Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Dag KPN, momenteel heb ik zelf spotify premium. Komende week ga ik samen wonen en kan ik onderdeel worden van een spotify family account, is het mogelijk om over te stappen op dit account en mijn gegevens qua afspeellijsten te behouden? 

Admin: topic samengevoegd naar naar bestaand topic

Reputatie 7

Hey @c99b, welkom op het KPN forum. Goede vraag, ik heb je topic hier naar het bestaande topic verplaatst, hier vind je uitleg over Spotify Family bij KPN. Hiertussen vind je alle informatie over Family. Neem het gerust door, bij vragen? Stel ze dan gerust :)

Op het moment heb ik spotify family van KPN. Is het mogelijk om het huidige family abonnement stop ze zetten en vervolgens een nieuw spotify family abonnement aan te vragen? En dus een nieuwe toegangscode te krijgen? Het spotify account dat is gekoppelt tijdens het activeren van de code en waaruit alle uitnodigingen zijn verstuurd maakt er ondertussen geen deel meer van uit, en we willen graag om die reden een ander account gebruiken als 'hoofdaccount'. Ik neem aan dat dat alleen kan door het huidige spotify family abonnement stop te zetten en een nieuwe aan te vragen. Alvast bedankt.  Groeten, Willemijn.

Goedendag,

 

Wij zijn recentelijk overgestapt van een Spotify family abonnenment rechtstreeks bij Spotify naar een Spotify Family abonnement via KPN.

Bij het uitnodigen van het 4e gezinslid is het fout gegaan. Na het versturen van de uitnodiging en deze te accepteren vanuit de mail, heeft onze zoon zijn NAW gegevens ingevuld. Daarna verschijnt de foutmelding dat het gezinsabonnement maar 1x per jaar gewijzigd kan worden. Ik begrijp niet goed wat mis gaat want ik doe het op dezelfde wijze als de overige gezinsleden waar het wel goed is gegaan. Het vervelende is dat ik geen helpdesk kan bellen en in de help topics vind ik niet vergelijkbaars terug. Hoe kan ik hem alsnog toevoegen?

Als ik met zijn gegevens inlog, komt hij in een free omgeving terecht, dat willen wij uiteraard niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,

Marc

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Op het moment heb ik spotify family van KPN. Is het mogelijk om het huidige family abonnement stop ze zetten en vervolgens een nieuw spotify family abonnement aan te vragen? En dus een nieuwe toegangscode te krijgen? Het spotify account dat is gekoppelt tijdens het activeren van de code en waaruit alle uitnodigingen zijn verstuurd maakt er ondertussen geen deel meer van uit, en we willen graag om die reden een ander account gebruiken als 'hoofdaccount'. Ik neem aan dat dat alleen kan door het huidige spotify family abonnement stop te zetten en een nieuwe aan te vragen. Alvast bedankt.  Groeten, Willemijn.

Ha @Willemijnh98 Ik vermoed dat ik je wel kan helpen. Het zal niet nodig zijn om het abonnement helemaal stop te zetten. Wat ik kan doen is je account loskoppelen: je gaat dan terug naar de ‘Free-versie’ en je krijgt vervolgens een nieuwe activatiecode, waarmee je een nieuw account kunt activeren. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Goedendag,

Wij zijn recentelijk overgestapt van een Spotify family abonnenment rechtstreeks bij Spotify naar een Spotify Family abonnement via KPN.

Bij het uitnodigen van het 4e gezinslid is het fout gegaan. Na het versturen van de uitnodiging en deze te accepteren vanuit de mail, heeft onze zoon zijn NAW gegevens ingevuld. Daarna verschijnt de foutmelding dat het gezinsabonnement maar 1x per jaar gewijzigd kan worden. Ik begrijp niet goed wat mis gaat want ik doe het op dezelfde wijze als de overige gezinsleden waar het wel goed is gegaan. Het vervelende is dat ik geen helpdesk kan bellen en in de help topics vind ik niet vergelijkbaars terug. Hoe kan ik hem alsnog toevoegen?

Als ik met zijn gegevens inlog, komt hij in een free omgeving terecht, dat willen wij uiteraard niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,

Marc

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @MarcieMarc69 Dat is een gek probleem. Voor de zekerheid: het 4e gezinslid woont wel op het zelfde adres? Of heeft dit gezinslid al een actief Premium-account? 

Ja, het 4de gezinslid woont op hetzelfde adres, ik heb ook precies dezelfde NAW gegevens ingevoerd. Dit gezinslid had een premium account (kortgeleden rechtstreeks bij Spotify net als de rest van het gezin). Dit is stopgezet om over te stappen om het via KPN te regelen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ja, het 4de gezinslid woont op hetzelfde adres, ik heb ook precies dezelfde NAW gegevens ingevoerd. Dit gezinslid had een premium account (kortgeleden rechtstreeks bij Spotify net als de rest van het gezin). Dit is stopgezet om over te stappen om het via KPN te regelen.

 

Dan denk ik dat het daar in zit, @MarcieMarc69 Er gaat even tijd overheen voordat zo'n Premium-account is beëindigd. Kun je het mobiele nummer van dit 4e gezinslid nog toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik het na. 

Ik heb het betreffende mobiele nummer onder “Persoonlijke opmerkingen 

(Privé)” vermeld…...fijn dat u het wilt nazien.

Reputatie 7
Badge +20

Ha @MarcieMarc69 Ik kan dit mobiele nummer niet terugvinden in onze systemen; ben je wel klant bij ons met dit mobiele nummer? Als dat niet zo is dan moet ik je toch naar Spotify zelf verwijzen: zij zouden dit dan voor je moeten kunnen oplossen. 

Nee, betreft inderdaad geen mobiel nummer van KPN. Ik zal een informeren bij Spotify…….moet zeggen dat ik de mogelijkheden tot hulp en ondersteuning van hen niet erg klantvriendelijk en toegankelijk vindt ;-)

Jammer, @MarcieMarc69 . Helaas hebben wij ook geen middelen. Als je deze stappen doorloopt zou je bij een contactformulier uit moeten komen:

https://support.spotify.com/nl/contact-spotify-support?_ga=2.91532762.1100897190.1578579055-1373640822.1550135587

 

Succes!

Wij hebben Spotify family,  activatiecode ingevoerd, hoe krijg ik Spotify op mijn mobiel?

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Jackx, bedankt voor je bericht! Wanneer je de activatiecode hebt én gekoppeld aan jouw Spotify account, hoef je alleen nog maar Spotify te downloaden op jouw toestel en inloggen met die gegevens. Of heb je Spotify al op jouw mobiel geïnstalleerd?

Zou graag over willen gaan naar family account van spotify. Hoe werkt dat?

admin: vraag naar verzameltopic verplaatst

Hoi @rabit . Ik heb je vraag hier naartoe verplaatst. Mocht je na het lezen van het topic nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Kan ik mijn Spotify delen met mijn zoon? Mijn dochter gebruikt nu mijn Spotify 

Hoi, 

Ik heb al een tijdje Spotify via kpn. Nu is pas mijn nieuwe abonnement ingegaan. Alleen heb ik nu geen spotify premium meer. Ik heb al oonieuw ingelogd en dat werkt ook niet. Help!

Reputatie 7
Badge +17

@Mhks Welkom in dit topic. Het komt zo nu en dat je Spotify account terug wordt gezet naar ‘Free’ als er een wijziging heeft plaatsgevonden. Dit is natuurlijk knap irritant. Zou je je gegevens willen invullen op je profiel? Postcode, huisnummer en klantnummer zijn voldoende. Geef maar een gil als je dit hebt gedaan, dan stuur ik je een nieuwe activatiecode, zodat jij binnen no-time weer ‘advertentievrij’ kan luisteren.:wink:

Reputatie 7
Badge +17

Zou graag over willen gaan naar family account van spotify. Hoe werkt dat?

admin: vraag naar verzameltopic verplaatst

@rabit In het kort: Als je Spotify via KPN hebt, dan kunnen wij het abonnement hierop aanpassen. Dan ga je €5,00 extra betalen. Je ontvangt een nieuwe activatiecode van ons die je activeert op jouw Spotify account. Als dit is gebeurd ben jij automatisch het 'hoofdaccount’. Als je inlogt op de computer (niet app) kan je naar maximaal 6 e-mailadressen een activatiecode sturen. Zij ontvangen ieders een unieke activatiecode.
Jullie kunnen nu allemaal Spotify Premium luisteren op je eigen account.:thumbsup_tone1: Niemand zit elkaar zo in de weg. :wink:

Reputatie 7
Badge +17

@Mhks Bedankt voor je privébericht. Ik heb een nieuwe code je kant opgestuurd. Zoals ik al aangaf ontvang je de code binnen 3 uur. Fijne avond!:smile:

Hoi @Idrent . Ik heb je vraag naar dit topic verplaatst. Hier kun je lezen over de mogelijkheden om spotify binnen het gezin te gebruiken.

Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze gerust. :-)

Hallo,

wij hebben een “oud” kan glasvezel abonnement incl Spotify Premium. 

Wij willen nu overstappen naar Spotify Family.

Hoe gaat dat in zijn werk zonder aanpassing van het bestaande abonnement?

 

mvg

  1. Sauren
Reputatie 7
Badge +24

Dat kan niet. Als je Spotify Family wilt zult u moeten verlengen naar Hussel. Of u kunt buiten KPN om rechtstreeks bij Spotify afsluiten. Maar met uw huidige abonnement bij KPN upgraden naar Family is onmogelijk. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @fragose, welkom! Je kunt met dit abonnement niet overstappen naar Spotify Family. Als je dit via KPN wilt afnemen dan is overgaan naar Hussel de enige mogelijkheid. Je kunt in je MijnKPN de stappen daarvoor (Producten - Thuis abonnement - abonnement wijzigen) eens doorlopen om te kijken wat dit voor jou verandert aan de verdere pakketinhoud en prijs. Zolang je niet op de uiteindelijke bevestig-knop drukt gebeurt er verder niets.

Beste lezer,

Graag wil ik mijn Spotify Family account wat ik bij KPN heb, overzetten naar een Spotify Family account, wat niet gekoppeld is aan KPN. Graag met behoud van de family accounts en de playlists. Kunt u aangeven hoe ik dat moet doen?

Vr. gr. Katja