Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Ok, maar het is niet zo dat ik dan enige tijd Spotify Premium niet kan gebruiken?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Jac74, Vikash is inmiddels vrij, vandaar dat ik het overneem. Je houdt Spotify Premium totdat je over wordt gezet naar Spotify Family. Wanneer je Spotify Family hebt kun je jouw familie uitnodigen, zodat zij ook gebruik kunnen maken van Spotify Premium met de voorwaarden van Spotify Family. Is het je zo duidelijk hoe het zit?
Mijn Spotify premium abonnement (niet bij KPN afgesloten) loopt tot de 10e.

Ik heb al een Spotify Family aangevraagd bij KPN.



De activatiecode is binnen en mijn 'oude' abonnement heb ik al veranderd naar Free.



Kan ik er vanuit gaan dat jullie het nieuwe Family abb. op de 10e overzetten?

Of dien ik dit op de 10e zelf te doen?



Bvd.
Reputatie 7
Badge +20
Mijn Spotify premium abonnement (niet bij KPN afgesloten) loopt tot de 10e.

Ik heb al een Spotify Family aangevraagd bij KPN.



De activatiecode is binnen en mijn 'oude' abonnement heb ik al veranderd naar Free.



Kan ik er vanuit gaan dat jullie het nieuwe Family abb. op de 10e overzetten?

Of dien ik dit op de 10e zelf te doen?



Bvd.


Als het abonnement Free is kun je de activatiecode gebruiken om hem aan te zetten. Het account dat je dan activeert is je hoofdaccount en dan kun je op de site van Spotify inloggen en de overige accounts beheren.
De laatste post is 1 jaar geleden. Heeft KPN inmiddels een ander beleid? Ik zit met exact hetzelfde probleem. Spotify is het voornaamste voordeel om bij KPN aangesloten te zijn maar nu mijn dochter en zoon ouder worden is er echt een behoefte aan spotity family.



*Admin: topic afgesplitst, samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Tonka, dan heb ik goed nieuws voor je 🙂 Ik heb je bericht samengevoegd met dit centrale topic zodat je alle informatie direct in het startbericht kunt lezen. Spotify Family is dus zeker een mogelijkheid! Laat het weten als je hier nog vragen over hebt.
Badge
Hallo,

Ik heb mijn spotify premium gewijzigd naar family. Ik kan echter bij mijn spotify account geen familieleden toevoegen, hier zie ik geen mogelijkheid voor. Spotify geeft aan dat ik via een andere provider het abonnement heb afgesloten en dus bij mijn provider moet zijn om dit te kunnen wijzigen. Ik heb alle stappen gevolgd via de activeringscode die ik heb gekregen. In "mijn kpn"zie ik tevens dat spotify family is toegevoegd aan mijn opties. Het lukt mij nu niet om mijn premium account te ontkoppelen om hier "family" van te maken. Bij mijn weten heb ik geen ander premium account lopen.



Met vriendelijke groet,

Hans



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Lostinspace, welkom! Ik zie dat er vandaag wel iets veranderd is. Had je Premium via ons? Heb je dan eerst Premium verwijderd en toen Family toegevoegd of heb je meteen Family aangevraagd? Of heb je het via Spotify zelf? In dat gevoel moet je account eerst omgezet zijn naar Free en vervolgens kan je met de Family activatiecode het account omzetten naar Family.
Badge
Hallo Marcia, ik heb eerst bij kpn premium verwijderd en toen family aangevraagd. Ik heb het dus via kpn aangevraagd.


@Paul_ zo lastig is de bereking niet...



Ik heb nu gratis Spotify Premium via KPN, en deze korting heffen jullie ineens op als je Family afneemt?



Daar gaat mijn -8,99 euro korting, en krijg ik maar -1 euro korting op de Family. Dus mijn rekening gaat 13,99 euro omhoog per maand.



Dan kan ik beter zelf de Family afsluiten bij Spotify (14,99), heb ik denkwijzelijk voor 1 euro een Premium abonnement nog lopen via KPN...
Maar je houdt dan geen rekening met de pakketkosten. Maar goed, iedereen moet uiteindelijk voor zichzelf bepalen wat voordelig is. :)




Wat wordt er bedoeld met pakketkosten? Ik heb alles in 1 standaard + spotify premium. Ik kom op dezelfde berekening als Paul uit, het gaat me 13.99 euro meer kosten als ik spotify family wil. Wat natuurlijk behoorlijk scheef is gezien de korting die gegeven wordt bij een simpeler premium account. 🤔
Reputatie 7
Badge +28
@Lostinspace: Ik zie dat gisteren een activatiecode is gemaild naar je kpnmail-adres. Kun je checken of die is aangekomen? Daarmee kun je Spotify Family activeren.



@Tonka: Paul doelt op de abonnementsprijs van Alles-in-1 ten opzichte van het huidige Internet+TV abonnement. Na de prijswijzigingen van 1 juni kost Alles-in-1 Standaard € 72 per maand en het vergelijkbare Internet+TV € 62,50 per maand. Spotify Premium kost € 8,99 bij KPN waardoor je met een nieuw abonnement net iets goedkoper uit bent. Spotify Premium kost € 13,99 per maand waarmee je uitkomt op € 76,49.
Badge

Joran

Die activatiecode kan ik wel gebruiken, ik kan echter niet mijn premium abonnement ontkoppelen of doet kpn dit. Op de Spotify pagina zie ik geen mogelijkheid om family te kiezen en gezinsleden uit te nodigen. Gaat hier een tijd overheen voordat ik dat kan?
@Lostinspace : Ik ben nog eens in je gegevens gedoken en ik zie nu dat er op het vaste abonnement een spotify family abonnement staat en op je mobiele nummer is er een spotify premium actief.

Ben je hier van op de hoogte en zou het kunnen dat dáár de verwarring wegkomt? Ik probeer je hier trouwens even over te bellen (dat praat wat makkelijker) maar je mobiel springt direct naar voicemail. Als het uitkomt, wil ik met alle plezier even bellen - dan lossen we het hoogstwaarschijnlijk direct op
Badge
Je kan me bellen Erwin, blocker staat uit.



Mvg Hans
Leuk je gesproken te hebben. Het 'oude' premium account had je via je mobiele abonnement en dat loopt nog een paar dagen door. Tot die tijd kun je helaas niet je account overzetten. Je kunt er nu voor kiezen om je premium al vast te activeren met een nieuw account. Op die manier werkt het direct.

Mocht je merken dat er iets niet goed gaat met het beëindigen van je premium ( 19-6), laat het weten en dan duik ik er in! Fijne pinkstermaandag! 🙂
Beste,

Ik heb 2 maand al een gratis abonnement, nu heb ik via een vriend een account gekregen via zijn familypack.

Maar als ik deze inlog via zijn account krijg ik nog altijd reclame .

Heeft er iemand een uitleg hierover en wat kan ik hier aan doen?



PS: vandaag heb ik ik mijn account opgezegd en als ik mijn smartphone terug inlog met mijn gegevens van mijn vriend kom ik nog altijd terug op mijn oude account terecht met reclame.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @cis1965. Als ik het goed begrijp gaat het dus om het Family account van die vriend? Daar lijkt het dan ergens fout te gaan namelijk. Het lijkt mij verstandig als hij even inlogt bij spotify.com en alle accounts controleert. Zie ook het kopje hierboven: Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren.



Als het echt allemaal niet wil lukken zal hij contact met ons op moeten nemen omdat hij de contractant is (neem ik aan).
Badge
Voor mijn vrouw heb ik haar Sim Only abonnement verlengd echter dit keer zonder Spotify aangezien ik mijn eigen spotify account heb ge upgrade naar een family account. Nu heb ik mijn vrouw uitgenodigd om deel te nemen aan mijn family account maar dat lijkt niet te gaan. Moet haar account eerst nog worden losgekoppeld en gedowngrade? Wat kan ik doen om haar alsnog te laten deelnemen aan het family account.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @JoshuaE. Welkom op het forum. Wat vervelend dat het niet lukt. Is het Spotify Premium account van jouw vrouw al omgezet naar een Spotify Free account? Als dit het geval is, dan vind je in het eerste bericht in dit topic het antwoord op jouw vraag. Mocht je willen dat ik nakijk of het Spotify Premium account is omgezet naar Free, laat dan haar gegevens en mobielnummer achter op het KPN Forum profiel. Laat je ons weten of het gelukt is?
Badge
Thx Vikash. Heb haar gegevens achtergelaten in get profiel. Zou top zijn als je haar Spotify profiel kan omzetten naar Free account.
Reputatie 7
Badge +21
@JoshuaE Bedankt voor het achterlaten van haar gegevens. Ik heb het zojuist nagekeken. Ik zie dat het Spotify Premium account gekoppeld was aan een Facebook account en dat het account inmiddels is omgezet naar Spotify Free. Spotify verwerkt 1x per maand wijzigingen. Dit doen ze vaak op oorspronkelijke dag wanneer Spotify Premium is geactiveerd. Als je dus pech hebt duurt het nog een maand voor je Premium account aangepast wordt naar Spotify Free. Als je inlogt op Spotify.com met haar inloggegevens, kan je bekijken of het Spotify account inmiddels is losgekoppeld door Spotify.

Badge
ok. thx. dan wachten we het rustig af
Hoi hoi, vraagje, ik heb kpn compleet met gratis spotify. Nu willen mijn kinderen ook spotify kan dit op mijn account? Kan dit?
Hoi @Alex Meulensteen : Ik heb je vraag even aan het verzameltopic toegevoegd. In dit topic staat precies te lezen wat je mogelijkheden zijn. Mocht je aan de hand van de informatie nog meer vragen hebben. Of moet ik iets voor je aanpassen, laat het weten ! 🙂
Goedenavond,



Ik zou graag een family account willen hebben, want mijn dochter gebruikt mijn account.

Zijn hier kosten aan verbonden....want ik heb alles thuis van kpn en 3 mobiele aansluitingen.



admin: vraag naar centrale topic verplaatst