnaam. Hiermee zou je ook je familieleden kunnen uitnodigen voor Spotify Family. Hoe je dit doet zie je bovenin dit topic vanaf het stukje ''Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren''. Als je er nog vragen over hebt, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Badge +21
@OssieFAF, bedankt voor je reactie! Kan je aangeven om welke gebruikersnaam het in dit geval gaat? Ik zie namelijk inderdaad dat Spotify Family nog niet geactiveerd is, maar kan niet vinden welk account wel via KPN gekoppeld is. Dit kan je toevoegen aan het Forum profiel, bij persoonlijke gegevens.
Reputatie 1
@OssieFAF, bedankt voor je reactie! Kan je aangeven om welke gebruikersnaam het in dit geval gaat? Ik zie namelijk inderdaad dat Spotify Family nog niet geactiveerd is, maar kan niet vinden welk account wel via KPN gekoppeld is. Dit kan je toevoegen aan het Forum profiel, bij persoonlijke gegevens.



@Sus

Hi Susan mijn kpn is gekoppeld aan het e-mail adres waar het forumaccount ook gekoppeld is en mijn Spotify account is : Oscarfaf



Hoop dat dit voldoende is



Gr



Oscar



*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @OssieFAF Bedankt voor je gegevens. Ik zie dat je het KPN Spotify Premium for Family inderdaad nog niet geactiveerd hebt. Ik zal een nieuwe activatiecode voor Spotify Family toesturen per mail. Dit zou ervoor moeten zorgen dat het oude Premium account wordt ontkoppelt en er een nieuw Spotify Family account aangemaakt kan worden. Laat je ons weten of het gelukt is?