Sticky

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +27
Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.


Wat is Spotify


Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.



Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?


Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €8,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

We hebben lange tijd een actie gehad dat Spotify Premium los van €10 voor €7,50 verkrijgbaar was. Als je tijdens die actie Spotify hebt geactiveerd blijft je prijs €7,50 tot je het uitzet of overgaat tot een nieuw type abonnement.



Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?


Nee, Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.



Hoe activeer ik Spotify Premium?


Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contactmailadres als je het bij een vast abonnement hebt.



Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?


Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je met onze activatiecode Premium opnieuw activeren.



Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?


Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPNopzeggen of contact opnemen met de klantenservice. Heb je betaald Spotify Premium bij een mobiel abonnement kun je ook SPOTIFY UIT sms'en naar 1266.

Als je Premium via ons beëindigt geven wij dit door aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is.



Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?


Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.



Ik wil een ander Spotify account Premium maken. kan dit?


Ja, dit kan, met een beetje hulp van de klantenservice. Wij kunnen je huidige account terugzetten naar Free en een nieuwe activatiecode opsturen. Daarmee kun je een ander account Premium maken.

Als dit is wat je wilt, reageer hieronder, dan helpen we je verder. Vul dan ook je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators), je kunt dan sneller geholpen worden.


Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify


Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

Laatste update: 2-08-2018

2689 reacties

Ik heb de activatiecode i.c.m. Facebook gebruikt om Spotify-premium "even snel" te bekijken. Maar nu blijkt het veel makkelijker om met off-line apparaten een ander account te gebruiken, waar je met inlognaam/wachtwoord kunt werken.
Graag zou ik een nieuwe code ontvangen, die ik dan vervolgens aan het inmiddels nieuwe Spotify-account kan koppelen.

Ik lees al op het forum dat ik hierover een PB zal krijgen met andere vragen/instructies, dus dat wacht ik dan even verder af.

Groeten,
Theo
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @theohn, welkom op het forum! Je weet al hoe het werkt, dat scheelt :)

Ik stuur je een privébericht. Reageer je daarop? Dan regel ik een nieuwe code.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb nog niets van je gehoord Theo. Heb je het inmiddels via een andere weg geregeld?
Hallo,

ik heb momenteel mijn (KPN) Spotify Premium account gekoppeld zitten aan een Facebook account. Ook ik wil deze graag omzetten naar een e-mailadres+wachtwoord account zodat er wat meer mogelijkheden zijn met het Spotify account.
Kan ik ook via een PB van jullie een nieuwe activatiecode krijgen zodat ik het om kan zetten nadat ik de huidige heb losgekoppeld?

Groeten Ronald
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Kuijpje, dat kan zeker! Het privébericht komt eraan :)

Houd er wel rekening mee dat de huidige afspeellijsten niet vanzelf meeverhuizen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb niets meer van je gehoord Ronald. Als je nog vragen vragen hebt hoor ik het graag!
Reputatie 3
Badge +1
Op 8 juni 2016 is ons KPN Alles in 1 Premium abonnement ingegaan, maar wij hebben tot op heden nog geen activatiecode mogen ontvangen voor Spotify. Niet via post en helaas ook niet via e-mail. Kan dit alsnog geregeld worden?
Reputatie 7
Badge +21
Ai, dan is er iets misgegaan @CreativeS! Mijn excuses hiervoor. Stuur een reactie op m'n privébericht en ik stuur je meteen alsnog een Spotify Premium activatiecode op!
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je privébericht @CreativeS! Ik heb je zojuist een activatiecode verstuurd! Je kunt 'm binnen enkele werkdagen verwachten. Laat het weten als je op dit moment nog vragen hebt.
Reputatie 3
Badge +1
Dank je wel @Koen. We wachten het even af...
Reputatie 3
Badge +1
Je kunt 'm binnen enkele werkdagen verwachten. Laat het weten als je op dit moment nog vragen hebt.
De code is afgelopen maandag keurig ontvangen... dank je wel Koen!
Reputatie 7
Badge +21
Graag gedaan @CreativeS! Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden.
Hallo, ik heb een alles in 1 pakket en daar zat spotify premium bij maar als ik dat wil activeren door te sms'en 'spotify aan' herkend hij de code niet en als ik het anders eil doen door mijn klanten nummer in te voeren staat er dat dat ook niet herkend word hoe kan dat?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Raul, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk jouw Spotify Premium wilt activeren :)

Activeren via SMS is alleen voor klanten die Spotify via hun mobiele abonnement hebben lopen. Met Spotify via een Alles-in-1 Pakket kun je jouw account via onze website activeren.

Als dat via die weg niet lukt, reageer dan op mijn privébericht. Dan zorg ik dat je een account kunt aanmaken voor Spotify Premium.
Reputatie 7
Badge +22
Je hebt nog niet gereageerd op m'n privébericht. Daarom ga ik ervan uit dat het je inmiddels gelukt is Spotify Premium te activeren 🙂

Als dat niet het geval is, zie ik je reactie graag tegemoet.
Mijn partner en ik maken gebruik van KPN compleet. Nu is echter het verkeerde account omgezet naar Spotify Premium, namelijk die van mn partner die geen gebruik maakt van Spotify. Graag zou ik mijn Spotify account omgezet wiilen zien naar Spotify Premium.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Sadewi! Daar kan ik je mee helpen. Reageer je op mijn privébericht?
Ik probeer al dagen een activatie code te ontvangen, maar dit is helaas nog steeds niet gelukt.
Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Ik heb een 'Alles-in-1 Glasvezel Standaard' pakket waar dus Spotify Premium bij zou moeten zitten.......zoals aangegeven heb ik verschillende keren geprobeerd om via de volgende link https://campagne.kpn.com/spotify/send-code een activatie code te ontvangen, maar zoals gezegt krijg ik dus met geen mogelijkheid een activatie code.

Bij het gebruik van mijn email krijg ik : De gegevens worden niet herkend. Als deze wel overeen komen, neem contact op met onze klantenservice.
En bij gebruik van mijn klantnummer krijg ik : Je aanvraag van Spotify Premium via KPN is nog in verwerking. Als de activeringscode morgen nog niet is ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Krijg ik de desbetreffende code via email of post?
Ik probeer al dagen een activatie code te ontvangen, maar dit is helaas nog steeds niet gelukt.
Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Ik heb een 'Alles-in-1 Glasvezel Standaard' pakket waar dus Spotify Premium bij zou moeten zitten.......zoals aangegeven heb ik verschillende keren geprobeerd om via de volgende link https://campagne.kpn.com/spotify/send-code een activatie code te ontvangen, maar zoals gezegt krijg ik dus met geen mogelijkheid een activatie code.

Bij het gebruik van mijn email krijg ik : De gegevens worden niet herkend. Als deze wel overeen komen, neem contact op met onze klantenservice.
En bij gebruik van mijn klantnummer krijg ik : Je aanvraag van Spotify Premium via KPN is nog in verwerking. Als de activeringscode morgen nog niet is ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Krijg ik de desbetreffende code via email of post?

*Admin: berichten samengevoegd.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Renzov, goede vraag. Je krijgt de code per e-mail. Ik heb bij jouw gegevens gekeken en ik zie dat 26-09 de code is verstuurd per e-mail. Ik stuur je ook even een privébericht om het e-mailadres te controleren.
inmiddels opgelost dankzij Paul
@Paul bedankt voor je hulp. Inmiddels heb ik mijn account kunnen opzetten en werkt alles zoals het hoort.
Reputatie 7
Badge +24
Jeej! Als er in de toekomst nog eens vragen zijn dan ben je welkom!
Reputatie 7
Badge +15
Fijn om te horen dat het probleem verholpen is :)

Edit: Het lijkt er op dat de post hierboven verwijderd is 😛
Reputatie 7
Badge +28
Ik begrijp van Sadewi dat het ook is gelukt, het goede account is nu gekoppeld aan de activatiecode 🙂

Reageer