Sticky

Alles over Spotify Family bij KPN!

  • 5 juli 2018
  • 682 reacties
  • 82266 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24

1a80b752-3209-4bb5-b219-bb2531cc7fe1.jpg

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €13,99 per maand (i.p.v. €14,99 via Spotify zelf). Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

 

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

 

 

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

 

 

 

  • Nieuwe klanten krijgen een code via een e-mail of SMS en kunnen deze activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

 

 

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

 

 

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 


682 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Je wijziging is nog maar net ingevoerd, @CI kaart voor Samsung qled . Dit heeft even tijd nodig. 

Op 20-2 zal alles afgerond zijn en is, als het goed is, jouw premium omgezet naar family. :-)

Ik heb het profiel aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @CI kaart voor Samsung qled : dat gebeurt automatisch. Als je wilt kijk ik het voor je na. Kun je jouw profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? 

Ik heb inmiddels met kpn gebeld en mijn abonnement is gewijzigd en ik heb nu een hussel abonnement. Ik heb de activeringscode ontvangen via sms maar als ik hierop klik krijg ik een melding dat ik al een abonnement heb… Als ik bij spotify inlog staat er dat ik al premium abonnee ben. Hoe kan ik het omzetten?

admin:plaatje verwijderd ivm zichtbare activatiecode

Reputatie 7
Badge +10

Volgens de website van KPN kan je wel spotify family afsluiten. Is het inmiddels mogelijk een premium abonnement om te zetten naar family?

We zijn inmiddels 2 jaar verder, en nu is het wel mogenlijk. U moet echter wel een Hussel abonnement hebben. Daarbij kunt u kiezen voor Spotify Family. 

Volgens de website van KPN kan je wel spotify family afsluiten. Is het inmiddels mogelijk een premium abonnement om te zetten naar family?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Katriena20, welkom op het KPN forum. Ik heb je vraag naar dit centrale topic verplaatst. Als ik je goed begrijp neem je Spotify Family af bij KPN voor € 13,99 p/mnd. Als je Spotify Family verwijdert in je MijnKPN, gaan alle acounts automatisch over naar Spotify Free. Ieder account behoudt zijn playlist. De Free accounts kun je dan opnieuw, buiten KPN, koppelen aan een Spotify Family abonnement bij Spotify voor € 14,99 p/mnd.

Geeft dat antwoord op je vraag?  

Beste lezer,

Graag wil ik mijn Spotify Family account wat ik bij KPN heb, overzetten naar een Spotify Family account, wat niet gekoppeld is aan KPN. Graag met behoud van de family accounts en de playlists. Kunt u aangeven hoe ik dat moet doen?

Vr. gr. Katja

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @fragose, welkom! Je kunt met dit abonnement niet overstappen naar Spotify Family. Als je dit via KPN wilt afnemen dan is overgaan naar Hussel de enige mogelijkheid. Je kunt in je MijnKPN de stappen daarvoor (Producten - Thuis abonnement - abonnement wijzigen) eens doorlopen om te kijken wat dit voor jou verandert aan de verdere pakketinhoud en prijs. Zolang je niet op de uiteindelijke bevestig-knop drukt gebeurt er verder niets.

Reputatie 7
Badge +10

Dat kan niet. Als je Spotify Family wilt zult u moeten verlengen naar Hussel. Of u kunt buiten KPN om rechtstreeks bij Spotify afsluiten. Maar met uw huidige abonnement bij KPN upgraden naar Family is onmogelijk. 

Hallo,

wij hebben een “oud” kan glasvezel abonnement incl Spotify Premium. 

Wij willen nu overstappen naar Spotify Family.

Hoe gaat dat in zijn werk zonder aanpassing van het bestaande abonnement?

 

mvg

  1. Sauren
Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Idrent . Ik heb je vraag naar dit topic verplaatst. Hier kun je lezen over de mogelijkheden om spotify binnen het gezin te gebruiken.

Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze gerust. :-)

Reputatie 7
Badge +9

@Mhks Bedankt voor je privébericht. Ik heb een nieuwe code je kant opgestuurd. Zoals ik al aangaf ontvang je de code binnen 3 uur. Fijne avond!:smile:

Reputatie 7
Badge +9

Zou graag over willen gaan naar family account van spotify. Hoe werkt dat?

admin: vraag naar verzameltopic verplaatst

@rabit In het kort: Als je Spotify via KPN hebt, dan kunnen wij het abonnement hierop aanpassen. Dan ga je €5,00 extra betalen. Je ontvangt een nieuwe activatiecode van ons die je activeert op jouw Spotify account. Als dit is gebeurd ben jij automatisch het 'hoofdaccount’. Als je inlogt op de computer (niet app) kan je naar maximaal 6 e-mailadressen een activatiecode sturen. Zij ontvangen ieders een unieke activatiecode.
Jullie kunnen nu allemaal Spotify Premium luisteren op je eigen account.:thumbsup_tone1: Niemand zit elkaar zo in de weg. :wink:

Reputatie 7
Badge +9

@Mhks Welkom in dit topic. Het komt zo nu en dat je Spotify account terug wordt gezet naar ‘Free’ als er een wijziging heeft plaatsgevonden. Dit is natuurlijk knap irritant. Zou je je gegevens willen invullen op je profiel? Postcode, huisnummer en klantnummer zijn voldoende. Geef maar een gil als je dit hebt gedaan, dan stuur ik je een nieuwe activatiecode, zodat jij binnen no-time weer ‘advertentievrij’ kan luisteren.:wink:

Hoi, 

Ik heb al een tijdje Spotify via kpn. Nu is pas mijn nieuwe abonnement ingegaan. Alleen heb ik nu geen spotify premium meer. Ik heb al oonieuw ingelogd en dat werkt ook niet. Help!

Kan ik mijn Spotify delen met mijn zoon? Mijn dochter gebruikt nu mijn Spotify 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @rabit . Ik heb je vraag hier naartoe verplaatst. Mocht je na het lezen van het topic nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Zou graag over willen gaan naar family account van spotify. Hoe werkt dat?

admin: vraag naar verzameltopic verplaatst

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Jackx, bedankt voor je bericht! Wanneer je de activatiecode hebt én gekoppeld aan jouw Spotify account, hoef je alleen nog maar Spotify te downloaden op jouw toestel en inloggen met die gegevens. Of heb je Spotify al op jouw mobiel geïnstalleerd?

Wij hebben Spotify family,  activatiecode ingevoerd, hoe krijg ik Spotify op mijn mobiel?

 

Reputatie 7
Badge +18

Jammer, @MarcieMarc69 . Helaas hebben wij ook geen middelen. Als je deze stappen doorloopt zou je bij een contactformulier uit moeten komen:

https://support.spotify.com/nl/contact-spotify-support?_ga=2.91532762.1100897190.1578579055-1373640822.1550135587

 

Succes!

Nee, betreft inderdaad geen mobiel nummer van KPN. Ik zal een informeren bij Spotify…….moet zeggen dat ik de mogelijkheden tot hulp en ondersteuning van hen niet erg klantvriendelijk en toegankelijk vindt ;-)

Reputatie 7
Badge +19

Ha @MarcieMarc69 Ik kan dit mobiele nummer niet terugvinden in onze systemen; ben je wel klant bij ons met dit mobiele nummer? Als dat niet zo is dan moet ik je toch naar Spotify zelf verwijzen: zij zouden dit dan voor je moeten kunnen oplossen. 

Ik heb het betreffende mobiele nummer onder “Persoonlijke opmerkingen 

(Privé)” vermeld…...fijn dat u het wilt nazien.

Reageer