Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dank je, @Keebrev , voor de gegevens en de toelichting. Het nummer eindigend op 75 heeft (op dit moment) een KPN Basis abonnement, zonder Spotify erbij in. Soms komt het echter voor dat een Spotify account niet teruggezet wordt naar Free op het moment dat Spotify uit een abonnement wordt verwijderd, administratief foutje. Dit is bij jou ook het geval. Want ik zie inderdaad dat er wel een Premium Spotify actief is voor je. Die heb ik nu voor je stopgezet. Omdat het administratief nog niet helemaal klopt aan onze kant krijg je nog wel weer een sms met nieuwe code. Die kun je verder negeren, dat laat ik herstellen aan onze kant.



Je Spotify account valt op 9 april dan weer terug naar Free. Op dat moment kun je die dan toevoegen aan het Family abonnement.
Bestecerik nu staat in de KPN app spotify aan a € 8,99 wens hier voor dus niet te gaan betalen

groet andy
Reputatie 7
Badge +30
Ha Andy, ik zie dat het nu inderdaad opgezegd is. Je zult het dus vanaf nu niet meer gaan betalen.
Ik sluit mij aan bij bovenstaande reacties. Daarnaast volgt er het volgende probleem, hoe ga je over? Het is geen gemakkelijk proces van Premium naar Premium for Family met uitnodigen en vervolgens willen je kinderen je uitnodigingen accepteren maar kunnen nergens je unieke code invoeren... Kortom, ga je van je oude (gratis Sportify) abonnement over naar een nieuw abonnement omdat je gezinssamenstelling vraagt om ook naar Spotify te luisteren en betaal je dus een stuk meer en werk het niet.... aahhhhhh….



Hoe moet je dat nu doen?



Admin: Bericht afgesplitst van Spotify premium for family | KPN Community
Reputatie 7
Badge +21
@KirstenV1, bedankt voor je reactie! Indien je binnen KPN van Premium naar Family gaat, zal datzelfde account het hoofdaccount worden en wijzigt er verder niet zoveel (los van de kosten en de naam en mogelijkheden van het abonnement). Kies je ervoor om Spotify niet meer via KPN af te nemen, dan komen er inderdaad wat administratieve werkjes bij kijken omdat het natuurlijk wel twee aparte bedrijven blijven.



Kan je aangeven wat nu precies de situatie is? Heb je Spotify bij KPN afgenomen, en blijf je dat doen? Of neem je Family nu af via Spotify zelf, en loop je tegen het probleem op dat je account via KPN nog niet op Free gezet is? In ieder geval kunnen we je pas helpen op het moment dat we enkele gegevens hebben. Dus zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en eventuele klantnummer(s) van KPN?
Hallo



Wij hebben alles in een bij jullie maar ik wil graag spotify familie aan vragen.



Hoe kan ik dit doen



*afgesplitst en samengevoegd met bestaand topic
Hallo Lanjouw,

Via MijnKPN kun je Spotify toevoegen aan je vast óf mobiele abonnement.
Reputatie 5
Badge +6
Via KPN hebben wij Spotify family en dat zou betekenen dat we met zijn 6-en, wanneer we op hetzelfde adres wonen, gebruik mogen maken van Spotify. Alleen op een eigen stream.



We wonen met zin 4-en op het adres en we maken ook met zijn 4-en gebruik van Spotify, maar op een of andere manier zit mijn vrouw op mijn stream. We kunnen dus maar 3 streams gebruiken.



We hebben al met Spotify contact opgenomen en die geven als advies dat ze een nieuw account moet maken en het oude moet verwijderen. Gevolg is dat je alles kwijt bent wat eronder staat. Beetje gek toch?



Is er niet een andere oplossing?
Ik heb sinds kort Spotify family, heb geprobeerd de gezinsleden uit te nodigen, het verzenden van de email lukt wel, maar met activeren en wachtwoord invoeren geeft men aan wachtwoord of gebruikersnaam onjuist ?



Iemand bekend met dit probleem,



de chat met KPN werkte niet en verwees mij naar Spotify en Spotify naar KPN
Beste,



Ik heb een alles in één pakket van kpn met Spotify Premium optie.

Dit account is al gelinked en in gebruik maar wil het graag veranderen naar een family optie via KPN.

Is dit mogelijk, zo ja, hoe?



Dank bij voorbaat.



Mert.
heb geen activatiecode van kpn voor spotify family volgens kpn is deze wel geactiveerd maar dit wordt niet aangegeven in mijn account



Admin: Samengevoegd met centraal topic

Reputatie 7
Badge +28
@Jansor Assendelft: Sorry voor de late reactie! Vanuit KPN regelen we alleen de betaling van een Spotify Premium/Family account, problemen met uitnodigen van gezinsleden kunnen we helaas niet bij helpen. Heb je inmiddels contact gehad met Spotify? En kunnen zij je verder helpen?



@Jan01: Vreemd! Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer en een reactie plaatsen als dat is gebeurd? Dan kijk ik dit verder na.
Hallo! Ik heb spotify family in mijn abbo zitten! Dit wil ik graag loskoppelen van KPN! Is dit mogelijk? Zodat ik los spotify betaal en los KPN!

Gr



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30
Zeker kan dat, @Mirjam1990! Je kunt via MijnKPN de optie Spotify Family opzeggen. Wij zetten dan binnen een maand je Spotify account om naar Free. Daarna kan jij via Spotify zelf Family aanvragen.
Ik heb Spotify en wil uitbreiden naar Spotify familie. Op internet wordt aangegeven om dat te doen via mijnkpn maar dat lukt niet
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Narold! Heb je nu een gratis Spotify Premium account via KPN? Het Spotify Family account kun je alleen bestellen in combinatie met onze huidige abonnementen. Als je wel een van onze huidige abonnementen hebt kan ik Spotify Family ook voor je aanvragen. Kun je dan je profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en ter verificatie de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer in het vakje "persoonlijke opmerkingen" zetten? Deze gegevens zijn alleen voor jou en ons inzichtelijk. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd maken we dit direct in orde.
Sinds deze week heb ik Spotify Family in mijn pakket. Mijn kinderen zijn druk doende om eigen playlisten aan te maken. Ik verwacht niet te vertrekken bij KPN. Maar blijven persoonlijke playlisten behouden bij vertrek? M.a.w. Is KPN-spotify om te zetten naar regulier Spotify?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @PatrickvD! Op het moment dat je besluit te vertrekken bij KPN, waar we natuurlijk niet vanuit gaan (!), kan je Spotify ook gewoon opzeggen. De gekoppelde accounts worden dan omgezet naar Free, en blijven gewoon behouden. Daarmee blijven de afspeellijsten dus ook gewoon intact. Dus no worry's! 😄
Ik heb mijn abonnement Spotify Premium bij KPN omgezet naar Spotify Premium Family bij KPN (dit staat ook op de factuur). k heb al diverse malen de via de mail gekregen activatiecode ingevuld, hier over gebeld, nogmaals ingevuld (code wordt ook herkend) maar ik krijg geen Spotify Premium Family account waarop ik andere gezinsleden kan uitnodigen. Hoe kan ik dit oplossen?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21
@Jolanda3010 Wat vervelend dat het maar niet lukt om gebruik te maken van Spotify Family. In het eerste bericht van dit topic staat waarschijnlijk al het antwoord op jouw vraag. Mocht je er toch niet uitkomen, dan zou ik je willen vragen om je gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel. Laat je ons weten wanneer je je gegevens hebt aangevuld, dan kunnen wij het verder voor je uitzoeken.
Heb upgrade gedaan naar Spotify familiy via KPN. Rest van familie zit not op ander familiy account rechtstreeks afgesloten by Spotify maar die wordt opgezegd.

Als ik nu uitnodiging verstuur, dan krijgen zij die binnen maar als ze willen activeren gaan ze altijd weer naar huidige spotify account.

Hoe kan ik overzetten naar mijn spotify familiy waarvan ik beheerder ben?



Alvast bedankt



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @EHR. In het eerste bericht van dit topic lees je hoe je dit kunt doen. Mocht het niet lukken, dan zou ik je willen vragen om je gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel. Laat je ons weten wanneer je je gegevens hebt aangevuld?
Beste Vikash, ik heb profiel aangevuld, ik hoor graag van je. Bedankt
Reputatie 7
Badge +30
Ha @EHR, bedankt! Alles lijkt vanuit onze kant in orde te zijn. Wil je ervoor zorgen dat de 'nieuwe leden' eerst hun gebruikersnaam naar Free omgezet hebben, voordat ze zich aanmelden onder jouw Family account? Dan moet het lukken!
Momenteel heb ik een mobiel KPN abonnement en heb hier Spotify premium bij. Als ik deze wil upgraden naar spotify family op de officiële site, krijg ik de melding dat het via KPN is afgesloten en ik contact met hen moet opnemen. Als ik via MijnKPN app de extra opties van mijn mobiele abonnement bekijk zie ik alleen spotify premium voor 8,99. Hoe kan ik alsnog mijn Premium abonnement omzetten naar Family?