Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Een goedemiddag ik wil mijn spotify activeren maar ik krijg maar geen sms binnen om hem te kunnen activeren w

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij een activatiecode toesturen.

 

Hi! Ik heb mijn abonnement verlengt en nu doet mijn spotify premium het niet meer. Ik heb dit wel bij m’n abonnement in zitten. 
op het forum las ik over een code? Kan iemand mij helpen!? 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Annabel91, welkom! Het gaat om een mobiel abonnement neem ik aan? In die gevallen kan dit gebeuren als je eerst een abonnement had waar Spotify nog bij inbegrepen zat, en je verlengt naar een abonnement met Spotify als losse optie er bij in. In die gevallen wordt namelijk de inbegrepen Spotify beëindigd. Dit gaat door naar Spotify die vervolgens je Premium weer terugzet naar Free. Dit laatste doen ze dan op de datum dat het oorspronkelijk geactiveerd is. Waardoor je nog tot een maand Premium kunt hebben voor het dan terugvalt op Free. 

Ondertussen krijg je, per sms, ook een nieuwe activatiecode toegestuurd voor de nieuwe Spotify in je verlengde abonnement. Die code kun je hier invullen om je Free account weer Premium te maken. Heb je de code niet (meer), vul dan je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kunnen we hem opnieuw toesturen.

Hi! 
dank voor je reactie. Ik heb geen sms ontvangen om m’n profiel weer terug te zetten naar premium. 
Waar kan ik mijn klantnummer vinden dan vul ik het forum formulier opnieuw in. 
dank alvast! 

Ik heb kpn spotify aangevraagd. Maar per ongeluk het verkeerde spotify account eraan gekoppeld. Hoe kan ik dit veranderen. Of koppelen aan het goede account? 

Badge

Hi, via mijn KPN all-in-one zie ik Spotify vermeld op mijn factuur. Nu wil ik Spotify activeren maar kan geen ActivatieCode aanvragen ivm niet bestaand tel.nr en ook mijn e-mail adres blijkt niet te functioneren. Graag zou ik hulp willen krijgen om Spotify zsm te kunnen gebruiken

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi! 
dank voor je reactie. Ik heb geen sms ontvangen om m’n profiel weer terug te zetten naar premium. 
Waar kan ik mijn klantnummer vinden dan vul ik het forum formulier opnieuw in. 
dank alvast! 

Hi @Annabel91 Bijvoorbeeld op je factuur of via MijnKPN! Als je alles hebt ingevuld ga ik voor je kijken! 

 

Ik heb kpn spotify aangevraagd. Maar per ongeluk het verkeerde spotify account eraan gekoppeld. Hoe kan ik dit veranderen. Of koppelen aan het goede account? 

Hi @KayleePieters Wat ik dan kan doen is je account terugzetten naar de Free-versie en je vervolgens een nieuwe code toesturen. Dan kun je 'm opnieuw koppelen. Is dat een idee? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Hi, via mijn KPN all-in-one zie ik Spotify vermeld op mijn factuur. Nu wil ik Spotify activeren maar kan geen ActivatieCode aanvragen ivm niet bestaand tel.nr en ook mijn e-mail adres blijkt niet te functioneren. Graag zou ik hulp willen krijgen om Spotify zsm te kunnen gebruiken

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ha @RiaThi Kijk ik graag voor je na. Zet je je klantnummer nog even je in Forum Profiel? Dan kan ik aan de slag. 

Dankuwel voor de informatie.. dat lijkt mij Zeker weten een idee. Dan kan ik eindelijk mn goeie account koppelen… Mn kpn forum profiel heb ik aangepast en alles ingevuld

Reputatie 7
Badge +20

Dankuwel voor de informatie.. dat lijkt mij Zeker weten een idee. Dan kan ik eindelijk mn goeie account koppelen… Mn kpn forum profiel heb ik aangepast en alles ingevuld

Yes, in orde @KayleePieters Binnen nu en een paar uur krijg je een sms met een nieuwe activatiecode! 

Badge

goedemiddag,

 

wij hebben pakket alles in-1 van kpn en nu zie ik dat wij ook spotify premium bij het pakket hebben en nu is mijn vraag hoe kan die dan dowloaden de premium weet iemand dat want hebben wij spotify op onze tel maar daar komt steeds reclame er door heen als je muziek zit te luisteren.

 

kan iemand mij helpen hiermee hoe het kan doen aub

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Hey @AFCA Maluku, welkom! Als je Spotify in je abonnement hebt zitten, dan heb je daar ook ooit een activatiecode bij ontvangen. Die code kun je hier invullen om een Free Spotify account om te zetten naar Premium. Dit kan een bestaand account zijn, of je kunt ter plekke een nieuwe aanmaken. Nadat je op deze manier een account Premium hebt gemaakt, kun je met dat account inloggen op de Spotify app op je telefoon en zal de reclame verdwijnen. Let er wel op dat je niet met één Spotify Premium account op meerdere apparaten tegelijk online naar muziek kunt luisteren. Je kunt wel op meerdere apparaten inloggen met hetzelfde account. 

 

Heb je de code niet (meer), vul dan je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kunnen we hem opnieuw toesturen. 

Badge

Erik,

 

ik heb de forumprofiel ingevuld sturen jullie zsm de nieuwe code aub!!!

Reputatie 7
Badge +17

@AFCA Maluku Ik heb een nieuwe code je kant op gestuurd. Houd je mail in de gaten, want daar is de code naar toe gestuurd. Binnen 3 uur ontvang je de code. 

Hallo, ik heb spotify premium all in one, hoe activeer ik de gratis premium spotify met de witte afstandsbediening.

Reputatie 7
Badge +28

Is @AFCA Maluku van dat mooie spandoek (:thumbsup_tone3: ) wat altijd in de Arena hangt? 

Reputatie 7

Hallo, ik heb spotify premium all in one, hoe activeer ik de gratis premium spotify met de witte afstandsbediening.

Hoi @Martin K. Een Spotify account activeren via de kpn afstandsbediening is niet mogelijk. Ik heb je bericht naar dit topic verplaatst, hier lees je alles over Spotify Premium bij KPN. Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust. We helpen je graag :)

Badge

Is @AFCA Maluku van dat mooie spandoek (:thumbsup_tone3: ) wat altijd in de Arena hangt? 

Klopt dat is die van ons👊🏽

Reputatie 7
Badge +28

Helemaal Top 💪👊🏼

Beste, 

Ik heb inmiddels precies hetzelfde probleem met mijn Iphone 11 Pro. Ik kan overal inloggen behalve op in de app op mijn telefoon.

 

Hoe los ik dit op?

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Badge

Hoi KPN,

Ik ben sinds vorig jaar overgestapt van provider en ik had Spotify premimum in mijn KPN account zitten. Toen mijn abonnement stopte en mijn spotify account nog gewoon werkte ging ik navragen hoe dat zat en toen werd mij door iemand van KPN verteld dat het even kon duren voordat Spotify had verwerkt dat ik geen abonnement meer had bij KPN, dus ben ik rustig gaan afwachten. Ik ben laatst eens gaan kijken, maar blijkt nu dat ik inmiddels nog steeds Spotify Premium heb via KPN. Hartstikke leuk voor mij natuurlijk, maar dit kan vast niet de bedoeling zijn, dus ik wilde toch even aan de bel trekken.. Wat kan ik doen om mijn account toch te stoppen?

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Ik heb de inlog gegevens van mijn spotify premium niet meer.

Hoe kan ik die achterhalen.

Reputatie 7
Badge +21

@abcflink, wat wij voor je kunnen achterhalen is de gebruikersnaam, mits het gekoppeld is via een KPN abonnement. Je kan met die gebruikersnaam dan wel een nieuw wachtwoord aanmaken. Wil je jouw gebruikersnaam weten? Vul dan jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer en geef een seintje in dit topic als dat gelukt is :wink:

  • 2 dagen geleden Als het met de afstandbediening niet kan hoe kan spotify dan wel geactiveerd worden ik heb wel een laptop.

Martin K. schreef:

Hallo, ik heb spotify premium all in one, hoe activeer ik de gratis premium spotify met de witte afstandsbediening.

Reputatie 7
Badge +30

 @marcelhartmans 

Hoi Marcel, vervelend dat het niet lukt om in te loggen op de Spotify app op je telefoon. Wat gaat er mis, kun je dat iets meer toelichten?

 

@XNVBX

Goed dat je dit komt melden. Dit kan soms misgaan. Ik zie dat je een 06-nummer hebt ingevuld in je profiel. Had je de Spotify ook bij je mobiele abonnement? Als je het bij het vaste abonnement had, wil je dan ook nog je postcode en huisnummer toevoegen aan het profiel?

 

 

@Martin K. 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contact mailadres als je het bij een vast abonnement hebt.

 

Dit stuk, uit het startbericht, is voor jou relevant. Als jij Spotify in je abonnement hebt zitten heb je een code gekregen. Die kun je gebruiken op de activatiepagina. Kun je de code niet terugvinden, of is het al langer dan zes weken geleden, probeer dan de aanvraagpagina. Als dat niet lukt, laat het hier weten. Vul in dat geval ook je forumprofiel in. Dan sturen we een nieuwe code op.

Badge

@Erik_   Het Spotify abonnement zat inderdaad bij mijn mobiele abonnement, dus bij het telefoonnummer dat in mijn profiel staat. Ik heb geen vast abonnement van KPN (gehad).