Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Beste,

Ik heb een gratis spotify premium, en wil dit overzetten naar family .

Hoe pak ik dat het beste aan, ( ik wil natuurlijk het voordeel van de gratis premium niet kwijt.



Ik heb een alles in 1 standaard pakket momenteel.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +16
Dit gaat helaas niet samen, ik zou als ik jouw was upgraden naar het nieuwste abonnement dat KPN aanbied en vervolgens Family aanschaffen, dit lijkt mij de voordeligste optie 😄



Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @kurtvaneck, welkom! Als je Spotify Family ook via KPN af wilt nemen, dan is de optie van Sjors de enige mogelijke manier inderdaad. Je kunt Spotify Family alleen afnemen bij onze huidige abonnementen. Als je daar naar overstapt, verlies je de gratis Spotify Premium.



Ik heb jouw gegevens niet bij de hand, omdat je deze nog niet in je forumprofiel hebt gezet, dus ik kan niet checken of dit voor jou duurder of juist voordeliger is dan optie nummer twee: ik kan een nieuwe activatiecode sturen voor Spotify. Je krijgt deze dan per mail, maar je hoeft 'm niet te gebruiken. Zo wordt je abonnement omgezet naar 'Free' en kan je via Spotify zelf Spotify Family aanvragen. Als er nog iets onduidelijk is, laat je het me dan weten?
Het is nu september 2019. Wat is nu dan de regeling binnen mijn KPN Compleet als ik naar spotify gezinsabonnement wil overstappen?
Reputatie 7
Badge +24
Het is nu september 2019. Wat is nu dan de regeling binnen mijn KPN Compleet als ik naar spotify gezinsabonnement wil overstappen?



Hoi Hinrik, Spotify heeft niets met Compleet te maken. Als je nu nog een abonnement hebt waarin SPotify "gratis" erbij zit zul je eerst over moeten stappen naar de nieuwe vorm waarbij dit als losse optie te bestellen is. Dan kun je ook voor Family kiezen. Zo te zien is dat bij jou ook het geval. Je kunt in Mijn KPN naar je samenstellingen kijken en eventueel dit overzetten naar de nieuwe versie.
Hi,



wij hebben spotify middels KPN en hebben dit van de week omgezet naar Family. Middels spotify account zijn uitnodigingen verzonden maar als ik deze wil accepteren zegt spotify dat het account bij KPN loopt en gebeurd er niets. Kortom komen niet verder. Wat te doen ?
Reputatie 7
Badge +21
@Carmir goedemorgen! De accounts die de uitnodigingen krijgen, zijn die wel 'Free'? Of hebben die ook een Premium abonnement (via KPN of Spotify zelf)? Want de accounts moeten Free zijn voordat ze een uitnodiging kunnen accepteren. En zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met klantgegevens (naam, postcode + huisnummer, klantnummer) zodat we eventueel even kunnen meekijken?
Heb precies hetzelfde probleem.

Heb gevraagd of het huidige gratis premium account omgezet kon worden naar Family. Kreeg toen te horen dat mijn huidige KPN abonnement moest worden omgezet naar een andere vorm. Heb dit toen gedaan en mijn spotify account opgezegd om naar FREE te kunnen gaan.

Heb nog steeds een premium account en krijg maar geen family geactiveerd, om moedeloos van te worden!!

Heb ondertussen 14-09-2019 wel een mail gekregen van KPN dat ik het kan activeren. Maar bij activeren krijg ik in beeld dat ik mijn Premium Family abonnement eerst moet deactiveren voordat ik mijn Premium Family abonnement kan activeren??? Bij spotify instellingen geeft hij aan dat het om een spotify premium abonnement gaat.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @J0402huis, wat jammer om te lezen dat dit zoveel gedoe oplevert 😞. Door het lezen van je uitgebreide bericht, heb ik wel een idee waar het aan kan liggen. Op het moment dat je van Premium naar Family over wilt, zou je eigenlijk alleen Family aan moeten vragen en dus niet eerst Premium opzeggen. Op het moment dat je dit wel doet, wordt je Premium account eerst omgezet naar Free. Dat kan maximaal 31 dagen duren. Daarna kan je Family pas aanvragen.



Mocht je willen dat ik controleer of dit op jou van toepassing is, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan check ik het graag.
hallo. Ik heb een premium account en deze laten omzetten naar family. Wanneer is dit klaar om te gebruiken. Ik kan hier nu nog geen gebruik van maken??? De activatie is gedaan en staat geregistreerd in mijn kpn compleet



graag advies
Heb mijn gegevens aangevuld. Heb telefonisch contact gehad met klantenservice en er is opnieuw aanvraag gedaan maar het blijft hetzelfde. Weer aangegeven dat eerst familyaccount moet worden opgezegd.
Reputatie 7
Badge +20
Dag @J0402huis Ik heb je zojuist een activatiecode toegestuurd. Dat gaat via het mailadres dat je ook voor je KPN ID gebruikt. Daarmee zou het moeten werken. Als dat nu toch weer niet werkt, laat het me dan weten hier.
Hoi @Md01 Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hierin kun je lezen hoe alles precies in zijn werk gaat ( even naar het begin van het topic scrollen ). Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze hier! En dan helpen we je verder
Dag ben ik weer, echt niet normaal zoals het gaat?

Het enigste dat is veranderd is dat ik nu betaal voor spotify family en dat het wordt weergegeven in mijn overzicht.

Jullie hebben mij nu inmiddels 4 keer een activatiecode gestuurd? Krijg iedere keer de melding dat ik eerst het familyaccount moet opzeggen voordat ik het familyaccount kan activeren?????Hoe graag ik ook zou willen maar heb nog steeds premium in beeld en geen family. Kunnen jullie dit aub oplossen? Heb al een nieuw KPN contract moeten afsluiten omdat het anders niet mogelijk was om een spotify family account af te sluiten, begrijp er niets meer van maar wordt hier moedeloos van!
Reputatie 7
Badge +24
Hi J.



Ik zie bij ons dat de code inderdaad nog niet is gebruikt. Zou je een screenshot willen plaatsen van wat je precies ziet en zou je je profiel aan willen vullen met de gebruikersnaam van je Spotify account? Dit kan onder Persoonlijke opmerkingen. 🙂
Beste Alex,



Heb mijn profiel aangepast met gebruikersnaam spotify, bijgevoegd schermopnames

Reputatie 7
Badge +25
Hi @J0402huis. Ik ga hier voor je achteraan! Ik wil niet weer allemaal codes sturen, aangezien we dan bezig blijven. Je hoort van me/ons!
Ik had een vraag over spotify. Ik heb gratis premium bij mijn abonnement,nu wil ik naar familie. Vervalt dan het gratis primium en moet ik dan €14 betalen voor familie?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Pd0rrn Ik heb jouw topic samengevoegd met dit topic. In het eerste bericht vindt je het antwoord op jouw vraag.

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.


Laat je ons weten of het gelukt is?
Als ik mijn ab omzet naar wat ik nu heb ben ik meer kwijt. En dan familie er nog bij en dan ook nog een nieuw contract voor één jaar. Ben nu vrij om te gaan.

mij ga even verder zoeken.
Reputatie 7
Badge +21
@Pd0rrn Dat begrijp ik, die keuze ligt helemaal bij jezelf. Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Hoe kan ik een bestaande gebruiker hoofdgebruiker maken? Ik bedoel met spotify family*



Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

*tekst samengevoegd
Reputatie 7
Badge +25
Hi @J0402huis. Ik ga hier voor je achteraan! Ik wil niet weer allemaal codes sturen, aangezien we dan bezig blijven. Je hoort van me/ons!

@J0402huisje kan vanaf 6 oktober 2019 16:25 Spotify Family activeren. Dit komt omdat het voorgaande Spotify Premium abonnement nog doorloopt tot deze datum. Dus pas na de aangegeven datum, kan je het account omzetten naar Family met de code uit de mail(s).
is het zo dat ik met KPN compleet het abo om moet zetten als ik Spotify familie wil en dan 13,99 euro ga betalen i.p.v. gratis premium
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Gebs, goede vraag! Als je nu een abonnement hebt waarbij Spotify Premium inbegrepen zit, dan moet die inderdaad aangepast worden voor je Family kunt nemen. Zonder je gegevens kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat je dan nu een Alles-in-1 Standaard hebt van €72. Daar zit Premium bij inbegrepen. Je zou dan over moeten naar een huidig Internet+TV abonnement. Degene die dan het beste aansluit bij je huidige pakket is de standaard versie van €62,50. Deze heeft dezelfde inhoud als een Alles-in-1 pakket alleen geen Spotify en geen telefonie. Om telefonie te behouden als je dat nu hebt betaal je een euro en kom je uit op €63,50. Met de €13,99 voor Family er dan nog bij kom je uit op €77,49. Niet heel veel duurder dan wat je dan nu betaalt :)



Je kunt dit wijzigen via je MijnKPN, als je wilt kan ik het ook nog even voor je nakijken en dit eventueel voor je wijzigen. Vul in dat geval je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.