Sticky

Alles over Spotify Family bij KPN!

  • 5 juli 2018
  • 530 reacties
  • 71768 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €13,99 per maand (i.p.v. €14,99 via Spotify zelf). Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):
  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K


Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.
  • Nieuwe klanten krijgen een code via een e-mail of SMS en kunnen deze activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?
  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.
Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).
  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jou Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

530 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ik heb dus een "Alles-in-1 Standaard" met gratis Spotify (top!)

Als ik dus Spotify Family wil moet ik dus mijn abonnement aanpassen, en vervalt mijn gratis Spotify?
Dan kan ik toch net zo goed de gratis Spotify Premium account behouden en de Family versie erbij nemen, is dan net zo duur...maar heb je meer. (2+5 Spotify accounts)

Of gaan we voor de Family maar 5 euro extra bij betalen om het eerlijk te houden 🤗
Reputatie 3
Badge
Ik heb dus een "Alles-in-1 Standaard" met gratis Spotify (top!)

Als ik dus Spotify Family wil moet ik dus mijn abonnement aanpassen, en vervalt mijn gratis Spotify?
Dan kan ik toch net zo goed de gratis Spotify Premium account behouden en de Family versie erbij nemen, is dan net zo duur...maar heb je meer. (2+5 Spotify accounts)

Of gaan we voor de Family maar 5 euro extra bij betalen om het eerlijk te houden 🤗


Ik heb een Alles in 1 Premium abonnement, maar wel dezelfde vraag.....
Reputatie 1
Trouwe klanten worden gedwongen om over te stappen naar de nieuwe abonnementen, hadden jullie daar niet iets anders voor kunnen bedenken?
Reputatie 4
Badge +4
@Paul_ zo lastig is de bereking niet...

Ik heb nu gratis Spotify Premium via KPN, en deze korting heffen jullie ineens op als je Family afneemt?

Daar gaat mijn -8,99 euro korting, en krijg ik maar -1 euro korting op de Family. Dus mijn rekening gaat 13,99 euro omhoog per maand.

Dan kan ik beter zelf de Family afsluiten bij Spotify (14,99), heb ik denkwijzelijk voor 1 euro een Premium abonnement nog lopen via KPN...
Reputatie 1
Goedemiddag @OssieFAF Bedankt voor je gegevens. Ik zie dat je het KPN Spotify Premium for Family inderdaad nog niet geactiveerd hebt. Ik zal een nieuwe activatiecode voor Spotify Family toesturen per mail. Dit zou ervoor moeten zorgen dat het oude Premium account wordt ontkoppelt en er een nieuw Spotify Family account aangemaakt kan worden. Laat je ons weten of het gelukt is?

@Vikash

Het is gelukt nieuwe activatie code ontvangen en verder zover problemen kunnen koppelen en een nieuw account voor mijn dochter kunnen aanmaken..
Dank voor jullie support
Dag!
Bedankt voor het duidelijke en eerlijke antwoord.
Niet waar ik op hoopte, wel wat ik verwachtte.

Ik blijf Spotify in de gaten houden.
Ach, een lesje geduld is wel een mooie oefening voor mijn dochters. 😄
Hallo @Marcia_ , Probleem is opgelost. De mail met activeringscode was dusdanig opgesteld dat deze als spam werd herkend en uit de inbox verwijderd. Na wat zoeken had ik hem in de spam-inbox teruggevonden.
Reputatie 7
Hallo Lanjouw,
Via MijnKPN kun je Spotify toevoegen aan je vast óf mobiele abonnement.
Top geregeld, en volgens de mijn dochter is het account al direct FREE.
Ik zie in Mijn KPN dat Premium is omgezet naar Family, maar heb geen mail gehad. Volgens Spotify heb ik nu ook geen Premium meer, maar Free.

en nu inmiddels wel
Ok prima . Ik ga er mee aan de slag en hoop dat het lukt.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag @Rene R bedankt voor je bericht!

Kan het zijn dat je Spotify Premium hebt omgezet naar Spotify Family binnen KPN? Het duurt dan helaas even voordat dit omgezet is, en je gebruik kan maken van Family. Om dit na te kijken hebben we wat gegevens van je nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? En een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan helpen we je zo snel mogelijk verder.
Ik heb vandaag mijn premium spotify bij Kpn omgezet naar family oftewel mijn premium bij mobiel opgezegd en family aangevraagd via tv en internet. Hoelang duurt dit voor dit in mijn spotify is omgezet? Bij spotify blijft deze namelijk op premium staan en moet ik contact opnemen met kon aangezien ik het via jullie heb. Als mijn account om is naar family kan de rest van mijn gezin hier ook gebruik van maken, nu kan ik nog niemand uitnodigen en heb ik de frustratie dat iedereen gebruik maakt van mijn account 😇

1 maand na omzetten
Graag wilde ik mijn Spotify abonnement omzetten naar het Spotify Premium Family abonnement.
Spotify Primium heb ik reeds in mijn meest complete abonnement en het prijsverschil is €5,-. Om Spotify Family te krijgen moet ik echter €15,- per maand gaan betalen. Belachelijk!!!
Zijn er meer klanten die graag over willen gaan naar Spotify Family voor €5,-?
Heb onlangs hetzelfde gehad. In de Spotify app gaf hij aan dat ik geen premium gebruiker was.
Gewoon even 1200 bellen, zij sturen je opnieuw een activatiecode. Binnen 5 minuten is Premium weer geactiveerd.
Mijn Spotify is niet meer Premium. Op mijn nota gekeken en staat er wel op (spotify) en dat het is afgeschreven van de bankrekening. Fijn als we wel muziek hebben. Vind dat zoiets niet mag voorkomen, betaal niet voor niets iedere maand... is mijn mening.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @cis1965. Als ik het goed begrijp gaat het dus om het Family account van die vriend? Daar lijkt het dan ergens fout te gaan namelijk. Het lijkt mij verstandig als hij even inlogt bij spotify.com en alle accounts controleert. Zie ook het kopje hierboven: Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren.

Als het echt allemaal niet wil lukken zal hij contact met ons op moeten nemen omdat hij de contractant is (neem ik aan).
Reputatie 4
Badge +2
Oké thanks alvast dan wordt het gewoon wachten
Reputatie 7
Badge +28
Je hele uitleg klopt als een bus en dat is bijzonder spijtig. Spotify Family had juist direct toegevoegd moeten worden. De laatste regels van het startbericht gaan hier over:
Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.


Het advies dat je hebt gekregen klopt dus niet. Hierdoor is het wachten tot het account is omgezet naar Free. Het resetten van codes gaat ook niet veel helpen. Zodra Spotify op Free staat kun je de activatiecode gebruiken en jouw account omzetten naar Spotify Family (en anderen uitnodigen).

De miscommunicatie lijkt volledig aan onze kant te zitten, excuses daarvoor. Ik heb een maand Spotify Family vergoed en hoop dat het account snel weer op Free staat zodat je verder kunt.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Koos1964, welkom op het forum! Ik heb je topic samengevoegd met ons centrale topic over Spotify Family. Ook al wil je het niet bij KPN zelf aansluiten, hier kunnen we je wat sneller helpen. Dit is een hele vreemde situatie waar zowel jij als wij niet bij zijn gebaat. Ik neem contact op met het bedrijf dat namens ons de koppeling met de activatiecodes regelt. Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens, klantnummer en in het vakje "persoonlijke opmerkingen" de gebruikersnaam die je bij Spotify gebruikt? Deze gegevens zijn alleen voor jou en ons inzichtelijk.
ok, bedankt
Inmiddels contact gehad met een werknemer en het probleem lijkt opgelost.
Dank
Bedankt voor je berichtje. Ik ga het zo checken en laat je iets weten
Ik heb van de 4de kpn callcentermedewerker die ik gebeld had te horen gekregen als je nog een lopend premium account hebt bij spotify (die inmiddels stopgezet is) je moet wachten tot het einde van de termijn. Daarna wordt het een free account en kan deze, na uitnodiging, toegevoegd worden bij de family account. Even afwachten dus.
Reputatie 1
@Vikash
Goedemorgen Vikash het is helemaal gelukt om te koppelen en een nieuw account aan te maken ... Dank voor de ondersteuning.


Gr

Oscar

Reageer