Sticky

Alles over Spotify Family bij KPN!

  • 5 juli 2018
  • 528 reacties
  • 71514 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €13,99 per maand (i.p.v. €14,99 via Spotify zelf). Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):
  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K


Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.
  • Nieuwe klanten krijgen een code via een e-mail of SMS en kunnen deze activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?
  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.
Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).
  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jou Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

528 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Het is nu september 2019. Wat is nu dan de regeling binnen mijn KPN Compleet als ik naar spotify gezinsabonnement wil overstappen?

Hoi Hinrik, Spotify heeft niets met Compleet te maken. Als je nu nog een abonnement hebt waarin SPotify "gratis" erbij zit zul je eerst over moeten stappen naar de nieuwe vorm waarbij dit als losse optie te bestellen is. Dan kun je ook voor Family kiezen. Zo te zien is dat bij jou ook het geval. Je kunt in Mijn KPN naar je samenstellingen kijken en eventueel it overzetten naar de nieuwe versie.
Het is nu september 2019. Wat is nu dan de regeling binnen mijn KPN Compleet als ik naar spotify gezinsabonnement wil overstappen?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @kurtvaneck, welkom! Als je Spotify Family ook via KPN af wilt nemen, dan is de optie van Sjors de enige mogelijke manier inderdaad. Je kunt Spotify Family alleen afnemen bij onze huidige abonnementen. Als je daar naar overstapt, verlies je de gratis Spotify Premium.

Ik heb jouw gegevens niet bij de hand, omdat je deze nog niet in je forumprofiel hebt gezet, dus ik kan niet checken of dit voor jou duurder of juist voordeliger is dan optie nummer twee: ik kan een nieuwe activatiecode sturen voor Spotify. Je krijgt deze dan per mail, maar je hoeft 'm niet te gebruiken. Zo wordt je abonnement omgezet naar 'Free' en kan je via Spotify zelf Spotify Family aanvragen. Als er nog iets onduidelijk is, laat je het me dan weten?
Reputatie 7
Badge +15
Dit gaat helaas niet samen, ik zou als ik jouw was upgraden naar het nieuwste abonnement dat KPN aanbied en vervolgens Family aanschaffen, dit lijkt mij de voordeligste optie 😄

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Beste,
Ik heb een gratis spotify premium, en wil dit overzetten naar family .
Hoe pak ik dat het beste aan, ( ik wil natuurlijk het voordeel van de gratis premium niet kwijt.

Ik heb een alles in 1 standaard pakket momenteel.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +20
@Jolanda BS, de Spotify accounts moeten eerst op Free gezet zijn en dan uitgenodigd worden voor de Family optie. Helaas is het hoofdaccount van Spotify Family niet te wijzigen, dan zou je het weer moeten opzeggen, wachten tot ze op Free staan en opnieuw Family aanvragen. Dat duurt wel weer een tijdje..

Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.
Vandaag zowel mobiele abo's als alles in 1 omgezet en Spotify op nwe abo's laten vervallen en Family op Internet/tv genomen. Nu kunnen degene met voorheen Spotify in mobiel abo niet inloggen op Family terwijl abo wel per vandaag is gewijzigd. Gaat wijziging on het Spotify-gebeuren dan pas volgende maand in ofzo? Verder zouden we hoofdaccount voor Spotify family willen wijzigen, kan dat?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Mark D, welkom! Gratis Spotify Premium is niet één van de voordelen van KPN Compleet. Op het moment dat je Alles-in-1 Standaard of Premium afneemt, heb je dit wel gratis in je pakket zitten. Ik kan zeker nakijken of dat bij jou het geval is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer en hier even laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

Als je geen gratis Spotify Premium hebt, kan je dit in MijnKPN aanvragen. Je kunt daar ook Spotify Family aanvragen, daar heb je dan wel een van onze huidige pakketten voor nodig. Mocht je dat niet hebben, dan kan je hier naar overstappen. Ook dat kan je via MijnKPN regelen. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?
Sinds enige tijd heb ik nu KPN Compleet (TV, Internet en Mobiel) waar ik zeer tevreden over bent alleen heb ik nog geen activeringscode ontvangen van mij Spotify account?
Kunt u deze alsnog naar mij laten toekomen?
Daarnaast hebben meerdere gezinsleden van ons nu een spotify free abonnement. Ik ben op zoek naar hoe ik alles moet omzetten naar Spotify Premium for Family. Ik zou graag een soort stappenplan hiervoor ontvangen.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen @Schrans, het is helaas alleen mogelijk om Spotify Family af te nemen bij een internet pakket (en/of tv). Spotify Premium kan via het internet pakket én mobiel abonnement, maar Family alleen via het internet pakket. Je kan dit nalezen op onze website over Spotify bij KPN!

Heb je een internet (en/of tv) pakket bij KPN, dan dien je de nieuwere variant te hebben (internet en tv, niet alles-in-1). Mocht je het oudere pakket afnemen, dien je deze eerst te wijzigen.
Hi,

We hebbben nu via het mobiele telefoon abonnement de extra optie voor Spotify premium 1500.
Ik zou deze graag upgraden naar een Spotify Family zodat het hele gezin er gebruik van kan maken.

Hoe regel ik dit, ik kan dit niet kiezen bij MijnKPN zo lijkt het?

Groeten,
Debby
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen @Zwiepsel, op het moment dat je nog een ouder abonnement afneemt dien je die te verlengen / wijzigen naar een nieuwere variant. Dat betekent dat je bepaalde pakketten zal verliezen (bijvoorbeeld Spotify Premium, gratis telefoonnummer), maar hiervoor in de plaats kan je wel Spotify Family aanvragen en kijken wat je écht nodig hebt qua pakket.
Hoe kan ik mijn Spotify premium account upgraden. Ik heb klaarblijkelijk nog een oud abonnement
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @JeroenLochem . Ik vermoed dat dat niet hoeft. Je kunt met je premium account inloggen en bent dan de 'hoofd' accounthouder van je family.
Ik heb het zojuist gecheckt en dit is succesvol bij jou omgezet sinds 29-08-2019
Alles staat in detail aan het begin van dit topic uitgelegd. Mocht je toch een nieuwe code willen ontvangen, laat het ons weten!
Reputatie 2
Ik heb vandaag via een kpn winkel mijn Spotify om laten zetten naar een Family pakket en heb hier de bevestigings mail wel.van gehad maar nog geen activatie code.

Ik ga er vanuit dat ik deze nodig heb om eea te activeren ???
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @mirandailc, Had je al Spotify Premium bij ons? Dan wordt je Spotify Premium abonnement omgezet als hoofdaccount van Spotify Family. Je kunt dan leden uitnodigen. Hoe je dit doet, kun je lezen in het eerste bericht van dit topic. Maak je nog wel gebruik van Spotify Free, zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan stuur ik je alsnog een activatiecode.
Ik heb per email een bevestiging gekregen dat ik vanaf vandaag Spotify Premium Family heb. Maar als ik die wil activeren moet ik een activeringscode invullen, die heb ik nooit gehad en als ik hem op wil vragen staat er dat mijn e-mailadres niet wordt herkend. Wat moet ik doen?

Ik heb KPN thuis

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SV1975, Dennis heeft je al voorzien van informatie. In het eerste bericht van dit topic kun je alles terug lezen. Als je verder nog vragen hebt, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Badge +18
Beste @SV1975

Spotify Family bij KPN

Iedereen zijn eigen account en nog besparen ook. Sign me up! Goed nieuws want vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €13,99 per maand (i.p.v. €14,99 via Spotify zelf). Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk, maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken.

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of bel gratis met 0800-0402.

Nu hoor ik je denken 'Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?'. Daar hebben onze forum toppers al over nagedacht.

Ik hoop dat ik je zo genoeg informatie heb gegeven. ;)

*Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic
Ik wil graag spotify family hoe regel ik dat ?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @RL1975, Die mogelijkheid is er inmiddels. Er zitten wel wat voorwaarden aan verbonden. Hoe het zit kun je lezen in het eerste bericht van dit topic. Als je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) zou willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Kan ik de mogelijkheden op jouw adres bekijken.
Het zou mooi zijn als je je spotify abonnement premium van KPN zou kunnen uitbreiden met bijvoorbeeld €5,- via KPN en zo dus met het gehele gezin kunt gebruik maken van Spotify Family. I.P.V. weer een los abonnement afsluiten bij Spotify voor de kinderen voor €15,-(die ook allemaal een telefoon abonnement bij KPN hebben)
mvg Richard Linssen

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +17
Hi, ik weet dat mijn dochter het hoofdaccount heeft en beheert, het facebooksccount zal van haar zijn. Kan zij mij anders een nieuwe uitnodiging sturen, zou dat helpen?
groetjes, Pauline


De beheerder (jouw dochter) van het abonnement kan leden en abonnementsgegevens beheren via zijn/haar accountpagina. Wellicht kan zij het achterhalen. Mocht het niet lukken, dan kan ze jou als lid verwijderen en daarna een nieuwe uitnodiging toesturen.

Een lid verwijderen

  1. Ga naar je accountpagina.
  2. Klik op Premium for Family in het menu aan de linkerkant.
  3. Selecteer het lid dat je wilt verwijderen. Klik op VERWIJDEREN.

Leden uitnodigen

  1. Ga naar je accountpagina.
  2. Klik op Premium for Family in het menu aan de linkerkant.
  3. Klik op UITNODIGING VERZENDEN.
  4. Voer het e-mailadres in van de persoon die je wilt uitnodigen en klik op UITNODIGING VERZENDEN. Je ontvangt een bevestigingsmail als de persoon de uitnodiging accepteert en lid wordt van je abonnement.
Hi, ik weet dat mijn dochter het hoofdaccount heeft en beheert, het facebooksccount zal van haar zijn. Kan zij mij anders een nieuwe uitnodiging sturen, zou dat helpen?
groetjes, Pauline
Reputatie 7
Badge +17
Goedemorgen @pt66. Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik zie dat het hoofdaccount gekoppeld is aan een Facebook account. Helaas kan ik niet achterhalen van wie het Facebook account is. Als je er echt niet meer uitkomt, dan kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Met deze activatiecode kan je het hoofdaccount opnieuw aanmaken of een van een bestaand account het hoofdaccount maken. Laat je mij weten of het is gelukt?

Reageer