Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family



Vandaag account omgezet naar family. Maar mijn account is nog steeds premium, wanneer wijzigt het naar family? Heb hier geen mail van gehad ofzo
Eerder deze dag mn premium account omgezet naar family account via KPN. Als ik nu naar mijn spotify account ga geeft staat er dat ik een free account heb. Heb al meerdere keren uit en ingelogd
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Yvet31 en @Thessa123, welkom op het Forum!



Helaas gaat het omzetten niet binnen één dag. Het kan even duren voordat je Premium account naar Free gezet is én je hem daarna kan aanmelden voor Family. Heb je al wel een uitnodiging gehad van de beheerder van het Family account? Of wil jij de beheerder worden?
Ik heb een spotify family account, maar kom niet achter de beheerder



Admin: bericht verplaatst naar lopende topic
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Patriciawitte, welkom! Daar kan ik je verder mee helpen. Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), dan krijg je een privébericht met meer informatie van me.
Ik heb bij KPN compleet een gratis Spotify premium abonnement deze wil ik omzetten naar Spotify Familie, is dat met een aangepast tarief mogelijk? Wanneer ik het pakket wil aanpassen naar Internet en TV moet ik het volledige tarief betalen.
Hoe kan ik met behoud van gratis Spotify premium upgraden naar Spotify Family?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @leffe02, ik heb je berichten even in dit verzameltopic geplaatst! Helaas krijg je geen extra korting of iets dergelijks wanneer je jouw inbegrepen Spotify Premium omzet naar Family. Je gaat in dat geval € 13,99 per maand betalen voor maximaal 6 accounts. Alsnog wel goedkoper dan bij Spotify zelf (€ 14,99) maar je krijgt hier geen korting op omdat het voorheen in je abonnement zat. Je zou dan, wil je Spotify Premium 'fgratis' behouden, los van KPN Spotify Family kunnen aanschaffen bij Spotify zelf. Alleen heb je dan alsnog hogere maandlasten.
Wij hebben sinds een aantal maanden Spotify Family. Ik ben beheerder en ik heb 3 familieleden gekoppeld. Echter als ik Spotify luister kan ik nog steeds niet tegelijk met één van de leden luisteren. Spotify geeft dan aan "overschakelen naar iPhone van ...."

Met de andere leden heb ik er geen last van. En de andere leden hebben er ook geen last van met het lid waarmee ik er wel last van heb.

Wat zou dit kunnen zijn?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Irma, welkom! Dit is gek! Dat account staat wel in het rijtje met accounts onder je Family abonnement, begrijp ik? En het is niet hetzelfde account? Anders zou ik toch adviseren om je vraag bij Spotify neer te leggen, zij helpen je graag verder!
Goedemiddag, vandavandaasg mail gekregen van kpn dat spotify familie actief is en dan familieleden kunnen uitnodigen. Als dat gedaan is kunnen ze wel activeren maar bij de verdere gegevens invullen komt steeds een foutmelding naar voren. Werkt dus niet hoe nu verder. Al meerdere keren opnieuw de uitnodiging gestuurd. Graag hulp bij registratie



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Spoon welkom! Leuk dat Family inmiddels actief is, jammer dat het dan bij het toevoegen van de family leden dan niet lukt. Ik wil je alleen toch vragen om dit aan Spotify voor te leggen. Via ons krijg je Family, maar voor het inhoudelijke gebruik van Spotify, inclusief toevoegen extra family members, kan Spotify je helpen. Hier vind je alvast wat informatie, mocht het daarmee niet lukken, dan kun je hier contact opnemen met Spotify.
Ik heb alles in 1glasvezel met dus gratis spotify premium. Kan ik hier met bijbetaling ook een family abonnement van maken



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Zwartjager , welkom! Ik moet je helaas teleurstellen, maar dat is niet mogelijk! Je kunt via KPN gebruik maken van Spotify Family met onze huidige Internet + TV abonnement. Als je toch Spotify Family aan wilt schaffen, kan je dat via Spotify zelf doen.
Hallo, ik vraag me af of ik iets verkeerd doe.



Ik heb een mail gekregen van KPN met de melding dat mijn spotify premium is omgezet naar family. Log in op spotify.com etc. Maar als ik hier inlog dan staat mijn account nog steeds op premium. Ik heb de mail al op 26 november gekregen.

In de handleiding staat dat ik niets hoef te doen en dat het account automatisch wordt/is omgezet...



Ik hoop dat iemand met de verlossende reactie komt!!!



Grtz

Andre
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Andre, welkom op het forum! Als het account wordt omgezet krijg je twee mails. Een is "Bevestiging van uw wijziging" en de tweede is "Gefeliciteerd! Spotify Premium for Family is succesvol geactiveerd!" Heb je die laatste mail ook ontvangen? Als dat niet zo is kan het zijn dat de aanvraag nog loopt aan onze kant. Ik ga dit nakijken. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Ik heb vanmorgen een abonnement bij jullie vernieuwd. Dit om Spotify Premium om te zetten naar Spotify family. Als ik daarna de activatiecode gebruik zegt Spotify dat ik Spotify Premium heb, en niet de family versie. Hoe krijg ikmdatvwel geregeld?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Harry, je had voorheen ook Spotify Premium via KPN? Dan heb je geen nieuwe activatiecode nodig. Zie je dat je Premium bent in de Spotify app of op de Spotify site? De app geeft altijd aan dat je een Premium account hebt. Na inloggen op spotify.com moet je wel zien dat je een Family account hebt. Je kunt daar ook andere gebruikers uitnodigen.



Als de site ook aangeeft dat je Premium hebt kijk ik voor je na wat er mis gaat. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een seintje geven als dat is gebeurd?
Mijn kinderen wonen niet meer thuis. Kunnen we evengoed spotify familie gebruiken of moet je op 1 adres wonen ?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Lilyroos, welkom op het forum! Spotify vereist dat alle gebruikers op hetzelfde adres wonen. Zie ook hun voorwaarden. Wel ben je al goedkoper uit met Family als je 2 (of meer) accounts Premium wil hebben.
wanneer wordt het premium dan automatisch omgezet naar familie?



KPN schrijft op de site:

Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
Reputatie 7
Badge +21
@Frank en Jolanda Bedankt voor het aanvullen van jouw gegevens. Ik zie dat je op dit moment gratis Spotify Premium hebt, bij het Alles-in-1 Standaard abonnement. Tegenwoordig zit Spotify Premium niet meer gratis bij een internet en TV abonnement. Als je gebruik wil maken van Spotify Family kan je het beste het Alles-in-1 Standaard abonnement (€ 68,50) wijzigen naar Internet en TV (€ 61,50) en daar Spotify Family aan toevoegen voor een bedrag van €13,99 p/mnd. Dit kun je wijzigen in Mijn KPN. Mocht je er niet uitkomen dan kunnen wij dit ook voor je wijzigen. Laat je ons weten of het gelukt is of wanneer wij het voor je moeten wijzigen?
Hoi

ik wil graag van mijn spotify premium een family account maken. Kan dat?



Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +10
@Borist, dat hangt van je abonnement af. In dit topic kun je kijken of het met jouw abonnement mogelijk is.



Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
@Borist Welkom op het forum! Ik heb je bericht even samengevoegd met het topic waar Joss naar linkt. In het bericht boven je legt Vikash uit wat er nodig is om Spotify Family te kunnen afnemen.



Kort samengevat: Als je een Alles-in-1 abonnement hebt kan het nodig zijn eerst het abonnement te wijzigen naar een nieuw Internet+TV abonnement. Spotify Family zit alleen inbegrepen in onze huidige abonnementen. Als het nog niet helemaal duidelijk is, zet dan je adresgegevens/klantnummer in je profiel en stuur een reactie als dat is gebeurd. Dan zoek ik dit voor je uit 🙂