Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

We willen Spotify Family gaan afnemen maar hebben al Premium op één van onze mobiele abonnementen. Helaas kun je nu nog niet Family selecteren op mobiel, dus 'omzetten van ons bestaande abonnement' lijkt geen optie.

PS: We moeten eerst ons product 'alles in 1' omzetten naar 'internet en tv'. We hebben nu nog een oud abonnement, dus nu kunnen we nog niet kiezen voor Family.



Uit de eerdere forum-posts maak ik dit stappenplan op:


  1. start family abonnement voor Product 'internet en tv'
  2. stop het premium abonnement op mobiel (speellijsten gaan blijkbaar toch niet verloren...)
  3. activeer family (mbv. code) voor een Spotify abonnement dat op dat moment nog 'free' is (anders werkt het niet?!?) … en nodig al mijn familieleden uit via dit nieuwe hoofdaccount
  4. iedereen met een free account kan direct via mail activeren, maar ons bestaande abonnement krijgt een foutmelding, totdat premium is afgelopen (hierna kan het direct wel?!?)

Ik wil 1) niet graag dubbel betalen, maar ook niet 2) de kans lopen dat we het huidige bestaande abonnement niet direct omgezet krijgen (het laatste punt is overigens het belangrijkst, anders krijg ik hier ruzie :)).



Mijn vraag:

Klopt het stappenplan een beetje of adviseren jullie iets anders qua volgorde*/ kosten**/ risico



*) misschien eerst wachten tot huidig premium account is gestopt en die dan direct hoofdaccount maken?

**) ik neem aan dat de opmerking van KPN dat je 'nooit dubbel betaald voor Spotify', alleen geldt als je de omzetting doet voor hetzelfde product?



Alvast bedankt voor de reactie.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @D.v.G. welkom! Wat heb je het al goed uitgezocht! Het klopt helemaal wat je zegt. Ik wil je nog wel op het volgende attenderen: als jij Spotify Premium via je mobiele diensten opzegt, kan het maximaal 30 dagen duren voordat deze naar 'Free' wordt omgezet. Ik zou dus stap 1 en 2 omwisselen. Pas als je account op Free staat, Spotify Family aanvragen en dan kan je alles koppelen zoals je wilt. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me dan weten?
Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn abonnement gewijzigd en spotify Family toegevoegd. Dat lijkt goed te zijn gegaan, bij spotify online kan ik zien dat er spotify Family staat. In de app op de diverse apparaten niet, daar staat nog premium. Ik zag dat ik een activatiecode nodig heb. Als ik die probeer op te vragen met mijn mailadres waar ik mijn KPN factuur op ontvang krijg ik de melding dat dat adres niet bekend is. Ik weet zeker dat dit het juiste mailadres is, heb het gecheckt. Graag jullie reactie.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @JvOost, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met het verzameltopic. Ik begrijp dat als jij inlogt op de Spotify website, dat je daar dan al wel ziet staan dat Family actief is? Dan is de activatie al goed gegaan en heb je de activatiecode niet meer nodig.



Is het ook gelukt om aanvullende mensen uit te nodigen voor Family?



Waar zie je die Premium nu staan, als je inlogt op de app met het hoofdaccount, of met een van de uitgenodigde familieaccounts?
Het was gelukt uit te nodigen maar bij een test speelde de muziek maar op één apparaat af, zoals wij al hadden bij premium.



Premium staat in de app bij het hoofdaccount. Alleen als ik via de website van spotify inlog zie ik bij accountoverzicht premium for family staan.



Ik heb net iemand van KPN aan de telefoon gehad, dat hielp me niet verder, de verbinding werd op de helft ineens verbroken... Ik werd niet teruggebeld terwijl de heer aan de telefoon mijn gegevens had.

Ik heb nog een keer ingelogd op Spotify en zie ineens dat mijn abonnement naar Free veranderd is! Toen ik daarna nog een keer probeerde om een activatiecode aan te vragen lukte het wel. Ik heb de activatiecode ingevoerd en online staat er weer netjes premium for Family. Maar in de app (ingelogd met hoofdaccount) staat alleen premium. Inmiddels heb ik iemand van het gezin laten testen en het werkt nu wel.
Reputatie 7
Badge +30

Hey @JvOost, het klopt dat ook bij Family muziek maar op 1 apparaat afspeelt. Het verschil is dat je bij Family meerdere mensen kunt uitnodigen onder het hoofdaccount. Al die mensen krijgen dan hun eigen Premiumaccount waarmee ze op hun eigen apparaat hun eigen gekozen muziek kunnen afspelen. Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is om de boel goed geactiveerd te krijgen. Excuses dat het niet zo vloeiend ging via de telefoon.

Ik heb al een Spotify family account via Spotify zelf. Hoe kan ik dit omzetten naar Spotify family via KPN?

Als ik eerst mijn Spotify account moet afmelden bij Spotify om vervolgens weer aan te melden met KPN, ben ik dan de gezamelijke afspeellijsten kwijt?

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @EvelienvV73! Je raakt je afspeellijsten niet kwijt, alle accounts worden wel (tijdelijk) omgezet naar Spotify Free. Dat is de variant met reclame. Zodra de accounts zijn omgezet kun je bij KPN Spotify Family aanvragen en de activatiecode koppelen aan het hoofdaccount.

Hoi,

Ik heb ooit de gratis spotify gekregen bij mijn KPN abonnement maar een paar maanden geleden heb ik dat  ivm een wijziging in mijn pakket laten vervangen door spotify family. Helaas lukt het me niet om dat aan de praat te krijgen, en we kunnen nog steeds niet tegelijk spotify gebruiken en de mensen die ik uitnodig komen er niet in. Beetje zonde van de 13 euro per maand wel. Zou er iemand mee kunnen kijken waarom het niet lukt? Kennelijk heb ik geen actuele inloggegevens meer ofzo maar verdere info krijg ik niet echt. 

vast bedankt, E.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi@Enibas, dat krijgen we vast wel aan de praat :slight_smile:

Wat me opvalt is dat je aangeeft dat je niet tegelijk Spotify kunt gebruiken. Dat doet me vermoeden dat je op meerdere apparaten inlogt met hetzelfde Spotify account. Zelfs als je de gratis variant hebt van Spotify kun je tegelijk luisteren, als je maar gebruik maakt van je eigen account.

Bij Spotify Family is één account de beheerder. In jouw geval ben jij dat, met het Spotify account bestaande uit je voornaam+achternaam. Jij kunt anderen uitnodigen op basis van een e-mailadres. Met dat e-mailadres moet vervolgens een nieuw Spotify account worden aangemaakt, dat kan direct via de uitnodigingsmail. Als jouw familieleden vervolgens inloggen met hun eigen account is dat direct een Premium account.

Ik hoor graag of dit heeft geholpen!

Hoi, dank voor je reaktie. Het account is alleen aan een verkeerd e-mailadres gekoppeld, dat van mijn zoon (die heeft destijds spotify geactiveerd voor mij) en dat kan ik niet veranderen

Reputatie 7
Badge +28

Zal ik de activatiecode dan resetten? Je krijgt dan een nieuwe activatiecode op je e-mailadres. Die kun je koppelen aan jouw Spotify account. Dat account wordt dan automatisch het hoofdaccount van Spotify Family waarmee je andere gebruikers kan uitnodigen. 


Ik twijfel wel even of dit nodig is, want je geeft aan dat je anderen kunt uitnodigen. Klopt dat? Dan is jouw account al het hoofdaccount van Family.

Hoi, ja op zich klopt dat, wat alleen vreemd is, is dat als ik via Mijn KPN naar Spotify ga, ik niet bij mijn eigen account uitkom maar bij het (oude) ooit aangemaakte account van mijn zoon dus. Met een ander e-mailadres dan het mijne. 
 

Maar inderdaad lijkt het wel te werken allemaal dus misschien ligt het ook wel aan mijn eigen onhandigheid 😢. Die oude koppeling naar dat onjuiste e-mailadres zou ik er alleen nog uit willen als dat kan.

Goedemiddag,

Ook ik wil graag mijn spotify premium omzetten naar family. Ik heb momenteel een KPN alles in 1 pakket. Hoe pak ik dit het makkelijkste aan?

Mvg

Guinevere de Bruine

 

Goedemorgen,

Ook ik wil graag mijn spotify premium omzetten naar family. Ik heb momenteel een KPN alles in 1 pakket. Hoe pak ik dit het makkelijkste aan?

Mvrgr. 

Herman Brinkman

 

Reputatie 7
Badge +21

@Enibas, dan is dat het hoofd account ben ik bang. Wil je dat we een nieuwe activatiecode sturen hiervoor?

@Guiny72 en @Herman B dezelfde vraag dus ik beantwoord ze even samen. Je dient dan over te stappen op de nieuwe propositie.. Dus je gaat verlengen met je Alles-in-1 pakket naar een nieuwer pakket met een nieuw contract voor een jaar. 

Hoi, ik bel wel een keertje om te bespreken wat het handigst is, want het werkt nu allemaal dus misschien kan ik het maar beter zo laten,

groet en bedankt 

Hoi, ik heb via telefoon spotify premium (via mobiel) omgezet naar spotify family (nu via Hussel) maar ik kan nergens family activeren?? Via spotify account staat wel dat mijn premium abonnement per einde maand stopt, maar ik kan nergens spotify family activeren.

wij hebben nu spotify family als ik de abonnementen van de kinderen om zet naar kids sim kunnen ze dan wel gebruikmaken van spotify family? want ik begrijp dat gewoon spotify niet kan met dat abonnement.

Goedemiddag,

 

Na het ontvangen van de uitnodiging voor ons Spotify Family account en de juiste gegevens te hebben ingevoerd, krijg ik keer op keer de foutmelding: ‘1- Oeps! Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw.’

Heb de uitnodiging al meerdere keren gekregen, naar verschillende e-mailadressen gestuurd én de link geopend in een incognitovenster, maar het mag niet baten. Dezelfde foutmelding blijft verschijnen.:disappointed: Hoe kan dit worden opgelost?

 

Mvg

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @N.Kre, welkom! Begrijp ik goed dat het wel gelukt is om een account om te zetten naar Family en dat je ook wel uitnodigingen kunt sturen naar anderen. Maar dat die anderen het niet kunnen accepteren, dan verschijnt de foutmelding? Zo ja, dan is dit niet iets waar wij wat aan kunnen doen. Je moet hiervoor dan bij Spotify Support zelf zijn. 

 

Als dit niet het probleem is, kun je dan nog iets uitgebreider vertellen waar het precies misgaat?

Graag verander ik mijn Spotify account van premium naar family. Echter de linkjes via de KPN website werken als een vicieuze cirkel en ik kom telkens uit bij het overzichtscherm van mijn KPN.

 

Volgens mij moet ik eerst spotify premium opzeggen, dat heb ik alvast maar gedaan. Graag wat hulp. De chatfunctie is ook uitgeschakeld. En waarom kan ik niet gewoon mailen met KPN?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom @CarineG!  Ik begrijp dat je Premium had bij je mobiele abonnement, en nu die hebt opgezegd en Family genomen bij het Hussel thuisabonnement. Je krijgt dan per e-mail een activatiecode. Die vul je in op
deze pagina https://campagne.kpn.com/spotify/activeer/enter-code. Daar kan je dan je bestaande Spotify account koppelen. Die wordt dan het hoofdaccount van Family. Je moet dan alleen wel even wachten tot je Premium aan het einde van de maand gestopt is.

Hoi @joepkeb , welkom! Welk abonnement je kinderen hebben maakt niet uit voor het gebruik van Spotify. Dat staat helemaal los van elkaar. Jij hebt Family en je hebt daarvoor je kinderen uitgenodigd. Zij hebben nu elk een eigen Spotify Premium account die ze gewoon kunnen gebruiken op hun verschillende apparaten (telefoon, computer, tablet). Welke simkaart ze in hun telefoon hebben maakt daarbij niet uit. Het enige wat belangrijk is, is data. Als ze onderweg muziek willen luisteren gebruikt dat mobiele data.

KPN geeft inmiddels aan dat je gebruik kunt maken van Spotify family. Dus zojuist heb ik contact gehad met KPN. Maar er zit natuurlijk weer een vies addertje onder het gras bij KPN. Op mijn huidige abonnement waar Spotify Premium gewoon gratis in zit is dit niet mogelijk. Nee ik moet daarvoor eerst een ander abonnement afsluiten wat natuurlijk weer duurder is dan mijn huidige abonnement. Dus i.p.v. 3 of 4 euro duurder wordt mijn abonnement dan weer meer eurootjes duurder. Typisch gevalletje van KPN geeft zijn vaste klanten geen korting maar draait ze ook nog eens een extra poot uit. Het beleid moet echt anders bij KPN. Ik ga denk ik maar op zoek naar alles bij een verschillende provider dan wordt ik niet meer gedwongen om bij elke kleine optie wijziging te veranderen van abonnement bij mijn eigen provider.

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst