Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 1
Ik heb de activatiecode i.c.m. Facebook gebruikt om Spotify-premium "even snel" te bekijken. Maar nu blijkt het veel makkelijker om met off-line apparaten een ander account te gebruiken, waar je met inlognaam/wachtwoord kunt werken.
Graag zou ik een nieuwe code ontvangen, die ik dan vervolgens aan het inmiddels nieuwe Spotify-account kan koppelen.

Ik lees al op het forum dat ik hierover een PB zal krijgen met andere vragen/instructies, dus dat wacht ik dan even verder af.

Groeten,
Theo
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @theohn, welkom op het forum! Je weet al hoe het werkt, dat scheelt :)

Ik stuur je een privébericht. Reageer je daarop? Dan regel ik een nieuwe code.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb nog niets van je gehoord Theo. Heb je het inmiddels via een andere weg geregeld?
Badge
Hallo,

ik heb momenteel mijn (KPN) Spotify Premium account gekoppeld zitten aan een Facebook account. Ook ik wil deze graag omzetten naar een e-mailadres+wachtwoord account zodat er wat meer mogelijkheden zijn met het Spotify account.
Kan ik ook via een PB van jullie een nieuwe activatiecode krijgen zodat ik het om kan zetten nadat ik de huidige heb losgekoppeld?

Groeten Ronald
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @Kuijpje, dat kan zeker! Het privébericht komt eraan :)

Houd er wel rekening mee dat de huidige afspeellijsten niet vanzelf meeverhuizen.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb niets meer van je gehoord Ronald. Als je nog vragen vragen hebt hoor ik het graag!
Op 8 juni 2016 is ons KPN Alles in 1 Premium abonnement ingegaan, maar wij hebben tot op heden nog geen activatiecode mogen ontvangen voor Spotify. Niet via post en helaas ook niet via e-mail. Kan dit alsnog geregeld worden?
Reputatie 7
Badge +21
Ai, dan is er iets misgegaan @CreativeS! Mijn excuses hiervoor. Stuur een reactie op m'n privébericht en ik stuur je meteen alsnog een Spotify Premium activatiecode op!
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je privébericht @CreativeS! Ik heb je zojuist een activatiecode verstuurd! Je kunt 'm binnen enkele werkdagen verwachten. Laat het weten als je op dit moment nog vragen hebt.
Dank je wel @Koen. We wachten het even af...
Je kunt 'm binnen enkele werkdagen verwachten. Laat het weten als je op dit moment nog vragen hebt.
De code is afgelopen maandag keurig ontvangen... dank je wel Koen!
Reputatie 7
Badge +21
Graag gedaan @CreativeS! Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden.
Hallo, ik heb een alles in 1 pakket en daar zat spotify premium bij maar als ik dat wil activeren door te sms'en 'spotify aan' herkend hij de code niet en als ik het anders eil doen door mijn klanten nummer in te voeren staat er dat dat ook niet herkend word hoe kan dat?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Raul, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk jouw Spotify Premium wilt activeren :)

Activeren via SMS is alleen voor klanten die Spotify via hun mobiele abonnement hebben lopen. Met Spotify via een Alles-in-1 Pakket kun je jouw account via onze website activeren.

Als dat via die weg niet lukt, reageer dan op mijn privébericht. Dan zorg ik dat je een account kunt aanmaken voor Spotify Premium.
Reputatie 7
Badge +22
Je hebt nog niet gereageerd op m'n privébericht. Daarom ga ik ervan uit dat het je inmiddels gelukt is Spotify Premium te activeren 🙂

Als dat niet het geval is, zie ik je reactie graag tegemoet.
Mijn partner en ik maken gebruik van KPN compleet. Nu is echter het verkeerde account omgezet naar Spotify Premium, namelijk die van mn partner die geen gebruik maakt van Spotify. Graag zou ik mijn Spotify account omgezet wiilen zien naar Spotify Premium.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Sadewi! Daar kan ik je mee helpen. Reageer je op mijn privébericht?
Ik probeer al dagen een activatie code te ontvangen, maar dit is helaas nog steeds niet gelukt.
Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Ik heb een 'Alles-in-1 Glasvezel Standaard' pakket waar dus Spotify Premium bij zou moeten zitten.......zoals aangegeven heb ik verschillende keren geprobeerd om via de volgende link https://campagne.kpn.com/spotify/send-code een activatie code te ontvangen, maar zoals gezegt krijg ik dus met geen mogelijkheid een activatie code.

Bij het gebruik van mijn email krijg ik : De gegevens worden niet herkend. Als deze wel overeen komen, neem contact op met onze klantenservice.
En bij gebruik van mijn klantnummer krijg ik : Je aanvraag van Spotify Premium via KPN is nog in verwerking. Als de activeringscode morgen nog niet is ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Krijg ik de desbetreffende code via email of post?
Ik probeer al dagen een activatie code te ontvangen, maar dit is helaas nog steeds niet gelukt.
Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Ik heb een 'Alles-in-1 Glasvezel Standaard' pakket waar dus Spotify Premium bij zou moeten zitten.......zoals aangegeven heb ik verschillende keren geprobeerd om via de volgende link https://campagne.kpn.com/spotify/send-code een activatie code te ontvangen, maar zoals gezegt krijg ik dus met geen mogelijkheid een activatie code.

Bij het gebruik van mijn email krijg ik : De gegevens worden niet herkend. Als deze wel overeen komen, neem contact op met onze klantenservice.
En bij gebruik van mijn klantnummer krijg ik : Je aanvraag van Spotify Premium via KPN is nog in verwerking. Als de activeringscode morgen nog niet is ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Krijg ik de desbetreffende code via email of post?

*Admin: berichten samengevoegd.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @Renzov, goede vraag. Je krijgt de code per e-mail. Ik heb bij jouw gegevens gekeken en ik zie dat 26-09 de code is verstuurd per e-mail. Ik stuur je ook even een privébericht om het e-mailadres te controleren.
inmiddels opgelost dankzij Paul
@Paul bedankt voor je hulp. Inmiddels heb ik mijn account kunnen opzetten en werkt alles zoals het hoort.
Reputatie 7
Badge +25
Jeej! Als er in de toekomst nog eens vragen zijn dan ben je welkom!
Reputatie 7
Badge +16
Fijn om te horen dat het probleem verholpen is :)

Edit: Het lijkt er op dat de post hierboven verwijderd is 😛
Reputatie 7
Badge +28
Ik begrijp van Sadewi dat het ook is gelukt, het goede account is nu gekoppeld aan de activatiecode 🙂