Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Oh super bedankt.

ik snapte er al niks van en kpn kwam er via de chat ook niet achter wat er nu precies fout is gegaan. Hartelijk bedankt.

ik wacht het af.
Reputatie 7
Badge +30
Hey @Emiel Hilversum, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met ons verzameltopic over Spotify Family. Dit is een foutcode die door Spotify gegenereerd wordt. Zorg er voor dat alle gegevens kloppen en dat het account dat je probeert aan te melden voor de Family ook daadwerkelijk Free is en geen Premium. Als dat allemaal zo is, en het lukt ook in een andere browser niet, dan kun je het beste contact opnemen met Spotify. Kies op die pagina een categorie, Abonnement of account, maakt niet zo heel veel uit, en kies dan Family, en tenslotte voor de knop 'ik heb nog steeds hulp nodig'. Je kunt dan een bericht sturen aan Spotify, zij kunnen nakijken waarom je deze foutcode krijgt.
Reputatie 7
Badge +28
@Anniev83: Goed en slecht nieuws. We hebben de fout gevonden en het wordt hersteld. De timing is alleen wat ongelukkig, de verwerking wordt maandelijks gedaan en een verlenging is net uitgevoerd. Op 7 augustus kan jouw account worden toegevoegd aan het Family account. Helaas is dit niet te versnellen.



Ik ben nog wel even benieuwd of je dit Spotify account nu gebruikt en of het ook echt Premium is. Als je geen gebruik maakt van dit account of weinig playlists hebt kun je ook gewoon een nieuw Spotify Free account aanmaken, die kan dan direct worden gekoppeld.
Ik heb al een hele tijd die playlisten.

maar ik kijk anders wel of ik hem wis of dat ik een maandje wacht.

bedankt voor de info
2 maanden geleden mijn abonnement verlengd, maar waar spotify niet meer standaard bij in zit. In de app toen spotify premium optie aangezet. Op de factuur staat dat ik er ook al voor betaal maar krijg met geen mogelijkheid mijn premium gekoppeld. Groet gijs
Reputatie 4
Badge +2
Hoe kan van spotify premium naar family gaan want dan ik en me broertje samen luisteren i. p. v. dat er iemand niet kan luisteren
Reputatie 7
Badge +30
Ha @david_meyer25, vechten! 😉. Je kunt met je huidige Alles-in-1 pakket niet naar Spotify Family, dat kan alleen met onze nieuwe Internet + TV abonnementen. Je kunt dit gemakkelijk via MìjnKPN wijzigen. Kijk dan wel even naar de kosten onder aan de streep. Binnen de huidige Internet + TV abonnementen vervallen namelijk alle gratis extra's zoals Fox Sports Eredivisie, Belonbeperkt Altijd en het Pluspakket. Voor zover ik het nu gezien hebt, maakt het qua kosten niet zoveel uit, daar het huidige abonnement in de basis goedkoper is dan wat je nu hebt. Dan kan je in ieder geval gewoon Spotify Family aanzetten. Mocht je meer hulp of informatie willen, laat je het dan weten?
Reputatie 4
Badge +2
Oké thanks alvast dan wordt het gewoon wachten
Ik ben over op het nieuwe pakket, onder andere vanwege spotify family. Nu krijg ik door dat er wijzigingen zijn in mijn abonnement, echter wordt spotify family niet genoemd. In het huidige info scherm zie ik alleen de oude gegevens. In het spotify account staat alleen premium.

Dit staat in de mail:

Bedankt voor uw wijziging. Hierbij bevestigen wij welke extra dienst(en) u hebt gewijzigd:De volgende dienst(en) zijn toegevoegd- Sneller Internet 200/200De volgende dienst(en) zijn verwijderd- Pluspakket

- Opnemen Pakket gratis

- Sneller Internet 100/100




Dit staat nu op KPN:


  • Uw extra opties
  • KPN Compleet - Gratis Onderling Bellen
  • Pluspakket
  • Spotify Premium - gratis
  • Opnemen Pakket gratis
  • HD tv-ontvanger - gratis
  • HD tv-ontvanger - gratis
  • Vast telefoonnummer - gratis
  • Sneller Internet 100/100
  • KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)


Hoe zet ik nu spotify om? Of moet ik wachten?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Michael_K, welkom en sorry voor de late reactie! Je kunt nu gemakkelijk via MijnKPN Spotify Family aanzetten. Spotify Premium wordt door ons dan automatisch beëindigd. Mocht je willen dat wij het voor je in orde maken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en het hier even laten weten?
Hoi @Marcia_ ik heb de gegevens toegevoegd in mijn profiel.

Ik zie niet hoe je het makkelijk aan kan zetten. Hopelijk heb je de oplossing
Reputatie 7
Badge +28
Dank @Michael_K! Door de wijziging naar het 200/200 snelheidspakket kunnen we geen andere aanvragen doen. Dat is de reden dat je Spotify Family op dit moment niet kunt inschakelen. Helaas geldt voor ons hetzelfde. Het is dus inderdaad even wachten. Op 25 juli is de nieuwe snelheid actief en dan kun je Spotify Family aanvragen. Als het niet lukt, laat het hier dan even weten. Dan maken wij dat in orde.
Van premium naar Family zijn dan de accounts daarna premium of free. Ivm reclames
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Willievanbussel! Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Als je nu Premium hebt bij KPN, en je zet dit om naar Family, dan blijft dat account Premium. Vervolgens kun je met dit hoofdaccount familieleden uitnodigen om ook Premium te worden. Family betekent eigenlijk dat je 6 Spotify Premium accounts krijgt, met als vereiste dat deze op hetzelfde adres wonen.
Welkom @Willievanbussel! Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Als je nu Premium hebt bij KPN, en je zet dit om naar Family, dan blijft dat account Premium. Vervolgens kun je met dit hoofdaccount familieleden uitnodigen om ook Premium te worden. Family betekent eigenlijk dat je 6 Spotify Premium accounts krijgt, met als vereiste dat deze op hetzelfde adres wonen.

Ja dat bedoelde ik dus thx
Vandaag ben ik omgezet naar 200/200. Ik zou dan spotify om kunnen zetten naar family.

Ik zie dit optie alleen niet. Kunnen jullie voor me omzetten?

Dank!
Hoi @Michael_K . Fijn dat die ene order nu niet meer in de weg zit. Je kunt family nu aanvragen maar een belangrijke stap daartussen is dat je eerst overgaat naar het nieuwste abonnement. Dit kun je in MijnKPN doen. Als je dan in het nieuwste 'smaakje' valt kun je premium omzetten naar family. Ik hoop dat dit niet als verrassing komt.
Dag @Erwin_ ,

ik snap het niet. Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd en wachtte op de omzetting. Dit is nu gebeurd. Moet ik nu weer het abonnement wijzigen?
In februari heb ik mijn Spotify premium omgezet naar Spotify Family. Nu heb ik deze meerdere malen proberen te activeren maar helaas is dit op heden niet gelukt.



Nu heb ik gisteren contact gezocht met de Chat. Die geven aan dat mijn account gekoppeld is aan mobiel en dat ik dit abonnement nooit kan gebruiken.....



Nu is het inderdaad zo dat ik een jaar of 4 geleden ben begonnen met Spotify premium via KPN mobiel.

Daarna ben ik overgestapt naar Alles in 1 waar hij toen gratis bij zat. Deze heb ik toen omgezet.



Nu ben ik in februariovergegaan van Alles in een Standaard naar een ZZP abonnement en heb ik daar spotify family aan toegevoegd.



Nu is mijn vraag of er helden zijn op dit forum die toch de gouden tip hebben zodat ik toch gebruik kan gaan maken van Spotify Family
Reputatie 7
Badge +30
@Michael_K: Wat er liep voor jou was de aanvraag van een snelheidsoptie. Dat is een wijziging binnen je abonnement. Om gebruik te kunnen maken van Spotify Family moet je abonnement an sich een van de huidige serie zijn. En dat is bij jou niet het geval. Jij hebt nog een Alles-in-1 Standaard, waar Spotify Premium bij inbegrepen zit. Dat betekent dat betekent dat we die niet kunnen verwijderen, om dan vervolgens Family toe te voegen. Je zult dan ook over moeten stappen naar een van de huidige Internet + TV abonnementen. Daar zit geen Spotify meer inbegrepen, waardoor we dan wel de Premium kunnen deactiveren en Family activeren.



Deze wijziging zorgt ervoor dat maandprijs verandert. Dit kun je zelf doen, via de MijnKPN. Kies daar dan bovenin voor Producten en selecteer je thuisabonnement. Kies dan onderin het linkerblok voor 'Abonnement wijzigen' . Kies in het vervolgscherm dan het gewenste abonnement (gebaseerd op je huidige zou ik zeggen Internet + TV), en volg de stappen. Hij leidt je dan door alle opties heen en laat ook zien hoe de prijs dan is. Als je daarmee akkoord bent kunt je aan het eind bevestigen. Deze wijziging is over het algemeen binnen 24 uur voltooid.



Je krijgt dan per e-mail een code voor Spotify Family, en de Premium wordt opgezegd. Wel kan het, omdat Spotify dit soort dingen maandelijks verwerkt, tot en maand duren voor je account terugvalt op Free.





@I.Coens74: Dat lijkt me een verwarrende situatie! Vul je forumprofiel in met je adres, en je mobiele klant- of 06-nummer, en laat het hier even weten. Dan gaan we voor je nakijken waar je nu precies wat bij hebt 🙂
Dag @Erik_ ,

ik Ben begonnen vanuit jullie huidige internet en tv aanbod een wijziging door te voeren. Het lijkt erop dat alleen de aanpassing in mijn huidige abonnement is doorgevoerd.

We hebben vanavond gebeld en we zouden niet de enigen zijn met dit probleem. We worden vanwege de drukte morgen teruggebeld.
@Erik_



Hoop dat je de oplossing voor me hebt :)



*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @I.Coens74, Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Aan de hand van je klantnummer zie ik dat Spotify Family bij jouw internet/tv abonnement zit. Dit zou dus geen probleem moeten zijn. De activatiecode is woensdag naar je e-mailadres gestuurd. Dit e-mailadres is hetzelfde adres die je gebruik voor je forum account. Deze code heb je ontvangen, maar werkt niet wanneer je jouw account wilt upgraden via deze pagina? Als je dat hebt gedaan wordt je omgezet naar Spotify Family en kun je aan de hand van onderstaande stappen je familie uitnodigen voor Spotify.





Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.
Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jou Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.
Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.
@Marina_ ik dacht ook dat dit ik zo om zou kunnen zetten.

Helaas kom ik steeds in een loop terecht. Deze geeft aan dat ik mijn premium moet afmelden. Dit is echter helaas niet mogelijk.

Dit heb ik geprobeerd via de app op mijn telefoon en via laptop en desktop...
Reputatie 7
Badge +21
@I.Coens74, had je voorheen ook het Premium account via KPN of via nam je dit af via Spotify zelf?




  • Nieuwe klanten krijgen een code via een e-mail of SMS en kunnen deze activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

Kan je dat nog even nagaan voor ons? Of heb je dit al doorgegeven en heb ik dit ergens gemist (kan hé, vanwege die hitte😰).