Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

@Michael2512 Zoals je ziet heb ik je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier is alles te lezen. Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze gerust! Ik help je graag verder.
Wij hebben spotify familie me familie uitgenodigd en die komen binnen op de mail. We klikken op accepteren en verder gebeurt er niks!!! En nu??



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Lizziepris Wat vreemd dat het niet lukt om op het linkje te klikken. Heb je het al geprobeerd vanaf een ander apparaat of via andere internetbrowser?
Ik bel net de helpdesk om een medewerker een vraag te stelen over het omschakelen van spotify premium naar spotify family wordt automatisch de lijn verbroken en krijg ik een link per sms doorgestuurd waar ik het antwoord op mijn vraag niet kan vinden.......



Geen probleem, probeer ik het via dit forum.

Zou iemand mij kunnen uitleggen HOE ik eerst mijn spotify premium account bij KPN moet opzeggen en HOE ik dan vervolgens een family account kan aanmaken?



Dank alvast en vriendelijke groet,



Gijs



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @EvelienK, welkom terug! Wat jammer om te lezen dat je niet geholpen bent via de telefoon. Het forum is een toffe plek om je vraag te stellen, maar het moet niet zo zijn dat je geen andere keuze hebt 😉. Heb je Spotify Premium via ons of via Spotify zelf? Als je het via ons hebt, kan je gewoon via MijnKPN Spotify Family aanvragen. Dat wordt dan automatisch omgezet. Niet eerst Premium stopzetten en dan Family aanvragen.



Family kan je echter alleen aanvragen als je onze huidige vaste abonnementen afneemt. Mocht je nog een oudere afnemen, zou je eerst over moeten gaan. Mocht je er niet uitkomen, vul je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en we helpen je graag verder.
Ik kan op het moment mijn KPN abo verlengen. Ik heb momenteel 1 mobiel abo KPN en 1 mobiel+internet&bellen van Telfort.



In mijn huidige abo van KPN heb ik ook spotify premium, nu wil ik eigenlijk spotify family, is dit mogelijk?
Badge
Hi, ik heb spotify premium via KPN en sinds 1 juli op mijn nieuwe adres spotify family. Ik lees dat dit automatisch omgezet wordt, echter als ik inlog op spotify.com zie ik niet dat ik een family account heb, kan dus ook geen accounts toevoegen. Hoe zit dit?



grt Astrid
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen @johan79, @Turnh001, welkom! Ik heb jullie losse berichten samengevoegd met dit verzameltopic over Spotify Family.



Johan: Je kunt in het startbericht van dit topic meer lezen over hoe Spotify Family via KPN werkt. Ik kan je in ieder geval aangeven dat Family niet mogelijk is bij een mobiel abonnement van ons, Het kan alleen bij een vast abonnement van KPN. Telfort biedt deze mogelijkheid niet. Als je dit dan ook graag zou willen, wellicht is overstappen van Telfort naar KPN een optie :)





Astrid: Het automatisch omzetten van Premium naar Family gebeurt alleen als je voorheen Spotify Premium had bij je vaste abonnement en dit dan omgezet wordt naar Family. Als het echter ging om de inbegrepen variant van Spotify Premium (versus de betaalde losse optie) gebeurt dit niet altijd. Als je Premium had bij mobiel en nu Family bij vast moet je dit handmatig doen. Ik die dat je jouw gegevens al ingevuld hebt, dank daarvoor. Ik heb dan ook gelijk gekeken wat er aan de hand is.



Ik zie dat het inderdaad bij jou niet automatisch is gegaan. Je moet zelf dan de Family nog activeren. De code daarvoor is op 29 mei verstuurd naar het mailadres dat je hier op het forum ook gebruikt. Als je Spotify account op dit moment Free is, dan kun je op deze pagina de code invullen en de stappen volgen om je bestaande account om te zetten. Heb je de code niet meer, geef het aan, dan stuur ik hem opnieuw.
Badge
Ik heb de code, echter mijn sptify account is niet “Free” maar premium. Ik denk dat deze eerst door KPN op free gezet moet worden
Dag Erik,



Maar KPN en Telfort zijn nu toch samen.......
Reputatie 7
Badge +21
@Turnh001 Zou je in een privébericht willen aangeven om welke Spotify Premium account gaan, dan kan ik het voor je nakijken.



@johan79 Op dit moment is dat nog niet het geval. De Telfort diensten gaan in fasen over naar KPN, tussen nu en 2020.
Als ik nu overstap wordt de spotify family wel heel erg duur....
Spotify in kpn abonnement werkt niet en krijg geen code meer.
Ik heb in verleden een premium abbo gehad. Die heb ik toen stop gezet.

nu hebben we een familyaccount aangevraagd via kpn. Mn dochter is beheerder mn man kan gewoon mee doen. Maae bij blijft ie aangeven je abbonement is gekoppeld aan onze partner van kpn. Benader kpn voor je vragen.

Bij mn spotify account staat dus wel premim bij.

maar ik ben niet lid van family account. Heb al 4 x gechat met klantenservice kpn en die zeggen ik heb geen premium account.

wie weet de oplossing? Kan het account ook niet wissen omdat ie gekoppeld staat aan hun partner van kpn🙄





Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Wat voor een abonnement(en) heb je bij KPN lopen?



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ik heb het denk ik al gevonden🙄.

zorgeloos kpn heb ik en toen ik contract bekeek zag ik dat premium erbij inzit?





Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Maar spotify staat niet aan en dat snap ik niet





Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Precies, dat dacht ik al, vandaar ook mijn vraag.

Wat een enorme prijs overigens voor dat abonnement.

€45,- voor onbeperkt bellen en 10GB data.

Dat kan een heel stuk goedkoper.





Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
@Lizziepris Wat vreemd dat het niet lukt om op het linkje te klikken. Heb je het al geprobeerd vanaf een ander apparaat of via andere internetbrowser?

Ja heb ik ook geprobeerd.

ik weet niet wat ik moet doen nu. En via de chat van kpn kunnen ze me ook niet helpen.



En wjb? Ik heb bij mediamarkt verlengt. Vind ook duur abbo maar zit een telefoon bij in. Volgende x neem ik gewoon simonly.
Reputatie 7
Badge +30
@Anniev83, welkom! Wat gek dit! Jij hebt hetzelfde abonnement als ik: daar zit Spotify Premium niet automatisch bij. Het lijkt me dan ook niet aan te staan, maar ik wil er toch even induiken voor je. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Wil je onder 'persoonlijke opmerkingen' even zetten om welke gebruikersnaam het gaat? Dan kan ik dat meteen vergelijken. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt 🙂.
Volgens mij is het gelukt alleen klantnummer weet ik zo niet
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Anniev83, het blijft nog even een mysterie. Spotify Premium is geen onderdeel van het Zorgeloos Standaard abonnement. Kun je jouw Spotify gebruikersnaam nog toevoegen aan je profiel bij "Persoonlijke opmerkingen"? Daarmee kunnen we achterhalen aan welk KPN abonnement dit zit gekoppeld, of dat er iets mis is gegaan bij het stopzetten van Spotify Premium.
Heb op de pagina mn account toegevoegd
Enige tijd geleden heb ik Spotify Family aangeschaft, ik ben al enige tijd bezig om dit werkend te krijgen. Nu is het zo dat de mail is verstuurd en dat ik een uitnodiging krijg om deel te nemen. Helaas krijg ik foutcode 603 als ik mijn gegevens heb ingevuld. Wat te doen?



Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +28
Dank, Annie! Vreemde situatie. Spotify Premium is in 2016 beëindigd van jouw abonnement. Zo lijkt het in ieder geval, de betaling blijkt tot de dag van vandaag nog door te lopen. Dan doel ik op de betaling tussen KPN en Spotify, jij betaalt er niet meer voor.



We werken samen met een bedrijf dat de betaling/activatiecodes voor Spotify regelt. Ik neem contact met hun op en verzoek hun de koppeling te verwijderen, zodat je alsnog gebruik kunt maken van Spotify Family. Wanneer ik reactie heb laat ik het weten!