Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Ik probeer al enkele dagen om Spotify Family te activeren.

Mijn abo is van 30-11-2018.

Dit weekend heb ik Family toegevoegd aan mijn producten.

Helaas lukt het activeren daarvan niet. Spotify blijft denken dat ik nog een oud Spotify Premium abonnnement via KPN heb.



Ik heb zondag 3x contact gehad via de chat en 1x telefonisch. Eerst kreeg ik te horen dat 'intrekken' van het oude Premium bij Spotify enkele uren kon duren. Dat vond ik al vreemd, aangezien mijn oude abonnement met al bijna twee weken daarvoor was gestopt. Dat lijkt me meer dan voldoende tijd om een wijziging bij Spotify te verwerken.

's Avonds werd gemeld dat dat afmelden van het oude Premium bij Spotify blijkbaar niet leek te lukken en dat meerdere mensen hier last van hadden. Ik zou maandagsavond teruggebeld worden met een update.

Helaas is er gisteravond niet meer gebeld door KPN.

😟

Net nog maar eens uit- en weer ingelogd bij Spotify.

Daar staat nog steeds dat ik Premium via KPN heb.



Wat is er aan de hand? 🤔
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @KMvrtr, welkom. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we uitzoeken wat er precies aan de hand is en waarom het allemaal zo lang duurt.
@Paul_ Done!
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb gekeken en ik zie dat eerst het 'oude' abonnement is omgezet naar de huidige pakketten (zonder Spotify), en daarna is Spotify Family toegevoegd. Ik denk dat het daardoor vertraging heeft opgelopen eerlijk gezegd. Heb je toevallig ook een e-mail ontvangen met een activatiecode?



Spotify werkt trouwens met maandelijkse vernieuwingen/opzeggingen. Als je Spotify opzegt kan het maximaal een maand duren voordat het daadwerkelijk is teruggezet naar Free.
Ik kreeg bij het omzetten naar nieuw abonnement juist te horen dat ik enkele dagen moest wachten voordat ik Family toe kon voegen. Juist omdat Spotify eerst de opzegging van Premium van KPN moest ontvangen. Maar dat hadden ze dus beter direct toe kunnen voegen bij de omzetting per 30-11?



Ik heb nu 2x een mail met activatiecode ontvangen. De 1e was een 'algemene', waarbij ik zelf aan moest geven welke situatie van toepassing was: geen Spotify/Gratis Spotify/Spotify Premium (for Family).

Na Chat contact kreeg ik 2e activatiemail waarbij al was voorgeselecteerd dat ik nu Spotify gratis heb.

Beide mails resulteren in een melding van Spotify dat KPN eerst het oude Premium op moet zeggen.



Als ik je goed begrijp loop ik nu het risico dat ik tot een week of 3 betaal voor Family terwijl ik noodgewongen nog Premium heb? Dat vind ik niet zo netjes...

In dat geval zou je toch mogen verwachten dat KPN bij activeren aangeeft dat je eerst bij Spotify moet controleren of de oude opzegging al verwerkt is. Hoe kan ik nu weten dat dat zo lang kan duren?
Reputatie 7
Badge +28
Je hele uitleg klopt als een bus en dat is bijzonder spijtig. Spotify Family had juist direct toegevoegd moeten worden. De laatste regels van het startbericht gaan hier over:

Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.




Het advies dat je hebt gekregen klopt dus niet. Hierdoor is het wachten tot het account is omgezet naar Free. Het resetten van codes gaat ook niet veel helpen. Zodra Spotify op Free staat kun je de activatiecode gebruiken en jouw account omzetten naar Spotify Family (en anderen uitnodigen).



De miscommunicatie lijkt volledig aan onze kant te zitten, excuses daarvoor. Ik heb een maand Spotify Family vergoed en hoop dat het account snel weer op Free staat zodat je verder kunt.
Dag!

Bedankt voor het duidelijke en eerlijke antwoord.

Niet waar ik op hoopte, wel wat ik verwachtte.



Ik blijf Spotify in de gaten houden.

Ach, een lesje geduld is wel een mooie oefening voor mijn dochters. 😄
Goedemiddag KPN,



Ik heb alles in 1 met gratis spotify.

Nu willen we graag family. Bij spotify is de upgrade kosten 5 euro, maar dat moet via kpn aangevraagd worden.

Waar kan ik de upgrade van 5 euro voor klanten die al gratis hadden aanvragen?

Dat het pakket dan 5 euro meer kost begrijp ik.

Hier kan ik nergens de optie vinden binnen mijn kpn.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @RVG01, welkom! Ik denk dat onderstaande stukje bij jou van toepassing. Als er nog meer vragen zijn, stel ze dan gerust.





Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):


  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.
Hi @RVG01, welkom! Ik denk dat onderstaande stukje bij jou van toepassing. Als er nog meer vragen zijn, stel ze dan gerust.





Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.








Het spijt mij zeer maar dit is totaal onduidelijk. Een link naar een lege inlogpagina van mijn kpn heb ik niet veel hulp aan.



Wat moet je ondernemen en waar kom je op uit?



Ik heb nu alles in 1 dit moest aangepast worden verplicht een aantal maanden geleden.(werd duurder).

Nu moet er weer wat aangepast worden?

Wat moet je concreet doen. Bovenstaande niets zeggende tekstregels bieden totaal geen ondersteuning hier in. Jullie customer service zegt aan de telefoon dat je 12,99 boven op mijn huidige pakket moet gaan betalen. Dit lijkt mij niet correct. De upgrade is 5 euro, dan kan je toch nooit nog weer 12,99 op je huidige pakket moeten betalen?



Mvg,
Reputatie 7
Badge +25
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'een link naar een lege inlogpagina' maar ik zal het proberen te verduidelijken.



Jouw huidige pakket (waarschijnlijk het wat oudere 'Alles-in-1 Standaard') heeft Spotify inbegrepen. Je zal dus eerst naar één van de nieuwste pakketten moeten om Spotify Family af te kunnen nemen via KPN aangezien Spotify Family niet wordt aangeboden bij die 'oude' pakketten.



Dat omzetten naar de nieuwe pakketten kan via MijnKPN (via 'Abonnement wijzigen'). Zodra je daar één van de nieuwe pakketten selecteert, zul je ook de optie in beeld krijgen om Spotify Family af te nemen.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'een link naar een lege inlogpagina' maar ik zal het proberen te verduidelijken.



Jouw huidige pakket (waarschijnlijk het wat oudere 'Alles-in-1 Standaard') heeft Spotify inbegrepen. Je zal dus eerst naar één van de nieuwste pakketten moeten om Spotify Family af te kunnen nemen via KPN aangezien Spotify Family niet wordt aangeboden bij die 'oude' pakketten.



Dat omzetten naar de nieuwe pakketten kan via MijnKPN (via 'Abonnement wijzigen'). Zodra je daar één van de nieuwe pakketten selecteert, zul je ook de optie in beeld krijgen om Spotify Family af te nemen.






(leeg als in je krijgt een wit scherm via die link)



Bedankt voor de toelichting.

Maar het klopt dus niet dat je 12,99 bovenop je huidige kosten betaald?

Want die nieuwe pakketten zijn goedkoper omdat er geen spotify premium in zit.(zover ik begrijp)

Moet er dan eerst weer een KPN Monteur hier komen om de glasvezel kast aan te passen?(omdat ik van pakket wissel)



mvg,
Reputatie 7
Badge +25
Apart, de link in m'n bericht zou naar MijnKPN moeten gaan. Maar goed, die weet je zelf vast ook wel te vinden.



Maar het klopt dus niet dat je 12,99 bovenop je huidige kosten betaald?


Het ligt er echt aan wat je precies in het huidige pakket hebt, en in het nieuwe pakket wil. Er zijn wel een paar verschillen namelijk. Spotify die niet is inbegrepen is daar inderdaad één van. Een ander is dat vaste telefonie er niet standaard bij zit. Het makkelijkste is om in MijnKPN voor 'Abonnement wijzigen' te kiezen. Daarna zul je duidelijk in beeld zien wat er exact zou veranderen als je daarvoor kiest.



Nee, er hoeft totaal geen monteur of wat dan ook aan te pas te komen gelukkig. Als je wil dat wij jouw pakket nakijken, dan kan dat natuurlijk ook. Wil je in dat geval je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd?
Beste,



Toen mijn vriendin en ik zijn overgestapt naar KPN compleet bijna 4 jaar geleden kregen wij van jullie Spotify Premium er (gratis) bij, nu is er sinds een tijdje Spotify family om met meerdere accounts naar Spotify te luisteren zonder reclame en alle andere ongemakken die de gratis versie met zich mee brengt.

Nu zag ik dat dat ook via KPN verkrijgen is en is mijn vraag of dit dan ook omgezet kan worden in ons KPN compleet abbonement zodat ik ongestoord verder kan luisteren in de auto zonder dat de muziek steeds wordt onderbroken doordat mijn vriendin op hetzelfde moment haar muziek wilt afspelen?



Mvg,

Rob



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Drossi, welkom! Het klopt dat je dat via ons ook kunt krijgen! Wel heb je dan één van onze nieuwste vaste abonnementen nodig en dus niet de Alles-in-1 variant die je nu volgens mij hebt (daarbij krijg je Spotify Premium nog gratis).



Je kunt dat allemaal heel gemakkelijk via MijnKPN regelen, maar ik verwacht dat je onder de streep wel iets duurder uit gaat zijn. Mocht je willen dat ik met je mee kijk, wil je dan je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?
Hoi @Marcia_ ,



Ik heb zojuist de gevraagde gegevens bijgewerkt dus als jij mij zou kunnen vertellen wat dit dan aan extra kosten met zich mee brengt dan kan ik dan beslissen of ik hiermee akkoord ga.

Het is uiteraard niet de bedoeling dat ik voor deze kleine wijziging tientallen euro's meer ga betalen.



Gr.
Goedendag.

Ik had via kpn spotify premium. Heb dit omgezet naar family.

Nu heb ik mijn gezinsleden uitgenodigd om lid te worden.

Zij hebben een mail ontvangen en bevestigd. Alleen nu krijgen wij het niet voor elkaar om ieder zijn eigen muziek te luisteren.



Nu is mijn vraag. Moet ieder eerst een eigen account spotify free aanmaken. En dan pas de activatie accepteren?



gr.

Kroes



Admin: bericht naar lopende board verplaatst
@Marcia_ of wie dan ook bij KPN,



Is er iemand die mij inmiddels al van meer informatie kan voorzien of met mij mee kan kijken zoals aangeboden werd door jullie?
Reputatie 1
Deze week is mijn abonnement veranderd. Het gratis Spotify premium is toen komen te vervallen. Wij willen nu het family account. Dus daarvoor aangemeld en activeringscode ontvangen. Alleen bij activeren wordt er aangegeven dat family niet gekoppeld kan worden omdat premium nog actief is. Nu 2x via de chat gevraagd dit terug te zetten naar free zodat ik family kan activeren. Vandaag kreeg ik dan maar een nieuwe activeringscode toegezonden. Maar zoals verwacht werkt dat niet omdat er nog steeds wordt aangegeven dat premium is gekoppeld. Kan iemand advies geven hoe ik dit zo snel mogelijk voor elkaar kan krijgen.



Admin: bericht naar lopende board verplaatst
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Drossi, Wanneer je gebruik wilt maken van Spotify Family zou je ''moeten'' vernieuwen. Met jouw abonnement kom je nog niet in aanmerking voor Spotify Family voor €13,99. In het eerste bericht van dit topic legt Paul uit waarom niet.



Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

Internet

Internet en TV Basis

Internet en TV

Internet en TV 4K




Je maakt nog gebruik van een ouder abonnement (Alles in 1 Standaard). Als je gaat vernieuwen naar een vergelijkbaar abonnement in de huidige linie ga je in jouw geval, in verhouding, in ieder geval meer betalen. Wat natuurlijk nooit wenselijk is. Hoe dit zit, ga ik je uitleggen in een privébericht.
Reputatie 7
Badge +30
@Kroes welkom! Als je Premium via KPN had, kan je met de activatiecode voor Family inderdaad gewoon over. Je hoeft Premium dan niet eerst op te zeggen. Als je Premium via Spotify zelf had, dan moet je dat wel eerst doen. Dat geldt dus ook voor de 'familieleden'. Als zij Premium via Spotify hebben, moeten ze inderdaad eerst dat omzetten naar free. Mocht het nog niet lukken, laat je het weten?



@MSQH welkom! Ook voor jou geldt: als je Premium via KPN had, had je deze niet eerst om hoeven zetten naar Free. Excuses dat dit jou niet zo verteld is. Je moet nu helaas wel wachten totdat 'ie op free staat en dat kan maximaal een maand duren. Wil je je forumprofiel

updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Dan vergoed ik de kosten van Spotify Family voor een maand.
Reputatie 1
Bedankt voor je antwoord. Profiel is bijgewerkt. We wachten (helaas) af tot het beschikbaar is. Ik neem aan dat ik dan om een nieuwe activeringscode moet vragen. Aangezien deze code maar een paar dagen geldig blijft.
Goedemorgen,

Ik heb een spotify premium account. Mijn vrouw heeft er ook eentje. MIjn zoon zit op mijn account.

Nu heb ik eergisteren Spotify family aangevraagd. Dat is gelukt en staat nu bij mijn producten. Bij de uitleg staat dat als ik inlog bij spotify.com ik in het linkermenu " Spotify Family" moet selecteren om vervolgens mijn vrouw uit te nodigen en mijn zoon. Maar ik zie op spotify.com in het linker menu " Spotify Family" helemaal niet staan.

Wat gaat hier mis?🤔



NB: Ik heb een activeringscode ontvangen maar volgens mij is dat om een mijn premium te registreren. Maar die heb ik al.
Goedemorgen,



Ik heb voor de Sonos via kpn een premium abb. op Spotify, maar nu kan ik nergens vinden hoe ik dat kan aanpassen naar een family versie? Of kan dat niet gecombineerd worden? Of is een family abb op Spotify meteen premium...?
Reputatie 7
Badge +30
@MSQH Dank voor het invullen! Ik heb de kosten van een maand Spotify Family voor je vergoed. Dit wordt op je komende factuur verwerkt. Je activatiecode blijft 6 weken geldig, dus je kunt deze dan ook nog gebruiken. Mocht er toch onverhoopt dan iets niet goed gaan met de code, klop weer bij ons aan, dan heb je zo een nieuwe :)



@JanG2 Welkom! Wil jij je gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan kijken we na of de omzetting goed is verlopen. In bepaalde gevallen wordt je account automatisch omgezet naar Family, maar aangezien jij ook een nieuwe code hebt gekregen vermoed ik dat dit bij jou niet zo is. In dat geval moet je wachten tot je Premium verloopt, en dan met de code Family activeren. Dat wil ik graag voor je nakijken om te bevestigen.



@MildreddeVries Of en hoe je een Premium abonnement kunt aanpassen hangt af van hoe je op dit moment Premium hebt. Het staat uitgelegd in het startbericht van dit topic.



Family is alleen beschikbaar in combinatie met een vast abonnement van ons. Als je alleen mobiel hebt, dan kun je alleen Premium krijgen via ons.



Heb je een vast abonnement van ons, dan is de volgende stap bepalen welk abonnement. Is het een ouder abonnement van het type Alles-in-1 Standaard of Premium, dan zit Spotify Premium daarbij inbegrepen. Dat betekent dat het niet zomaar omgezet kan worden naar Family. Je moet dan ook je abonnementstype aanpassen naar de huidige serie Internet+TV. Heb je al zo'n abonnement, dan kun je in je MijnKPN simpelweg Premium uitvinken en Family aanvinken.