Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7

Hey @Katriena20, welkom op het KPN forum. Ik heb je vraag naar dit centrale topic verplaatst. Als ik je goed begrijp neem je Spotify Family af bij KPN voor € 13,99 p/mnd. Als je Spotify Family verwijdert in je MijnKPN, gaan alle acounts automatisch over naar Spotify Free. Ieder account behoudt zijn playlist. De Free accounts kun je dan opnieuw, buiten KPN, koppelen aan een Spotify Family abonnement bij Spotify voor € 14,99 p/mnd.

Geeft dat antwoord op je vraag?  

Volgens de website van KPN kan je wel spotify family afsluiten. Is het inmiddels mogelijk een premium abonnement om te zetten naar family?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +24

Volgens de website van KPN kan je wel spotify family afsluiten. Is het inmiddels mogelijk een premium abonnement om te zetten naar family?

We zijn inmiddels 2 jaar verder, en nu is het wel mogenlijk. U moet echter wel een Hussel abonnement hebben. Daarbij kunt u kiezen voor Spotify Family. 

Ik heb inmiddels met kpn gebeld en mijn abonnement is gewijzigd en ik heb nu een hussel abonnement. Ik heb de activeringscode ontvangen via sms maar als ik hierop klik krijg ik een melding dat ik al een abonnement heb… Als ik bij spotify inlog staat er dat ik al premium abonnee ben. Hoe kan ik het omzetten?

admin:plaatje verwijderd ivm zichtbare activatiecode

Hoi @CI kaart voor Samsung qled : dat gebeurt automatisch. Als je wilt kijk ik het voor je na. Kun je jouw profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? 

Ik heb het profiel aangevuld. 

Je wijziging is nog maar net ingevoerd, @CI kaart voor Samsung qled . Dit heeft even tijd nodig. 

Op 20-2 zal alles afgerond zijn en is, als het goed is, jouw premium omgezet naar family. :-)

Goedemiddag,

ik heb vandaag het hussel pakket inclusief spotify family ontvangen en geïnstalleerd.

ik schijn echter een activeringscode nodig te hebben om mijn huidige premium account  om te zetten naar de  Spotify Family

hoe kom ik aan die code(s)

als ik op mijn kpn kijk staat spotify family al genoemd

alvast bedankt,

vriendelijke groet,

Paul.

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Hallo alweer, ik heb nu inmiddels een mailtje gekregen van kpn om het abo om te zetten naar spotify for family. Ik moet daarvoor mijn premium abonnement stopzetten op de account pagina op spotify. Op deze pagina staat echter dat het abonnement via kpn loopt en dat ik via kpn het moet stopzetten.

 

Ben volgens abonnement van KPN wel geabonneerd op Spotify premium maar heb geen toegang of code. Hoe zit dat?

Heb altijd Spotify premium via KPN gehad. Is onlangs gewijzigd naar family. Bij gebruik activatiecode krijg ik melding dat ik al een Spotify account heb. Dat klopt. Alleen is dat nu ineens veranderd naar Spotify free. Via Spotify’s kan ik alleen abonnement kopen. Hoe krijg ik koppeling tussen Spotify en KPN die er eerder wel was?

Reputatie 7
Badge +24

Hi all.
@PaulVR46 Ik zie dat dit nu nog gekoppeld is aan je gewone Premium. Ik heb een nieuwe code voor je besteld waarmee je Premium Family hier kunt activeren. De code ontvang je binnen enkele uren. 

@CI kaart voor Samsung qled Ik zie via jouw account van KPN geen gekoppeld account. Zie jij nog steeds die melding. Zo ja, wat is je Spotify gebruikesnaam? Dan kijk ik dit even na. 

@JJGvdV Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

@Maricris Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan kijken wat ik aan onze kant zie. 

 

@Alex_P KPN profiel aangepast.

Mijn id is matthijsbonte 

Reputatie 7

Hallo @CI kaart voor Samsung qled, ik zie dat je op twee plaatsen bent geadresseerd. Een vast abonnement in N-Holland en je mobiele nummer (met Spotify) in het Noorden des land. Om Family te activeren moeten de Spotify accounts op 1 adres geregistreerd zijn. Wil je eens controleren of dat klopt? In je MijnKPN kun je een adreswijziging doorvoeren. 

Ik heb 2 huizen met 2 kpn abonnementen… dus waarom moet ik het adres wijzigen? 

Volgens mij stond spotify premium eerst gekoppeld aan mijn mobiel abonnement dat op mijn woonhuis stond en hebben jullie dat omgezet naar hussel in combinatie met het internet abonnement op mijn andere adres (vakantiehuis)

@CI kaart voor Samsung qled : We gaan dit direct oplossen. Ik heb het premium account losgekoppeld wat onder die gebruikersnaam zit. 

Mijn advies aan jou is om deze nu ‘family' te maken door de activatiecode te gebruiken die we een paar dagen geleden hebben opgestuurd. Laat je weten hoe het afloopt? :-)

Ik heb de code die een paar dagen geleden is verstuurd om spotify opnieuw te activeren. Activeren is gelukt maar het is nog steeds premium en niet family

Reputatie 7
Badge +24

@CI kaart voor Samsung qled Ik heb gereageerd op je privébericht in verband met privacy. 

Een vraag: ik zou graag mijn spotify Premium willen uitbreiden naar family. De reden is dat de andere gezinsleden nu ook spotify gebruiken en we zitten elkaar in de weg. 

Nu lees ik hier: https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/spotify-family-genieten-met-de-hele-familie.htm het volgende: “Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk, maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken.”

Ik heb alleen maar 2 x mobiel van KPN. Dus, helder genoeg, niet beschikbaar voor mijn huidige abonnementsvorm.  Ware het niet dat  het betreffende artikel van 10 juli 2018 is.  Met name het stukje: “er wordt aan gewerkt” is dan interessant. Dan neemt de verantwoordelijke bij KPN daar wel ruim de tijd voor. Kunnen/mogen jullie aangeven wanneer deze optie beschikbaar komt voor abonnementen die alleen mobiel omvatten? (En nu niet vlug dat artikel aanpassen he? ;-))

Admin: topic veplaatst 

Reputatie 7

Hallo @Robert A., welkom hier op het forum. Ik heb je topic naar ons topic verplaatst met meer informatie over Spotify Family. 

Ik heb alleen maar 2 x mobiel van KPN. Dus, helder genoeg, niet beschikbaar voor mijn huidige abonnementsvorm.  Ware het niet dat  het betreffende artikel van 10 juli 2018 is.  Met name het stukje: “er wordt aan gewerkt” is dan interessant. Dan neemt de verantwoordelijke bij KPN daar wel ruim de tijd voor. Kunnen/mogen jullie aangeven wanneer deze optie beschikbaar komt voor abonnementen die alleen mobiel omvatten? (En nu niet vlug dat artikel aanpassen he? ;-))

Die informatie is behoorlijk out-datet. Ik zal het laten aanpassen, dank voor je bericht. Spotify Family via KPN is alleen beschikbaar met onderstaande abonnementen:

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

Ik wil graag Spotify Family toevoegen aan mijn KPN Alles-in-1-instap abonnement.

Nu heb ik in Mijn KPN gezocht maar ik kon alleen Spotify Premium vinden, Family was nergens te bekennen. Kan iemand me vertellen waar ik moet zoeken?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Celesta74 ,

Spotify Family wordt alleen aangeboden i.c.m. Internet en TV en KPN Hussel pakketten. 
Mocht je over willen naar Spotify Family dan zal een overstap naar KPN hussel de enige optie zijn om dit in gang te zetten. Het beste is om in MijnKPN te kijken wat een overstap naar Hussel gaat kosten door te kiezen voor pakket wijzigen. Meestal is hussel wel duurder i.c.m. FOX Sports en KPN Compleet. 

Edit : 
Zie https://www.kpn.com/spotify.htm voor meer informatie. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Celesta74, welkom! Met een Alles-in-1 Instap abonnement is Spotify Family helaas niet mogelijk. Dit kan alleen, zoals Chris al aangeeft, bij een abonnement uit de huidige serie, Hussel.  Je kunt in de MijnKPN kijken wat een overstap naar Hussel voor je betekent qua pakket en prijs. Als dat je naar de zin is, kun je de wijziging daar ook doorvoeren. Mocht je hier meer hulp bij willen hebben, vul dan je forumprofiel in, en laat dat even weten. Dan kunnen we hier voor je nakijken wat je hebt, en wat een overstap naar Hussel betekent.