Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Ewalk. Welkom op het forum. In het eerste bericht van dit topic staat hoe je een Spotify Premium abonnement kan upgraden naar Spotify Family ;



Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.



Zou je je KPN Forum profielwillen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Wij kunnen dan voor jou uitzoeken of dit het geval is. Laat je ons weten wanneer je je gegevens hebt aangevuld?
Dank je Vikash! Ik heb het ingevuld!
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Ewalk. Je geeft in je eerste bericht aan dat je Spotify bij je mobiele abonnement hebt. Daarbij is Spotify Family nog niet mogelijk. Alleen maar bij een vast abonnement van ons. En, voor zover ik zie, is er geen vast abonnement van ons op jouw adres. Je kunt dan ook Family niet via ons afnemen.
Moet ik voor mijn kinderen unieke emailadressen aanmaken om ze met spotify family te laten werken?

Ik ging er vanuit dat er net zoals bij netflix bij de aanmelding een keuzescherm zou komen met daarop de namen van mijn gezin.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom mfkeur! Een Spotify account heeft inderdaad een uniek e-mailadres nodig. De uitnodigingen kun je versturen naar elk e-mailadres (ook die al in gebruik zijn), maar het Spotify account moet gekoppeld zijn aan een uniek adres.



Ik zie dat je dit forumaccount hebt geregistreerd met een Hotmail adres. Als jouw kinderen geen eigen e-mailadres hebben, en je wil hiervoor geen e-mailadres aanmaken, kun je bij Outlook/Hotmail een alias gebruiken. Je kunt als e-mailadres jouwmail+kind1@hotmail.com en jouwmail+kind2@hotmail.com ingeven bij de registratie. De e-mails komen dan in jouw mailbox terecht maar Spotify ziet het wel als een apart e-mailadres. Misschien een handige optie 🙂
Reputatie 1
Badge
Hallo Moderators.... IK heb gisteren een wijziging in mijn abonnement doorgegeven. Ik ga van Alles in 1 Premium naar het 4K TV pakket (met optioneel Spotify Family) en heb tevens mij mobiele ABO omgezet naar nieuwe variant, waarbij dan het huidige Premium Spotify account komt te vervallen. Al met al heb ik dan straks meer accounts, maar moet ik de huidige accounts wel omzetten. Ik heb dus 1 op mobiel en 1 op Alles in 1 Premium en ga naar nieuw Family abo. Graag advies hoe dit te doen. De accounts bestaan al even en vraag mij niet wat de inloggegevens zijn.... 😢 Alvast Dank Ton



*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic



Reputatie 7
Badge +21
@4-YC, goedenavond! Op het moment dat je naar Spotify Family gaat vanuit Premium via KPN, wordt het account dat nu Premium is omgezet naar Family (hoofd account). Je kan dan, nadat het doorgezet is, andere accounts uitnodigen. Je kan alleen 'Free' accounts uitnodigen. Overige accounts die nog Premium zijn, dienen eerst omgezet te worden naar Free.



Weet je de inloggegevens niet meer, dan kan je die opvragen indien je de gebruikersnaam of het e-mailadres weet. Gebruik hiervoor de website van Spotify, en ga naar het kopje: ik weet mijn inloggegevens niet.
Ik heb via mijn account een uitnodiging verstuurd voor het family account. Na het accepteren krijg je melding dat het account gekoppeld is en voor vragen bij kpn moeten zijn. Het werkt echter nog niet. Mijn gezinsleden hebben nog geen toegang tot eigen account. Bij de uitnodigen staat dat deze in behandeling is. Ik heb ook geen melding gehad dat de uitnodiging geaccepteerd is wat wel gebeurt is. Ook hebben ze nergens de code in moeten vullen.
Reputatie 7
Badge +21
@Tricie75, dat is raar! Het moet even verwerkt worden, maar het hoort niet lang te duren. De account waren al Free op het moment dat ze de uitnodiging accepteerden? Dat is namelijk wel van belang, het account moet Free zijn voordat het toegevoegd kan worden aan Family.
Badge
Hi,

Situatie:

Mijn zoon en ik hebben een Spotify premiumaccount bij Spotify zelf, niet bij een provider of KPN en betalen rechtstreeks maandelijks - separaat - aan Spotify. Nu zie ik als KPN-afnemer/gebruiker (internet/tv), dat je een familie-spotify kunt afnemen.


  1. Hoe stappen wij over naar een familie-account, met behoud van alles
  2. Moeten wij eerst opzeggen/omzetten bij Spotify premium naar basic, voor wij naar KPN kunnen overstappen?
  3. ...of regelt KPN de overstap volledig, zonder hapering/gat tussen de ene leverancier en de andere?
  4. Geldt het family-aanbod alleen voor personen woonachtig op 1 gezamenlijk adres?
  5. Is het mogelijk om mijn niet thuiswonende dochter toe te voegen of niet?
  6. Wat gebeurd er als mijn zoon na verloop van tijd, zelfstandig gaat wonen. Verliest hij dan zijn premium-account bij de KPN of niet?
  7. Betreft het een premium-abo, zelfde voorwaarden etc. als bij Spotify (premium) zelf of heeft KPN nog eigen voorwaarden?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic



Ik kan spotify family niet selecteren en toevoegen via mijnkpn, alleen spotify premium is zichtbaar.



Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Hoi @KPN iTV, welkom op het forum van KPN. Zo veel vragen, ik heb jouw topic naar dit centrale topic verplaatst. Hier hebben we alles over Spotify Family voor je op een rijtje gezet. Hier worden al je vragen (positief) beantwoord. Mocht je na het lezen van deze pagina toch nog iets meer duidelijkheid willen hebben, geef het hier aan. We lichten het graag toe 🙂



Hay @Ruud-RDR, welkom op het KPN forum. Ik heb jouw vraag ook naar dit centrale topic verplaats. Ik vermoed dat je een (ouder) KPN-abonnement afneemt waarbij je geen Spotify Family kunt aanvragen. Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. In je MijnKPN kun je zien welk abonnement je hebt.
ik wil spotify family aanzetten hoe doe ik dat
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @imkerij de blij bij, Spotify Family kun je inschakelen via MijnKPN of de MijnKPN app. Ga na het inloggen naar Producten > Thuis > Extra opties wijzigen of toevoegen. In het startbericht bovenaan dit topic staan de vervolgstappen vermeld. Laat het weten als je nog hulp nodig hebt 🙂
bij mij staat er geen spotify family bij die ik kan activeren.

ik zie/;



Spotify Premium - gratis € 0.00 p/mnd

Met Spotify Premium heb je altijd toegang tot je favoriete muziek.



KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) € 0.00 p/mnd

Beveilig 2 van uw apparaten tegen internetgevaren. Download en installeer de software op elk apparaat via de beheerpagina. Wilt u meer apparaten beveiligen? Neem dan KPN Veilig voor 5 apparaten.



KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten) € 4.99 p/mnd

Beveilig 5 apparaten tegen internetgevaren. Geschikt voor pc, laptop, tablet en smartphone. Download en installeer de software op elk apparaat dat u wilt beveiligen via de beheerpagina.



Extra emailbox € 1.98 p/mnd

Bij uw abonnement krijgt u gratis emailboxen. Uw huidige aantal emailboxen vindt u bij ‘instellingen’. Hebt u meer emailboxen nodig? Bestel ze voor een laag bedrag per maand.



Experia WiFi € 40.00

Met de Experia Wifi versterk je het Wifi-signaal om en door je hele huis. Dit komt door de bedrade verbinding van de Experia Wifi, naast je modem.
Reputatie 7
Dan heb jij nog een Alles-in-1 Standaard of Premium abonnement waar Spotify premium inbegrepen is.

Je zult dan eerst je abonnement om moeten zetten naar een Internet en TV abonnement.
snap ik niet ik heb nu interne en tv abonnement 62,50 plus videoland en extra tv kast?
Reputatie 7
snap ik niet ik heb nu interne en tv abonnement 62,50 plus videoland en extra tv kast?

Weet je dat heel zeker immers ...



Spotify Premium - gratis € 0.00 p/mnd

Met Spotify Premium heb je altijd toegang tot je favoriete muziek.


...en Spotify Premium is geen "gratis" optie van de Internet en TV abonnementen.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @imkerij de blij bij, ik ga er voorzichtig vanuit dat wat wjb zegt correct is, maar jouw bericht maakt me wel aan het twijfel. Je klinkt best stellig 😉. Mocht je willen dat ik er naar kijk, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en ik ga kijken hoe de vork nu in de steel zit.
ik weet trouwens niet wat goedkoper is ? mijn kinderen zeggen dat ik maar 3 euro meer kwijt ben?
Reputatie 7
Badge +30
Dat ligt er helemaal aan wat je nu hebt en wat je precies wilt. Bij ons kost Spotify Premium 8,99 per maand. Spotify Family kost 13,99 per maand. Stel dat je dus drie Spotify Premium accounts hebt, ben je bijna 27 euro per maand kwijt. Dat scheelt je in dat geval de helft. Als je je gegevens invult, kan ik hier iets zinnigs over zeggen 🙂.
ik betaal al maanden €14.99 voor een spotify family account maar ik kom er met geen mogelijkheid op telkens krijg ik andere dingen aangeboden of gevraagd hoe ik wil betalen , maar nergens vind ik dat ik al betaal via KPN

Admin: topic verplaats naar centrale topic

Reputatie 7
Hey @Aart jr, welkom op het KPN forum. Ik heb je vraag hier naar het centrale topic over Spotify Family verplaatst. In het startbericht staat veel informatie over het activeren en toevoegen van een extra account naar Spotify Family, mogelijk is dat voldoende om je vragen te beantwoorden. Mocht je er toch niet uitkomen, geef het hier gerust aan. Vermeld dan ook waar je precies tegenaan loopt, dan kunnen we je op weg helpen. Laat je het hier weten?
Gisteren is ons abonnement gewijzigd en we hebben nu spotify family in plaats van Premium.

Mijn zoon gebruikte Premium en we hadden daarnaast ook nog family. De oude Family is per vandaag opgezegd.

Het Premium account en nieuwe family account staan gekoppeld aan mijn zoon, dus nu beheerder. Ik wil dit graag naar mijn mailadres hebben kan dat?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21
@CarolaV Het is mogelijk om een nieuwe activatiecode toe te sturen. Het huidige account wordt dat automatisch ontkoppelt. Met deze activatiecode kan je een bestaand Spotify account (ander e-mailadres) koppelen aan Spotify Family. Zou je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?